Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.21 0 0 201
Hát ha tényleg ezért, akkor szemétség. És mit mondanak arra, ha újra szerződést akarsz velük kötni? mert nem utasíthatnak el ebben az esetben, csak azt csinálhatják, hogy kedvezőtlen díjat találnak ki.
Előzmény: bakoka_5er (197)
bakoka_5er Creative Commons License 2002.11.21 0 0 200
Hát igen, ez a szabad piac... válogatnak az ügyfélkörben....

Egyébként már 93-óta nyomom az ipart, de még épphogy nem vagyok XXX.

Előzmény: Herbie_ (199)
Herbie_ Creative Commons License 2002.11.21 0 0 199
A Generali csinált ilyet az elmúlt évben amikor is a 25 év alattiakat küldözgette el.
JQA
B7 - akkor te nem is vagy már olyan fiatal
Előzmény: bakoka_5er (197)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.21 0 0 198
Ez fura, mert azt hallottam, hogy - tekintettel arra, hogy törvényi kötelezettséged a felelősségbiztosítás megkötése - ha odamész egy biztosítóhoz, nem mondhatja azt, hogy nem szerződik veled, maximum jól megdobja a biztosítási díjat ha szerintük magas kockázati tényező vagy. Ennek szvsz fordítva is kéne működnie, tehát nem rúghatna ki. Legalább is így lenne logikus.
Előzmény: bakoka_5er (194)
bakoka_5er Creative Commons License 2002.11.21 0 0 197
Nem is okoztam balesetet. B7-be léptem volna már jövőre.... lehet, hogy a kis ügyfeleket eccerűen kigolyózzák? Nekem már 7300 volt a negyedévi. Fene se érti. Egyébként AXA-ék voltak.

B.

Előzmény: Törölt nick (196)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.21 0 0 196
Megteheti.

Milyen kárveszélyről van szó? 5 balesetet okoztál? :-O

Előzmény: bakoka_5er (194)
Herbie_ Creative Commons License 2002.11.21 0 0 195
Generali, 25 év alattt?
Előzmény: bakoka_5er (194)
bakoka_5er Creative Commons License 2002.11.21 0 0 194
Szevasztok!

Kézhez kaptam a várva várt értesísért a biztosítómtól. A bonus-malus értesítés helyett a következőt találtam:

...a fokozott kárveszély miatt - élve a jogszabályban bíztosított lehetőséggel ... felmondjuk...

Wow! Nem is tudtam, hogy ilyet lehet. Mondjuk így is váltani akartam, mert elég drágák voltak.

ÜdV

B.

A Hazajáró Lélek Creative Commons License 2002.11.15 0 0 192
Lenne egy kérdésem.
Összetörte egy tag az autómat. A kötelezője alapján lesz meg a kártérítésem.
Vélhetőleg totálkáros lesz. Valszeg célszerű egy új járgányt vennem.
Azt súgta valaki, hogy ebben az esetben az új autó átiratási költségét is réterheltem a károkozó kötelező biztosítását álló biztosítóra.
Igaz ez, vagy nagy hülyeség?
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 190
ne kukacoskodjon kérem! a lényeget azért remélem capish amit mondok!
Előzmény: kivi (188)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 189
na ja!

reméljük változtatnak rajta, mert ez igy tényleg nevetséges!

én szívesen fizetek ki negyedévenként annyit amennyi, de szeretnék biztos lenni abban, hogy valóban megkapom a legjobb szolgáltatást. most törtek össze nemrég. sajnos a bmwvel voltam. fizettek egy 20éves autóra, amit totálkárra vettek 150ezer forintot. az nem érdekelt senkit, hogy nekem mennyibe van az autó és hogy pont emiatt meg kell javíttatnom.

Előzmény: BLASIUS (186)
kivi Creative Commons License 2002.11.06 0 0 188
Mármint anyagi kárt.
Előzmény: kivi (187)
kivi Creative Commons License 2002.11.06 0 0 187
A biztosító szarik az okozott esetek _számára_, csak az érdekli őket hogy mennyi kárt okoztál nekik...
Előzmény: alpinaB6 (183)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.06 0 0 186
Jelenlegi rendszernek több a hátránya, mint előnye. Az a lényeg, hogy mi szopunk, ők meg híznak.:-)
De ez mindenre igaz, ha autózol sajna.
Mert az autó Magyarországon még mindig luxuscikk. Ez egy berögzött gondolkodásmód, miközben meg Európába megyünk.
Előzmény: alpinaB6 (185)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 185
erről próbálok beszélni! kölcsönadom pl. az autómat és baleset történik úgy hogy az ÉN autómat vezető ember a hibás akkor is az ÉN bónuszom bánja! tehát mégsem annyira személyreszóló a bonus dolog!
Előzmény: BLASIUS (184)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.06 0 0 184
Az a besorolás is csak akkor marad meg, ha az autó eladása után egy éven belül veszel másikat.

Szóval, ha eladnám a kocsimat, nem lenne jó buli visszaülni anyámék autójába hosszabb időre, hiába használnám rendesen, b@szhatnám a bónuszomat. Ez az, ami bosszant.

Előzmény: alpinaB6 (179)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.06 0 0 183
kivi:

én irónikusan értettm, arra próbáltam célozni, hogy nem csak a bónuszát nem veszti el hanem jobb besorolást is kap. kissé érdekes jogi következményei lehetnének egy ilyen esetnek, ti. a bonus/malus-besorolást a jelenlegi rendelkezések szerint a megfigyelési időszak elteltével az okozott/nemokozott károk szerint döntik el, +1(b) és -1(m)vagy több alapon.

a

Előzmény: kivi (181)
iNTi Creative Commons License 2002.11.05 0 0 182
A Népszabinak az Október 30.-ai számának volt egy kötelező biztosításra vonatkozó melléklete. Benne benne volt az összes nagyobb biztosító jövőévre szóló tarifatáblázata, a bonusz szorzók, stb ... Kaptam másolatot róla, egész jól el lehet vele lenni. :)
kivi Creative Commons License 2002.11.05 0 0 181
Az általad beszúrt cikkre írtam. A cikk arról szól, hogy ha valaki kárt okoz, de a biztosító által kifizetett összeget fisszafizeti a biztosítónak, akkor nem veszti el a bónuszát.

De nem mindenki tudja/akarja ezt megtenni. Ezért kötelező a kötelező.

Előzmény: alpinaB6 (180)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.05 0 0 180
ezt nem értem...bővebben légyszi!
Előzmény: kivi (178)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.05 0 0 179
BLASIUS

igen, a biztosítás személyre szól. de ez csak annyit jelent ebben a megfogalmazásban (lásd a netrik.hu-n a többi pontot), hogy bónuszodat-malusodat az autó eladásakor nem adod el, hanem neked marad. ha személyre szólna a KGFB akkor nem kellene az autó szerepeljen a bizt.kötvényen.

Előzmény: BLASIUS (177)
kivi Creative Commons License 2002.11.05 0 0 178
Mert nem mindenki hajlandó magától fizetni és valakinek akkor is állnia kell a cehhet.
Előzmény: alpinaB6 (176)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.05 0 0 177
"a gépjármű üzembentartója (biztosított)"
Ezek szerint én biztosítva kell legyek, akár saját, akár más autóját vezetem, ha jól értelmezem. Nem a kocsi van biztosítva, jól írtad, nem a kocsi okozza a kárt, hanem a vezető.

Asszem lakásbiztosításnál is vonatkozik a felelősségbiztosítás arra, ha átmegyek a szomszédba és véletlenül leverem a herendi porcelánt.

Előzmény: alpinaB6 (176)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.05 0 0 176
egész egyszerűen személyre kellene szoljon a biztosítás függetlenül attól, hogy mit vezetek (hiszen 20éves bmwmre ugyanannyit fizetek mint más az újra, és ha baleset történik nekem max 200e HUF-t fizetnek, mig az új autó tulajdonosának szó nélkül kifizetik a 3-5M-os összeget is). A biztosítás összegét a jogosítvány megszerzése óta eltelt évek számából és az okozott balesetek/károk arányábol kellene számolni. semmi értelme annak, hogy egy tárgyat biztosítanak ami önmagától nem tud kárt okozni (kivéve műszaki hiba, de erre az esetre amúgy se vonatkozik a kötelező.) Ha jók az emlékeim akkor az usa-ban a vezetőnek kell biztosítással rendelkeznie, nem az autónak.

most találtam a netrisken:

kiemeltem az érdekes részt. erre csak annyi kérdezek, hogy akkor mi a bánatnak kötelező ez a biztosítás????

a

Előzmény: BLASIUS (168)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.05 0 0 175
Ez teljesen igaz. De értelemszerű, aki évekig a szekrényben tartja a jogosítványát, annak biztosítása sincs, mert úgyse vezet. Itt elveszne a bónusz, mint most is egy év autó nélkül és bukod. Ha valaki folyamatosan vezet, annak folyamatosan lenne biztosítása és működne a bonus-malus.
Előzmény: kivi (174)
kivi Creative Commons License 2002.11.05 0 0 174
Na de hogy lehetne nyilvántartani hogy ki mennyit vezetett már? Az nem mérvadó hogy hány éve szerezte a jogosítványt.
Előzmény: BLASIUS (168)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.04 0 0 172
Aki nulláról indul, annak is legyen kedvezőbb egy aránylag kis teljesjtményű autóra, mintha valami vaddisznó autója lenne. Tudom van sportos kategória, de ez saját bőrömön érezve lófasz.
Előzmény: Törölt nick (171)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.04 0 0 171
De miért? Miért igazságosabb az, hogy lóerő függő, mint az, hogy okozott baleset függő?
Előzmény: Törölt nick (170)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.04 0 0 169
Nem a dízelre kellene külön kategória, hanem inkább el kellene törölni azt, hogy köbcentitől függjön a dolog. Mert ez, ami most van, totál igazságtalan.
Előzmény: BLASIUS (168)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.04 0 0 168
Ezt utálom. Leszarjék igazából, hogy mióta vezetsz. Sokan járnak esetleg céges autóval évekig balesetmentesen (bár sok céges autót úgy hajtanak, hogy utána nem venné meg), vesznek egyszer saját autót és indulnak elölről. Vagy valaki vezeti az én autómat, azzal csattan egyet, akkor miatta én szívok.

Szerintem a rendszer nagyon-nagyon igazsgátalan!
Szerintem megosztva lehetne biztosítást kötni a jogosítvány mellé. A bónusz a sofőrre vonatkozna. Ez kötelező lenne, a nélkül mondjuk nem lenne érvényes a jogsi. Aki vezetni akar, az biztosítsa magát. Tudom, a világ minden országában a kocsira kötik a felelősségbiztosítást, de attól még nem biztos, hogy ez a legjobb.

Arról ne is beszéljünk, hogy a lomha dízel autóm (2383 ccm - 82 LE - 1230 kg) biztosítása a többszöröse egy sokkal dinamikusabb mondjuk 1.4-es kisautónak. Be kéne vezetni dízelre külön egy csökkentő szorzót.

Rohadt biztosítósmaffiák persze nem lesznek erre hajlandók.:-(

Előzmény: alpinaB6 (158)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!