Gondolom Szigetszentmiklóson, vagy valahol Budapest környéki börzén. Arrafelé mostanában nem voltam. Polgárdiban hengertalp tömítést tudtam venni egyszer. Ezek is jók nem mentek tönkre, bírják. Kettő volt csak. Az egyik már be is lett építve a Pannimba. A kék blokkja még ugyanúgy van.
A héten Csepelezek. Majdnem össze is raktam egy blokkot. A kuplungrugók beakasztgatásának már nem tudtam nekiállni a sötétség miatt.
Úgy láttam a régi képeken, hogy teljesen nyers alumínium volt a két motorfedél. Egy sima Berva nem volt túldíszítve, pl a felniket is csak festették. A polírozott blokk mindenesetre jobban néz ki, szóval lehet polírozgatni. Nálam az olajbetöltőcsavar kicsit fáradnak tűnt, azt jól megdolgoztam. Már újra szép.
Ma elkezdtem összerakni a kék blokkját. A lánckeréktengely alá kell hézagolnom, mert tömítés nékül is mozog a helyén. Csináltattam kettő garnitúra tömítés szettet egy tömítéskészítővel. Állítólag igen jó anyagból vágta, van anyagvastagsága, és bírja az olajat. Kíváncsi leszek rá. A tömítőfelületek elég jók a blokkon. Más motorhoz tömítőpasztát használok a jobb tömítés érdekében, de ennek autentikusnak kell lennie amennyire lehet. A barna papírtömítés lenne a legeredetibb.
Most kapok kölcsön egy alumínium polirozó szettet,2paszta,gép és korongok vannak benne,elvileg króm hatásúra lehet vele polirozni!Majd tolok fel képet.Azt mondod gyárilag nem csillogtak ezek a dolgok?a fékfedelet és blokk feleket minden féle képpen megcsinálom.
Hogyne, mintha króm lenne. Itthon köszörűkorong helyére felszerelhető filc tárcsánk van. Elég szépen lehet fényesíteni az alut. Bár ezeknél a régi motoroknál nem volt nagyon polírozva semmi. A fékfedeleket szokták gyárilag az biztos. Dauviánál a blokkfelek két oldalán lévő kürt alakú mintát is. Mostanság a Csepeleknél is látom, hogy soknak fel van polírozva. Mondjuk nekem is van egy polírozott blokkú Csepelem. De az még az első volt. Most már inkább drótkorongozom, az jobban tetszik.
Ezt tegnap kifelejetettem az alumínium tisztításánál.
A blokkot, ahol elég sok az olaj is, az olajos lerakódás nagyrészének levakarása után a szapanos párnát/fémdörzsi-vel takarítom, vagy fémgyapottal. A szemcseszórás nem az én világom. Meg trisóval is lehetne, de ki kellene kísérleteznem egy jó keverési arányt. Szerintem amikor próbáltam túl hígra kevertem. Utána azonnal le kell mosni vízzel, mert elveszti a fényét az alu.
Én szappanos fém dörzsivel dolgozom,akár krómon is,nem csinál rajta hajszál karcot viszont jobban rendbe rakja mint a krómpaszták bármelyike!
Na körbe nézek akkor ezen a téren,aluminiumra tudsz valami praktikát?a vizes 800-as papíron kivűl?
A fémgyapot kb átmenet a csiszolópapír és a polírpaszta között. Ha nem túl mélyen rozsdás krómmal, pl felnivel vagy kipufogóval hoz össze a sors, mindig ezzel fényesítem ki. Régen az asztalosok ezzel csiszoltak, most a festők használják. A Praktiker festőkellék részén vettem több lépcsőben különféle állapotú felületekhez. 5-000-ig vannak fokozatok, szóval lehet válogatni. Ha ilyesmi helyen jársz, érdemes beruháznod egyre. Régi motorokkal foglalkozónak kötelező műhelytartozék:).
Van egy pár, nekem kicsit drágának tűnnek. Az OLX-ről a karbitakarólemezes kék, a jófogásról az olcsóbb bordó tetszik.
Megnéztem ma a főtengelyt, nem nagyon kellett válogatni, mivel csak egy berva van. A másik nem tudom mihez való. Talán még egy henger-dugó párost is meg tudok menteni. Azt háromból választottam. A másik kettő szét van kopva, és rozsdás. Kicsit ez is rozsdás, de körbesimogatom fémgyapottal, aztán meglátom hogyan működik.
Mondanám, hogy mostantól nézem az árokpartokat, de felesleges:D:(.
Tegnap sikeresen kibányásztuk a kuplungtengely csapágyát a szürke blokkjából, a kék eredeti(kevés menetre szánt) kis csapágya mozog egy kis kenés hatására, de mivel homok került a gépezetbe még nincs eldöntve a sora, kitartóan mosogatom, fújom és forgatom. A szürkéhez kiválasztok egy jobb főtengelyt, majd a mester megmondja fel kell-e újítani, vagy sem. Ehhez még betekerő lánc is kell, mivel a sájátja egy merő rozsda, de azt láttam újonnan egy netes áruházban. Ezzel nem lesz gond.
Először azt olvastam hogy rengeteg:D. Jó, hogy valaki meg is őriz ilyesmit. Sokan másképp gondolkodtak, persze akkor még nem volt ilyen különleges. örültek, ha nem kellett leszerelni egy karbi tisztításhoz.:)
De nagyon megköszönöm ha azt az egyet megkérdezed. A készről már szinte csak ez hiányzik.
Sajnos nem!Darabokban van dobozokban szétszórtírozva,kicsit elmaradtam vele mert belekezdtem egy ideálba!De pénteken ment egy két dolga krómba,lassan de csinálgatom....Nekem eredeti oldal lemezeket sikerült szereznem!
Zsákfurat:blokkfél 80fokra melegít"kívülről"én a csapágyra hegesztek lapos vagy gömb vasat..Hegeszt-satu-melegít-majd keményfa a blokkra belülről és ki kocogtatom!Jönnie kell........
Még nem jártam ezen a fórumon, ezért köszöntök Mindenkit.
Csordás Gábor vagyok, és néhány más motor felújítását követően most fogtam hozzá egy Bervához. Egyelőre a szétszedés, takarítás, csiszolgatás van napirenden, de már látom mi hiányzik, ezért szeretnék segítséget kérni.
Amennyiben van valakinek eladó láncvédője, vagy a két kis oldallemez, kérerm hívjon fel a következő számon: 20kilenc30kilenc6három7.