Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8
mICK:
1.A sebesség. Mindíg igyekezz együtt haladni a tömeggel! Kb. hatvanig nyugodtan mehetsz, a fölött már dönthetsz úgy, hogy nem mész gyorsabban, viszont akkor húzódj le a szélső sávba. Ilyen pl az Üllői út, ahol a Pöttyös utcánál hiába mérnek szinte minden nap, mégis hetvennel megy a tömeg.

2.A sebesség, egy másik aspektusból. Budapesten a legmeglepőbb helyeken találkozhatsz 60-70-80-as sebességkorlátozásokkal. Ezeket a táblákat nagyon figyeld, mert legálisan mehetsz gyorsan - sokan nem veszik észre és "nagybátran" hatvannal suhannak a hetvenes tábla alatt! -, de figyelni kell, mert a végüknél sokszor mérnek!
Ilyen útak a kivezetők, a Budai rakpart, a kültelki útak, a Lágymányosi és az Árpád híd.

simson Creative Commons License 2000.06.18 0 0 7
Ha rendszeresen erre közlekedsz akkor tudnod kell, hogy ez semmire sem jó. Ugyanis odáig el kell jutni, a dugó sokszor 1-1,5 km-rel előrébb kezdődik. Tehát ezzel a kerülővel, és plusz egy lámpával, nem tudsz számottevő előnyre szert tenni. Lehet, hogy még hátrányba kerülsz. Ugyanis a MOL kútnál, illetve főleg a Duna háznál levő lámpa, ritkán és rövid időre vált zöldre.
Előzmény: mICK (4)
Flex Creative Commons License 2000.06.18 0 0 6
Meg csak 2 eve vezetek Pesten, de Kecskemet utan maga volt a bolondok haza. Otthon ketsavos utak vannak, varosban nem nagyon elozgetunk, magyarul ha lassuak elottunk, akkor mi is lassan megyunk es kesz. Nincs is 500m-nel hosszabb egyenes ut :)

Pesten egy tokolodo autos miatt bedugulhat egy egesz csomopont rossz esetben. Mas reszrol pedig a ket-haromsavos utak folyamatosan jobbra-balra is viszik az autokat, ezert a leghasznosabb dolog ismeretlen teruleten: nezni az ut melletti kek tablakat, melyek jelzik hogy hamarosan a soksavos ut melyik savja merre fog kanyarodni. Igy akar 100 meterunk is van arra hogy idoben a megfelelo savba soroljunk, mert annal nincs rosszabb mint a balra kanyarodo sav elejen allni es indexelni jobbra, mivel egyenesen szeretnenk menni, de ott meg jonnek az autok. Es senki se higgye azt hogy majd a 60-nal robogo autok kozul megall valaki es beenged....

Mint Alfred is irta, a savvaltas nagyon fontos, sot, termeszetes dolog. Megkockaztatom, hogy az autosok nagy tobbsege kis lassitas mellett beendegi a masik savbol az ovebe valtot, de csak akkor, ha az megkezdi a savvaltast. Vagyis szepen ki kell rakni az indexet, megnezni hogy van-e legalabb 1 autonyi hely es szepen huzodni oldalra, es akkor be fogunk ferni, senki nem fog anyazni.

Panikolni pedig nem szabad. Ha gond van, tilos megallni a forgalom kozepen es ossze-vissza kanyarogni a savok kozott (mar ha lehet), hanem le kell fordulni egy kis mellekutcaba, megnezni a terkepet vagy esetleg elcsalinkazni a mellekutcakon keresztul a legkozelebbi foutig.

mICK Creative Commons License 2000.06.18 0 0 5
Hát persze! Ne bírjam olvasni! :)
Előzmény: Alfred (3)
mICK Creative Commons License 2000.06.18 0 0 4
Na, akkor én is írok valamit, amit egy taxistól lestem el (ez van... :) ).

Csepelről befele a városba, az alábbi módon kerülhető el a Kvassay J. u. (gyorsforgalmi vége) vs. Soroksári út kereszteződése:

A hídról lefelé hajtva a benzinkút előtt be kell fordulni balra (Hajóállomás u.), azután jobbra fel, át a vasúti kereszteződésen. A kis utca ezután az OBI mögött majdnem a Soroksári útig elvisz, de nem ér ki addíg, hanem egy éles balkanyarral visszafordul a Duna felé. Ezután már csak az ívet kell követni, át a Lágymányosi híd alatt (a HÉV mellett), és máris a Soroksári-Vágóhíd u. kereszteződésénél vagyunk (a MOL kút mögött). Ráadásul itt még lehet egyszer balra fordulni, és az exexpo-nemzetiszínház-szabadterületen egészen a Boráros térig fel lehet menni.

Alfred Creative Commons License 2000.06.18 0 0 3
mICK:
"Végignéztem a topicok listáját, és nem találtam hasonlót."
Olyan sokan nyitnak ész nélkül topicot, hogy kész felüdülés értelmes emberrel találkozni!

Gartulálok a leendő autódhoz!

Szeretnék neked vezetéstechnikai tanácsokat adni, mindjárt az elején két nagyon fontos tanács, kifejezetten városi közlekedéshez:

1. Sávváltás! Sose lassíts sávváltáshoz, hanem mindíg gyorsíts! Vagy azonos sebességű, vagy gyorsabb legyél a megcélzott luknál! Ne indexelj sokat, hanem nézd ki a rést, közelítsd meg, indexelj és menj át! Ha túl korán kezdesz indexelni tesze-tosza benyomást keltesz és gyorsítani fog a megcélzott rés utáni autó, így nem fogsz beférni.

2. Ha nem sikerül a sávváltás, rossz helyre soroltál be, nem sikerült a megfelelő helyen bekanyarodnod akkor ne tolass vissza, ne állj a forgalomtól elzárt területen kétségbeesetten indexelve, vagy egy egész sort feltartva a sáv szélén, hanem nagyvonalúan hajts tovább, és keress egy mellékutcát, vagy egy visszakanyarodó sávot, és autózz inkább vissza. Így remekül megismered Budapestet autós szemmel!

Holnap is mondjak kettőt?

Előzmény: mICK (-)
Flex Creative Commons License 2000.06.18 0 0 2
Na es hogy mondjak valami okossagot is:

hamarosan en is boldog autos leszek, am szerencsere idonkent nalam landol a cegauto es van tapasztalatom e teren. Mivel az Ors vezer tere kozeleben lakom, mikor reggelente a Pillango utca fele megyek by BKV, boldogan mosolygok a metrobol, mert latom hogy egeszen a Nepstadionig all a kocsisor. Reszint rovid a lampa a stadionnal, masreszt pedig behajtanak a keresztezodesbe a keresztforgalombol akkor is, amikor nekik mar sarga van; termeszetesen nem tudnak a keresztezodes kozepebol kikecmeregni, ezert ugrott a Keleti fele meno forgalom is. A megoldas, hogy vagy korabban indul az ember, vagy raszamol meg plusz 20 percet.
Mostanaban fel van turva az egesz varos, de osztol remelhetoleg minden jo lesz, jol lehet majd Budara menni az uj Hungaria-Konyves Kalman koruton a Lagymanyosin keresztul, persze ott ajanlatos lesz minel hamarabb lefordulni az egyetem fele, mert a Lagymanyosi vege megint erdekesen kanyarodik, de ezt mar egy masik topicban jol kielemeztek a hozzaertok.

Es egy tuti utvonal, amit nekem is mutattak es azota tovabbadom. Ha az autos a Moszkva terre, vagy a Krisztina korutra akar eljutni Pestrol, akkor erdemes a Margit hidon menni (a Lanchid es a Roosevelt ter ugyis be lesz/van dugulva az epitkezes miatt), es mikor aterunk Budara, akkor egybol jobbra le kell kanyarodni a rakpartra, vegigmenni egyenesen a Belugyminiszteriumig, majd egyenesen es utana jobbra a Csalogany utcaba. Napkozben sokszor nagyszeru korulmenyek vannak ott. Ez igy jo a Moszkva terig, es aki a Krisztina korutra megy, az a Csalogany utcan a Szerencsejatek Rt. szekhaza utan forduljon fel abba az egyiranyu emelkedos utcaba, aztan balra, jobbra vegig a Hattyu haz mogott, ott egy eles majdnem 180 fokos forduloval balra, es az elso utcan jobbra. Az elvisz az Attila utra, egyenesen tovabb pedig a Krisztna korutra. Igy kicsit bonyinak tunik, de aki elovesz egy terkepet, es egyszer vegigmegy rajta, az latni fogja hogy szinte vegig egyiranyu utca, semmi forgalom, sokat lehet vele sporolni. Ja, es telen nem ajanlom, az ut fele emelkedo.

mICK Creative Commons License 2000.06.18 0 0 1
Na, akkor mostmár dőlhetnek a tippek :)
Előzmény: Flex (0)
Flex Creative Commons License 2000.06.18 0 0 0
Lenullazom, Mick batyo :)
mICK Creative Commons License 2000.06.18 0 0 topiknyitó
Sziasztok!

Végignéztem a topicok listáját, és nem találtam hasonlót. Nemsokára - ha minden igaz - boldog gépkocsitulajdonos leszek, de addig is, szomjazva gyűjtöm az összes információt, ami az autóval, a budapesti közlekedéssel kapcsolatos lehet.

A topic célja az lenne, hogy egy kezdő autós ezt olvasva felkészülhessen a fővárosi közlekedésre, valami ilyesmi formában: "hétköznap délután 5-kor az X hídra hajtani öngyilkosság", "az Y és Z utca kereszteződésében átprogramozták a lámpákat, aki nem akar a munkagödörbe zuhanni, ne forduljon balra", "a Q úton folyamatosan mérik a sebességet", "kiscserkész! azt mindenki tudja, hogy a P és R között az O úton nem érdemes menni", stb. - leginkább közlekedős témák, mert lopás, riasztó, hifi témákban megtaláltam a létező topicokat.

Egyszóval: egy tanulni vágyó zöldfülű várja itt a tapasztalt, rutinos rókák jótanácsait!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!