Azért mert nem sikerült bejutnod Lacházára, ne légy rosszindulatú a reptérrel kapcsolatban. Én nap mint nap odajárok, ott dolgozom és minden rendben van.
Gurulóutak kockáinál talán nincs 3 centis hézag, de kifutópályánál ennél több is lehet, mert eleve ilyenre építették a korai szovjet technikával, köztük bitumenes hézagkitöltéssel. Még ha utóbbi meg is van, egy modelnek ez a bukkanó is nagy lehet.
A repülőterek legidőállób része a műszaki állóhelyek burkolata. Nem véletlen, hogy Mezőkövesden a nagyméretű "apron"-ból csinált külön kis repteret a Bükkair repülőklub 1-2 éves, minden helyi támogatást nélkülöző kalandja során.
Továbbra is azt javaslom, hogy valamelyik élő reptér (Tököl, Lacháza) szakvezetésével beszélj, ők minden út minden kockáját ismerik.
Jól van srácok ne veszekedjetek ilyen hülyeségeken :-), köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat, ötleteket!
Jó lenne azért valakitől elsőkézből hallani, hogy milyen most a guruló állapota milyen a beton, mert ha "kockákból" van összerakva és van köztük 3-3cm hézag már az sem az igazi.
De idén amúgy is vége a szezonnak, majd jövőre csak találok valami betonplatzot ahol újra szárnyait bontogathatja a madárka. :-)
Az autópálya matrica Csákvárra is kell, ha gyorsan oda akar érni. Viszont Klementina közelebb van az M3-hoz, mint Csákvár az M7-hez. Ha a matricát meg akarja spórolni, akkor talán Csákvár a jobb, mert a régi útból az van közelebb. Most lusta vagyok megnézni, mennyivel.
A kép (idén) augusztus elsején készült, de az évekkel korábbi képeimen is ugyanez a helyzet. Talán meggyőz, de ha ez sem, tulajdonképp nekem mindegy is...
Annál Mezőkövesd az autópályán könnyebben elérhető, mégha távolabb is van.
Gyuribá, ezt kifejthetnéd bővebben, hogy hogy lesz a 134km / 1óra25 perc+autópálya matrica megoldás jobb, mint a 60km / 57 perc matrica nélkül? Persze lehet, hogy csak én nem értem...
A csákvári futópálya tele van földhányásokkal, hogy ne lehessen használni, inkább nézz utána kicsit, ami nem biztos azt ne ajánld! Szerinted hány kört futottam már? Persze van még beton valami a környéken majd ha egy helybeli ajánlja és le is fényképezi, hogy ott nyugodtan lehet repkedni akkor talán szóba jöhet évente 1-2 szer mert tényleg nincs közel, de ahogy elnézem mivel MO-n vagyunk és tényleg nincs más lehetőség még ezen is el kell gondolkodni.
Azért a modellezés támogatása nem önmagától értetődő feladata egy igazi repülőtérnek. Csinálnak azok ott mindent (főleg amivel pénzt lehet keresni), de egyiket sem korbáccsal kergették oda, hanem akik akartak valamit, megkeresték a megfelelő embert, aki nem biztos, hogy a Bárdi autóalkatrész-kereskedő cég könyvelőnője (ex has :-). Valamilyen repülőtéri szakival kell beszélni, akinek a repülés minden formája szívügye. Annál is inkább, mert ha a repcsimodell felszáll a levegőbe, a repülőtér kontrollált légterébe kerül.
A kapcsolat és elérhetőség alatti számot hívtam 0620-al kezdődik és egy középkorú nő vette fel.
De most már teljesen mindegy. Ha annyira támogatni vagy engedni szeretnék a modellezést kiírnák konkrétan a honlapra és nem csak a hangzatos sablon szöveget ami jól mutat a honlapon, közben meg semmi.
Hát ezt erősen kétlem, tavaly voltam ott úgy hajtottak el, hogy csak úgy füstölt. A portán be sem engedtek a tök üres reptérre, felhívtam a honlapon található számot ahol megerősítették, hogy esélyem sincs bejutni, hiába fizetnék érte. A bevezető úton összeraktam a reocsit egy kis gurulgatásra, jött egy Bárdi-autós kocsi, és közölte, hogy magánterület menjek a francba. 50m betonra lett volna szükségem kb. 25 percre egy ilyenhez:
Gödöllőn van betoncsík kifejezetten az RC modellrepcsik számára. Még Takács Bélabácsiék építették a '80-as években. Az más kérdés hogy azóta kicsit fejlődött a technika már a modelleknek is nagyobb-hosszabb pálya kell, így manapság már nem nagyon használják.
Lacházára éppen azért nem engednek be, mert az egy élő objektum. Részben a Bárdi holding autóalkatrész raktárai, részben a működő kisgépes reptér, aminek van vezetője, ügyeletese. Ugyanez a helyzet Tökölön. Azért van az ügyeletes és az üzemeltető, hogy velük tárgyalj.
Olyan, hogy gazdátlanul, őrizetlenül álljon egy betonos repülőtér Budapest környékén, olyan tényleg nincs. Legközelebbi ilyen Mezőkövesden van.