Értem, de ez egy Octavia topik, és az Octavia ledmátrixos lámpájáról van szó, nem az ID3-éról. Ha annyiszor lenne egy tízezresem, ahányszor levillogtak miatta (addig, amíg használtam - Octavia 4, májusban lesz 4 éves, újkorától nálam van), akkor már NAGYON gazdag ember lennék.
Mondjuk sokan akkor is villognak a ledesekre, ha nincs felkapcsolva a távolsági fényszóró).
egyébként én is rühellem ezeket a "kitakarós" lámpákat. az arteonban is az elvileg csúcs led-es fényszóró van ezzel az automata kitakarós funkcióval, de ez egy szar, nekem égett a bőr a pofámról, amikor kb. kétszer kipróbáltam. ezekre a cuccokra igazán kár volt pazarolni a fejlesztési órákat, bár lehet, pont az a baj, hogy túl sok energiát valójában nem tettek bele a megalkotásukba. csak a marketingeseknek elfelejtettek szólni erről
Előfordul, de nem gyakori. Az egyetlen amit nehezen kezel, amikor dimbes-dombos kanyargós úton mennek előttem, ott azért kap néha díszkivilágítást, jellemzően a jobb tükre ér még bele a fényárba egy darabig. Ugyanilyen úton a szembejövő is kaphat egy pillanatig, de az sokkal kevésbé jellemző.
"amit képes stroboszkópozni amikor nagy útirányjelző tábla kerül a fénycsóvájába attól a hajam égnek áll. "
Én nem használom az auto üzemmódját, mert kib. idegesített, hogy minden harmadik szembejövő autós lámpázik. És kb minden kamionos.
Malószínűleg lassan reagál a ledmátrix rendszere a kanyarokban hirtelen megjelenőkre, vagy túl közel van már a szembejövő, amikor kitakarja, nem tudom, de nagyon sokan villognak. Neked nem?
De azért közúton egy kicsit bonyolultabb a helyzet, mert egyrészt minden centin más lehet a tapadás, másrészt ha éppen kipörgő kerekekkel ugyan de mentenéd az irhádat, akkor nem mondhatja az autó, hogy "márpedig itt nulla szlip lesz és itt maradsz". Arról nem is beszélve, hogy gumikeréknél vannak olyan helyzetek, amikor egy kevés szlip nem csökkenti, hanem kifejezetten növeli a tapadást.
"...ismerős szerint még az eGolf gyengébb motorja is gyakran elkapartatja az első kerekeket, főleg valahonnan való kikanyarodáskor."
Biztos messze van a Siemens TS központja Wolfsburgtól. Nem egy nagy trúváj megcsinálni, hogy ne tegye. Már a Taurus (ES64U) villanymozdonyban is megcsinálták, pedig annak 4 motorja van, és egy csöppet nagyobb tömeget kell mozgatnia/megindítania. Ja, és az első 10 ilyen mozdony még 2000-ben érkezett a MÁV-hoz, és 5 a GYSEV-hez, vagyis nem ma volt, és nem vettünk elsőnek belőle...
De elöl tényleg gáz lenne, ismerős szerint még az eGolf gyengébb motorja is gyakran elkapartatja az első kerekeket, főleg valahonnan való kikanyarodáskor.
Sima VW appot használok, nem tudok külön ID appról. Szervizes aszonta, hogy az autó sw frissítése után az is több funkciót fog tudni.
A fogyasztás kitapasztalása folyamatban van :-) Eddig még nem álltam meg sehol villanyhiány miatt :-) Kezdek rájönni, hogy hogyan deriválja a megtehető km-ek számát.
A kitakarós LED-et én is szeretem. Mátrixból csak az O4-ét próbáltam, az gondolom a legolcsóbb amit a csoport gyárt, arra nem cserélném el.
Lehet rosszul tudom, de mintha az O4 mátrix fényszórója saját fejlesztés lenne, mert a VW nem adta a sajátját...
A szoftverfrissítésre kíváncsi vagyok, én anno még a hivatalos forgalmazás megkezdése előttre emlékszem, hogy még béta verziónak sem neveztem volna abban az állapotában és főleg stabilitásában.
Én is várom a frissítést, nagy ugrás lesz a 2.4-ről a 3.7 :-) OTA frissítés csak 3.0 felett van, ezért én nem tudom frissíteni. AZ elmúlt kb másfél hétben talán egyszer bizonytalanodott el a telefon csatlakoztatásakor, de pár másodperc után rendbe jött. A vezetési asszisztensek is jónak tűnnek, fals riasztás/tevékenység még nem volt. Kicsit máshogy viselkedik, mint az O3, valamiben az volt (nekem) jobb, valamiben ez. A tolatókamera képe pl egyértelmű visszalépés, bár még mindig fényévekkel jobb, mint pl az új Clio vagy a Ssangyong Grand Tivoli kamerája. A Clio nagyon nem jó, a Tivoli szörnyű.
Na fél siker. Csak vezérlés csere lesz belőle, költség megosztással... De egy űrhajót hamarabb elvezetek az tény. (Pl arra a kérdésre, ha vezérlést cserélnek és nem csak vizpumpát az jár-e plussz munkadijjal - szerintem nem - de nekik utána kellett kérdezni. :) )
Macskaalom perfekt, Aldiban pl. elég olcsó a szilika alapú. Télen mindig beöntök egy zsákkal "segédpárátlanítónak", tavasszal meg kiporszívózom. Nulla fok felett már működik és átázott szigetelést is szárítottam már vele amikor a Yarisban egy kirándulás alatt bedugult a klíma kondenzcsöve és beugrott a vízzel elárasztott ventillátorházból az anyósülés elé vagy három liter víz egy parkoláskor (addig qrvára nem értettük, miért lett akváriumhangja a ventinek...).
A hátsókerékhajtás szerintem tök jó, ilyen takonyban még ez a gyenge villanymotor is simán elkapar elöl hajtva. Hűtás/fűtésre melyik appot használod, a sima VW app vagy az ID-hoz van külön?
Az ülésfűtésére már nem emlékszem, nagyon régen próbáltam, de azt tudom, hogy minden VW-csoportosnál kb. az első, hogy átírom az 1. fokozat értékeit, az nem baj, ha ennél nem kell, mert ezt már sima VCDS tudtommal nem fogja :) Indításnál én maradi vagyok, szeretem, ha egy gombnyomás elválaszt attól, hogy élesedik az autó, pláne, hogy a kiskölyök is beül időnként játszani.
A tél az nehéz dió, múltkor volt egy olyan napom, hogy csak 2-3 kilométeres meneteim voltak egész nap köztük teljes kihűléssel, bolt előtt fűtve várással, 50kWh/100km felett volt a napi átlagfogyasztása, de persze ekkor 30-nál nagyobb tempó elvétve volt és a fűtés végig csutkán ment. A ma reggeli -8°C-as indulás sem feltétlenül ezeknek a világa, persze az app-pal előfűtve egy kicsit javul a helyzet. Ilyenkor ugye kijön az, hogy hiába ~30% átlagos hatásfokkal működik a belsőégésű, ha a hulladékhőt felhasználjuk fűtésre, akkor az szumma 60% felett lesz, villanynál meg ezt többletenergiaként kell beletenni.
Majd kitapasztalod, ha határán leszel a hazaérésnek, akkor majd látni fogod, hogy a fűtés levétele ilyenkor mennyit jelent, de már a belső keringtetés is érezhetően csökkent pl. a felfűtés energiaigényén.
A kitakarós LED-et én is szeretem. Mátrixból csak az O4-ét próbáltam, az gondolom a legolcsóbb amit a csoport gyárt, arra nem cserélném el. A komolyabbakra azért biztosan :)
A szoftverfrissítésre kíváncsi vagyok, én anno még a hivatalos forgalmazás megkezdése előttre emlékszem, hogy még béta verziónak sem neveztem volna abban az állapotában és főleg stabilitásában.
Kívülről van jó pár új autó ami tetszik (ez is köztük van), a belső az, amivel nehezen békélek meg (kevésbé esztétikai, mint inkább ergonómiai és közlekedésbiztonsági szempontból).
Az O3-as dizellel nekünk is volt víszpumpa problémák, gari után 100e km környékén és kértem, hogy a vezérlést is cseréljék ki, mert már 6 éves volt az autó. Megjegyzem, hogy ez volt az egyetlen komolyabb műszaki probléma az O3-as Skodával.
Az V6-ba már kétszer cseréltek olajat a váltóba-osztóházba-hátsó diffibe, mert én kértem. A következő olajcserénél, újra ki fogják cserélni az olajat a váltóba- hiszen a váltó gyártója, a ZF, azt írja, hogy 100e km után ki kell cserélni az olajat.
Meg kell tanulni kommunikálni velük. Leírtam ide, hogy a márkafüggetlen szervíz és a szakszervíz anyag és munkadíja szinte teljesen azonos, 15 autóra, 6 éves statisztika alapján.
Az autó fenntartása pénzbe kerül.
Úgy látom, hogy itt mindenkit idegesít ez a tény.
STK14 is a legdrágább RS6-ról és a SQ7-es luxusából váltott a műszerfal nélküli autóra, mert drága volt a fenntartása.
Tök mindegy mi hajtja, 1000km alatt, nem mindegy, hogy milyen környezetbe ülsz.
Nohab érthetően leírta, hogy miről szól a dal ezzel a tehnológiával.