Volt olyan szerencsém, hogy a 97-es év nagy részét Franciaországban töltöttem. Itt jártam egy 309 XAD-vel (1,9D) is, 350000km gyári motor. 6l-es átlag és zsírul ment. Szomszédunkban volt egy favágó manusz, egy ősidők előtti J5-ös elhúzós ajtós rom furgonnal járt, 400000km, nincs önindító, a hegyről indul vele, de mindig cserél olajat.
Nekem volt egy 405 GLD-m (1.9 szívódízel), nagyon szép egyenes a nyomatékgörbéje (a nyomaték 90%-a 1800-4600-as fordulaton rendelkezésre áll!)
Nagymama stílusommal 4.5l/100km volt az átlag, de apámnak se evett 5.5-nél többet (nyáron volt autópólyamenetem + Balaton 1550km 1 tankkal (4.2l/100km)...
Jó autó, bár kissé orrnehéz (könnyű a kaszni: 1080kg), szervíz:
140ekm-nél kuplungtárcsa csere
180ekm-nél hátsó híd csere (típushiba)
240ekm-nél generátor felújítás
270ekm-nél első futómű felújítás (sokminden csere), hátsó fékkör csere (kilukadt)
most van benne 280ekm, a szervizeshez, akihez viszem, jár egy 205GLD 600+ekm-el, és a motorhoz még nem kellett nyúlni!
Amúgy nagyon fontos a rendszeres szervíz, javallott a 10ekm-es olajcsere-periódus! (15 van írva)
160 a vége, 140 az utazó, nem ártott volna bele egy fordulatszámmérő (GRD-ben van)
Az a két lityis szívó, ugye? Keveset, szerintem 6.5 már nagyon a teteje, viszont arra készülj, hogy a franciához egy picivel drágább az alkatrész, mint pl. a némethez! Viszont az is igaz, hogy általában nem sűrűn kell piszkálni, ha karban van tartva!
Nekem is volt egy kis 206-os Pugom, 1.8 D, '87-es évjárat. Tényleg qrva jó volt a moci, azt a kis kasznit f*szán pincéből vitte, mint állat (már ahhoz képest, hogy dízel)! (Annyira, hogy szarrá is törtem :-( ) Egy gondom volt vele, hidegben szarakodott néha! Mondjuk -10-ig 2-3 izzítás kellett neki, aztán beröffent, de -15-nél már neccesedett a dolog. Ez állítólag az miatt van, mert nem közvetlen befecskendezéses a moci, hanem előkamrás. 1ik ismerősöm öreg Transportere 1 izzítás után röffen a legnagyobb hidegben is, a másik ismerős Fiat Ducatja detto! Mind2 közvetlen befecskendezős. Persze az újabbaknál már szerintem kiküszöbölték vhogy a hibát! Nem tudom, hogy a Citroen BX 1.9-es szívó meg turbó mocijai milyen fejlesztések, de azok is tudnak vmit!
Szerintem jo diesel a Peugeot, de vigyazz, mert szolok a többieknek, akikkel Daewoo Fan: Hazudok vagy a Daewoo a legjobb topicjat sikerült az örületbe kergetni. Nem jo ilyen kijelenteseket tenni csak ugy felelötlenül, vagy ha megis, akkor abban a HDI, PDTDI... vagy hogyishivjak topicban egyszerübb megvitatni.
Az igaz, hogy a Pug 405-nek idő előtt (nálam 180ekm-nél) elhasználódik a hátsó híd, és cserélni kell (70eFt), a 306-osról ilyet nem tudok, de annak hátul torziós rugós, önadaptáló hátsó futóműve van, kanyarstabilizátorral.
Még nem láttam terpesztő 306-ost (ráadásul a Xsara-nak is uez a futóműve, sőt a C5-nek is ilyen önadaptáló a hátsó fmve, úgyhogy maga a koncepció nem lehet rossz), úgyhogy annyira ne félj tőle!
A td nagyon jó, nem tudom milyen a váltóáttételezése, de az összes benzines 306-ot (2 liter _alatt_) legyorsulja, és az a 6.5-8l átlag nem is olyan rossz.
Ha tudsz egy td-t vegyél (kipróbálásnál turbó ellenőrzése: ha alacsony fordulatról padlózva nagy fekete füst, akkor nézesd meg, mert a turbó nem nyom eleget!), de ha egy jólfésült d akad az utadba és nem akarsz 160 felett száguldozni (kb. 140 az utazó), akkor vedd meg!
Ja, ha nyálcsorgatásra vágysz, megbeszélhetünk egy talit!
nekem a 205 futóművével volt már gondom
gömbfej,gumiszilentek,féltengely elöl.
állitólag a hátsó futómű a pegoknál tipushiba,
terpeszteni szokott,a torziós rugó megoldásra gondolok.az enyémnek még szerencsére nem volt ilyen baja,de azért félek tőle.
úgy tudom hogy a 306-osban is ilyen van!?
egyébként tudomásom szerint 93 óta gyártják a 306-ost, de 97-ben változtattak rajta bár nem tudom pontosan hogy mit a külsö apróságokon kivül.
Engem minden érdekel a 306-ossal kapcsolatban.
sajnos a hdi-t egyenlőre még ki kell hagynom az ára miatt, én egy olyan 93-97 közöttire gondolok,
jó lenne a td de állitólag nagyon kevés van belőle.
Nekem 2000-es kiadású 306 XT HDi-m van (1997ccm motor, 90Le/4000, 205Nm/1900, 5.5l/100km, az autó 1155kg), a futóműve szvsz nagyon jó...
Előtte 405 GLD-m volt (1904ccm, 68Le/4600, 120Nm/2000, 4.5l/100km, az autó 1080kg), az a motor nagyon lapos nyomatékgörbéjű (a nyomaték 90%-a rendelkezésre áll 1500-4600 as fordulatszám-tartományban), keveset fogyaszt, igénytelen és nyomva se fogyaszt 5.5-nél többet (ha nyomod megy, ha nem nyomod nem megy).
Szóval szvsz vedd vagy az 1.9 szívóval vagy a 2.0 HDi-vel (az 1.9 TD nagyon megy, de kb. 1l-el fogyaszt többet, mint a HDi) ha teheted!
Nem érdemes azon törnöd magad, hogy vársz 2 évet és jön az új 1.4HDI 90 lóval és 4.1-es fogyasztással, mert mire az kijön, már lesz újabb...
Mire vagy még kíváncsi? Ha HDi-t akarsz venni, én tudok tesztautóval szolgálni ;-)