Én csak azt nem értem, hogy kik azok az eszement emberek akik Stilo-t, egy halott típust vesznek a pénzükért, amikor ugyanannyi pénzért sokkal jobbat is kapnak?
A Fiat részvényeinek mélyrepülését regisztrálták tegnap a milánói tőzsdén, miután a Financial Times brit gazdasági lap azt írta: az eladósodott autógyártó részleget eladhatják a General Motorsnak. Az olasz cég részéről lapunknak cáfolták, hogy amerikai kézbe szándékoznának adni a Fiat Autót.
Jövő júniustól korrekt piaci áron a General Motorsnak adhatják el a Fiat Autót közölte tegnapi számában a londoni Financial Times. A jól értesült gazdasági lap szerint ez jelentené a legjobb megoldást a hatmilliárd euró adóssággal küszködő cég számára, amelybe az amerikai autógyártó óriás két éve már amúgy is húsz százalékban bevásárolta magát. Ezzel több mint egy évszázados hagyomány után a Fiat felhagy a gépkocsigyártással.
A Fiat Auto sajtóosztályának munkatársa, Gualberto Ranieri a Népszabadságnak határozottan cáfolta a brit lap értesülését, miközben felhívta a figyelmet arra, hogy a részvényeseket személyesen Gianni Agnelli, a Fiat alapítója és tiszteletbeli elnöke nyugtatta meg. Agnelli, az ügyvéd eltúlzottnak nevezte a tőzsde idegességét, és kijelentette: hiszünk a Fiat Auto fejlődésében, amelynek átalakítása lendületesen zajlik.
Agnelli teljes bizalmáról biztosította a Fiat Spa. elnökét, Paolo Frescót és Paolo Cantarella megbízott igazgatót, jelezve: a cég igazgatótestülete a két vezető mandátumának hároméves meghosszabbítását fogja kérni a részvényesektől.
Nem ez volt az első eset, hogy elterjedt: a Fiat Autót felvásárolja a General Motors, a több lábon álló anyavállalat pedig nyereségesebb vállalkozásai felé fordul. Torinóban eddig ezt minden alkalommal cáfolták.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Fiat Autóban az idén mélyrehatónak mondott strukturális átalakítás kezdődött. Tavaly decemberben az eladási mutatók hanyatlása miatt lemondani kényszerült Roberto Testore, a Fiat Auto vezérigazgatója, s a cég bejelentette, hogy hatezer fővel csökkenti foglalkoztatottjainak számát. Emellett a cég tizennyolc köztük két itáliai üzemét is bezárják vagy átszervezik.
Úgy látszik akárhogy is fáj, lassan és feltartózhatatlanul közeleg a vég.
összejött pár infós és rendszergizda az éves nagy számítógépzúzásra valahol pesten.
Asszem 1 órán át zúzták a gépeket.
1-2 szereplőt megszólaltattak, az egyiknek Ratman volt a nickje.
Ennyi
A gombolyu Delta-ra gondolsz ugye?
Ez ,meg a Dedra Integrale tenyleg nem kapott nagy piaci visszhangot ,...de kar is volt abbahagyni a sportvonalat ezzel egyidoben .
Ok - okozat... :(
Ami ABARTH kesobb lesz : 2.0 othengeres turbo,220LE a"la Coupe Turbo Plus...!!??
Ami nem nagy ujitas - relative - ,igazabol en a
negykerekes hajtaslancert szoritok neki :)
"Komolyan kérdem, hogy miben áll a Fiat feelingje?"
Szerintem űlj bele egy Fiat Coupe 2.0 20V TurboPlus-ba és ha menni is tudsz vele egy kört, akkor soha többet nem fogod ezt megkérdezni :-)))))
Nemrégiben amikor az autó magazinban összehasonlították "magyarország legizgalmasabb autóit" akkor nagyon áradoztak róla. Én tudom, hogy nem véletlenül.
A fiat az olcsó autók között egyedi stílussal és feelinggel, valamint dinamizmussal ajándékozza meg a vásárlóit. Gondolj csak olyan elődökre, mint a 115LE UNO Turbo I.E és társai...
Amit Rólad tudok, azt kizárólag tőled tudom, még a Terminálról. Ott anno (én Litván Zongora néven) beszélgettünk egyről s másról. De ennek nincs is igazán jelentősége.
Megmondom, mi az, ami zavar:
- egy autó megítélésénél szinte kizárólag egyéni szempontjaidat veszed alapul;
- ha egy autó ezeknek nem felel meg, szerinted már csak "roncs" a neve, és akik azt vettek, dilettáns, reklámfaló tévelygők;
- a számodra nem szimpatikus márkák vezetőit és vásárlóit általánosító ítélettel lenézed, olyan tulajdonságokkal ruházva föl őket, melyekkel sem a Te, sem bárki más tudására építve nem rendelkeznek bizonyíthatóan;
- mindezt nagy hangon, szerte az indexen hirdeted.
Mindezek annyira feltűnőek, hogy időről időre nem bírok ellenállni a kísértésnek (pedig általában igyekszem a lehető legkevesebb dologba belekötni), és kénytelen vagyok megkérdezni, hogy miért jó ez neked? Azok az emberek, akik - mondjuk - francia autóval járnak, nem szarják le az általad leszart dolgokat, viszont esetleg leszarják az általad le nem szartakat. :-) Ugyan mit mond ez nekünk az autóikról, amiből ítélhetnénk?
Ők esetleg azt kérdezik meg, hogy miért nem tudnak a japánok egy normális vezetőülést összehozni? (Ami egyébként ugyanolyan csúsztatás, mint a japánhívők kijelentései.)
Nem lehetséges, hogy valami nem lesz roncs attól, hogy nem a te szempontjaid szerint és igényeid kielégítésére készítették? De most komolyan.
nem értem. mit csodálkozol hogy szemellenzős vagyok?!
ugyan miért lehet francia autót szeretni?
a formájáért? meg a dízel motorjáért?
max ennyi, mert a többi itt marketingról szól...
olvasgatom a pugos topicot és mást sem látok, mint hogy mi minden megy tönkre a pugokon...
de biztosan jó autók.
volt anno egy citroenunk, azon minden tönkrement ami csak lehetett. azóta csak japán autók, nissan és honda. elmondom mi volt a legnagyobb hiba az összes japó gépen összesen: 4 db H4 es izzó, és egy helyzetjelző...
kötelező szervizek és ennyi.
szóval az én tapasztalataim katasztrofálisak a francia gépekkel szemben, és most itt nem a ex-citromunkra gondolok. egyszerűen nem fognak meg, design meg ízlés kérdése, technikájuk nem jön be, vezethetőség és élmény meg egyenlő a nullával, a váltót és a pedálrendet fel kéne újra találniuk.
ez van.
és addig globálisan rásütöm a francia autókra ezt a dolgot, amíg nem ülök egy olyan gépben amelyik erre rácáfolna!
mert hogy a 307 nem cáfol erre rá az biztos.
de ahhoz elég jó, hogy a sok európai akinek a nyugati marketing szénné égette a fejét, az elmenjen és a design miatt megvegye.
komolyan sajnálom azokat akik ilyen autókkal járnak, nem ültek még sem toyotaban, sem nissanban és sem hondaban, subarukrol és a mitsukrol nem is beszélve...
igaz, nekem mindig a motor váltó futómű hajtáslánc mechanika az első, mert mindenkor a vezethetőség és az élmény az első.
azt meg hogy nem csúszik vissza a honda anyósülése, leszarom. és a fényszórót is magam kapcsolom be éjjel nappal, nekem nincsen szükségem arra hogy sötétre maga kapcsoljon be, és az sem érdekel hogy hány fok van kint, ha hideg van, akkor nem kell hőmérő ahhoz hogy befagyjon a seggem, továbbá az sem érdekel hogy mennyit fogyaszt a gép éppen...
de pontosan ezek azok a dolgok amikkel az európai gyártók eltudják adni a gépeiket sok esetben.
a felszereltség bővítésésvel. mert ha pusztán a mechanikát vesszük alapul, akkor sajna nagyon kedvezőtlen lenne a kép az aurpai gyártók 80%-ának...
más.
te is hallottál rólam...
te is a "sunyi" hátulgombolós gárdába tartozol, aki hamarabb kérdezi meg a "haverjait" mint, hogy tőlem kérdeznéd meg azt ami velem kapcsolatban érdekel?!
ne gerinctelenkedjél már te is.
ha valami érdekel, tessék, írj egy mailt, kérdezd meg nyugodtan, de kibaszottul rühellem ezt a stílust, amikor valaki valami haverjától valamit hall és aztán mindent kurvára úgy kezel, mint ha azt az info-t elsőkézből kapta volna...
remélem élsz ezzel a lehetőségeddel ha akarsz és tőlem kérdezel először!
Csupa merő jóindulatból mondom...:-)
össze nem keverem:)
olvastam én is, kívnácsi leszek a végeredményre.
anno ugye a delta utolsó szériájából kihoztak egy HF Integrale-t, de az szinte semmilyen sikert nem hozott:(
szerintem ez az új Abarth viszont fog ütni:)
remélem a lóerőkhöz sikerül valamennyire alacsonyan tartani a súlyt is! ha jól tudom akkor egy V6-os kerül bele ugye?
Majd meglátjuk. SZVSZ a Maseratit még jó ideig nem tudják felfuttatni arra a szintre. Jelenleg 3-ad annyit gyártanak mint a Ferrari (4.000) (ezzel szemben a Porsche 50.000-et).
Egyszerüen a piac nem lesz vevö rá.
Az elképzelhetö, hogy a Ferrari jelenleg rentábilis az autókészítés-eladás relációjában, de a fejlesztésekre szinte tuti, hogy nem futja ebböl. Ezt a Fiat finanszírozza, ahogy az F1-et is.
Ma a technikai sportok olyan mérvü költségeket jelentenek, amit csak az éves szinten milliós nagyságrendben termelö konszernek tudnak kifizetni. Ez már nem olyan mint régen volt a höskorban, vagy akár csak 20-25 éve. Akkor az Alfa évi 100 ezer eladott kocsival a háta mögött fenntartott Forma-1, rallye, túraautó és prototípus járgányokat, csapatokat. Ma ezt a Fiat nem képes finanszírozni.
Úgy pörög az Alfa topic, hogy nem bírom a lépést tartani veletek... :)
Annyiban szerintem pozitív a hír, hogy az Alfa egyre jobban függetlenedik a Fiattól, akik már egy jó ideje nem bírnak magukra találni, az Alfa meg 98 óta - vagy ki tudja, még korábbtól - egész jól fejlődik és nem veszteséges ha jól tudom...
Amúgy a Ferrari sem veszteséges, nem hinném, hogy az Alfa pénzügyi sikereire lenne szükség a cég fenntartásához, plusz jön a Maserati, ami a Porsche szegmenst célozza és remélhetőleg jóval nagyobb volumen lesz mint most a Ferkó.
Én sajnos nem vagyok ennyire bizakodó a GM vonal kapcsán. Anno a Lotus is az övék lett, de nem csináltak vele semmit, csak ment az Esprit kisebb tupírozgatással.
A Ferrari esetén sem biztos, hogy annyira fényes a helyzet, hiszen a manufaktúrák (Ferrari, Lambo, Maserati) nem képesek önálló életre a mai világban, tehát az eetleges Alfa-sikerek (gazdasági), a Ferrari és a Maserati fenntartására mennének el, illetve a Forma-1-es pozíció megörzésére.
Sajnálom, hogy ilyen pesszimista vagyok, de sok téren ezt látom hosszú ideje.
Hogy visszakanyarodjak az eredeti topichoz: nagyon érdekes cikkek jelentek meg a Fiat Autoról itt:
http://www.autonewseurope.com/
4 cikk is van a tervekről. Több érdekes terv és tény is felszínre került. Az egyik legfontosabb, hogy úgy tűnik a Stilo nem váltja be a hozzá fűzött eladási várakozásokat. Olaszországban már december elején új incentivákat vezettek be az új autóhoz. Ezen felül a kereskedők nagyon elégedetlenek, mert a korábbi 12.4%-os margó helyett 8.5%-on kell eladniuk a Stilot. Ezen felül a beszállítók is elégedetlenek, a FIAT újabb árcsökkentéseket vár tőlük, mindezt úgy, hogy a kereslet csökken.
A másik érdekesség az Alfa leválasztása. E mögött két terv állhat: vagy az, hogy később könnyen eladhassák az Alfát a GM-nek, vagy az, hogy később egybeolvadjon az Alfa a Ferratrival. Alfa fanok számára tkp. mindkét opció pozitív fejlemény. Az első esetben azért, mert a GM az Alfának szánja a sportautó szerepet. Valószínűleg nem rossz a legnagyobb autógyár sportmárkájának lenni. A GM a Saabal akarta ezt elérni, de az megbukott, míg az Alfa sokkal jobb jelölt lenne erre. A másik esetben meg ugye a a Ferrari és Maser mellett állna az Alfa - ugye nem kell magyarázni, hogy ez miért lenne jó?
Én pusztán jóindulatúan figyelmeztettelek... Több emberrel tartom a kapcsolatot, akik ismertek Téged már a Terminálról, és szénné röhögik magukat a szemellenzős szövegeiden.
Szó sincs itt tömegpszichózisról, barátom. Egyszerűen csak számos értelmes ember szemét csípi az olyan, hozzád hasonlók okvetetlenkedése, akik istenítésen és pocskondiázáson kívül semmit nem mutatnak föl a fórumokon. Kétségkívül látványos módszer, csak a színvonala közelít nullához. Sajnálom, de ez az igazság. Akár csak valamennyire szélesebb látókörű embereket ezzel a dumával ugyan be nem káfolsz.
Ezért volna jó, ha leszállnál a 307-ről, meg a többi francia roncsról. Már maga a tény, hogy ilyen kifejezést globálisan akármire is rásütsz, mutatja, hogy közöd nincs az autókhoz, és ezt mindenki láthatja, akinek szeme van.
Csupa merő jóindulatból mondom...:-)
A german style-rol jutott eszembe egy parhuzam 20 evvel ezelottrol:
A "nagybecsu-extra-uberGOLF"-nak ,az egyesnek ,volt egy olasz alternativaja : a Lancia Delta ,
amit bizony joggal illethettek a koppintas vadjaval ,DE aztan megjelentek az elso HF valtozatok ,soroljam ...? :)
Igazabol ,hasonlo helyzetet latok most is ,hiszen a varakozasoknak megfeleloen 2003-ban jon egy kis fenevad ,amit Stilo ABARTH-nak hivnak majd /nem osszetevesztendo a jelenlegi csucsmodellel/.
"Mi lenne, ha leszállnál végre a 307-ről? "
mi lenne ha felfognád végre hogy nem fogok leszállni a 307-ről és a többi francia roncsról sem, sem a te és sem más kedvéért.
"Már az eddigi nyilatokozataidból is jól látszik, hogy átkozottul nem ismered ezt a gépet, fölösleges hát naponta rádupláznod."
ismerem ne aggódj, maghajtottam rendesen, 1.6-os és 2.0-ás motorral. dízelt meg rühellem, úgyhogy nem érdekel.
mit is mondjak?
az 1.6-os alig megy, a váltóval nem lehet gyorsan kapcsolni mert bereccsen (magyarul szar ahogy van), rossz pedálrend, 206-os kapcsolók középen...
a 2 literes már "jól" megy, de itt is igaz, hogy ha keresek egy alfa, toyota, honda két literest, akkor szegény pug megint béka segge alatt van. (oda is való). ja, és ebben is bóvli váltó van...
"Csak magadat nevetteted ki."
ha te mondod, biztosan úgy van.
sorry, nálam a tömegpszichózis nem működik...
ezek után biztos király autó a 307.
legalábbis az opel astra-nál tuti...
Az igaz, hogy nincs nagy oktatás, de ettől még nem rossz. Így van. Ennyi pénzér ennyi jár. Aki akar mehet a gerhard berger oktatásra. Én már annak is örültem, hogy végre igazán ki tudtam próbálni, hogy mit tud az autó, análkül, hogy attól félnék hogy elütök egy gyalogos, elveszik a jogsimat, összetöröm az autót (bár ez utóbbi ott is játszik:) )
Bár asszem még ez az oktatás sem teljesen igaz, mert kint szoktak lenni az opelkupások, és extra pénzér lehet velük menni, menet közben elmagyarázzák, hogy mit hogy kell csinálni.
Ugye találkoztunk mi már Honda találkozón?
(igen, Alsópáhok)
:o)
Vadkan,/ (Quadcam) :o)))))
Ugye találkoztunk mi már majdnem olasztalálkozón?
(igen, ha Bubble-lal megtaláltatok volna minket Agárdon :o)) )
Szal én már több Honda és olasz meeten is voltam a Hondámmal és Rohadtul jól éreztem magam, akárcsak egy másik márkatársam (nem írom le hogy ki, ha akar idejön)
Szal szerintem ilyen interbrand téma hozzáállás kérdése.
Azén szívemben tökéletesen megfér (egyik oldalon) a Honda és (másik oldalon) az AlfafiatLancia
:o)
Már 4 olaszmeeten (ha T. Márkatársam is hozzáveszem) volt felvezető autó a Honda.
Meg is szokták jegyezni hogy Honda nélkül nem meet az olasz meet....:o)))))))))))))))))))
Hja, hát az ugye nem ugyanaz!! A BMW-sek, mint köztudomású, agresszívek :))))))! Mi Hondások jóval jámborabbak vagyunk:)))!
Biztos nem rossz a Hungaroring, bár én rosszat is hallottam róla. Mégpedig azt, hogy nem oktatnak, csak kicsapnak a pályára, aztán hadd menjél! Viszont idén volt egy hondás tali a kecskeméti gokartpályán, ahol mindenki a saját autójával mehetett és azt rallysok szervezték. Ők mondták, hogy akarnak biztonságtechnikai oktatást szervezni, ahol tényleg tanítanának is. Gondolom jóval drágább lenne, mint a hungaroringes, de jobban is megérné. Az a baj, hogy azóta sincs róla semmi hír:((((. Egyelőre még várok, hátha tavaszra lesz belőle valami. Ha nem akkor én egy hungaroringes buliban benne lennék!
Én folyamatosan ki akartam menni, csak valahogy sose jött össze. Mondjuk nekem a Ring vagy 220 km oda-vissza, de ha lesz jövőre is ilyen lehetőség, nem hagyom ki.
Kitűnő alkalom lenne a találkozóra egy Hungaroring vezetés. Tuggyátok, vannak ezek a nyílt napok, mikor egész nap kint lehet körözni a pályán csekély anyagi ellenszolgáltatás fejében. Én voltam kint szeptemberben, és szégyen, de egy Alfa se volt kint. Volt viszont több Honda is. Szóval ott jól el lehet társalogni, igaz sörözni nem annyira... De utána még az is mehet.