Más kategória, de nem topic idegen, a 9.5 Aero. Kicsit a Viggennél tupírozottabb motorral, egy igen egyéni, felsőközép ötajtós
Még Blaxta kollega is elsiklott efölött. A 9-5 nem 5, ahnem 4-ajtós. 5-ajtós a 9k-ból volt ebben a kategóriában.
( ismer valaki más 5 ajtós felső közép kategóriás autót? Kombi nem érvényes!).
Csak mást ismerek :-)
A már említett Saab 9000; Citroen CX, XM; Ford Scorpio; Fiat Croma; Rover 800 (még a Honda előtti időkből); Reanult 25, Safrane. Igaz ezeket már nem gyártják, de most is itt van pl. a Renault Vel Satis. (Igaz semmi más)
Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy azért a SAAB az egy unicum, pláne ha Viggen, vagy Aero tehát, aki beleül,
az tudja, hogy ez valami más. Egy kicsit különlegesebb a többi autónál.
Félreértés ne essék, én is szeretem a német autókat, de volt (nem is olyan rég) egy 900-as turbóm, és tudom, hogy azt egy élmény vezetni pláne autópályán.
Én is nehezen tudnék választani egy BMW, Merci, vagy egy SAAB között,
mindegyiknek van valami erőssége. (BMW 2literes 6cilinderes motor, Merci értékállóság stb)
De azt hiszem azért maradnék egy olyan márka mellett akik pl nem varrógépeket kezdtek gyártani (Toyota -egyébként nem olyan vészesen rossz autó-)hanem vadászgépeket.
Én személy szerint megelégednék egy 9-3 aero-val, nem sokkal tud kevesebbet a Viggen-nél, de azért olcsóbb.
Ami a Vectra, és Calibra alvázat illeti, tudtommal ua. némelyik motortípus úgyszintén. (pl1.6)
A 9-3-asé is Vectra alváz. (GM)
Az alap vita - a német- ws. egyéb autókról, - befolyásolta elsősorban a döntésemet nekem is.
A Saab 9.3, szemben a vele közel azonos kategóriájú és árú Mercedessel ill. BMW-vel,
az értékállóság kategóriában kerül ki vesztesként. Műszaki ismereteim a Tiédnek töredéke, de
szvsz ennél a kategóriánál - árban főleg - user szinten túl nagy csalódások nincsenek.
A 9.5 életének 3 piaci évét meglepően jól hozta, - nem vagyok autó kereskedő, gazdasági tallózásaim eredményét summázom pusztán, ám szubjektíven! - precízen tartotta a német értékvesztési szintet. De ki tudja, mit visz a jövő?:-)
Nnna. Közben mondok még dolgokat a Viggenről. Például tudjátok-é, hogy a motor fejlesztésében közreműködött a TWR (Tom Walkinshaw Racing) is?
Aszongyák, akik nagyon képben vannak, hogy létezik Vikingéknél 2.0ás Viggen is. Igaz, a vége csak 235, gyorsulása 7,0, és a max. nyomatéka csak 230.
Azt is kihagytam a bőrüléseken valófillózáskor, hogy a műszerfal pl. karbonbetétek kapott, az autó terhelhetősége pedig 415kg, ami kategóriájában sok, bár alapból is 1.395kg.
Húha. Nagyon alszunk. Akkor most ígéretszegő leszek, mégis beszólok, mondjuk a névadóról.
Viggen.
Szóval, először a kötelező rizsa. 225LE/@5500-on, 342Nm/@2500-on, gyorsulás 0-100km/h-ra 6,8s, 60-100km/h-ra IV.-esben 6,3s, 80-120km/r-ra V.-ben 9,4s, végsebesség 250km/h, lökettérfogat 2290cm3, turbónyomás 0,95-1,4, karosszéria légellenállási tényező 0,32 (csak csukott kivitelnél)
További eltérések a 'mezei' 9-3-ashoz képest:
első nyomtávot kiszélesítették, széria a 17 colos, ötágú felni,új lökhárítók, amiket első blikkre arról lehet megkülönböztetni egy 9-3-Aerótól, hogy annál kifele van egy ütközésvédő csík, itt pedig a lökhárító fölső, belső részén. A fékeke is felturbózták az eredetihez képest, az antenna hátul középre került, az autót leültették, a felfüggesztés megerősíttették. Belül kétszínű Viggen ülések feszítenek, mégpedig bőrből, ugyanez vonatkozik a kormánykerékre és a kézifékre is. (Télleg nem fikázódásként ragadtatom el magamat, az autókiállításon beleültünk egy SLK merdzsóba. Ott pl. a kézifék egy olyan, sorjás polietilén okádék volt, hogy a müanyag tüskéje beleállt a kezembe, amikor megfogtam. Bezzeg, az ugyanannyiba kerülő Viggenen valahogy sikerült azt is varrott bőrrel behúzni. És akkor egyesek ugatnak arról, hogy friccek az igazi presztízsmárkák, a SAABok csak olyan díszek... Áááááááá.)
Nnna. mindjárt jövök.
Nem kell mentegetőznöd, én kértem a véleményedet, amit most meg is köszönök.
Sokat segítettél szakértelmeddel.
Nem nehéz kihámozni, szándékomban állt venni egy 9.3-t, de bárhová fordultam a témával, a kezdeti pozitív hozzáállás után mindenki néhány apróságra hívta fel a figyelmemet, ugyan azokra, mint Te is. Az érékállósága sem igazán meggyőző.
A topic amúgy is kiadta ami volt benne, mindenkinek köszönöm a véleményt, hozzászólást!
Srácok!
Most nehogy már az legyen, hogy a BlackStar beugatott, és most megállt a topic.
Legyetek szívesek, vegyétek úgy mintha nem is szóltam volna.
Ígérem, többet nem szólok bele, csak ha kéritek.
Főleg nem fogom a csatorna névadóját bántani.
SZerbusztok!
Robinhúd, nos, nekem a 9-3-as túlzottan nem tetszik. Az NG900-asból kiülték a maradék SAAB-feelinget is. Az NG-t mondjuk nagyon csípem. A 9-3-as egy nagyon jó autó, de nem különbözik annyira a többitől, mint az elődei. A hűtőrácsát nem bírom, sajnos. Valamint azt, hogy ha oldalról nézed, a lökhárítói nem szűkülnek össze, mint a 99-estől kezdve az összesen, hanem egy hasábban vannak. Mint a Vectrán. Ettől még SAAB, bár már nem az igazi. (Ettől még van egy Viggenes pólóm :) ) A 9-5-ös érdekes módon jobban tetszik. Mert nem a 9000-es kicsit elGM-esített utóda, hanem egy új autó. Bár a probléma az, hogy a GM a SAABot az európai presztízsmodellnek szánja. Így a 9-5-ösben pl. tegnap láttam egy olyan bunkót, aki megállt a szélső sávban, jelképesen betolta az orrát eggy hétméteres helyre úgy, hogy az egész sávot elállja, és telefonált. Ez a szokás elég S-Merci-tulajos... Ennek ellenére nem rossz a 9-5-ös, ha sok pénzem lenne, második autónak biztos ilyet vennék. De az első, egy 900-as lenne.
Hmm. Még folytatom az eszmefuttatásomat. De azt javaslom, nézzetek át a 900-ra, mert ott is volt sok infó az új SAABokról, meg amúgyis, érdekes. :)
Szerbusztok!
Örvendek, hogy felemlegettetek.
Szerintem nézzetek ár a 900-as topikra, mert ott nagy tudorok vannak, biztos találtok érdekeset.
Bár nem a Viggen a nagy kedvencem, azért mesélek róla dolgokat.
Nos. A Viggen jelentéséről. Vigg (egyik) jelentése mennykő, villám. A svédben a névelő határozott esetben a főnév után áll, így az 'en vigg' (jel. egy villám) határozott alakja (a villám) 'viggen'.
Valahol abban is igazatok van, hogy az NG900-as Opel alvázon van, de nem Vectrán, hanem Calibrán. A Vectra benne a felfüggesztés volt. Ezzel minősítettem is, ezért a 9-3-ason már vadiúj, teljesen újratervezett futómű alakít.
Mivel a 900-hoz képest a 9-3-ast majd' 1100 helyen vlátoztatták meg, ez nem érintette az alvázat. Ezt már leírtam a 900-on, sz'al nézzetek át!
OTT folytatom.
Ribihúd: a Viggen az előző Opel Vectra alvázára építették. Hogy miért én sem értem, valszeg ott lehet az összefüggés, hogy a SAAB is, meg a Opel is a GM kezében van...
Más kategória, de nem topic idegen, a 9.5 Aero. Kicsit a Viggennél tupírozottabb motorral, egy igen egyéni, felsőközép ötajtós ( ismer valaki más 5 ajtós felső közép kategóriás autót? Kombi nem érvényes!).
Érdemes valamit még tudni erről a modelről?
Ki ne derüljön itt meg egy dél-kóreai alváz.:-))
Mi (sic) nem vagyunk BMW, mi nem vagyunk Audi. Egyéniek vagyunk"
Ez a mondat a műszerfal egyéni és jellemzően Saab kialakítására utalt. Sem fa-berakás, sem aluminium, mint a BMW és az AUDI. Saab feeling, kalapácslakk hatású festés.
Nekem is nagyon... de azt a múltkori 6 hengeres, fullos Volvo-t nem tudja feledtetni. :)
A szpíker nagyot domborított. "Mi (sic) nem vagyunk BMW, mi nem vagyunk Audi. Egyéniek vagyunk" Aztán később megemlíti, hugy a kocsi belső tere kicsit szükös, tekintve, hogy az Opel mittudoménmicsoda alvázelemeire építették.
Az Isuzu többségi tulajdonában lévő, Európában sok helyen gyártott, bizonyos értelemben japán tömegautó - igen, az Opel - miért egyéniség?
Van egy SAAB 900 és 99 (a pontos ímet nem tudom) topic az auto-motorba. Szerintem nézzél át BlackStar azt is megmondja, hogy mióta van ilyen név, ki nevezte el, miért, mikor stb.
Egyébként mennydörgést jelent.
Szerdán a Rómain a Lidó előtt a Polár kiállított egy sárga Viggent és egy 9-5 -ös Aero-t. Szép estém volt
CommandAir
A www.saab.hu pagen a design kockára kattintva videon mutatják be az enteriört.
Damon
Te érted a lényeget!!!:-)))
ErikaSzB
Ennél exactabb válaszra hagymázas álmomban sem mertem gondolni.
Külön is köszönet érte.
Piri
Bp-n a Duna Plázával szemben van a márkakereskedő, időpontot tudsz egyeztetni próbavezetésre.
Persze vannak apró feltételek:
- Vásárlási szándékra utaló magatartás
- Bizniszmen/vomen lúk ("Free Hash" föliratú fekete, újjatlan trikó viselésének mellőzése, mégha az vadonat új is!)