Megértelek, hogy kényelmetlen amiket írok, de azt vissza kell utasítanom, hogy pusztán fikázom a szocikat. Sajnálatos tényeket hoztam fel, melyek -hallgatásotok szerint- számotokra is egyértelműek.
A baloldal hónapok óta szidalmazza, rágalmazza a kormányt, amiért magyar vállalkozókkal építetteti az autópályákat. Most kiderült, hogy négy éven át milliárdokat loptak a külfödiek, és olyan szerződéseket "sikerült" kötniük, aminek révén ezt még évtizedekig tehetik. Ezeket a külföldieket annak idején állítólag "verseny" során választottak ki. Az efféle versenyeztetést azonban jól ismerjük. Ez bizony azt a fogalmat takarja: olyan verseny, ahol az nyer aki ügyesebben korrumpál. Ez a versny tehát a korrupció melegágya, azzal a szomorú többlettel, hogy még a hasznot is külföldiek vágják zsebre és viszik ki az országból. Természetesen azon a káron felül, ami a közpénzekből a megvesztegetett "magyar" hivatalnokok zsebébe vándorol.
Tessék csak tessék, elvtársak, érveket várunk a STRABAG disznóságokkal, az 1994 decemberében megkötött autópálya koncessziós szerődés pénzügyi feltételeivel kapcsolatosan. Vagy nincsenek érveitek?
"Május 15-e elött. Akkor volt ugyanis a kormány csere."
Kedves olvtárs !
1, Emlékeim szerint 1994.05.29.-én volt a választás 2. fordulója.
2, Horn Gyula:
Állami tisztségek
Ciklus Tisztség tól ig
1994-98 miniszterelnök 1994.07.15 1998.07.05
/www.mkogy.hu/
ui.: "állítólagos", "korrumpáló francia cégnek" stb. - bizonyiték ?
Május 15-e elött. Akkor volt ugyanis a kormány csere.
Mikor lépett jogerőre az az állítólagos koncessziós szerződés, amely beláthetetlen ideig évi 5-10 milliárd ajándékot biztosít az ingyenélő, korrumpáló francia cégnek?
Egyelőre csak a szoclib panamákról tudunk. A többi csak riadt fikázás a részetekről, olyan, mint amikor a tolvaj rendőrért kiált, vagy másokra mutogat.
Talán valami konkrétumot!?
Hány millió köbméter kavicsot, agyagot, földet loptak a mostaniak?
Hány jutalékos autópálya koncessziót írtak alá?
Maradjunk abba, hogy a jelek szerint ilyesmikre csak a tolvaj bolsik képesek.
Kedves Áron!
Abban ugye megegyezhetünk, hogy a mai panamákat nem menti a korábbi!
Sőt, a maiak sötétebbnek, hiszen a FIDESZ azért élvezte a választók bízalmát és nyert, mert átláthetó, korrupciómentes gazdaság - politikát hírdetett. Rendet.
Betartotta a szavát?
:o(((
üdv:
big
Kedves olvtárs!
Az AKA Rt. részvéhyesei:
-Bouygues S.A.
-Bau Holding AG.
-COLAS S.A.
-STRABAG Építő Kft
Mellik lenni a Hornék cége?
A Boross kormány "nem tudott" egy fabatkát sem adni autópályára, ezért a koncesszió.
Miből adott volna Horn pár hónappal később kártérítésre ?
SZVSZ ez nem egyik vagy másik kormány szeretésének kérdése /én mindkettőt rüheltem/.
"A közlekedés, a hírközlés és a vízügy kormányzati irányításáért felelős miniszter feladata Magyarországon 1990 óta különösen szép. Utak, vasutak, üzeneteket továbbító bonyolult műszaki rendszerek működését, fenntartását és fejlesztését befolyásoló döntéseket kell hoznia egy olyan országban, amelynek társadalma úgy döntött, új útra lép, és a világ minden égtája felöl érkező üzenetet meghallgat, gondosan megfontol és felhasznál előrehaladásához."
- Na ki írta ezeket a szívhez szóló sorokat?
- Igeeeen!
- Ön nyert!
Ha ez igaz lenne, természetesen Hornéknak azonnal fel kellett volna mondania a szerződést, nem pedig megalapítani az AKA RT-t. A pénzügyi kötelezettségek ugyanis csak abban szerepelnek!
1994. 07. 27. - AKA RT. MEGALAKULÁSA ;
1995. 12. 11. - hitelszerződések aláírása – PÉNZÜGYI ZÁRÁS;
1996. 01. 05. - Koncessziós Szerződés hatálybelépése;
1996. 03. 13. - ALAPKŐ LETÉTEL az újhartyáni csomópontban.
Hornék felmonták, ennél sokkal nagyobb veszteséget okozva, a világkiállítást is.
Egyébként mikor lett jogerős a Schahmschula által aláírt koncessziós szerződés? Még 15-e elött?
Úgyhogy itt csak mi magyarok szopunk, a sok bolsi gengszter jutaléka és Medgyessy becsületrendjéért cserében.
Egyébként nagy a kuss a STRABAG ügyben.
Annyira sárosak vagytok?
Magyarország közlekedési átjárhatósága, a déli régió fejlesztése érdekében a kormány az M5 autópálya felújítására, korszerűsítésére és továbbépítésére 1992-ben nemzetközi versenyt hirdetett:
Nem olvtárs, én nem gondolom ! A szerződést Schamschula György /a Boross-kormány közlekedési minisztere/ írta alá a lent nevezett "szép" napon. Lehet röhögni !
Az M5-ös az ország leggyalázatosabb autópályája. Romos, rámadásul kétszer szednek rajta díjat, ami miatt lassabb rajta a forgalom, mint a mellékutakon.
Ezeket a franciákat ki kéne vásárolni, csak tünjenek el már innen. Olcsóbb lenne, mint az az évi 5-10 mmilárd, amit kidobunk az ablakon Medgyessy becsületrendjéért.
...sok- sok "rendszerváltó" politikussal egyetemben ezek szerint ez a figura is csak egy szálláscsináló... már ha igaz amiről itt szó van... és miért ne lehetne igaz...
Hát bizony swok gyalázatos dolog történt a bolsik alatt.
Itt ez a Medgyessy is:
Medgyessy "becsületrendjét" a francia-magyar gazdasági kapcsolatok fejlesztéséért kapta, olyanokért, mint pl közmüprivatizációk, M5 autópályaszerzödés stb.
Ezzel kapcsolatban érdemtelenül kevés nyilvánosságot kap, hogy az AKA szerzödés alapján ha az autópálya üzemeltetése veszteséges, akkor az állam köteles kipótolni a bevételeket a megállapodott nyereség elérésére -- ez az átadás óta rendszeresen évi 5-10 milliárd ktgvetési teher. Szvsz ennyi pénzért már jár egy francia állami kitüntetés.
Kutatja-e a Legfőbb Ügyészség, hogy kinek milyen közvetlen érdeke fűződik a Heves Megyei Főügyészségen, illetve a megyei rendőr-főkapitányságon ahhoz, hogy ne induljon nyomozás majdnem kétmillió köbméternyi építőanyag illegális kitermelése miatt? – érdeklődtünk a Legfőbb Ügyészségen, mert az említett két megyei szerv több feljelentés dacára sem folytatott érdemi nyomozást az államot megkárosító ügyben.
A Legfőbb Ügyészségen jelenleg azt elemzik, miért akadt el a nyomozás. Mint korábban megírtuk: a Magyar Bányászati Hivatal (MBH) 1998-ban ismeretlen tettes ellen tett feljelentést különösen nagy értékű lopás miatt: az M3-as autópálya építéséhez – az MBH szerint – 1,77 millió köbméter lopott építőanyagot használtak fel a kivitelezők. A fővállalkozó a Strabag Hungária volt. Legalább hatszázmillió forintos közvetlen kára származott az államnak abból, hogy az M3-as autópálya 1998-ban átadott Gyöngyös–Füzesabony közötti szakaszához 1,77 millió köbméter, illegálisan kitermelt építőanyagot használtak fel a kivitelezők, amely után nem fizettek bányajáradékot – állítja a Magyar Bányászati Hivatal (MBH), amely a „földlopás” miatt feljelentést tett a Heves megyei nyomozó hatóságoknál. Miután a nyomozást megszüntették, az MBH a legfőbb ügyészhelyetteshez fordult. A nyomozást a Legfőbb Ügyészség sem tudta felgyorsíttatni, bár kétségtelen, tett rá kísérletet: a Magyar Nemzet tudomása szerint a Legfőbb Ügyészség nyomozás-felügyeleti főosztályának vezetője, Csótó Istvánné még 1999. január 25-én pótnyomozást rendelt el, amelynek eredménye még jelen pillanatban sem ismert. A Legfőbb Ügyészség szóvivője, Horányi Miklós azt mondta kérdésünkre, hogy most tájékozódnak arról, milyen foganatja volt a pótnyomozást elrendelő 1999-es határozatnak, s miután érdemi információkhoz jutnak, megválaszolják lapunk kérdéseit, többek között azt, hogy a rendőrségen vagy az ügyészség berkein belül kit, milyen érdek ösztönzött korábban a nyomozati eljárás megszüntetésére. A Heves Megyei Rendőrkapitányságon is tájékozódni kívánt lapunk, ott azonban azt a választ kaptuk, hogy a megyei főügyészség az építőanyag-lopás miatt tett feljelentés nyomán születetett összes okmányt váratlanul bekérette, s mindaddig, amíg vissza nem kerül az aktahalmaz a rendőrkapitányságra, a rendőröknek nem áll módjukban tájékoztatni lapunkat. Az érintett szereplők közül mindössze az M3-as építésének korábbi fővállalkozója, az osztrák érdekeltségben lévő Strabag Hungária zárkózott el mereven attól, hogy bármiféle tájékoztatást adjon az MBH feljelentéséről, a feljelentés szerinti, különösen nagy értékre elkövetett lopásról. Arra voltunk kíváncsiak – számos részletkérdés mellett –, hogy végzett-e a Strabag bányászati tevékenységet az MBH által megjelölt ingatlanokon, s ha igen, volt-e kitermelésre engedélye az illetékes bányakapitányságtól? Milyen módon számlázták – akár a Strabag, akár a kitermelési tevékenységet folytató alvállalkozók – az illegálisan kitermelt építőanyagot?
Az MBH szerint Halmajugrán 15 ezer köbméter homokot, Karácsond térségében tízezer köbméter homokot, 650 ezer köbméter közlekedésépítési anyagot; Gyöngyöshalász térségében 300 ezer köbméter tömör téglaagyagot és közlekedésépítési homokot; Abasáron 200 ezer köbméter vegyes anyagot; Kál térségében 550 ezer köbméter közlekedésépítési homokot; Nagyúton és Ludason 100-100 ezer köbméter közlekedési agyagot termeltek ki illegálisan.