benzines/dizel turbók miben mások ? lenne egy gt20v turbo jo áron, benzinesre szerelném játszásiból (turbóval való ismerkedés céljából). eredetileg audi rakta V6 dizelre, 150 lovasra, nálam egy 5h benzinesre kerülne (utólag, kompressziócsökkentéssel)... gondolom a vezérlés (geos turbo) lehet teljesen más? vagy csak másképp van beállítva? átidomitható? netán anyagában is lehet különbség? benzines jóval forróbb... amennyire láttam, ennek a variálása gyakorlatilag egy folytószelep.. kiváltja ez a lefújó vagy a bypass szelepet ? vagy ez tökhülyeség? (valamelyik oldal sugallta ezt)...
Hi All!
KIZSBusz:
Az az igazság, hogy nem biztos a tuti működés, mert sok-sok okosság és különbség van a szívó és turbos motorok között. Dugattyúk, hengerfej aztán még megemlíteném az erőátvivő rendszert kuplung+váltó ++++ sok minden. SZOPÁSOK HALMAZA!!!! Legalábbis nálam (volt)
Porsche 924 ( :) audi!? vagy mégsem)
esem van amit total felújítok. Tehát mikor elindult a cuccolás kiderült, hogy darabokra fog hullani a belseje a 2.0L nél fellépő kb 70Le különbségnél. Úgyhogy inkább vettem 1 TURBO-s motort amit újjá építettem!
Ha rám hallgatsz elöbb menj el 1 olyan szerelőhöz akiben total megbízol és kérd ki a tanácsát mielött bármibe is beleugranál és egyezz meg vele a szerelés menetében.
Egyébként sokan raknak felutólag KKK-t.
Milyen turbót javallanátok erre a motorra:
2 literes benzines (karburátoros)
kb. 150Nm - 2500 f/p
78LE - kb. 3800 f/p
A tartós utazótempónál stabil 3200-3500 -as fordulat nagy terhelésnél 4500-5000 -es fordulat (5500 a max. fordulat).
Nem az a cél, hogy vadállat legyen, csak egy kicsit több pacit szeretnék kicsiholni belőle, de úgy, hogy a motor karakterisztikája ne változzon.
Én valami kicsi diesel turbóra gondoltam, de teljesen tájékozatlan vagyok a dologban.
Szerintetek 0,2-0,3 bar már elegendő ahhoz, hogy érezhető legyen a teljesímény növekedés?
Erre ezt tudom válaszolni( ezt nem én írtam, a gázos topicban írták ):
Oriza Triznyak válasz erre | adatok | e-mail 2003-06-02 16:12:42 (2461)
Engem nagyon NAGYON sokszor igazoltattak mar a gazos Samarammal, affele ejszakai bagoly leven, nameg az autom kulso allapota miatt :)), a gaz hivatalos a verdaban. Soha nem neztek meg a bejegyzest. Most neztem, teljesen ossze van ragadva a forgalmi ket lapja, szet sem lehet szinte szakadas nelkul szedni.
Nemreg talalkoztam egy fazonnal, aki illegalisan beszerrelt gazcuccal jar. Injektoros, Lov-Eco, szakszeruen beszerelve (latszolag), csak nincs levizsgaztatva, meg nem kapott szamlat annak idejen. Potkerektartajjal jar, es a benzin-betoltonyilas mellett van egy kb 150 mm-es lyuk, oda be kell csavarni egy atalakitot, es ott tankol gazt.
Engem még nem igazoltattak, de nem is hiányzik, de ha meg is állít, lehet hogy észre se veszi, hogy gázos. Ezért volna jó levenni a matricát, csak hát akkor meg, ha kinyittatja a csomagtartót, meglátja a tartályt.
Nekem amúgy is csak mankókerekem van, kihajítanám, vinnék magammal defektjavítót, meg amúgy is tömlő nélküli gumim van, az meg nem ereszti el azonnal a levegőt.
Hattyas telep felé levő MOL-hoz járok!
Tudom mi az a pótkeréktartály.De gyárilag szvsz azoknak is van kívülről látható gáztöltő nyílása, amit a rendőr észrevesz.Ha meg nincs, az szvsz elég gyanús, ha valaki a nyitott csomagtartójába tankol. Valamint, akkor hova teszed a pótkereket?:) Mert a gumijavító készlettel elég sokat lehet bajlódni az út szélén.
Milyen matrica?LPG-s? Akkor meg hogyhogy nem nézi a rendőr a forgalmidban meg, hogy van-e rá engedélyed?
Hova jársz tankolni ? A rendőrnek esetleg az szúrhat szemet, ha látja hogy rejtett töltönyíláson tankolják a gázt, a pótkeréktartály az a pótkerék helyére beszerelt tartály, így nem foglalja a helyet a csomagtartóból és nem szúrja ki a rendőr :) Nekem is kéne egy pótkeréktartály, akkor a matricákat is levehetném a szélvédőkről.
Háát én, azonnal érzem (kocsiból), ha előttem LPG-s kocsi megy, másmilyen a szaguk, nagyon...
A tankolást azért kérdeztem, hogy ahova én járok pl. :gyakran ott tankolnak a rendőrautók gázt. És azért elég érdekes lenne, ahogy mögém beállnak, míg én töltöm a gázt a pótkerékbe:)
A műszaki vizsgára egy szerelő haverom viszi a kocsit (neonnal, nem működő kat.-tal, két középdobbal, végdob nélkül, xenon izzókkal ,két helyzetjelzővel...) és mégis átmegy:)
Milyen lángosszag ? Ennek olyan édeskés szaga van, hasonló mint benzinnel( katalizátoros ), azt is csak akkor érzem, ha odahajolok a csőhöz és megszagolom, egyébként meg ha leint a rendőr, átkapcsolsz benzinre és kész. Én már 1.5 éve járok vele, még külföldön is voltam, bár rendőr még nem állított meg, de ha meg is állít, szerintem nem azt fogja nézni, hogy a gáz benne van-e a forgalmiban, hanem a műszakit, zöldkártyát, mondjuk lehet hogy ez rendőrtől is függ. Gázt a kúton szoktam tankolni. A motornak nem árt a gáz, csak ha elhanyagolják a karbantartást( gázszürő csere, reduktor tisztítás, felújítás ), pl. én hidegindítás után kapcsolok gázra, és akkor már lehet is nyomni neki( persze ésszel ), nincs lecsapódás miatti veszteség, mint benzinnel, nem mossa le a hengerfalról az olajfilmet, egyébként meg nem a benzin keni a motort. Műszakit hogy tudod elintézni ?
Én nem a gázszagra gondolok, hanem arra a lángosszagra, ami az LPG-s kocsik kipufogóját hagyja el...
És hol tankolsz gázt?Otthon?
Érdekes amit mondasz, én teljesen úgy hallottam, hogy a rendőrök rá vannak kattanva, vagy ez ,már nem divat, régi a hír?... Nekem meg pont a műszaki nem lenne gond:)
Az enyém is illegális, nincs benne a forgalmiban, egyébként nincs gázszag. Pótkeréktartállyal kell megcsinálni, a rendőr az életben ki nem szúrja, egyébként sem erre utaznak. Csak a műszakira kell kiszedni legalább a tartályt.
Igen, nekem is voltak ezzel kapcsolatos gondolataim, csak előnye lenne egy kivételével:
RENDŐRÖK!! Kiszúrják az illegális LPG-t könnyen a szagáról, és marhára megbüntetnek. Kifizetni a hivatalos üzembehelyezési díjat egy egyedi rendszerre meg egy vagyon. De egyébként valóban jó volna az ötlet, ha csak már bemelegedett motorral használnád, és hozzáigazítanád a gyújtást, valószínűleg jó eredményeket lehetne vele elérni.
Turbós motorokhoz előnyös lenne a folyékony LPG befecskendezése, ez jókora hőelvonással járna a szívócsőben, lehet hogy nem is kéne intercooler, plusz az LPG sokkal jobban bírja a sűrítést, talán kopogásérzékelő sem kellene. Szerintem ugyanúgy menne mint benzinnel, csak olcsóbban. Ez csak egy ötlet.
Az én c20XE-m és a C20LET között nem olyan vészes a különbség. Blokk ugyanaz, hengerfej ugyanaz.
Az, hogy kisebb a kompresszió teljesen egyértelmű
(10,5 -> 9)
, de ez csak a dugattyútól függ, ami teljesen csereszabatos. Nyilván a főtengely és a hajtókarok erősebbek. A vezérlés csak a vezérműtengelyekben tér el, de mivel bevállt tuningfogás a c20LET-be a C20XE vezérműtengelyét rakni a kipufogóoldalra, ezért csak a szívóoldali tengelyt kell kicserélni. Olajjáratbeli különbségek egyedül ott vannak, hogy a blokkból van egy kimenő, és egy visszatérőág a turbónak. E mellett az üzemanyagbefecskendezés egyedi rendszerről fog történni, így annak a különbségei nem érdekesek. A kipufogóleömlővel egybeépített turbó meg haldokolhat, mert az úgyis cserés lesz. Az AC pumpa pl. ugyanaz.
Jópár tuninggép bizonyítja, hogy a c20XE váltója és kupplungja kiválóan megbírkózik a c20let teljesítményével egy elsőkerékhajtású autóban.
E mellett a gyári intercooler inkább interheater, de még annak sem jó, mert ahhoz is kicsi, így az is pl. egyértelműen lehet törött v. szar a behozandó motoron. Sőtt, akár hengerfejes is lehet (gyakori betegsége a típusnak), mert nekem jó a hengerfejem. Vagy akármi egyéb alkatrészhiányossága is lehet, ami nem érint (pl. generátor, vízpumpa, hidralika mittomén:) ).Még a vízhűtő is ugyanaz (ez egyébként gyakran túlmelegedési problémákhoz vezetett légkondis daraboknál, de a nagyobb intercoolerrel + ram-airrel nem lesz gond).
Ebből már láthatod, hogy én sem gondolom, hogy egyszerű.De meg lehet csinálni. És több szempontból sincs igaza azoknak, akik szerint venni egy gyári turbósat olcsóbb. Mert bár annak futóműve, fékei jobbak, kevés van, nagyon lehajtottak, a négykerékhajtás nem a legjobb, és nagyon drága dolog, a turbó és a hengerfej is szinte tuti halálközeli állapotban van. Valamint, ha csak az alapárát vesszük a kocsinak, én még 1,6M alatt nem láttam turbós Vectrát/Calibrát. Az enyémet meg átiratással együtt 900-ért vettem.
Nekem egy Celicam van, amibol keszult negykerekes turbos is mint tudvalevo.
Az en motorom kodja 3s-ge, a turbose pedig 3s-gte. A blokk ugyanaz.
DE. Az olajjaratok a motor belsejeben vastagabbak a turbosban, JOVAL kisebb a turbos kompresszioja, mas a vezerles, stb. Szoval jelentos kulonbsegek vannak, holott tulkeppen ugyanannak a motornak ket verziojarol beszelunk.
Szoval nem olyan egyszeru a dolog...en is tortem/torom ilyesmin a fejem.
Kicsit kihalóban a topic.
Félig off, de azért remélem segítetek:
Milyen turbó van a 2.5 PD TDI-kben? Mármint az oké, hogy KKK, de milyen? Esetleg olyan link, amelyen található infó erről a motorról?
Mondom, nekem is furcsa volt ez az ötlet, mintha csak nitrót akart volna betenni, de annyira semmi közöm a Renault-hoz, hogy inkább csendben hallgattam a srácot. Bár nemigen tudtam elképzelni ezt a joker-motort.
Olyat hallottam, hogy külföldről bontóból kompletten egy utánfutóval kb. 60-ezerből be lehetne hozni egy 2.0 opel turbómotort (calibra/vectra) váltóstul...Plussz benzin (utánfutó van). Igaz az, hogy fejenként 20ezerig nem kell vámot fizetni? Csak mert akkor 3 fő beül, és készen vagyunk...
Sztem nem valós az infó.
Egy turbós motornak alapvetően más követelményeknek kell megfelelnie. Nem gazdaságos egy túlméretezett motort gyártani nagy mennyiségben.
Lehet, hogy a méretek megegyeznek, de az anyagok nem hiszem. Más öntvények, stb.
Vezérlés szinte tuti más. Kompresszió szintén, ami magával hoz egy csomó mindent.
Csak annyi, hogy az autógyárak euro centeken spórolnak, akkor nem fognak ilyen túl méretezett motorokat gyártani.