Mivel a 8. osztály nagyrészt telítve van, és igen kevesen váltanak iskolát, valamint azokból a Waldorfokból, ahol nincs felső tagozat, szintén sokan szeretnék Waldorfban folytatni 8. után, bizony, telítve vannak. Általában májusban betelnek az osztályok. De nyilván, érdeklődni kell, valamint érdemes pl. Solymár és Fót irányában is körülnézni, ha nincs nagyon messze.
Ismét köszönöm, bár ugyanazt írtad le és elsőre is felfogtam. Nem gondoltam, hogy gimnázium első évfolyamok, tehát 9. osztályok azonnal telítve vannak, mielőtt még elindulnának, de elhiszem, ha mondod. Majd érdeklődünk...
Bármelyik jobb, vagy szimpatikusabb, úgyis csak oda vesznek föl valakit, ahol van hely. Tehát, ha pontosan ismerném mindet, írhattam volna, melyik szerintem a legjobb, teljesen mindegy lenne az eredmény szempontjából. Végig kell kérdezni a sulikat, van-e hely. Ha valahol nincs, oda már nem is érdemes elmenni.
Ahova fölveszik. A budapesti Waldorfokban a gimnázium rész is eléggé tele van, ritkán van szabad hely. Mielőtt bármelyiket kiválasztod, érdemes érdeklődni, van-e egyáltalán lehetőség abban az évfolyamban.
igazgató nincs... az "iskolavezetés" nem olyan, mint az ált. iskolákban. Miért kérded?
Veszprémiek vagyunk. A lányom szeret oda járni, ő is hegedül :) Bennem mindig felmerül egyébként a váltás gondolata, de ahogy az anyósom egyszer találóan megjegyezte: mindenhol vannak gondok, máshol sem tökéletes minden...
Matematikazsenit én nem hoznék ide.
Ha részletekre vagy kíváncsi, írhatsz magánban: aric kukac index pont hu
Nagyon örülök, írnál róla egy-két tapasztalatot? Hogy teszik a lányodnak? Elsőtől kezdve odajár vagy esetleg később csöppent be? Vámoson laktok vagy környékről jártok be?
Két gyermekem 1. és 4. osztályos, mindkettő kitűnő tanuló, tehetséges gyerek. A kisebbik hegedül, a nagyobbik matek-zseni. Nem vagyok kibékülve a mai oktatási rendszerrel, sajnos angol tanárként belülről is tapasztalom a rendszer hibáit. Waldorf iskolában gondolkodom, hozzánk legközelebb a nemesvámosi Fehérlófia Ált. Iskola és Gimnázium van. Van-e esetleg valakinek erről a konkrét suliról tapasztalata? Szívesen fogadok véleményeket az állami iskolákból waldorf-ra váltó szülőktől is, milyen az átmenet, nehéz-e a váltás?
A solymári Fészek iskola a meredek, erodáló udvar rendezéséhez szükséges összeg elnyerése érdekében indult a Cetelem Zöldsuli pályázaton. Az internetes szavazáson első 6 iskola 500.000 Ft-ot kap kertrendezésre.
A szavazás máj. 7. és máj. 21. között lehetséges. /Azaz máris szavazhattok!!!/
A szavazáshoz szükséges adatok: létező e-mail cím, név és életkor. A Cetelem garantáltan bizalmasan kezeli a megadott adatokat és a szavazást követően nem hasznosítja tovább, törli azokat.
itt ki kell választani Pest megyét/ Solymár / legörgetni Fészek iskola Utána még a kapott emailt vissza kell igazolni, hogy tényleg te szavaztál. Kérlek szavazz, és kérlek a Fészek iskolára szavazz. Koszi
Az alternatív oktatásban is van fejlődés, megy a keresés, milyen szocializációra van szüksége a jövő emberének. Magyarországon is zajlik ez folyton, csak eldugott helyeken.
Ott van pl. a Rogers Akadémia nevű hely (rogersakademia.hu), ahol magántanulói rendszerben tanulnak a diákok, de nem csak az egyéniségüket bontakoztatják ki, nem örökösen az "én" van a középpontban. Önszervezésre tanítják a diákokat, de közben arra nevelik őket, hogy ne eszközként lássák az embert, hogy odafodulóak legyenek. Mert az egy dolog, hogy nyitott, az életüket szervezni tudó, szociálisan kompetens emberek fognak a jövőben túlélni, de odafordulás meg alázat nélkül nem lesz kulturális mélysége annak, amivel foglalkoznak, s társadalmilag közömbös, öntörvényű alakok lesznek.
Ott van a „Hackschooling” c. TED-videó, ahol egy 13 éves fiú beszél a hasonló speciális oktatásáról, ajánlom mindenkinek figyelmébe. Nyilván, ezek a helyek nem mindenkinek elérhetők, de aki ilyenbe szeretné járatni a gyerekét, megteheti.
Iskolaválasztás előtt állunk. A Fóti Szabad Waldorf Iskoláról szeretnék tapasztalatokat, véleményeket gyűjteni. Előre is köszönöm, ha valaki megosztja itt a jó és rossz tapasztalait egyánt :)
A Közép-budai Waldorf Iskola kezdeményezés szervezésében Vekerdy Tamás előadás lesz.
téma: Mire van szükségük a gyerekeknek? Kisgyermekkorban, kisiskoláskorban és kamaszkorban helyszín, időpont: 2014 február 5. 18:00 Átrium Film-Színház, Margit körút 55. Az előadás után Vekerdy Tamás dedikál. Belépő: 1000 Ft, a helyszínen váltható.
Azt írtam, nem tetszik nekik. Meg nekem sem. Nem azt, hogy elvárom.
(De egyébként részemről nem tartom sem természetesnek, sem elfogadhatónak, és a toleranciához annyi a köze, hogy igen, tolerálom. Az tanítson és vizsgáztasson, aki alkalmas rá. Ha benne van a leírásában, hogy ezt kell tennie, készüljön föl rá, tegye magát alkalmassá. Ha nem alkalmas rá, ne tegye, és ezt a menetet bukta, ennyi. De ez már egy másik történet és topik része lehet inkább.)
Az általad vázolt személytelenség igazából mindenhol megvan, kicsiben és nagyban is. Az agyad is nap, mint nap felesleges információk tömkelegét (amiket az érzékszervek közvetítenek) szűri ki, különben beleőrülnél szimplán a létezésbe.
Az egyetemi személytelenség ha belegondolsz a hátterébe, megbocsájtható. Már csak azért is, mert pont a Waldorfosok mondják, hogy legyünk toleránsak, stb, akkor miért baj, ha valaki nem olyan nyitott a hallgatóival, mint mások? Aki egyetemi kutatói pályafutásra vágyik, annak benne van a munkaköri leírásában, hogy rangjának megfelelő színvonalú kurzuson és heti X óraszámban tanítania kell. Ehhez viszont semmilyen pedagógiai képzést nem kapnak, lehet zárkózott személyiségek, nem várok el bensőséges vizsgakörülményeket :D
Nem várom el. Nekem volt olyan tanárom, aki végig azt se tudta, ki vagyok, voltam-e az óráján stb. Nem is érdekelte. Nem 6-700 fős csoportban. Természetesen az ellenkezőjére is volt példa, de nem erről van szó, nem is ez volt a lényeg a hozzászólásomban, de nem számít.
ugye nem gondolod komolyan, hogy elvárható egy egyetemi tanártól, hogy minden évben megjegyezzen 6-700 új nevet egy olyan tárgy miatt, amit az egész egyetemi pályafutása alatt csak akkor egyszer vesz fel a hallgató és teljesít?
Akikkel többet találkozol (több órád van vele egy héten, akár több éven keresztül), azok először csak az arcodat, később nevedet is simán tudják. Ha kérdezel, érdeklődő vagy, akkor nyilván hamarabb, mint a többiekét. Ha csak szimplán benn vagy az előadáson és elmész vizsgázni, akkor lehet a nevedet nem fogja tudni, de az arcodra emlékezni fog, hogy tanított téged.
A visszatérő diákok elmondása alapján nem az viseli meg őket leginkább, hogy tanulni kell. Aki egy olyan érettségi eredményt tud produkálni, amivel nem fizetős helyre fölveszik magyar egyetemekre, annak nem jelent gondot, hogy tanulni kell. Inkább a rendszer embertelensége nem szokott neikik tetszeni, hogy nem tudják a tanárok a nevüket, és nem is tesznek kísérletet arra, hogy megtanulják, az oktatás személytelensége, a vizsgák stílusa, meg hasonló dolgok, mindenki tudja, milyen a honi egyetemek jó része (most a külföldieket hagyjuk, ott nincs ilyen problémájuk a hírek szerint).