Keresés

Részletes keresés

gpx Creative Commons License 2002.01.04 0 0 30

- Az autómárka csak példa volt a nem éppen középszerű termékek reklámjára.
- Lajkó Félixnek CD-je jelent meg, és én ezt (mint a célközönség egyik tagja) a metrón elolvasott reklámból tudtam meg - de látom te erről nem tudsz (valószínű nem érintett meg, mert nem vagy célszegmens)
- Az Oroszországról szóló könyvben erősen érdekelt vagyok, de a könyvismertetőből értesültem, hogy megjelent - pedig egyik-másik irójával személyes kapcsolatban is vagyok. Tudod, az ilyen könyvek kis példányszámban jelennek meg és nem teszik ki szem elé a polcra. Ha nem célirányosan keresed nem fogod megtalálni...

És azt hiszem nekem hiába beszélsz órákat a klaviatúráról, ha engem a monitor érdekel (tudod, célszegmens), esetleg ha valami monitort helyettesítő termékről beszélnél (tudod, a marketing nem terméket, hanem szolgáltatást kínál...) akkor talán nem szakítanálak félbe, hanem odafigyelnék rád...

"A reklám azt hiteti, hogy ez egy információ" - azért azt el tudom dönteni hogy nekem mi információ és mi nem.

A reklámok pedig arra hatnak, akik megoldást keresnek valamire, tehát a figyelmet nem terelik, legfeljebb irányítják. Ha én csokit akarok enni (édességre vágyom) hiába látok pelenka-reklámot nem fogok besz***ni... Nem kell ennyire hűlyének nézni az embereket!

Az a baj, hogy a reklámgyártók nagytöbbsége úgy gondolkodik ahogy te és ezért vannak ennyire szellemtelen és igénytelen reklámok. Legyen színes, harsány, legyen benne meztelen nő meg gyerek, oszt majd rohannak érte a boltba! Fel kellene már fogni, hogy ez nem így működik...

Előzmény: attigirb (29)
attigirb Creative Commons License 2002.01.04 0 0 29
Az információ szerzésről: Ha el akarom tüntetni a szemed elől azt a monitort, ami előtt egész nap ülsz, az a legjobb módszer, hogy leülök melléd és órákat beszélek a klaviatúrádról. A monitor ott lesz, de eszedbe sem fog jutni, annyira leköt a klaviatúra problematikája. A reklám és a propaganda is így működik. Eltereli a figyelmedet arról, hogy mire van szükséged = mit keresel valójában.
Az autós témáról oldalakat tudnék írni, de inkább kihagyom. Minden márkának megvannak az ugyanolyan kategóriájú modelljei, és ha az egyik kihoz egy új típust, biztos lehetsz benne, hogy hónapokon belül kihoz a többi is egy hasonlót. Mindegyiket ugyanabban a szélcsatornában tervezik, és majdnem ugyanaz a cég gyártja vagy felügyeli az alkatrészeit.
Állandóan "informálnak" akkor is, ha semmi új nem született. A reklám azt hiteti, hogy ez egy információ. A szövegezés is azt igyekszik hangsúlyozni, hogy Te ezt most tudtad meg. Mivel igyekeznek hatékonyak lenni, sok esetben megfognak egy rakás majmot, akik kül. dőltek volna be (Harry Potter amit olyanok olvasnak akik amúgy szinte semmit, ráadásul ki kellett volna már nőniük akkor is ha falnák a könyveket) de akit érdekel Oroszország gazdasága és olvasni is szokott, könyveket is vesz az megtalálja könyvesbotban a megfelelő címszó alatt. Egyszer amikor amúgy is arra jár.
Lajkó Félixet gyanítom a célközönség ismeri, és keresi a programfüzetekben. Én is úgy szoktam, ha valami érdekel... és asszem egy olyan előadót sem tudok felsorolni akiről reklámból értesültem, még ha van is reklámja. Lajkó Félix amúgy a "reklámhordozó" és nem őt reklámozzák, hanem a produkciót, meg aki támogatja, meg aki szervezte stb.
Dolgozom egy kicsit.
Előzmény: gpx (28)
gpx Creative Commons License 2002.01.04 0 0 28
To attigirb:
1. "Én egy szóval sem mondam, hogy reklámja csak az egyébként-senkinek-nem kellene-kacat oknak van, Azt mondtam a középszerűeknek." Ezzel nem értek egyet. Pl. az Audit vagy a Toyota-t (TV reklám), Lajkó Félixet(metróban láttam), illetve Oroszország válság utáni gazdaságáról szóló könyvet (Figyelő könyvismertető), stb... egyáltalán nem tartom középszerű dolgoknak. Szerintem reklámja mindennek van, kivéve az inferior javakat, az alapvető élelmezési cikkeket és a luxusárukat.

2. "De azok a reklámok amikről most mi beszélünk; ti. pénzért állandóan az orrod alá dugják, [...]" - úgy gondoltam, hogy A reklámról beszélünk már.... De ez a köztünk húzódó véleménykülönbséget nézve majdnem mindegy...

3. "Információt bárhonnan beszerezhetsz, ha nem lenne reklám akkor is híre menne mindennek amire szükséged van. Így viszont arról is értesülsz amire semmi szükséged, és mesterségesen gerjesztenek bennek vágyakat fölösleges dolgok iránt." A reklámnak az alapvető funkciója, hogy felkeltse az érdeklődésedet (amennyiben a célszegmenshez tartozol, de ez most részletkérdés...). Ennek első lépése, hogy informál ha valami új van, a másik hogy megpróbál rábeszélni. Kettőnk (hármunk - bocs Sophie) között ott van a véleménykülönbség, hogy ti egybe veszitek a két funkciót, és meg külön-külön beszélek róla (_tudom_, hogy nem lehet a hatásmechanizmust szétválasztani...), és arról próbállak meggyőzni titeket, hogy a két funkció súlya akaratlanul is változik, éppen a széles termékskála miatt. Egyre fontosabb, hogy a fogyasztó tudjon a termékről - és szerintem ez a fele a reklámok hatásának értékelhető...

To Sophie:
Alapvetően te a reklám és merketing eszközökről beszélsz, és ebben teljesen igazad van. Ezt eddig sem cáfoltam. Két megjegyzés:

1. "Ebből a szempontból információ a Teszt magazin lenne, ha meg nem szünt volna, ami (emlékein szerint) előszeretettel sorolta fel az összes elérhető terméket, és összehasonlítgatta, hogy melyik esetben mit kapunk a pénzünkért." - azért a Teszt magazin sem volt pártatlan, ott is torzított infót kaptál.

2. "Igazad van egyébként, nem mondasz vadakat, csak fogalmazzunk inkább úgy, hogy valamilyen információt közvetít" -erről beszélek. A reklámokban található infó: lehet kapni, így néz ki, így hívják - ezek azok az infók amiket én a reklámokban hasznosnak tartok...

..egyébként Blendadent fogkrémet (és fogport) használok otthon - szeretem az ízét, utazáshoz meg - Vademecum 2in1-t - kicsi, praktikus és ennek is szeretm az ízét.... Ja és van egy sztroim a fehéritős fogkrémekről, dez at később mert kicsit dolgozni is kellene.

Beszéltem már ügynökkel (biztosítás, befektetési, stb.) termékbeutatón még nem voltam (nem is leszek, mert nem érdekel...)

Sophie.C Creative Commons License 2002.01.03 0 0 27
Kíváncsi, meg kukkergizi is.
Előzmény: attigirb (26)
attigirb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 26
Kííííííváncsi vagy mi?
Előzmény: Sophie.C (25)
Sophie.C Creative Commons License 2002.01.03 0 0 25
Látom, hogy gpx-nek mondod, de mijazaborítékolt kérdés?
Előzmény: attigirb (24)
attigirb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 24
Ha voltál valaha termékbemutatón, vagy beszéltél vmilyenügynökkel; van két borítékolt kérdésem, ami két nagyon fontos szempont, de tutti nem tették fel... pedig folyton kérdezgetnek hogy addig-addig bólogass mint kutya a kalaptartón, hogy észre se vedd mikor kell nemet mondanod.
Előzmény: gpx (21)
Sophie.C Creative Commons License 2002.01.03 0 0 23
Mondtam, hogy várj egy picit...

Nos:
Mondjuk a lakosság mobil-telefonvásárlásra szánt pénzösszege adott. (Igaza van attinak, lehet, hogy mégsem, valamennyire növelhető még ez a pénztömeg, de nem lényeges, nem számottevő) Lényegében a mobiltelefont forgalmazó társaságok is adottak, a termékeik egymással helyettesíthetők. Az, hogy milyen telefontársaságok vannak, nagyjából mindenki számára ismert.

Adott cég, mondjuk a Pannon, szeretné az árbevételét növelni, már lényeges növekedést akkor tud elérni, ha a többi társaságtól a fizetőképes vevőket átcsalja. Kell valami mézesmadzag, igazad van, ez a mézesmadzag valóban egy információ, de a valóságtartalma megkérdőjelezhető.

Ebből a szempontból információ a Teszt magazin lenne, ha meg nem szünt volna, ami (emlékein szerint) előszeretettel sorolta fel az összes elérhető terméket, és összehasonlítgatta, hogy melyik esetben mit kapunk a pénzünkért.

Külön említésre méltó az új márka (új termék) bevezetése, ami különösen vastag mézesmadzag tud lenni, főleg ha a mégjobb, mégtöbb, méggyorsabb, mégolcsóbb ...jelzőkkel dobják piacra. Jóesetben valóban egy új termék, rosszabb esetben a régi átcsomagolása.

Igazad van egyébként, nem mondasz vadakat, csak fogalmazzunk inkább úgy, hogy valamilyen információt közvetít.

A termék jelenléte? Bemész a boltba, és jelen van ötven féle fogkrém? Mi alapján fogsz dönteni? Én megmondod: ami a fogamat a legjobban fehéríti. Én bevettem ezt a whitening dumát. Aztán azt mondta a fogorvos, hogy ne legyek már hülye! Használjak elmexet, mert abból beépül a fogakba a nemtudommi. És hogy el ne higgyem, hogy a fogkefe reklámoknak van egy fikarcnyi tudományos alapja is.

Na most akkor mivan? Tudom, hogy van whitening fogkrém, ami egy kicsit se fehéríti a fogamat jobban, mint a többi, nem tudom, hogy van elmex fogkrém, pedig abból beépül a nemtudommi, és tudom hogy van vagy ötvenféle fogkefe, de tökmindegy melyiket veszem, csak ne legyen túl kemény a sörtéje.

Előzmény: gpx (21)
attigirb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 22
Én egy szóval sem mondam, hogy reklámja csak az egyébként-senkinek-nem kellene-kacat oknak van, Azt mondtam a középszerűeknek.
Elvben minden reklám, ami hírét viszi valaminek. De azok a reklámok amikről most mi beszélünk; ti. pénzért állandóan az orrod alá dugják, hogy ki se tudd kerülni azt a célt szolgálják, hogy elhitessék Veled, amit szívesen el is hittél. Belátom a példáim sarkítottak, de azért írtam azokat, mert régiek, és nyilvánvalóan ismered őket.
De választhattam volna sportszermárkákat is abban is meg van ugyanez; pl már minden sportboltot elárasztottak a gagyi öntött carving lécekkel és még etetik is néppel, hogy az milyen marhajó. Persze bejön, mert az átlag magyar annyira tud síelni, hogy örüljön neki milyen jól mennek az új léccel az iskolafordulók... ha merne egyenesen is, halálra idegesítené, hogy szitál az orra...
Információt bárhonnan beszerezhetsz, ha nem lenne reklám akkor is híre menne mindennek amire szükséged van. Így viszont arról is értesülsz amire semmi szükséged, és mesterségesen gerjesztenek bennek vágyakat fölösleges dolgok iránt. A reklámot nem az teszi szükségessé, hogy értesüljenek erről az emberek és ezáltal tudják megvenni, hanem, hogy akkor is azt vegyék meg, ha másra lenne szükségük, vagy egyáltalán nincs is szükségük semmire.
Előzmény: gpx (19)
gpx Creative Commons License 2002.01.03 0 0 21
"Én meg azt pofázom egész nap, hogy - főleg az általad emlegetett tömegtermékek esetében - a cél: az árbevétel."

Én ezt nem is cáfoltam, nem is mondtam ellene. DE emellett a reklámnak - éppen a hatalmas árukínálat miatt - annak megrendelőjétől függetlenül kialakult egy másodlagos funkciója, a termékek piaci jelenlétéről való tájékoztatás. Segít eligazodni az árudömpingben. Segít elindulni, hogy merre keresd azt amire szükséged van (mert mint tudjuk a reklám nem terméket, hanem megoldást kínál - de sablonos vagyok)... Én csupán ezt modntam.

Sophie.C Creative Commons License 2002.01.03 0 0 20
Én meg azt pofázom egész nap, hogy - főleg az általad emlegetett tömegtermékek esetében - a cél: az árbevétel.

Mostanság ott tartunk, hogy nagyjából a fizetőképes kereslet fullra lefoglalva. Árbevételt szerezni már csak úgy lehet, ha valakitől elhappolják a Fogyasztót.

Basszus, félbe kell hagynom, itt az ellenség. Majd folytatom, amint lehet.

Előzmény: gpx (19)
gpx Creative Commons License 2002.01.03 0 0 19
Kicsit torzítottnak érzem az érvelésed. Igaz, hogy ninsc Jaguar, meg Ferrari reklám, mert a presztizstermékek hírének nem tesz jót a reklám. Ez így van, de az átlagfogyasztó nem jaguárral és ferrarival jár, nem gyémánt nyakláncot/fülbevalót hord, stb... (ezen termékeknek spec. reklámjuk van - az, hogy melyik híres ember "fogyasztja" őket - de ez is az!).

Az is igaz, hogy (Sophie, ha itt vagy) a reklám alapvetően eladásösztönzési és nem információs eszköz. DE van ilyen (másodlagos) tartalma is és én csupán ezt pofázom egész nap.

És én igen is információnak nevezem azt amit a reklámtól kapok. Ha nem néznék/olvasnék stb. reklámot az az infó ami csupán arról szól, hogy valami új _van_ nehezebben jutna el hozzám (ettől függetlenül utána nézek annak ami érdekel, mert nem hiszek a reklámoknak). Reklámja nem csak az egyébként-senkinek-nem kellene-kacat oknak van, hanem minden olyan terméknek amit tömegfogyasztásra szántak - de ezt (ha reklámmal dolgozol) neked nálam jobban kellene tudnod.

attigirb Creative Commons License 2002.01.03 0 0 18
Állok elébe.
gpx Creative Commons License 2002.01.03 0 0 17
Tehát itt tartottunk:

" Eh, asszem nem vagyok elég egyértelmű.
A reklámokból nem értesülsz minden elérhető dologról csak arról, amit mindenképp a nyakadba akarnak varrni. Csak a komrsz cuccoknak van
reklámjuk, meg az olyan autóknak mint a TT. Porsche reklámok nincsenek, pedig jó év az amikor többet is eladnak belőle Mo.-on... Ez olyan mintha azt
mondanád, hogy az expresszből el lehet helyezkedni, és a legtuttibb állások nem telnek be apróhirdetés nélkül. A reklámok arra valók, hogy a
középszerű kacatok elkeljenek. A leggagyibb elmegy itt-ott ezt most nem részletezem, a közepe többé-kevésbbé bereklámozva a boltokban, a javának
meg utánajár aki elég igényes, finnyás, tehetős stb.
A reklám haszna az, hogy ne AKARJ utánajárni a legjobbnak; azt az érzést kelti, mintha már megtaláltad volna a meglevőket, am. közül választasz
majd.
Ha holnaptól menne a TV-ben a Rolls-Royce reklám az annyit ártana a hírnevének, hogy sosem verekedné ki magát újra. Manapság is születnek b.jó
márkák, amik szépen kusznak felfelé, és óvakodnak a reklámtól.
Az a legveszélyesebb a reklámban, hogy azt a tévedést erősíti benned, hogy jól tájékozott vagy. Azon már túl vannnak, hogy azt higgyék nem fogsz
rájönni, hogy ez is ilyen vagy olyan, de nem is érdekel senkit, nem ez a lényeg. Még akkor is a hatásuk alatt állsz, amikor directe ellenük igyekszel
fordulni, és magadban információnak nevezed. Ezzel a reklám már be is töltötte a szerepét; innentől tökmindegy, hogy Te magad milyen sört veszel
holnap..."

gpx Creative Commons License 2002.01.02 0 0 16
Mi a bajod? Talán nem teccik, hogy kijavítottalak?! (c:
Előzmény: tier nan gorduin (15)
tier nan gorduin Creative Commons License 2002.01.02 0 0 15
látom, ma elemedben vagy !:)
Előzmény: gpx (14)
gpx Creative Commons License 2002.01.02 0 0 14
Na gyere, kihúzlak...
Előzmény: tier nan gorduin (13)
tier nan gorduin Creative Commons License 2002.01.02 0 0 13
húzzatok ki a hóra, baszki !
gpx Creative Commons License 2002.01.02 0 0 12
...és ezen az érvrendszeren gondolkoztál eddig?! Nem győztél meg, szerintem nincs igazad!
Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.02 0 0 11
De!
Előzmény: gpx (10)
gpx Creative Commons License 2002.01.02 0 0 10
Na akkor gyere vitatkozzunk! Nincs igazad!
Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.20 0 0 9
De nekem hiányozni fog. Már úgy is csinált mint aki vitatkozna velem.
tier nan gorduin Creative Commons License 2001.12.20 0 0 8
nem fogsz hiányozni senkinek
Előzmény: gpx (7)
gpx Creative Commons License 2001.12.19 0 0 7
Vitánkat el kell halasztanunk jan2-ig.... Addig offline vagyok...

Jó perlekedést!

Gpx

Törölt nick Creative Commons License 2001.12.19 0 0 6
Pláne, hogy fázom is.
Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.19 0 0 5
IIgeen! De majd holnap, mert most lelépek.
Előzmény: gpx (3)
Sophie.C Creative Commons License 2001.12.19 0 0 4
Á, nagyon jó, hogy nyitottad ezt topikot, mert épp a múltkor akartam valakivel megvitatni valamit, és mondtam, hogy jöjjön ki a hóra, és persze nem értette.
Ha előkerül, meg is mondom, hogy akkor itt van az a bizonyos hómező!
gpx Creative Commons License 2001.12.19 0 0 3
Vitatkozzak veled? (c;
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.19 0 0 2
Lenne akit hívnék, de nem jön!
Előzmény: gpx (1)
gpx Creative Commons License 2001.12.19 0 0 1
Húúúú mennyi békés ember lett eccerre, mi? Na persze így Karácsony idején már senki nem balhézik...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!