Szia bullseye, kedvesem, most pedig nem fogok egyetérteni veled :-))
Szóval, ha azok a mezők ott rózsaszínben, a családdal, Lisa Gerrarddal csak a film végén jelennek meg, akkor mondhatnánk giccsesnek, én azért nem nevezném annak, mert azért ez szépen végigível a filmen, hű, miket nem mondok. Meg aztán a zene miatt végképp nem giccses. És nem is volt rózsaszín!!!
Ja, és A rettenthetetlen vége öléggé nyálas. Legalább annyira, mint a Gladiátoré.
Az élet eléggé szerves része a humor. OK, a családom kiirtották, engem meg eladtak gladiátornak szituáció nem kifejezetten vicces, de akkor is működhet pajzsként. Vegyük pl. az Esthajnalcsillagot, alapvetően filmdráma, mégis átszövi a humor. A meleg zsiráfra meg hála az égnek nem emlékszem...
Nos a centúrió akkor is kinyírhatta volna, de nem, mert Hollywoodban az a jellemfejlődés, ha a paqcák részt vesz gyáva szar alakként valamiben, majd szenved miatta, végül naggggyon cikic helyzetben a jó útra tér, lehetőleg feláldozva magát, vagy csak valami apróságot téve, ami után megtisztult... amerikaiak...
A Titanicot tényleg ne hasonlítgassuk, az alapból sz.. film.
Humor. Mi a francnak kéne a Gladiátorba humor???
Mellesleg a Conanos rész sem bírt igazi humorértékkel, ellentétben a meleg zsiráffal. Mondjuk nekem az sem tetszett, de a nézőközönség általában nevetett rajta.
Tényleg megmagyarázhatnád, hogy miért kell egy ilyen filmbe (több) humor!
Commodus jelleme pedig eléggé hasonlított a leírások szerint filmbeli mására.
A kikefélt centurio nem poénból gyilkoltatta le Crow családját, hanem azért, mert nem volt választási lehetősége. Másrészt pedig a végén nem azért állt Maximus mellé, mert ő volt a csúcson.
Azért tette, mert a filmkészítők némileg követni akarták a történelmi vonulatát, miszerint Commodust valóban a testőrgárda likvidálta. Igaz, nem oly módon, mint az a filmben van (nyilván...).
Ha jól emlékszem, Commodus eredetileg a saját hányásába fulladt bele.
Én azért kíváncsi lennék a politikai vonzatára is...
EZ a befejezés max. a Titanichoz illet volna, mert az már amúgy is totál el volt... (nem véletlen, hogy majdnem így fejezték be)
Amúgy Űrcowboyokat fenntartom, hogy sokkal jobb. Van benne alapötlet, humor, remek színészek (mármint nem csak 1db), REMEK KARAKTEREK, némi action, és passz.
Gladiátor telis-tele full3Dlensflare akcióval, Crowe elég jó benne, humor (amennyire emlékszem) kimerül abban, hogy Conan beszól valamit. A politikai intrikák gyengusok, a jelelmek szintén: hú én vagyok a jó, hú én vagyok a szörnyen gonosz (pszichológiai háttér: félek a sötétben és ágybavizelek), mindenki más vacilál, nem tudja, picit segít, picit árt, aztán a végén persze segít pl. az a kikefélt Centurio, Crow legjobb barátja, aki az aelején lemészároltatta a családját, meg őt is kinyiratta volna, de a végén hősiesen melléáll - amikor egyrészt már ő van csúcsabban, másrészt mingyá' vége a filmnek - broáf.
Amúgy fő bajom a filmmel, hogy kicsit túl gigantikus, majd mi csinálunk Ben Hurt, hogy szopassuk Cameront film. Túl is húzták kissé. A politikai vonzatát meg ne is említsük...
Kedves bullseye, azt ugye viccnek szántad, hogy az Űrcowboyok n+1-szer jobb, mint a Gladiátor? Ez még viccnek is rossz.:-)
Mellesleg a Gladiátor végéhez, és a csodálatosan megkomponált zenéhez ez a befejzés illett.
És amúgy sem rózsaszín volt minden...:-)
Természetesen a Ponyva volt előbb, de asszem annak a kezdőzenéjét sem direkt arra írták, legalábbis a legtöbb szám már létezett, Bessonnak is megtetszett gondolom :)
A szabadság szvsz nem volt annyira nyálas, sőt teljesen természetes volt Wallace jelelméből kiindulva, no és onnan még volt egy jelenet. Ezzel szemben a Gladiátorban a főhős meghal, majd láthatjuk ahogy az elíziumi mezőkön, vagy hol a fenében sétál, és családja várja szeretettel persze minden rózsaszínben, stb. stb.
Eastwood is belement ebbe a hibába az Űrcowboyokkal, de ott legalább 10 másodperc az egész a legvégén, ja és előtte a film n+1 szer jobb...
Ok, bocs, a Taxi 1-et nem láttam. Akkor melyik vette a másiktól? Szerintem a ponyvaregény volt hamarabb, bár lehet, hogy rosszul tudom.
Nyálasságról... Az a "szabadság" felkiáltás annyira nyálas volt? Szerintem egyáltalán nem volt az, kismillió film és jelenet van, ami tényleg nyálas... A Braveheart egyik csúcspontja nálam nem számít csöpögősnek. Másrészről pedig az tényleg nem a befejezés.:-)
Nekem a vége tetszik a legjobban (ha lehet ezt mondani, hisz nálam ez a film csúcs), bár azt a lengő gumibárdot igazán kivehették volna. De nincs film hibák nélkül.
Mel Gibson szerintem is nagyon jól játszik a filmben.
Crissy: mit értesz azon, hogy ez az x-edik topic? Lehet, hogy rosszul néztem szét, de én bizony nem találtam ilyen topicot.
Adamskij: szerintem te már nagyon a Patriótában gondolkodsz... Itt most nem arról a filmről van szó. És mi az, hogy arccal szerepelni? Az meg pláne helytelen, hogy egy átlag amerikai filmmel hasonlítod össze, ahol "megmentik a hazát, meg a családot"...
A gladiátor alapvetően egy klassz film, el is szórakoztatott rendesen, de nem tudom megbocsátani azt a befejezést. Az oké, hogy nyálas, de hogy már a Hamletből is egy az egyben nyúl holivúd, kissé több a soknál. Szégyen, gyalázat meg minden. :-(
Egyértelműen a Gladiátor. Gibson bá jobban tenné, ha abbahagyná
neoromantikus hazaápolási hagyományait, végre filmet kéne csinálni,
nem pedig arccal szerepelni. Russell Crowe nagyot alakít.
Ami különösen tetszik, hogy ellentétben az amerikai "megmentem
hazám és családom" szemlélettel szemben a Gladiátorban elég
realisztikus a szereplők ábrázolása, nincs egyértelműen jó, nincs
egyértelműen rossz, mindenképp előnyösebb az árnyaltabb ábrázolás.
Hat ha lehet valasztani, akkor +1 a Gladiatornak. Mel valahogy nekem nem tunt teljesen hitelesnek, viszont Russel Crowe - valahog kozelebb volt a hitelesseghez. Mindketto jo film, de ha valasztanom kene akkor inkabb a Gladiator.
#Off
Ne szinkronizaljunk tobb angol filmet. Mindenki tanuljon meg angolul (na jo felirat maradhat :] )
#On
Én a rettenthetetlennél éreztem, hogy hiányzik a filmből valami.Bevallom, egyszer elég volt belőle, többször semmiképp nem nézném meg. A Gladiátor, amellett, hogy remek film, isteni a zenéje. James Horner a nyomába sem érhet Hans Zimmernek!!!!!! Ez persze nem azt jelenti, hogy a rettenthetetlen nagyon rossz lenne, de a Gladiátor magasan veri minden tekintetben. Különben sem értem miért kell hasonlítgatni egymáshoz a két filmet már az x. topicban.