Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy b416s2es motorkódú motorhoz van-e valakinek eladó alkatrésze? Nekem fűzött blokkra lenne szükségem! Ha valakinek van vagy esetleg tud eladót akkor az jelezze! Köszönöm szépen!
Segítségeteket kérném. Van egy Volvo S40 1.9 TD (F8Q) Renault motoros. Úgy jártam hogy haladás közben egyszer csak leállt az autó még egyszer újra tudtam indítani és utána megint leállt. Azóta nem indul olyan mintha valami letiltaná hogy induljon még az önindító sem hajtat semmi, és a műszerfalon nem jelez se az izzítás sem az immobiliser sem. Kérdésem Mi lehet a hiba a szerelőm hol keresse a hibát mert egyenlőre ő is tanácstalan ezzel kapcsolatban.
Tulajdonomban van egy Volvo V40-es 1.8-as B4184S2 motorkódú motorral szerelt 2000res évjáratú gépjármű. Motorhibásan vettem az autót motort kellett sajnos cserélnem. Vettem egy ugyan ilyen motorral szerelt külföldi papíros autót donornak. A donor autót kipróbáltuk meghallgattuk a motorját lábán hoztuk haza. Itthon kiépítettük belőle a motort lecseréltük a vezérlést és beleraktuk az enyémbe majd miután beindítottuk olajcsere meg szűrők. Amikor az autó eléri az üzemi hőfokot a motor tetején lévő mágnesszelep (vvt kereket szabályozza) elkezd zörögni amikor lehúzom a csatlakozóját akkor megszűnik a zaj. Próbáltam kicserélni mert a régi motorról ugye az megmaradt felépítettem azt azzal ugyan ez a szitu. Lehet hogy mind a kettő mágnesszelep rossz?? Most teljesen tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a baja arra is gondoltam hogy a két motorvezérlő elektronikát felcserélni hátha az segítene vagy nem tudom, hogy vezérlés összerakásnál lehet-e ejteni valami hibát ami miatt ezt csinálhatja. Aki otthon van a témában az kérem írjon érdekelne pl az is, hogy a vezérműszíjat mennyire kell megveszíteni (mert most nekem feszes a szíj de a másik motoron ami kuka azon lazább valamivel)? Van megfogó szerszámom a vezérműtengelyekhez és ugye a vvt keréken lehet mozdítani anélkül hogy a vezérműtengely elfordulna és elmozdulna a jelről, de számít-e, hogy az összerakásnál a vvt kerék melyik pozíciójában rakom rá a szíjat?
Ha valakinek lenne építő jellegű hozzászólása azt előre is köszönöm!
Nem tudom van e köztetek olyan,aki hajlandó lenne egy Volvo V40 1.8 (benzines) 2001.04. Euro 3 Volvo motoros 248000 km-s autóért kiutazni Németországba esetleg.A Salzburgi határtól kb.30 km.
A múlt héten fájó szívvel ültem át egy másik autóba,mert itt kint levizsgáztatni, vezérlést cseréltetni,és az egyetlen hibáját a váltót megjavíttatni ( elfogyott az 5. sebesség) anyagilag nem éri meg.
2015 december elején lett új kuplung rakva bele,plusz motor és váltótartóbakok és az elkopott silentek.
Utána kezdte az 5. sebességet néha nehezebben venni,aztán pár hét után a szinkrongyűrűje megadta magát.Azóta az 5. helyén csak üresben fut.Volt pár csúnya vitám a szervizel,mert előtte szinte gondolatra vette a fokozatokat,de aztán annyiba maradt a dolog.Én 4 sebességgel használom azóta napi használatba,bár csak olyan öregurasan így. Itt kint nem javítanak váltót,hanem cserélik,és az sokba kerülne.Olyan 120km/h sebességgel szépen ellehet autózni vele akár Magyarországra is.
Az autónak ezen kívül nincs baja,egy karcolás van a bal hátsó ajtón,(egy motoros nem fért el). Sötét metálzöld,Klímás,fedélzeti kompjuteres,tempomatos,Cd-rádió,félbőrös ülések,elől elektromos ablakok,központizár,alufelni,és a szokásos kis apró Volvo finomságok.Az autón egyetlen pici rozsdafolt sincs,Az évek alatti normális használat jelei látszanak csak rajta. És plusz egy,bár az autó nem dohányos,én viszont igen. :) Igaz,külön hamutartót használtam,mert a beépített nekem nem esett kézre,és kicsi is.
Szóval ha valakit érdekel akkor 500 euro-ért odaadom.Nem tudom mennyi most a Ft/ euro árfolyam,de otthon egy váltójavítással együtt is szerintem megéri az árát.
Momentán ez az egyetlen képem róla,de ha valakit érdekel,akkor természetesen csinálok róla több képet.
az a baj ezekkel a peugeot - renault adagolókkal hogy a vákuumpumpa miatt ha felteszem, nem tudom lezárni a motorháztetőt mert annyira magasan van. én arra lennék kiváncsi hogy valaki csinált e már ilyet,és hogy konkrétan minek az adagolóját tette fel.
Bontókban keresgélj hasonló évjáratú 1996-1999 közötti turbós!! Peugeot-k vagy Renault-k között, de kelleni fognak a nyomó csövek is. Bosch Ve mechanikus adagoló kell szerezned a szíjtárcsával együtt. Beszerelés előtt cseréltess benne tömítés garnitúrát, és próbapadon állíttasd be. 200000 ft körüli összeg lesz.
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Nemrèg vettem egy v40 1.8 benzines 96 os èvjáratút. A problèma, hogy hátul nem világít a helyzet jelző. Cserèltem izzót, biztosítèkot, még világítás kapcsolót, de semmi. Előre is köszi a segítséget.
Alapvetően dinamikusan lehet vele vele közlekedni, de azért nem olyan mint egy TDI. Átlag fogyasztása vegyes használatban 6.5 l télen nyáron klímával klíma nélkül. Pályán 130-140 átlagsebességgel 7 l, városban 8 körül.
1800 rpm alatt gyenge, viszont 2500-3500 között nagy jól megy. Van egy típus hibája hidegen fehéren fűstől, ez minimalizálható prémium üzemanyagok használatával pl. Mol Evo Diesel. Bemelegedés után semmi füst.
Ez a jelenség valószínűleg a külföldről behozottakra jellemző, lehet hogy az ottani üzemanyag minőségre kalibrálták az üzemanyag rendszerét. Egyszer kipróbáltam tankoltam Ausztriába OMW Maxx Motation és egyáltalán nem volt füst hideg indításnál.
A motor nehezen szerelhető, eddig akármit csináltam vele mindig sokkal jobban szét kellett szednem mint ahogy gondoltam volna. A hengerfej le és felszerelése 2 főnek kb 12 óra volt. Míg pl egy Citroen Bx csak 4 óra.
Nem túl kényes motor, de 10000 km-t érdemes olajat cserélni benne. Az én autóm max 0.5 l-t eszik meg így. Aminek szerintem a fele kifolyik a motorból. Mert 3.5 év alatt talán max 6 hónap telt el úgy hogy ne szivárogna valahol. (az apró hibáit is azonnal javítom). Vizet 38000 km alatt evett 2 dl. szerintem ez egyáltalán nem sok. Amíg hideg a motor 1500-1800 rpm között érdemes elváltani, túráztatni alapjáraton felesleges. Egyből el kell vele indulni. vagy ha mégis ragaszkodik valaki az előmelegítéshez akkor 1400-1500 rpm körül csinálja ott még nem dolgozik nagyon a turbó. Így az olajnyomás hamarabb eléri a megfelelő érteket.
Mire kell figyelni vásárlásnál: hidegindításnál ne legyen kékes füstje, ha jó a motor a kb -5 fokig egy ízzitással max 1 fordulatra be kell indulnia. ennél hidegebbe 2 izzítás. belelátni nem lehet :(.
Talán még nem késő. Én a V40-t ajánlnám mivel a az s40 csomagtere nagy viszont túl kicsi a rakodó nyílás. Nagyobb dolgot szinte lehetetlen belerakni. A tapasztalat atom az, hogy az 1.8 motor gyenge, éppen hogy csak elég az autó mozgatására. inkább a 2.0 venném a helyedben. kettős tömegű lendkerék úgy tudom nincs benne. Alapvetően egy helyen rozsdásodik, az első sárvédő és a küszöb találkozásánál. Ez viszont megelőzhető ha időnként kitakarítod a földet onnan. Amin Volvo felirat van az nagyon jó könnyű javítani. Viszont a motor pl 1.9 td hulladék. a váltó meg ugyanaz szinte mindbe lötyögősen össze vissza jár. Ez utóbbi felújító szettel javítható, de sohasem lesz olyan mint pl egy vw-é. A fűtés nem túl jó bennük nekem 1997 1.9 td-m van a haveromnak meg 1998 1.8 116 Le benzinese. Lehetőleg ülésfüstétel vedd nem fogod megbánni, viszonylag gyakori extra.
A futóműve nagyon jó 90-100 kmh körül derékszögű kanyarban nem szoktam lassítani. vagy pl. Győr- Zírc útvonalon a hegyek között fel-le stabil 80-al könnyedén lehet autózni. Az ülések hosszú távon is kényelmesek. Az utastere 130-ig csendesnek mondható. Nekem már 3.5 éve van meg és még marad 1.5-2 évig. A mostani tapasztalataim alapján, meg népítéletek stb. inkább valami japánt vegyél pl. Honda Accord. Az alkatrészárak szinte azonosak és ahogy nézegetem sokszor olcsóbbak. Nem olcsó a fenntartása!
Volvo V40 2001-es hátsó féktárcsa takarólemez, porvédőlemez-t keresek ill. ha tud valaki olyan takarólemez, porvédőlemez-t ami más tipushoz való és némi átalakításal feltudnék rakni azt meköszöném.
A szerviz lámpa csak annyit jelent, hogy az autó úgy gondolja ideje már szervizbe menni. Elalszik mindig magától. Egy idő után meg fel sem villan.
A többi szimptómára pedig azt tudom javasolni, hogy keresd meg Seres Károlyt (http://www.autoseres.hu/). Én is hozzá viszem a V40-esem. Nagyon korrekt szerelő. Szerintem telefonon is fog tudni mondani egy-két tippet, hogy mi lehet a gond.
sziasztok..segitségetek kérném.decemberben vettem 1 v40 volvót 1999.1.8 benzin,szerviz motorcontrol lámpák világitanak de van hogy nem világit egyikse az autó hibátlanul megy.P0132 Lambdaszonda áramkör magas feszültségszint (1.hengersor 1.szonda) ezt a hibát olvastuk ki belölle,de tök jól ment az autó.tegnap elkezdett az alapjárat ingadozni 800 1000 közöt fel le,majd indulásnál nagyon gyenge lett majd, üres, gáz és nem pörög fel a motor ,10, 15 másodperc után hirtelen 3000 res lett a fordulat utánna szépen ment.x idő elteltével inditás,ingadozó alapjárat ,erő sehol majd egyszer gondol egyet és megint tuti. ha esetleg van valakinek hasonló tapasztalata kérem segitsen.előre is köszönöm.
A helyzet megoldódott ... szervizben az autó ... 8 - 9 ezres anyagköltség és várhatóan min. 40 ezres javítási költség . :) Még 1 hét . Hihetetlen helyre tették ...
Nos, a V40 megint szerelőt kíván .. :) Ezúttal az első stabilizátor szilent adta meg magát egy hangos koppanás után . Úgy néz ki, hogy kettétört s a stabpálca nekiütközött a féltengelynek . Már a kuplungozáskor néztem, hogy elég kemény dió lesz majd cserélni, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar kell . :)
Szinte lehetetlen küldetésnek érzem a cserét nagyobb bontás nélkül . Jól gondolom ?
Szerintem az első hidat le kell vennem s úgy kell kicserélnem majd mehet vissza . Vagy esetleg van valami speciális kulcs amivel fentről meglazíthatom a szilent rögzítő csavarjait ?
Sikeresen megvolt a kuplungcsere ... életemben nem káromkodtam ennyit .. :)
Először is azon agyaltam , vajon miért nem érkezik innen segítség ... nem az " ilyen " közösséghez vagyok szokva ... de, ha nem , hát nem, egy " kuplungozás " nem fog megállítani ! ( A munka felénél én is azt mondtam: inkább szervizbe vittük volna ... :) )
Nem voltam még a kocsi alatt ezért nem is tudtam mi vár rám . Bőszen felkészültem torx és imbusz kulcsokból, de meglepetésemre egyiket sem kellett használni. Volt cserébe rengeteg 18-as, dugó és villás.
Igazából nem nevezem nagyon nehéz melónak, a levétellel különösebb gond nem is volt viszont a visszarakásnál sok a szívás... nekem a féltengelyekkel volt igazán gondom ... szétszedésnél a legkönnyebben a belső csukló bontásával haladtam, de akkor még nem gondoltam, hogy visszarakásnál mindkét oldali futóművet bontanom kell.
Egyébként a csavarok, anyák " jól jöttek " semmi " agresszió " nem kellett . Most van egy tökéletes kuplung az autón ... Összerakni viszont még nem tudtam ...elég gyakran hagyott egy-két olajfoltot az udvaron, de mivel számottevő fogyás nem volt ezért nem agyaltam rajta csak toltam alá egy lemezt s kész : mondván , majd úgyis szedem szét, akkor megnézem .
Szomorúan vettem észre, hogy a motor " minden létező " helyen meg volt bontva ...mondjuk akár ez lehet jó is .. :) de az , hogy sok helyen olajos a blokk nekem nem igazán tetszik . S ami a lényeg, hogy az olajteknőn csepegett le az olaj s ezért azt vettem szemügyre. Megtörlés után megint gyöngyözött s az egyébként elég rozsdás ?? lemezt elkezdtem kapargatni, drótkefézni .. s mit látok : egy lyuk ... az olajteknőn ... jó, akkor az is lejön . Aztán olyan mint a szita ... ( Ilyet a 75-ösöm tankján láttam utoljára .. :) ) .
Mivel kell a kocsi ezért egyenlőre javítva lesz . Műgyanta+üvegszövet csodákra képes .
Szóval, volt rá két nap: másodmagammal, tűző napsütésen, egy tálca sör segítségével simán megcsináltuk .. :) ..
U.i.: Nem az enyém az autó, hanem az öcsémé ... Ő Alfából ült át , én pedig nem ülök át semmilyen másikba ... :)
Úgy néz ki , hogy a kuplungszerkezetem cserés lett .
A hétvégére megérkezik a szett . Az Alfáimban mindig magam cseréltem, gondoltam belekezdek ebbe is .. :) ...
A Haynes könyvben viszont nem látom igazán a váltó levételének a műveleti sorrendjét, hanem csak a kuplung cseréjét .
Segítségeteket kérném, hogy van-e valami " buktatója " a dolognak, valami sorrend amit ha elrontok később " szívás " lehet belőle ... Valószínűleg csak bakról fogom csinálni mert az aknához nem férek hozzá.
Oké, a csatit már én is megtaláltam . Tegnap beszereztem egy magyar nyelvű katalógust és egy Használati utasítást amiben azt olvastam, hogy ezzel a motorral Magyarországon nem is forgalmazták .. pfff ...
" Ülök " még rajta egy picit, aztán majd meglátjuk ...
Én egyáltalán nem vagyok egy nagy guru ebben a témában. Viszont a csatlakozó pont olyan mint az OBD-II-jé. Ott van a kormánytól jobbra lent a középkonzol oldalában.
Megnéztem ennek a programnak a demó változatát, sajnos ott is a " nem választható opcióként " szerepel a Melco-1 -es Ecu.
A program indulásakor viszont figyelmeztet, hogy közvetlenül ne kapcsoljam a számítógépet a diagnosztikai csatlakozóra, hanem csak egy FTDI-Usb csatlakozó felületen keresztül .
Ráguglizva viszont ez a felület, nem OBD-II, hanem régebbi szabvány. Én azért gondoltam OBD-II-re mert az én V40-em az a csati van . Az EMS-2000 Ecu-ra ( B4194T, B4204T ) ill. az AW50-42-es automata váltóra viszont ( gondolom ) jó a program.
Esetleg valami más tipp ?
Nincs igazából hibája az autónak, ( max. néha 5 perc állás után megemeli az alapjáratot és a Service lámpa 2 percig világít ) csak jó lenne, ha jó lenne a diagnosztika .. :)
Pusztán kíváncsiságból vettem hibakódkiolvasót (ELM327) s megpróbáltam csatlakoztatni az autómhoz .
Ez egy 1.8 GDI motoros 2000-es évjáratú V40-es.
Már a sokadik programot próbálom, de sajnos egyik sem jut el addig, hogy csatlakozzon az ECU-hoz.
Mindig protokoll hibát ír . A könyve ( német nyelvű ) szerint Melco1 - es befecskendező rendszere van, de a protokoll típusát sehol sem találom. Direkt olyan kiolvasót vettem ami nagyon sokfélét ismer, de ezt nem találja ...
Van-e esélye, hogy valamelyik program megtalálja vagy egyáltalán jó-e hozzá az ELM327-es ?
Sziasztok. büszke tulajdonosa lettem egy 1999-es Volvo v40 2.0t-nak :).Ez az autó életem 3. autója,és csak azt tudom mondani hogy fantasztikus! Szeretznék segítséget kérni,az volna a kérdésem hogy a fedélzeti mijen opciókat tud kimutatni, addig eljutottam hogy kinti hőmérséklet,pillanatnyi fogyasztás,100 km átlag fogyasztás,de vannak még lehetőségek amik, nem tudom mit jelentenek? nagyon köszönöm ha segitene valaki és kicsit elmagyarázná.
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2000-es S 40 1.9 D (már az újabb) autóm, és a fűtése rakoncátlankodik. Hiába tekerem a hőfokszabályzót, csak a vetillátor sebessége változik, de ugyan olyan langyos lelegőt fúj be mindig. Néha olyan is van, hogy beindításnál bekapcsolja a hátsó ablakfűtést, pedig ki volt kapcsolva. Néha tökéletesen működik, néha meg az előbb leírtakat csinálja.
Ha valkinek van ötlete, vagy tapasztalata, kérem ossza meg velem. Köszi.