A) Ha nem küldenek számlát 20-ig, (vagy az esedékesség előtt néhány napig), és ilyen nagy a tét, akkor küldjél a biztosítónak egy ajánlott levelet (1-2 száz Ft max), amiben leírod a tényt, hogy nem kaptál számlát .hó 20-ig.
Ekkor ha esemény van, akkor ha nem akarnak fizetni, akkor hivatkozhatsz (akár bíróságon is) a Polgári Tvk 4§(1) és a 277§(2) bekezdésekben rögzített együttműködési kötelezettségekre, és az ajánlott levéllel bizonyíthatod a jóhiszeműségedet.
B) Vegyél a postán csekket, másold át rá az adataidat és fizessed be időre.
C) Csináljad átutalással (ekkor tuti biztos)
Ez a 30 napos kérdés engem is erősen érdekelne...))
Szerintem csak van valami átfedési idő,mint pl. a kötelezőnél ott van 30 nap.
Igaz a Casco csekken rajta van,fizetési határidő hónap.1 napja.Tehát ha a feltüntetett időpontig nincs befizetve,akkor ....??.
Ha van illetékes ez ügyben,kérem tájékoztasson bennünket.Előre is köszi!!
ÜDV!!
Ez a havi dolog nálam is jelentkezett, viszont a lent említett problémát szerencsére nem tapasztaltam (Hungária).
Ez a 30 napos kérdés engem is erősen érdekelne.
VAti70!!
Nálam ugyanez a szituáció,havonta küldenek 1db csekket.Tavaly mint a te esetedben,kiküldték egész évre.
Kérdés:ha ilyenkor biztosítási esemény van....))
Addig vagy te is jó ügyfél,amíg nem történik semmi az autóddal.Egész addig elolvadnak a kedvességtől,segítőkészek.
Ellenben,ha gubanc van rögtön megváltozik a hozzáállásuk.
A biztosított úgysem tehet sokat,örül(köztük én is),hogy egyáltalán kötöttek vele jó pénzért casco-t.
ÜDV!!
Van egy Allianz-os CASCOm, havi csekkes díjfizetéssel. Tavaly még elküldték a csekkeket egész évre előre, de saját állításuk szerint ez évtől átállnak valami új számlaküldő rendszerre, ami havonta küldi az új csekket, előző hó 20.áig.
Eredmény: eddig 2 hónapból 2 esetén NEM KAPTAM MEG A CSEKKET AZ ESEDÉKESSÉGI NAPIG SEM (TÁRGYHÓ ELSEJE)!
Nem küldték decemberben a januári CASCO csekkjét. (ami a januári kockázati időszakra vonatkozik!) Január közepe táján némi telefonos veszekedés után kiküldték. Januárban nem küldték a februárit, most folyik a 2. rátelefonálás.
Kérdés: ha ilyenkor biztosítási esemény van, a díjrészletem meg nincs befizetve, ki a hunyó???
CASCOnál is létezik a 30 nap türelmi idő? Ha egyátalán nem küldik, mit tudok csinálni?
Ez egy "kényszer-casco" részletre vett autónál, macerás váltani, és ahogy körülnéztem, nem is érdemes: másol 3x ekkora díjak lennének, már ahol lehet kötni.
nekem működik. Ma agyon teszteltem az oldalt és nem sikerült rátalálni az általad jelzett hibára. Kérlek írd meg milyen autóra próbáltad a díjszámítást (gyártmány, típus, kivitel, felépítmény, üzemanyag, ccm, évjárat).
Köszi
A kalkulátor által megadott díjak a jelenleg érvényes tarifákat tükrözik, ennyiért tudnál MA szerződést kötni.
A biztosítók évközben is számos módosítást hajtanak végre a díjszabáson, továbbá bizonyos esetekben más a díja egy 0 km-es újautónak mint egy ugyanolyan de használté, így elképzelhető, hogy amikor te kötötted a biztosítási szerződésed jelentősen kedvezőbb volt a díj.
Kérdésed második részére a válasz a biztosítási kötvényedben (esetleg az ajánlatban) van. Ha elküldöd e-mailen vagy faxon szívesen segítek.
Viszont támadt egy nyugtalanító kérdésem. A díjkalkulátorral kiszámolva ugyanolyan paraméterekkel a kocsim CASCO-ját, mint amilyenekkel megköttette velem a lízingcég (Hungária, 10%, 50eFt) kijött egy majdnem 2x nagyobb havi részlet! (12000 Ft)
Már nem emlékszem az apróbetűre, csak annyira, hogy 300 eFt kárérték alatt én vagyok a kedvezményezett, afelett ők, és lopásra is vonatkozik.
Létezik olyan, hogy ezek a szemetek olyan CASCO szerződést csináltattak, ami csak a hitel összegéig limitálva biztosítja az autót, és én aból effektíve sose láthatok pénzt??? Tehát gyakorlatilag csak a saját kintlevőségüket biztosították be az én költségemre: ha komolyabban megtörik, ők a CASCO-ból letudják a fennmaradó részleteket -mivel az autó nem funkcionál többé fedezetként-, a ronccsal meg kezdjek amit akarok?
Hogy lehet ezeket a finomságokat megtudni?
És legfőképp kimászni egy ilyen szerződésből?
Szerintem nem sok (a kötelező is kb. ennyi A0-ban), de az hogy reális-e, akkor tudhatnánk, ha megmondanád pontosan milyen típusról van szó (Pl. FIAT Tempra 2,0 i.e. SX ?) és mennyi az önrész (10-20-30% ?, 20-50-100-200eFt ?).
Ugyanolyan típusú (pl 91-97-ig gyártott modell) gk-ra a legtöbb biztosítónál azonos díjat kérnek függetlenül attól, hogy 10 vagy 5 éves, de vannak kivételek (Pl. Európa 5 évesnél idősebb autókra 15% engedményt ad).
Bocsi, most vettem észre, hogy 1991-es évjáratú autóról van szó.
Na ez úgy van, hogy az adatbázis az 1997-es évi kifutású vagy attól újabb autókat tartalmazza. Az esetedben azért találsz csak két gyártmányt, mert (a megadott paraméterekkel) ezeket gyártották 91-ben és még 97-ben is.
Lehetnek még hibák, de az által jelzett „probléma”, nem hiba, hanem a program szerves része. Ugyanis a program (a mintegy 9000 járműtípusból álló adatbázisból) a megadott paraméterekkel leszűri a megfelelőket, és a comboxban már csak a feltételeknek megfelelő gyártmányok és típusok jelennek meg, ezzel segítve a felhasználót, hogy ne több száz autó közül kelljen megkeresnie a tarifálni kívánt modellt.
Gyártmány Kérjük válasszon!BMWVW
:::::::
A comboboxban csak ez a két márka jelenik meg.
Most akkor csak BMW-re és VW-re lehet Cascot kötni? :-))))))))
Engem érdekel a CASCO, ugyanis kötelező lesz kötnöm a most részletre vásárolandó kocsimhoz. A Hungáriánál 4400/hó, nem sok ez kicsit egy 800 kHUF értékű kocsira? (Bp., 30 feletti tulaj, Fiat)
Mától elérhető a netrisk.hu oldalain az Online CASCO díjszámító program KATT IDE (egyenlőre kb. 9000 gk. típus van az adatbázisban, jellemzően az 5 évnél nem idősebb autók)
Szoval nekem sikerult megtapasztalnom mi a teendo ha casco-val biztositott autot torsz meg kulfoldon. 1998-as Honda Civic volt a szenvedo alany, egy kivilagitatlan elfekvo kamiongumival utkozott az autopalyan 120-as temponal. A kar 4700€ de ebbol csak 10%-ot fizettem a szervizben. Az autot a baleset utan az ugyintezes csigalassusaga miatt csak 3-hetre javitottak meg. A magyar biztosito tetulassan intezkedett, nekem kellett a holland partneruket hivogatnom Belgiumbol, kulonben a hollandok nagyon gyorsak es korrektek voltak.
Szoval a Holland utalap utolagosan mindent visszafizet, mert az o felelosseguk az autopalya karbantartasa. De ez honapokig is eltartana. Ha ebben a helyzetben nem lett volna Casco-m nagyon megszivom, mert nem tudtam volna a javitattast kifizetni. Erdemes Kulfoldi assistance biztositast is kotni ami a kinti jogvedelmet is atvallalja mert az ilyenkor nagyon jol jon.
Szoval szerintem ha kulfoldon jarsz erdemes casco-t kotni. Az utobbi fel evben 3 balesetem volt es csak egynel voltam hunyo es alt balesetmentesen kozlekedtem
www.eurorisk.hu díjszámítás - casco
ha van érdeklődő csinálok egy temp accountot oszt lehet nézelődni.
természetesen nem fillérre pontos, meg folyamatosan változik egy rakás dolog is.
Kezdjük az elején. Van egy minimális önrész, amit a biztosító forintban ad meg. Azt írtad, ez a Hungáriánál 50 ezer. Ha ez alatti a károd, szóba sem állnak veled.
A másik önrészt te választhatod ki. Ez a kárnak az X %-a (ált. 10, 20 vagy 30 %) Ha mondjuk 20 %-os önrészt vállalsz, akkor egy milliós kárnál 200 ezer forintot te fizetsz.
Tőled függ, (meg a vezetési magabiztosságodtól) hogy mennyi önrészt akarsz.
Ha tényleg nem vagy szőke nő, és nem félsz, hogy a szekeredet ellopják, akkor vállalhatsz 30%-os önrészt.
Azt mondták a renaultnál hogy a kb 3,5 m 2 szem.kisteherre, 50 e önrész mellett a casco 11 e/hó, (hungária). Ez elsőre nem tűnik olyan vészesnek. Ez fizethető összeg. Azt is mondták hogy ha nővelem az önrészt akkor csökken a havi díj. Mekkora az az ésszerű határ amit önrésznek érdemes bevállalni?
SAjna semmi rutinom nincs, és lehet hogy teljesen szőke nő jellegű kérdéseim vannak, pedig nem vagyok az:)
Az infláció alatti mértékben drágul idén a casco
2002-01-09
Az elmúlt évben jelentősen megnőtt a cascót kötő autósok száma, ami elsősorban az új, illetve legújabban már a használt autók hitelre vásárlásnak is köszönhető. A finanszírozók ugyanis a legtöbb esetben megkövetelik a lopáskárt is fedező cascót. Az idén a biztosítók általában az inflációnál kisebb mértékben emelik áraikat.
A casco a biztosítási piac egyik legdinamikusabban fejlődő ágának számít a múlt évi adatok alapján. Tavaly az első három negyedévében 592 ezer cascót kötöttek, pedig egy évvel korábban még csak 514 ezret tartottak számon. Ugyanekkor a díjbevételek 39 milliárd forintról 48 milliárdra emelkedtek. Egy-két éve még csak az autók 13-14 százalékára kötöttek cascobiztosítást, ez arány tavaly tovább javult. A néhány évvel ezelőtt elindult jelenség egyik oka, hogy az új és a használt autók vásárlásakor is egyre általánosabbá váltak a különböző finanszírozási konstrukciók, márpedig ilyenkor a finanszírozó szinte mindig a casco megkövetelésével biztosítja magát az autó eltűnése, megsemmisülése esetére. Kedveltségüket a kamatok csökkenése tovább növelte. A casco-biztosítási állomány országos bővülésének fő oka azonban a növekvő vásárlóerő, vagyis a fogyasztás, amely az aktuálissá vált gépkocsicserék területén is érezteti hatását - fejtette ki Kálózdi Tamás, az Allianz Hungária Biztosító (AHB) cégvezetője. Az AHB cascós állományának is körülbelül a felét a "finanszírozott" autók teszik ki. Az új gépkocsik értékesítésében tavaly újabb rekord dőlt meg, ez is emelte a cascobiztosítások számát. Tavaly mindezzel egy időben mintegy 50 ezer használt autó érkezett külföldről Magyarországra. Többségüket kereskedők hozták be, döntő részük nagy értékű és értékesítésre szánt autó volt. Finanszírozásukra ritkán nyílt lehetőség casco nélkül.
A piac bővülése mellett a cascóval foglalkozó társaságok köre is gyarapodott, így már az Európa Biztosítóval együtt nyolc társaságnál lehet ilyen biztosítást kötni. A cascóval biztosított autók zöme a teljesen új és a néhány, legfeljebb 4-5 éves autók közül kerül ki. A társaságok a biztosítási évfordulókon általában megemelik a díjakat. Az emelés nagysága változó, idén 4-8 százalék között mozog. A díjak elsősorban a szolgáltatások körétől, az önrésztől, a díjfizetés gyakoriságától és módjától, az autó életkorától, típusától és tulajdonosának lakhelyétől függ, illetve attól, hogy magánszemélyről vagy cégről van-e szó. A fővárosiak havi 10 ezer forint alatt nemigen tudnak cascót kötni, a vidékiek tarifái akár 20-40 százalékkal is alacsonyabbak lehetnek.
A termékválasztékot a nagyobb biztosítók az 5-6 évesnél idősebb autókra is kibővítették, így náluk a szolgáltatások minőségének emelése, az elérhetőségi lehetőségek bővítése és a kiegészítő termékek kialakítása került napirendre.
Az autósok mintegy 56-57 százaléka az AHB-nél kötötte cascóját, így a társaság a múlt év végén 360 ezer szerződést tartott nyilván. A biztosító casco-díjbevételei 2001-ben 24 százalékkal 35,5 milliárd forintra nőttek. Az egy évnél régebbi szerződéssel rendelkezőknek az év során, a biztosítási évfordulók alkalmával átlagosan 4,5 százalékos díjemeléssel kell számolniuk. A tarifákat a gyártmány, a törés és alkatrész, valamint a lopási károk figyelembevételével állapítják meg. A cascóknál a károk jellemzően törésekből származnak. Átlagos értékük az AHB-nél 400-500 ezer forint. Emellett a lopások is jellemzőek, tavaly 1700-at regisztráltak, átlagosan 3 millió forint értékben. Az autóbiztosítási kárhányad a társaságnál 4-5 százalékos díjbevétel-arányos nyereséget tesz lehetővé.
A Generali-Providencia Biztosítónál (GPB) is jelentős növekedést könyveltek el. Múlt év végén több mint 125 ezer autóra kötöttek a társaságnál cascót, ami 15 százalékkal több, mint egy éve. A díjbevétel 21 százalékkal 16,2 milliárd forintra nőtt. Az autósok így évente átlagosan 130 ezer forintot költenek cascóra a GPB-nél. A díjállomány növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy megemelkedett a drágább autók aránya - mondta el Járfalvi Zoltán, a biztosító gépjárműosztályának vezetője. A casco kárhányad a GPB-nél eléri a 70 százalékot, vagyis a befizetett díjak héttizedét fizették ki a károkra. Így az üzletág nagy valószínűséggel nyereséget termel 2001-re, habár erről még nem nyilatkoznak a biztosítónál. A károk háromnegyede a törésekből származik. A lopások gyakorisága kissé csökkent, azonban a tolvajok egyre drágább autókat vesznek célba. A társaság meglévő szerződéseinek díjait ebben az évben átlagosan 7-8 százalékkal, a kárinfláció mértékével emeli. Az új szerződéseknél a díjak folyamatosan változnak.
Az OTP-Garancia Biztosítónál november végéig több mint 30 ezer autós kötött cascót, ami számottevő növekedésnek felel meg. A nyereségesen működő ágazat díjbevételei meghaladták a 3 milliárd forintot - tájékoztatta lapunkat Zsigri Gábor, a társaság gépjármű-biztosítási osztályának vezetője. Ez egyébként évi 100 ezer forintos átlagos díjfizetésnek felel meg. A szerződött ügyfelek díjait 2002 során a biztosítási évfordulókon az aktuális indexálással emelik, aminek során a kárinflációt is figyelembe veszik. A kárhányad tekintetében az OTP-Garancia meglehetősen jól áll, hiszen ennek nagysága a múlt évi emelkedés ellenére nem sokkal haladja meg az 50 százalékot.
Köszi az észrevételeket.
Akkor nincs más megoldás utána kell néznem. Szerencsére vidéki vagyok emiatt talán olcsobb lesz, de jólfelszerelt autót szeretnék, akkor ez meg drágítani fogja. Majd kiderül.
Üdv