Ez a beszéd!!!!!!!
Azt fűzném ehhez még hozzá, hogy a rendelet hibája még számodra is érthetően szemléltethető.
A suzuki swift nem felel meg sem az új környezetvédelmi, sem a biztonsági előírásoknak nem felel meg a maga 0.3 mm-es tetőlemezével( a régi warcsié 2mm!...ugrálni lehet rajta).Éppen ezért fogják leállítani a gyártását.Namármost: Mi lenne, ha a kb 200000 suzukit ki kéne vonni a forgalomból, vagy bármelyik autót, amelyikbe nem euro 5-ös motor van.Mert ilyen alapon ilyen rendelet is kéne.
VÁÁÁÁÁÁÁÁGOD?
attól függ mit nevezel kissebbségnek ...
az összes típus közül, ami a magyar utakon futkos, ladából és trabiból van a legtöbb, de ha összeadjuk a KGST-s autókat kb a magyarországi autók harmada vagy fele
Jelenleg kb. 300-400 ezer kétütemü tartja sakkban a tüdőd, és nincs az a kormány amelyik megengedi magának, hogy ennyi autós és még több szavazó alól kihúzza a talajt. vagy beletörödnek, hogy az utolsó trabant is végelgyengülésben múlik ki, vagy kb 2 Ft-ért állami támogyatásban minden trabis kap egy ezres suzukit( megjegyzem ez a valószínűtlenebb).Most elkezdhetsz jönni nekem a kormányrendelettel, de a politikában igencsak jártas, járműtechnikás egyetemi tanáraim az szénné röhögik magukat ezen a rendeleten. Tudom, hogy szar szívni a kipufogógázt, de valószínűleg el kell még viselned egy darabig.
Ja.
Nemrég olvastam egy napilapban hogy 2004 ben ha minden jol megy csatlakozunk az uniohoz. Ám az unioban semmien jogszabály nem tiltja , sőt még csak nem is korlátozza a kétütemüket.Ugyhogy szivhatod a füstöt.
Amit a kisebbségi koplexusrol irtál... Vezettél már trabit?? Huzamosabb ideig 5-6 honap? Valoszinüsitem hogy nem.A sok bunko mahadfajta ember érez koplexust amikor elmegyek mellette. Utána padlogáz+életveszély addig mig lenem küzd.
( városba rendszerint beszopják) Verik a kormányt , dudálnak és nem azért a kurva telelökött füstért, hisz ott megy a picsámba hosszu percekig. Ha zavarná lemaradna és nyugodtan elmegy ahol tud. De nem mert ő a kocsi zavarja.Őt ne elözze le egy trabi. Pedig ő a balfasz nem én.
Nem Te döntöd el és nem is én. Hoznak odafönt egy határozatot és azt el kell fogadnod, ez van. Tiltakozni lehet, de nincs sok értelme, mert az, hogy neked kevés pénzed van nem mentesíthet bizonyos környezetvédelmi előírások betartása alól. Nyilván ezeket a szabályokat oly módon szigorítják, hogy egyszerre ne érintsen túl sok embert, de szenvedő alanyok mindig lesznek.
Én még nem találkoztam soha olyan törvénnyel, ami mindenki javát szolgálná. Az a lényeg, hogy a TÖBBSÉG javát szolgálja.
az én autóm is egy rom, tökre környezetszennyező meg minden sajnálom is de ha ez van, erre van pénzem, és slusz
ha erősebb verda jön mögöttem félreállok ha bunkó gyökér akkor is, ha mosolyog azon felülemelkedek valahogy "lelkileg" én a szar kocsimat nem a papától kaptam hanem melóztam érte
de azt hogy menjek BKV-val azt majd én eldöntöm, bocs!
Ja, az autóm szabályozott katalizátorral rendelkezik és nem hiszem, hogy 5 éven belül annyira szigorodnának a szabályok, hogy ki kéne dobnom. És ha mégis, akkor ha adnak majd nekem is több év türelmi időt, egy szavam nem lesz. Mert itt ezen van a hangsúly, nem egyik pillanatról a másikra kell kidobnod, már régóta tudod, hogy ez lesz.
De ha ez nem tetszik mást mondok. Ez a demokrácia! Kénytelen vagy alávetni magad a többség akaratának. Már pedig a többség félti az egészségét ergo nem szereti a környezetszennyezést.
Mikor forgalmaztak legutoljára kétütemű Trabantot? Tényleg nem tudom, komolyan kérdezem.
Talán 12-13 éve? 2005-re, amikor ugyebár elvileg kitiltják a kétüteműeket (félek, hogy ez sajnos nem így lesz) már legalább lesz 15 éves a legfiatalabb 2T trabi. Ez még egy autónak is sok, nemhogy egy trabantnak!
Mióta beszélnek a trabantok betiltásáról? Ezt sem tudom pontosan, de szvsz legalább 5 éve.
Tehát akik az utóbbi 5 évben vettek trabantot, nagyon jól tudták, hogy kockázatot vállalnak azzal, ha megveszik, mert a betiltás előbb-utóbb bekövetkezhet.
A fentiek fényében elfogadom azt, hogy ha Kovács úr a trabiját több mint öt (?) éve vásárolta, tarthassa meg továbbra is amíg kirohad alóla, de aki friss trabanttulajdonos az csak ne pattogjon. Van egy olyan érzésem, hogy elenyésző lenne a megmaradó trabantok száma.
A legkevésbé sem kérdőjelezem meg a környezetvédelem létjogosultságát, de itt egész másról van szó. Egy szóval se mondtam, hogy használjon mindenki elavult típusokat, különben se volna lehetséges, tekintettel arra, hogy már nem gyártják őket. Ez pedig tudod, mit jelent? Megsúgom: azt, hogy már csak fogynak. Maguktól is, mindenféle jogszabályi rásegítés nélkül.
Ami pedig a szigorító rendelkezéseket illeti, elképzelhető, hogy az Alkotmányba nem ütköznek, de az erkölcsbe igen. Egy adott forgalomban lévő típusra _utólag bevezetni olyan előírásokat, amiket nem tud teljesíteni, enyhén szólva is sunyi pofátlanság, és csak annak a jele, hogy nem merik nyíltan betiltani őket. Mert abból forradalom lenne. Szigorúbb előírásokat csak az ezután forgalomba helyezendő típusokra volna szabad előírni, mert annak senki nem issza meg a levét. Nem tudom, hogy amikor Kovács úr megvette élete első Trabantját, vajon honnan kellett volna neki tudnia, hogy pár év múlva dobhatja ki a kukába.
Kíváncsi volnék, hogy mit szólnál hozzá, ha kijönne egy jogszabály, ami olyan előírásokat tartalmazna, aminek a kocsid a legnagyobb jóindulattal se tudna megfelelni, illetve csak akkora ráfordítással, mintha ezentúl másfélszeres áron vennéd a benzint. Bizonyára kitörő örömmel fogadnád, hogy viheted a roncstelepre a kocsidat, mert hát a környezet védelme mindenek előtt. És bizonyára kitörő örömmel rántanád elő a mellényzsebedből egy új kocsi árát, melynek előállítása természetesen semmiféle környezetterheléssel nem jár, ugye?
Azzal amit mondasz, a környezetvédelem létjogosultságát kérdőjelezed meg. Persze, használjon mindenki elavult, környezetszennyező autókat, hiszen azok már régóta forgalomban vannak. Elég szűk látókörű megközelítés. Nem véletlenül szigorítják a környezetvédelmi előírásokat, ugyanis ha minden a jelenlegi formájában folytatódna tovább, rövid időn belül átállíthatnád a tüdőd CH üzemmódra. A trabantoknak, vareszeknek kb. 6 szorosa a CH kibocsátása mint egy átlagos négyütemű autóé!
Miattatok senki nem fogja elhagyni az utcákat, hogy kedvetekre pöföghessetek. Ti vagytok a kisebbség, nektek kell alkalmazkodni. Katalizátort az autódra, vagy ha nem győzöd anyagilag irány a roncstelep és menj BKV-val.
Ide figyelj, Kulimász, ha nem tetszenek a Trabantok, abban nem biztos, hogy a Trabantok a hibásak. Téged se kényszerít több ok a közútra, mint a Trabantokat, úgyhogy ha valami nem tetszik, te is nyugodtan odébbállhatsz. Ha jól sejtem, a Trabantok hamarabb kezdtek el futkosni az úton, te csak később pofátlankodtál oda, úgyhogy ha valami nem tetszik, már az elején nem lett volna muszáj kocsiba ülnöd.
Na álljál le! nekem aztán ne irogasd, hogy kisebbségi komplexusom van. azt nem hiszem el, hogy megy egy Trabant 80-al, és te BÁRMILYEN szagot is érzel! olyan nincs. max városban.
szóval hiába fikázol, nem érdekel. azt leszarom, ah megelőznek, az idegesit, mikor kibaszásból, és ezzel rengetegszer találkozok az utakon.mert sok olyan fajta ember van, mint te, hogy na, büdös trabant, csak megelőzöm, még ha utána szétesik a szaros 25 éves fordja.
témát lezártam,előzgess, és fikázz, amig jólesik, de nem szeretnék veled találkozni az utakon.
Bár murray levelét idézted le, de szerintem nekem szántad, úgyhogy reagálok.
Szitkozódásod elég intenzív kisebbségi komplexusról tesz tanúbizonyságot, hiszen Te is azzal jössz, hogy nem bírod elviselni, ha valaki megelőz és utána előtted van stb. Ha az a járgány szintén egy füstokádó bűzbomba, valamilyen szinten megértem a felháborodásod. De ha nem, akkor meg kéne értened, hogy azért előzött meg, mert nem bírja a trabantod szagát és így teljesen jogos amit művelt. Az, hogy esetleg utána lassít, valóban bunkóság, de azért ez a ritkább, valld be! Inkább elhúznak jó messzire!
Kisebbségi érzésed abból is kitűnik, hogy személyes sértésnek veszed az általam leírtakat, holott többször is kijelentettem, hogy nem csak a trabantok zavarnak, hanem az összes füstokádó gépsárkány. És azokat is megelőzöm. És nem nagyképűségből, hanem mert hányingerem van a szaguktól.
Ha egy kispók megy előttem abban a tempóban, amivel én is óhajtok haladni, ESZEMBE SEM JUT megelőzni, csak azért mert kispók. Tehát nem a kisautók, hanem a büdös autók zavarnak. És ezzel - biztos vagyok benne - rengetegen vannak így.
Sziasztok!
csak nem nyugodt meg a nép...
akkóóó hozzászólnék:
az autópálya ugyebár 2 sávos oldalanként. hol a büdös p*csába tart téged fe la külső sávban egy lassú Trabant? az a a teherautó amelyik megy 5-el, az ugye nem zavar. mert én rendszeresen járok a pályán, és inkább a teherautók lassúsága a jellemző, és a pofátlanságuk, mikor egymást előzik az érdin, 60-al.
sztem az a kevés Trabant, amelyik a pályán megy, nem zavarja a kutyát se. az is hülyeség, hogy nem tudják tartani a forgalom ritmusát. 50-et ugye akár 2-ban is, 90-et is simán. de ha nem megy 90-el, menjen csak 80-al. azt kibirod, nem, amig nem előzöd meg. szóval nem értelek titeket.
ez már csak presztizskérdés, hogy utáljuk a Trabantokat. oké, elismerem hogy van amelyik nagyon szennyezi a levegőt, de nem lehet általánositani.
a forgalom ritmusát pedig igenis tudják tartani, ha magamat veszem például, nagyon is, pláne, ha Menyusékkal(popsi, és a többi Trabantos tudja kik) megyünk valahova, ott az átlagsebesség 110 körül mozog.
azokat viszont én utálom, aki erőlködve amegelőz a szakadt szarjával, és beáll elém, és kb 2 km után meg kéne előznöm. aztán akkor megint küzd.
üdv: Tibke
ha én csak 90-100al ballagok az autópályán örülök neki ha megelöznek nem csinálok ebböl gondot
sokkal idegesitöbb ha egy 3000es hütörács tépi mögöttem a haját, menjen a faszba
Figyelmesebben!
"De még irhatjuk hogy fikázzuk az 1 literes suzukikat mer azok is tetves lassuk szoktak lenni.(igaz nem füstölnek)"
itt a tetü lassuságra irtam nem büzre!
Ja és összehasolnitom mer kb ugyanaz a kettö ( a trabi szebb).A buzuki 100kg val nehezebb mint a traboár.Ugyhogy ugyanolyan fos a biztonság terén.( oké hátul van az üa tartáy) ugyanolyan fapad csak ezt egy trabantál el lehet nézni(sőt, nem is érdekel) mert majd 50 éves. De a suzuki....
Ja és még kiprobálnám egy buzukival hogy beleültetek 4 melóst + cuccok, egy utánfutót raknék rá ,és arra egy beton keverőt. Birná ugy mint a trabi:)
Álljon be a Mona Lisa trabant mögé.
Ne hasonlítsd már össze az 1.0 Suzuki és a 2 ütemű trabi teljesítmény és emissziós adatait...
Ezért a Suzu topicban minimum főbelövés lenne a jutalmad...:-)
Belső keringetéstől párásodnak az üvegek, tehát nem jó megoldás. A megoldás valóban az előzés. Csak pont ez volt a szívfájdalma valamelyik trabis társadnak, hogy csak azért megelőzik, mert trabantos. Márpedig nem kéne begőzölnie emiatt. Fogadjátok el, hogy ami nektek ott hátul kijön, azt senki sem szereti beszívni!:)
Azért nem semmi hogy azon a szakaszon láttál 4 kemény trabit. Direkt beálltál mőgéjük? Mer ha én megyek normálisan 100-130 al nem veszek egyetse észre.Kiváncsi lennék hány buzuki ment ugyanott.100db??:)
Menny egy kicsit tovább. Érd után kikopnak. Bár vélemményem szerint nem sürün megy ótópályán trabant.De kispolák se.Én is csak akkor mentem arra ha rákényszerületm de mindig 90-100 al menetm.Abban én is egyet értek hogy egy kopasz audis jobban veszélyezet mint egy kis trabi. Ha meg füstöl huzd fel az ablakot levegőkeringetés be azt kész, ha nem vagy béna megis tudod előzni.
szerintem egy köcsög kopasz A4/6/8as gyökér sokkal veszélyesebb mint egy normálisan haladó trabis!
nekem is egy öreg ladám van a 90-100at tartom de hiába begyökérkedik elém egy köcsög oszt ha meg baleset van neki van légzsákja én meg meygek a levesbe..pedig ő a hibás
Kár, hogy a többi trabis nem úgy gondolkodik, mint Te, mert Te valóban nem mész trabival az autópályára. Ugyanis ha mennél, tudnád mekkora badarságot írtál. Nap mint nap járok az M7-en, de nincs olyan, hogy legalább 3-4 trabist ne látnék Bp. és Érd között. Az érdi emelkedőn 70-80-nal tartják fel az embert! Tragikus.
A dízelfüstről meg annyit, hogy nem érdekel mennyire káros, nem szeretném összehányni miatta az autómat. Te fizeted a takarítását?
"Naja, de ott a múltnál meg is állt... Mi a bajom általában a trabisokkal, meg a többi ....... (inkább nem jellemzem) autóval? Hogy a katasztrófális műszaki állapotukkal veszélyeztetik a többi autóst. 1. Fizikai hátrányuk miatt nem tudják felvenni a jelenlegi forgalom ritmusát, akadályoznak, veszélyhelyzeteket teremtenek. "
Tudod ezzel az a baj, hogy elvileg lakott területen 50, országúton 90 a határ.A trabant ezt tudja, autópályára meg nem mennek vele. Ennyi erővel a topic címe lehetne "Fikázzuk az Ifa-t", mert azok meg még lassabbak, a műszaki állapotuk meg még a trabikénál is silányabb. A másik: biztos sírva fakadnál, ha a csodajárgányodat ellopnák a ház elől. Én sem örülnék ,ha lenyúlnák a trabimat egy éjszaka, de ha spórolnék egy kicsit két hónap múlva vehetnék másikat.És ha már itt tartunk, nem csak szükségtrabisok léteznek ám a világon. Popsi és Tibike autóit elnézve nem hiszem, hogy a kocsijaikba ölt pénzből nem lehetne ún. normális autót venni (az enyém is több mint fél millióból jött össze, ha az összes eddigi költséget számításba veszem). Ja és mit csinálsz akkor ha véget ér az aszfalt...:)
kedves kulimász!
Ha egy kicsit elmélyednél a műszaki dolgokban és megkérdeznél egy gépészmérnököt vagy akár egy mezei autószerelőt, nem írnál le olyat, amiből arra lehet következtetni, hogy egy dízel autó jobban szennyezi a környezetet mint egy benzines.
A füstje ugyan rondább, de kevesebb károsanyag van benne mint a benzines autók füstjében.