Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hkr Creative Commons License 2001.06.13 0 0 142
Bocs ha tahónak tűntem, de nagyon nem bírom, hogy ha valaki egy weblapon megnéz egy autót kívülről és utánna eldönti, hogy a másik mennyivel kényelmesebb, stb.
Szóval szerintem legközelebb gondold végig is a dolgokat mielőtt fikázol aktívan.

Szerintem Te meg olvasd el, hogy mit írtam, és csak utána nevezd fikázásnak. Nem fikáztam semmit.

Csak azt írtam, hogy nekem nem tetszik az olasz dizájn, és a Skoda Octavia igenis tetszik dizájnját tekintve, messziről felfigyelek rá, vonzza a tekintetemet a klasszikus formavezetésével. Az benne a gyönyörű, hogy semmi extrém nincs benne. Autóformája van. A Fabiáról ezt kevésbé tudom elmondani, bár ha nem lenne olyan ronda gömbölyített orra, akkor ez a Sedan már elég jól nézne ki.

A belsővel kapcsolatban meg az a helyzet, hogy modelltől függ. Tény: a belső kivitelezése enyhén szólva is puritán. De az is igaz, hogy azokban, amiket most lehet látni a szalonokban, már a belső tér is finomabb.

Fiatot csak Brava-t vezettem két hétig, hát, kész felüdülés volt visszaülni a saját valóban fapados Skoda Feliciámba.

Kényelem tekintetében én nem térről és méretről beszéltem, hanem felszereltségről. A Fabia valóban szűkös egy kissé, engem főleg az zavart, hogy a gázpedál szorosan a kardánbox vagy mifene mellett van, a bal lábadnak meg szintén alig van hely. Lehetne egy kissé több lábtere is szegény sofőrnek.

Valamint mint akinek az igényeit kielégíti egy majd fele akkora autó 68LE-vel mint egy nagyobb 100-al az meg is érdemli. Szóval ha egy kicsit is végiggondolod akkor látod, hogy 500ezer forint árkülömbség röheklyesen kevés egy kategóriával nagyobb autóért.

Örülök, hogy számodra nincsenek anyagi természetű határok. Nekem sajna számít az a fél millió is. Nekem már egy Fabia Elegance is szinte csak álom! Ha nem okozna gondot a pénz, én is másfajta autókat nézegetnék. A Rollsok, Jaguarok, Roverek ugyancsak tetszenek, és van egy-két szép Volvo is.

A motor teljesítménye valóban számít, néha jó lenne néhány lóval több, de ki fogom bírni egy kicsit lassabb gyorsulással is :-)

Szóval sehol semmi fikázás nem volt, én csak azt mondom, nekem sok szempontból bejönnek a Skodák, és lehet, hogy van jobb, meg olcsóbb, meg szebb, de szubjektíve legközelebb is legszívesebben egy Skodát választanék.

mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 141
"Nem. GLXi=Ambiente, Elegance=SLXi"
Ezt mondom én is szerényebb felszereltséggel, vagyis GLXi.
A csomagtartóra írtakat aláírom, mikor először néztem szembe vele, kissé megdöbbentő volt. A Bora-é kisebb, de a design-ja már szerintem jobb az Octavia-nál. A Fabia/Polo szépségversenyben viszont a Skodri a nyerő, nálam.
Előzmény: mccheese (140)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 140
Nem. GLXi=Ambiente, Elegance=SLXi

Sajti

Előzmény: mb001 (139)
mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 139
"Szerintem egy 100Lovas Elegance Octavia mar elegge komoly auto."
Ilyen motorral és szerényebb felszereltséggel van nekem is csak akkor még 1,6 GLXi-nek hívták. Komoly gép, a világon semmi bajom vele, de 4M környékén az (elegance 4M felett) egy Focus 1,8 Sedan lehet, hogy jobb választás. Szvsz a legjobb ár/érték aránya jelenleg sajnos az Octavia RS-nek van. 6,7M-ért hasonló képességű, felszereltségű családi/sportos gépet nem kínál a konkurencia.
Előzmény: mccheese (138)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 138
Szerintem egy 100Lovas Elegance Octavia mar elegge komoly auto. Felveszi a versenyt barmelyik masik hasonlo kategoriajuval. A Bora ugyan nem rossz, csak a csomagter ajtoja rosszul van kikepezve, ugyhogy nem lehet nagyobb meretu targyakat beletenni.
Az Octaviaval mar vittem haza egy 72cm-es sztereo TV-t gyari csomagolasban. Ezt azert nem minden limuzin tudja...

Mcc

Előzmény: mb001 (137)
mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 137
"4 millióért azért már komoly autókat lehet venni. Akkoriban azt nézegettük, hogy egy 1.8-as literes Focust adtak azért az árért."
Ebben igazad van én is a cocust venném. Nekem ugyan Octavia van, de használtan vettem 1,5 évesen. Ugyanezért újonan (anyóslégzsák, ABS tud csak többet) szerintem is sok a 3.930e Ft-os ár.
Mostanában volt v.mi kedvezmény a Borákra, így még olcsóbra jött ki, mint az Octavia. Ez megint egy érdekes VW-es árképzési system.
Előzmény: Az Utolsó Európai (133)
Hooshee Creative Commons License 2001.06.13 0 0 136
Jogos, sorry.
Előzmény: tcaoe (135)
tcaoe Creative Commons License 2001.06.13 0 0 135
Az csak a Punto fekje volt, nem az olasz fekek!:)
Előzmény: Hooshee (134)
Hooshee Creative Commons License 2001.06.13 0 0 134
Az olasz fékekről éppen a pár hete tcaoe másolt be egy tesztet, amiből nem éppen a kimagasló voltuk derült ki...
Előzmény: Az Utolsó Európai (133)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 133
Hááát, ezt elhiszem neked látatlanban - mindenesetre Borában nem nyűgözött le az a motor. Alacsony fordulaton adott viszonylag nagy nyomatékát találtam jónak, de a zaja már nem tetszett --nem is a mennyisége, inkább a hangszíne volt nagyon "gépes". Az olasz tenorhangú motorok után kissé kiábrándító a dolog.
És miért olyan rohadt drága? Ezt továbbra sem értem. 4 millióért azért már komoly autókat lehet venni. Akkoriban azt nézegettük, hogy egy 1.8-as literes Focust adtak azért az árért. Fiatból meg akár JTD-t.
Egyébként az olasz fékek szintén nagyon jók - legalábbis nem emlékszem rá, hogy az utóbbi években bármelyiket kifektették volna egy hegyi teszten. Köznapi használatban meg harapósak, éppolyan jók, mint bárkié. Az Alfa egyébként különösen jeleskedik ebben.
Előzmény: mccheese (132)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 132
Az a 75lovas minden hibajaval egyutt egy nagy elonnyel bir. A mai modern 100-120Le-s 1.6 literes motorekenal 2-2.5szer hosszabb az elettartama. Es azert ez sem elhanyagolhato! Ha kiprobaltad volna az 1.6 101Le-st, az nagyon finom, csendes jarasu, es lenyegesen jobban huz.

Mcc

Ja es a 75-os a nemet adotorvenyek miatt lett 75Le-s

Előzmény: Az Utolsó Európai (128)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 131
Van. Eleinte en is csodalkoztam, meg ocskaltam is, de nagyon bevalt. A VW csoport kocsijainak nagyon jo a fekje. Mikor az egyik cegest teli gumi cserere vittem, akkor figyeltem a fekeket, es mindegyiken ott figyel ay Audi markajelzes...

Mcc

Előzmény: tcaoe (129)
mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 130
Bocsi, csak később lett elküldve, mint leírva.
Előzmény: Az Utolsó Európai (128)
tcaoe Creative Commons License 2001.06.13 0 0 129
Octaviabol van hatul dobfekes? jajj:))
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 128
Már leírtam a teljesítményt.
És miért felejtsük el a 75 lovast, ha egyszer a Skoda ezt adja ennyiért? Szívesen elfeledtük volna, ha közlik, hogy "jó, Önöknek ennyiért odaadjuk a 101 lovas változatot". Valamiért nem tették.
Előzmény: mb001 (126)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 127
No meg az Elegance-on a 4 tarcsa, ami egy ilyen meretu 1.4literes kocsin ugyancsak ritka.

Mcc

Előzmény: mb001 (126)
mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 126
"Az én octaviás élményem lehangoló volt: egy elég lusta, ehhez képest hangos és rideg, barátságtalan hangulatú autót ismertem meg benne (megannyi szubjektív szempont). Szervízügyben nincs tapasztalatom, nem a mi autónk volt."
Ennél a résznél v.hogy mindíg kimarad, hogy milyen motorral szerelt Octaviáról van szó. A 75lovast felejtsük már el.
Az Octavia fékjeiről (nemcsak a 4 tárcsafékesről) minden teszt igen elismerően írt. A füstőlgő gumis, fékbetétes használat nem hétköznapi használatra utal, átlagos használat mellet v.színűleg egyetlen ismert márka fékhatása sem fog számottevően gyengülni.
A Punto II sporting dobfékjeit nézve meg elgondolkoztató, hogy miért kellet annyira alulméretezni. A Fabia dobfékjei(már amelyiken az van) meggyőzőbbek.
Előzmény: Az Utolsó Európai (122)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 125
Amen

Mcc

:o))

Előzmény: Az Utolsó Európai (124)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 124
Valóban 75 lovas volt. Árban ez volt az alternatívája a 103 lovas Mareának (apám, annak ellenére, hogy elégedett volt előtte a 2 Temprával, elég sok márkát végigpróbált, de nem volt hajlandó 3 millió fölött költeni). Hát ez a verzió eléggé alulmaradt. (Versenyben volt a Focus is, ami mindkettőnknek tetszett - szintén az áron vérzett el.) Én folyton játszom az ördög ügyvédjét, és egy csomó ajánlattal állok elő - most is hamarosan cserélni kell a Mareát -, kíváncsi leszek, ki lesz versenyképes mondjuk egy fél év múlva.
Ha valami, akkor az okoz sok gondot a Fiatnál, hogy nem kelti olyan hű de minőségi autó BENYOMÁSÁT. Ez bizony sok potenciális vevőt eltérít, míg a jó minőségérzet ügyfelet terem. Egy Bora-ban pl. szubjektíve meg voltam felőle győződve, hogy a világ legminőségibb középkategóriásában ülök - amíg meg nem mutatták az addigi szervízszámláit. De találkoztam már S-80 Volvoval is, ami ugyanilyen kakukktojás volt. Mit lehet tenni? Imádkozni, hogy ne te légy az a 30 ezrelék, aki szar példányt fog ki.
Előzmény: mccheese (123)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 123
Sajnalom negativ Octavias elmenyeidet, valoszinuleg a 75Le-s valtozat lehetett, aminek valoban elegge nyers hangu , es nem tul eros motorja van. Dehat ezt nem is illik egy 100Le-s valtozathoz hasonlitani. A belso terevel semmi gondom sincs. A muszerfal boritasa puha, nem kopogos muanyag. Bar sokak szerint a kikepzese primitiv, de en inkabb letisztultnak mondanam, mert semmilyen felesleges cirada, diszites sincs rajta. A muszerek vilagos attekintheto elerendezesben vannak, es hala istennek nem a VW-s lila-piros agyremben tundokolnek.
Az ulesek masok szerint kicsit kemenyek, de nekem bejottek, mert hosszabb ut utan sem faj a derekam. Vegigvezettem benne egyhuzamban Budapest - Amszterdamot! (Erdekes, hogy a Bora-ban sokkal puhabbak)
Kis hazankban is lehet kemeny igenybevetelt produkalni a fekeknek, nem kell ahhoz olyan messze menni.

Mcc

Ui.: Jut eszembe, a Bravakon/Bravokon is muanyagbol keszitik a csomagter ajtot???

Előzmény: Az Utolsó Európai (122)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 122
Az én octaviás élményem lehangoló volt: egy elég lusta, ehhez képest hangos és rideg, barátságtalan hangulatú autót ismertem meg benne (megannyi szubjektív szempont). Szervízügyben nincs tapasztalatom, nem a mi autónk volt. A Fiatokat csak a rendkívüli események (koccanások, karambolok) idején vittük szervízbe a kötelezőkön kívül.
(A fékekhez: két hasonló esetet ismerek, mikor olyan használatnak tettük ki a gépeket, amiket leírtál. Az első a svájci Furkapass-on történt egy Tempra 1.6 IE géppel; én bizony semmi fékfáradást nem tapasztaltam, pedig ez nem aféle dombocska volt, amivel kis hazánkban lehet találkozni. A második egy Tirol-Dél-Tirol túra a Timmelsjoch hágón át, egy Punto I ELX-szel. Ezzel sem volt semmi gond.)
Hasonló volt a helyzet szervízszempontból a Corsánkkal és a Twingómmal is. Tulajdonképp azt kell mondanom: családunk (és én sem) fogtunk még ki olyan rémtörténetekkel szolgáló autót, amikről itt a neten nap mint nap, szinte bármilyen márkával kapcsolatosan lehet olvasni.
Akkor meg miért vennék drágábbat, de nem jobbat?
Előzmény: mccheese (121)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 121
Hat en Ladaskent kezdtem autos palyafutasomat, es mint ilyen utaltam a Slodakat. Aztan a munkahelyemen kaptam ceges autot, mi 1 FIAT TIPO volt. Ezt volt szerencsem hajtani 2 evig, majd ezutan egy Punto kovetkezett, kozben parszor Ducato is akadt.
Ezutan kileptem ettol a cegtol, es az uj cegnel meg rendezetlenek voltak a viszonyok autougyileg, tehat hetente - kethetente valtogattak alolam a kocsikat. Felsorolas kovetkezik:
Citroen Xsara, Opel Astra Classic, Seat Cordoba, Citroen Berlingo, VW Bora, Opel Astra (az uj), Fiat Brava, es Skoda Octavia (utobbi eddig 4db).
Reszemrol szeretek kemenyen vezetni, fokent kanyargos hegyi es alsobbrendu utakon. A Matraban gyakran jartam. A Paszto - Galyateto - Parad a referencia utvonal. Ezt ket Fiattal is lenyomtam, es -sajnos- mar az utvonal felenel erosen csokkent a fekhatas a kocsin, a vege fele pedig mar joforman nem is volt. Octaviaval ugyanezen szakasz vegen mar fustoltek a fekbetetek, de a fek meg mindig tokeletesen fogott. A Fiatokat kb. 3 havonta kellett szervizbe vinni, amig a 4 Octavia csak a 15e-kent szukseges szervizekre ment.
Na ezek utan vettem magamnak is Octaviat. Tudom, hogy nem olcso, de kenyelmes, boseges csomagter van benne, es massziv a felepitese.

Mcc

Előzmény: Az Utolsó Európai (120)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 120
Én benne vagyok. Értelme ugyan nem sok lesz, de vigye kánya; minek van egyáltalán értelme? :-))
Már sokszor leírtam ezen a fórumon, hogy mi tett engem Fiat-hívővé: 10 év nagyon jó tapasztalat, 6 különböző modellel. Mindeközben persze nem szalasztottam el egyetlen lehetőséget sem, hogy megismerjem a többi gyártó portékáját, és mérlegeljek.
Hazudnék, ha azt mondanám: nem találtam jobb autókat, mint az olaszok. Csak hát ezt a játékot pénzre játsszák; bármikor próbáltam is számot vetni valami határozottan jobb autót tartalmazó ajánlattal, mindannyiszor az lett a vége, hogy elviselhetetlenül magasnak találtam a felárat azért a csekély tudásbeli fölényért, amit az adott autó esetleg képviselt.
Ehhez persze szubjektív elemek is hozzátartoznak. Pl. hogy nem hiszek semmiféle látványos minőségügyi melldöngetésnek; nem hiszek a statisztikák legtöbbjének magyar valóságra alkalmazható voltában sem.
Míg a nyolcvanas évek végén megrögzött Fiatgyűlölő és németautórajongó voltam, 3 év elég volt ahhoz, hogy latinautó-párti legyek. Meggyőződtem róla, hog ynagyon jó áron jó technikát kínálnak. Mindez szubjektív elemekkel átszőtt tapasztalatokból nőtte ki magát. Azóta azt vallom, hogy tudatában kell lennünk: többletköltséget csak ritkán vállalunk megindokolható, papíron vagy főtengelyen jelentkező paraméterek miatt. Ezek a különbségek egyes árkategóriákban annyira kicsik, hogy tulajdonképp nem is lehet velük komolyabban számolni. A legtöbb pénz az ízlésre megy el, belénk vetített és sulykolt márkaimage-re (mi az? mi hasznunk belőle?), önmegvalósításra.
Így hát amikor szárazon fölteszik a kérdést: mi kerül ezen az autón ennyibe, akkor nem állom meg, hogy be ne mutassak egy-két általam ismert alternatívát, ami csöppet sem marad el a vizsgált autótól, csak némi kézzel nem fogható indokok alapján az emberek kevesebbre értékelik.
Mindenkinek az a jó, ha sok lehetőség közül választja a magának megfelelőt. Mindenki egyénileg ítélkezik. Ha én azt mondom: a Marea jobb vétel a Fabiánál, akkor azt nem kell elfogadni, csak mert valaki azt mondta, hanem végig kell gondolni az indokokat, és megítélni: van-e bennük az adott egyénre alkalmazható elem. Ha nincs - pl. neked nincs, mert rosszak a tapasztalataid -, akkor általad úgyis el lesznek ezek vetve. Én ettől nem érzem rosszabbul magam - mindkettőnknek igaza van.
Előzmény: mccheese (119)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 119
Meselj. Vitatkozhatnak egy jot, vagy egy rosszat :o)

Mcc

Előzmény: Az Utolsó Európai (118)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 118
No, hát ez a te egyéni szocproblémád. Következésképp szubjektív.
Mesélhetném a komplementerét, az is szubjektív lenne.
Előzmény: mccheese (117)
mccheese Creative Commons License 2001.06.13 0 0 117
Nem kell feltetlenul szubjekltiv szempontoknak felmerulni, csak annyi kell, hogy az ember fia 5 evig jarjon a cegnel Fiattal, aztan az uj munkahelyen 2 evig Octaviaval. Aztan -szamomra- nem volt kerdes az autovasarlas.
Kitalalhattad, Octaviam van, es semmi penzert nem cserelnem FIAT-ra.

Mcc

Előzmény: Az Utolsó Európai (116)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.06.13 0 0 116
Bocsánat, hogy közbeszólok: Az Octavia ismét egy teljesen más autó. Itt a Fabia Sedannal hasonlítgattuk a Mareát, az árak alapján.
Az Octaviával ez nehezen lehet megtenni, mert a leglepusztultabb kerül kb. annyiba, mint a Marea; egy nagyjából összevethető (1.6 Ambiente 101 LE) példány pedig 3.9 millió Ft.
Itt is az a véleményem, hogy nagyon szubjektív szempontoknak kell ahhoz fölmerülni, hogy Octaviát vegyünk.
Egyszerűen a Piech-féle felár ezekben az autókban is ott van. Pedig istenemre, nem lenne rossz autó a Fabia, nekem az árán kívül semmi bajom sem lenne egy 1.4 16V-vel.

A töréstesztekkel meg inkább ne jöjjön senki, csak olyan, aki tudja is, hogy mit jelent pontosan a valóságban egy ilyen eredmény. (Ilyen ember szvsz nem létezik, de azért meglephettek...:-)) )

Előzmény: renegade (114)
renegade Creative Commons License 2001.06.13 0 0 115
Meg valami:

Most komolyan nem akarok taho lenni de a fiat már akkor széria elektromos ablakkal szerelte a supermirafiorit amikor mladaboleslavban még az 105s volt a csúcstermék.

Nem taho vagy, hanem igazsagtalan. Szerinted hogy nezett volna ki a supermiafiori harom evtized szuronnyal radkenyszeritett KGST utan?

Előzmény: Mongoose (112)
renegade Creative Commons License 2001.06.13 0 0 114
Az izlésekről nem vitatkozok, de akinek egy olasz autónál szebb egy skoda azt - és ezért már előre bocsánatot kérek - nagyon mélyen, tiszta szívből csak sajnálni tudom.

A Skoda Octavia kinezete valoban eleg jellegtelen, de – mar ne haragudj – szerintem a Marea sem az a formatervezesi csucsteljesitmeny. A hatuljat kifejezetten nem kedvelem. Nem is ertem, ha a Bravonak es a Bravanak tudtak normalis – mit normalis, szep, szokatlan – hatsot kitalalni, a Mareanak miert nem hoztak ossze egyet?

Tipikus olcsó húsna híg a leve.

Olcsonak olcso, de hogy hig lenne a leve, azzal nem ertek egyet. Robusztus, igenytelen igaslo, mindent kibir (mccheese meselhetne, mi mindent megcsinalt mar vele), emellett karbantartasi koltsegei minimalisak, biztonsagos. Termeszetesen nem tokeletes, a hibai kozul megemlitettel kettot (jellegtelen; benzinfalo motor), ha akarnal, talalhatnal meg kifogast biztosan. De a Fiatok sem hibatlanok, hogy mast ne emlitsek, a Punto kivetelevel az utkozi teszteken nem szoktak tundokolni. A Marea valoszinuleg rosszabbul teljesitene egy toresi teszten, mint az egy kategoriaval alatta levo Fabia. Van, akinek ez is fontos. Es meg valami: A Fabia uj konstrukcio, a Marea modellvaltas elott all. Joval realisabb lesz az arakat akkor osszehasonlitani, ha mar kijott az utodja!

Előzmény: Mongoose (112)
mb001 Creative Commons License 2001.06.13 0 0 113
"Tipikus olcsó húsna híg a leve. 2 éves 20k kilóméteres autó 1.6-os szutyok szar erőtlen benzintemető motorral amivel a legnagyobb baj az, hogy ha nyomod neki sem megy viszont ilyen közlekedésmód melett 10 liter alatt nem fogyaszt az istennek sem."
Léccives a 101Le-st venni alapul, az már elviszi az 1250 Kg-os kasznit és jobban is fogyaszt.
Ha összeengedjuk a Mareával szemből, kiderül melyik az erősebb. Van akinek ez is fontos manapság, szvsz az egész gépből nekem a robosztusság érzete tetszik a legjobban, elég ha megnézed az ajtókat és ahogy csukódnak. A szépségről meg annyit, hogy az Opel bitosan nem versenytárs Octavia combi÷Astra combi elég jól kijönnek az eltérések főképp hátúlról.
Előzmény: Mongoose (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!