Előkerült a sufniból egy 19"-os nagyfékdobos első kerék. Ezt én csöppet átalakitottam a Horexhez , tengely furat és a fék kitámasztást, és mintha motoroztam is volna vele még az őskorban
A lényeg
Kétkulcsos a fék, de elég furcsa az egyik fékkulcsa. Mintha csak két-két stift lenne belenyomva
mutatom
a másik "gyári" kulcs
Gyári lenne vagy valaki berhelte? Ha igen, nem én voltam
Ami tetszik benne, hogy hasonló a mintája mint a Cordaticnak. Arra viszont figyelni kell, hogy jóval ballonosabb gumi mint más márkák. Elég belőle a 3,00X 19-es méret . Én is sajnos 3,25-öst vettem, de fékezésnél beleér a hátsó fékbowden a gumi oldalfalába. Meg aztán sokkal nehezebb kiszerelni a hátsó kereket a túlzott szélesség miatt.
Mit gondoltok? Pannonia TLB-nek mennyi mostanában a valós vételi ára? Nyílván állapotfüggő és mennyit adnak érte. De példálul 2 millió forint környekén vajon elerhető egy közepes darab papirokkal?köszönöm
A kompresszió viszonyt térfogat méréssel kapja az ember.
A kompresszió végnyomást nyomásméréssel kapja az ember.
Ha kompresszió végnyomást mérünk, akkor teljes gázt húzunk, és három-négyszer rúgjuk a motort, amíg a nyomásmérő mutatója nem megy feljebb. Ez tájékoztató érték, mert járó motornál a végnyomás sokkal nagyobb.
Amíg a motor könnyen indul és jól húz, nincs baja. Ha a 80-90 km/h utazósebességet tudja, nem kell bántani.
Lehet növelni a kompresszíó viszonyt, csak nem érdemes. A blokk anyaga puha. Előbb-utóbb kiverődik az anyag a főtengely csapágyak alatt, és nem lehet tömíteni a forgattyúházat.
Sziasztok! Kérdésem lenne, hogyT1-es nél érdemes -e növelni a a kompresszióviszonyt, (ill. hogy ezt hogyan lehetséges) mert most fúrás és bejáratás után sem több 4,5-nél. (Ez messze van a gyári 7,5-től). Most már a felszerelt Dellorto phbnh 28-as karbissal szépen megy, kap elegendő benzint nem csörög be.
Jól gondolod, a kulcs kihúzásakor kéne érintkezni az alatta lévő érintkezőnek. Gyakorlatilag ilyenkor a z alaplap 2-es érintkezője a testhez képest záródik.
Az érintkező görbítésével állítható a megfelelő állapot. De az is lehet, hogy hengerzár (vagy mi a neve, amibe a kulcsot dugod)megvan kopva, és így nem marad lent a kulcs.
Nemrég vásároltam vissza édesapám T5-ösét, és a gyújtáskapcsolóval lenne néhány kérdésem:
a motort úgy lehet leállítani, hogy egy kívülre felszerelt lámpa zsinórkapcsolót átbillentek. Ezt a kulcs kihúzásával kellene elérni normál esetben, ugye?
Nem értem, miért van így megoldva, még nem mélyedtem bele...
A másik, amit nem értek: Ha bedugom a kulcsot, akkor abban a hengerben, ami forgatja a kapcsoló villáját, van egy furat, abban pedig egy stift, amit szerintem a kulcsnak bedugáskor úgy kellene kinyomnia, hogy a gyújtáskapcsoló hátulján lévő rugós kontaktust feltolja a felette lévő érintkezőre. Gondolom, a kulcs kihúzásakor a rugós kontaktus átkapcsol, és így állítja le a motort?
Azt látom, hogy hiába van benyomva ütközésig a kulcs, a stift meg sem mozdítja az említett rugós kontaktust. Lehet, hogy elkopott, és rövid?
Legyen szíves, világosítson fel valaki, aki érti! Köszi előre is!