DE nem győzöm hangsúlyozni, hogy a terhelt és terheletlen hasmagasság között nincs különbség. Tehát pl a varjú terheletlenül valószínűleg magasabb, míg terhelve lényegesen alacsonyabb. Ráadásul minden hókuszpók nélkül a terheléssel arányosan keményedik a rugózás is .
Hi!
Igen lehetséges.
A normál utazómagassághoz képest kb 10-13 cm-t képes ráemelni. Ezzel egyidőben a rugózás bekeményedik (rátámaszt a felső gumibakokra) és így a gödröknél nem üt le a lengéstől. A gyár ezt a fokozatot kifejezetten rossz útra és csak lépésben való közlekedésre ajánlja. A kettő között van egy fokozat kb +3-5 cm meg egy kicsit keményebb rugózás.
Egyébként olyan 200-600 ezerig lehet hozzájutni.
A nagyon pipec td-kért elkérhetnek többet is de az mégiscsak 120 le és 250 Nm.
Persze, nem is arra gondoltam, hogy megrakom, aztán elterül. Hanem arra, hogy milyen magasságig képes megemelni a rugó a kocsit. A CX-nek nyilván nagyobb a tengelytávja, mint a Wartburgnak, ezért magasabbra kell emelni, hogy ne legyen nagyobb a szabad terepsugara. Kérdés, hogy ez lehetséges-e.
Ez kb. 100 literrel lehet több, mint a Wartburgé. Nagyon jó!
Ez igen! Tényleg jó nagy. Régebben én is láttam néhány ilyet, de mostanában nemigen. A háromtengelyes nagyon tuti.
A használat szempontjából viszont egy hátránya van a Wartburggal szemben: ez könnyen felhasal egy homokbuckára. De ettől eltekintve tényleg nagyon remek.
A Renault Laguna Kombi is hatalmas, szerintem az általad felsoroltak közül már csak pénztárca, és tetszés - nem tetszés dönt.
Nekem pl. Laguna kombim van, hatalmas, jó a motorja (140 LE), van benne hátsó szintszabályozó is, mint az egyik hozzászólásban a VOLVO-ban, és kevesebb, mint a felébe került, mint a hasonló teljesítményű motorral a VOLVO! A felszereltsége is hasonló, tehát a bőrkárpiton kívül szinte minden benne van!
Én a presztízst egyenlőre nem nagyon akarom megfizetni, mert az nem nyújt többet a használat során!
Végre rátaláltam az igazira! Ez nem azt jelenti, hogy esküvőm lesz, csak annyit, hogy Riff-Raff kolléga mindent megtudhat a CX-ről ezen az oldalon:
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/cx1.htm
Márkatörténet angolul és persze szépszámú kép a limuzinváltozatról, a Prestige kivitelről, a széria kombiról és még egy olyanról is, amelyiknek oldalajtóból és kerékből egyaránt 6-6 jutott :-)))
Ez már kissé gyanús nekem: az a CX egy ötajtós kombi vagy egy dobozos kisáruszállító?
Mellesleg nem szoktam 1 tonnát cipeltetni a Wartburggal, csak amennyit úgy józan ész szerint elbír. Barackból nem is fér annyi bele, még akkor se, ha a tetőre is teszek. Ha romlanak a menettulajdonságok, az még nem igazán tud érdekelni, azért van az embernek keze, lába, szeme meg józan esze, hogy ezeket kompenzálni tudja. Inkább az szab gátat a súlynak, hogy a súlyt nemcsak a rugók tartják, hanem a lengőkarok, kerékcsapágyak meg a gumik is, és egyik se bír el akármennyit.
Egyébként nagyra értékelem a Citroen hidropneumatikus rugózását, bár nekem jobban tetszik a csavarrugóba helyezhető légrugó, mert annak a működése nem függ attól, hogy jár-e a motor.
Bár nem vallom magam "literhívőnek", azért egy kombi méretét ez jellemzi legjobban, nem? Többnyire a ládás holmiból is annál több fér bele, minél nagyobb a térfogata. Persze itt jócskán bele tud szólni a raktér alakja is. A legjobb, ha téglatest alakú.
Kissé más téma, de hasonló jellegű. Régebben használtunk egy platós ARO-t. Aztán amióta megnőtt a választék a nyugati és japán gyártmányú kisteherautókból, elgondolkoztam, hogy melyik tudná a lényegesebb szempontokból pótolni az ARO-t, ha mondjuk lenne rá pénzem. Nem találtam ilyet. Pedig elég röviden fel tudom sorolni ezeket a szempontokat: Diesel-motor (ezt mindegyik tudja), magasplató, összkerékhajtás. A két utóbbi szempont valahogy egyiknél se jött össze egyszerre. Most már van egy ilyen, mióta megjelent az összkerékhajtású GAZella. De a nyugati és japán típusok között még mindig nem láttam ilyet. Illetve talán a Mercedes Unimog, de azt meg nem igazán hirdetik errefelé. Ezt azért kissé röhelyesnek érzem. Így milyen alapon kampányol bárki, hogy a szar ARO helyett használjon az ember valami korszerűbb típust?
Mgértvén Riff-Raff kolléga álláspontját , DTD úrnak kell igazat adnom. A CX kombi nem nagyon űberelhető. Nemcsak méretei , hanem teherbírása miatt is.
A terheléstől független hasmagasság igen hasznos, mert ugye amikor az 1 t belekerül a varjúba nem csak a "dinamikáját" hanem a rugózását is elveszti és ezen nem segít semmi buher gumibak, legfelgebb nem vonszolja a seggét a porban olyan alacsonyan.
A CX 1,5 t-ig erőlködés nélkül megemeli magát, és az eddigi legtöbb 2 t volt amivel sajnos már csak a gumibakok bírtak megbírkózni. Ráadásul az 1.5 t alatt még a rugózás is komfortos 1 t alatt pedig a dinamika is megmarad. Normál terhelésnél pedig nyugodtan rakható rá utánfutó mert az sem tudja a hátulját lenyomni. A négy hiraulikus belsőhűtésű tárcsa pedig ha kell lassít is. Hozzáteszem gyártottak belőle 3 tengelyes változatot is standard 1 t teherbírással, újságszállításra.
Kevésbé népszerű változatai a halottszállító és a mentő. A raktér teljesen sík oldalakkal határolt, így gyakorlatilag ami az ajtón bemegy széltiben azt be is lehet tolni.
Pontos raktéradatokat is mondok majd, aki mániákus literhivő, bár ennek sok jelentősége nincs mert ugye még a barackot sem ömlesztve szállítja az ember.
Természetesen az elszállt agyú formatervezők fantáziája. Nemrég láttam egy kombi BMW-t, valami modernebb fajta volt. Kissé rövidnek tűnt számomra, aztán rájöttem, hogy ennek semmivel sem lehet nagyobb csomagtere, mint a limuzin változatnak, a különbség csak annyi, hogy gyakorlatilag "felállították" a limuzin csomagtartóját. 90 fokkal előre billentették. Ez vajon mire jó?
Sok kis apróság van, ami bizonyára megfelel a modern formatervezési követelményeknek, ám a kihasználható helyet bosszantó mértékben csökkenti. Ilyen apróság pl. az előre döntött vagy hajlított csomagtérajtó vagy a kocsik oldalának befelé dőlése.
Ez igen! Én is ilyet akarok!
Feltéve, hogy a teherbírása is a méretéhez igazodik, meg persze kissé megemelték, hogy a hosszirányú szabad terepsugara ne legyen nagyobb, mint a Wartburgé. :-)
most éppen ez az egy, nem régóta és nem sokáig. Arról, hogy egy Volvot fenntartani mennyire rentábilis, hát arról nem sok ódát lehet zengeni, a Volvok köztudottan "költséges" autók. A 850 nálam 13-15 litert eszik városban, (T5-ös, turbo, kissé tuningolva :-) használattól / forgalomtól függôen, s napi 80-100 kilométer az általában bele is ugrik, ha dolgom van.
DE! Én nem azért vettem Volvot, hogy olcsón meg hatékonyan autózzak vele, hanem mert ez a szívem (egyik) csücske, s minden perc amit benne tölthetek, öröm. Imádom vezetni, városban és országúton egyaránt. Vannak emberek, akik kaszinókban, kocsmákban, a vállalkozásukban vagy a mediterrán tengerpartokon verik el a pénzüket, én az autóimra költök sokat, úgymond ez a hobbim.
A nejem szereti vezetni, ügyesen is bánik vele, vagány csajszi. Kifejezetten utálta a 306-os Pug-ot, amit hajtott, kicsi volt, fapados és gagyi a Volvohoz képest. Az elsô Volvot is egy fél óra alatt szokta meg, ezzel is könnyen barátkozott, és még nem sikerült meghúznia sem, pedig néha jár vele szűk helyeken, de érzi.
Parkolás: ha van a kocsi elôtt és mögött 10-10 centi, akkor oda a Volvo befér. Szervokormány rulez :-) Parkolási gondom még nem nagyon volt, valahogy mindig megoldottam, anélkül hogy mást meg kellett volna nyomnom vagy bunkó módon álltam volna meg. Gondolj csak bele, egy középkategóriás kocsi alig 20-40 centivel kisebb, parkolásnál ez csak annyit jelent, hogy nekem esetleg 2x kell alászednem a kormányt...
A kombiméretek kérdéséhez: a Volvo-találkozó hétvégéjén láttam Bp-en egy 240-es kombi változatot. Különös ismertetőjele volt a szériakivitelnél kb. egy méterrel hosszabb tengelytáv, így szerintem messze lealáz, földbe döngöl és maga alá gyűr minden más kombit. Ment a kocsi, így nem tudtam jobban megnézni, de elférhetett benne 3 üléssor 8 emberrel és egy szabványos 240-es csomagtér vagy 5 ember és k* sok hely, netán 2 ember, egy varnyú kombi meg még egy pár apróság ;-)
fargo!
Csak ez az egy kocsitok van? Azért kérdezem, mert a 850-es igen böhöm jószág. Városban pedig, ugye a parkolási adottságok sem elhanyagolható szempont a választásnál. (A gép fogyasztása egy bizonyos szinten túl már nem érdekes, - nekem még az). Ja és a feleséged szokta / szereti vezetni?
Ne érts félre, én is szeretnék egy nagy csomagterű kocsit csak úgy érzem 1.8-as motor és attól felfelé már nem rentábilis városi használatban. Pedig szerintem te is többet jársz a városban vele, nem?
850-es Volvom van, (ez olyan, mint a V70, az S40 az egyel kisebb limuzin, nem kombi, az abban a méretben a V40 nevet viseli), és 2 kiskorú porontyom.
Ahogy cserélgettem az autóimat, mindig egyre nagyobb csomagtartójuk lett, a párom mégis mindig meg tudta tölteni. A Volvot is tele tudja pakolni kizárólag és csakis feltétlenül szükséges cuccokkal. Nekem a megem részérôl elég lenne egy félig rakott hátizsák is, de hát ugye a gyengébb nem....
fargo!
S 40-es (V 70?) Volvód van, ha jól értelek. És van hozzá legalább két kiskorú gyerek is?
Mert ezen fontos tartozékok nélkül erős túlzásnak érzem a választásodat.
Nekem egy Citroen 2CV-m van + 1 lurkó, de eddig nem jelentett a raktér akadályt egy 1 hét Balcsi jellegű kiszálásnál. Pedig ilyenkor kiskád, bili, homokozó lapát... szóval minden játszik.
Valahol olvastam, hogy a most nálunk kapható autók közül a legnagyobb térfogatú kombik:
-Ford Mondeo
-Renault Laguna
-Peugeot 406
A méretek utánajárásához most nekem egy kicsit késő van. (A Mondeo kombim csomagtartó-takaró rolóját teljes nyári menetfelszerelés mellett is el tudtam húzni!)
Üdv.: ZaLa
Ha valaki trógerolni / cuccolni akar a gépjárművével, akkor inkább vegyen egy kisteherautót. 2-3 köbméter anyag belefér, az utasterében akár 2-5 ember is elfér, szóval erre a célra az való.
Mellesleg jelentem a Volvo kombi amivel én szaladgálok, el van látva egy Nivomat nevű szerkezettel, ami terheléstôl függetlenül azonos szinten tartja az autót, (azaz nem ül le a segge), továbbá van benne a csomagteret az utastértôl elválasztó háló is, meg mindenféle rögzítô kellékek (hálók, fülek, rekeszek, stb.).
Ezzel együtt nem használom trógerolásra. Azért esett rá a választásom, mert egyrészt szerintem szebb a formája, mint a limuzinnak, másrészt mert kirándulások, nyaralások alkalmával a páromnak is jut elég tér pakolni. Bár szerintem nincs az a csomagtér, amit a párom egy 3 napos út alkalmával nem tudna megtölteni kizárólag a szükséges cuccokkal.
Egyszer sikerült beleszuszakolni egy 3,75 méteres karnist, csak 30 centi lógott ki az elsô ablakon. Az azért nem rossz, igaz?
Miért kombit? Fordított a megközelités. Neked elsősorban teherautó helyett a rahedli motyó szállitásra, azután személykocsi. Nekem alapjában véve személyszállító,adott esetben teherszállítással. Mivel az enyém "csak" 1400 liter, vettem a tetejére még 320 liter boxot is. De ez csak adott esetben van rajta, lásd fentebb.
"És nem hiszem, hogy az a lényeg egy ilyen kocsinál, hogy 12 vagy 15 rekesz sör fér el benne."
Hát szerinted mi a fenéért vesz az ember kombit, ha nem a csomagteréért? Nekem legalábbis azért van kombim, hogy egy rahedli motyót bele tudjak rakni. Hogy neked miért van, azt nem tudom.
"Egyébként, ha annyira szupi a kocsi miért nem azt gyártják Opelvectra helyett Eisenachban."
Ezt ne tőlem kérdezd, mert én sem értem.
Érdeklődve olvastam a véleményeket kombi ügyben. Nekem is volt kombim, most is egy hasonló van csak mini egyterű a hivatalos neve. Egy dolgot azért figyelembe kell venni. Kombi a kombinálható személygépkocsi egy fajtája, nem teherautó. Tehát, ha szükség van rá LEHET akár teherszállitó, vagy kemping busz, de alapjában véve szgk. És nem hiszem, hogy az a lényeg egy ilyen kocsinál, hogy 12 vagy 15 rekesz sör fér el benne. A Brúgós (warburg) kolléga annnyira oda van a köbméterével, hogy vegyen magában egy rakteret és akkor nincs márkaprobléma. Egyébként, ha annyira szupi a kocsi miért nem azt gyártják Opelvectra helyett Eisenachban. Nekem is volt-budi volt a becsületes beceneve.
Én 140 e Ft- ért vettem első saját tulajdonú autómat, egy 305- ös Peugeot kombit. Imádtam. Gőzöm sincs, mennyi volt a raktere, de tetőcsomagtartóval egy komplett lakást elszállítottam vele 4 fordulóval. A kobinál nincs jobb. Ezeket a 305-ösöket most már aránylag olcsón meg lehet venni. Igaz, az alkatrész baromi drága hozzá, de a feeling...!!!
Most nem kombim van. Összehasonlíthatatlan. Úgy érzem, vállban szorít a kocsi, pedig az sem kicsi darab.
Szia Triznyák,
namármost ebből is látszik, hogy a kárpit a fölösleges dolgok egyike a kocsiban, persze egyébként is, de hát ugye a csirkék meg csak nagy ívben lesz@rják...
Mivel eddig még nem sikerült berogyasztani a tetejét, ebből általánosítok a továbbiakra is, úgyhogy bizakodva nézek az idei nyár elébe is.
Namármost a rögzítőkampókat megsüthetném én a Volvoban, mivel a barackot csak úgy lehet lekötni, hogy egy sor üres ládát teszek a tetejére, mivel a barackok magasabbra nyúlnak, mint a láda oldala, így aztán a kötél vagy a heveder pépet csinál belőlük. De hát a zárt térben nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy egy sornyi helyet kihasználatlanul hagyjak. A tetőn vagy a pótkocsin persze más a helyzet. Határ a csillagos ég. Különben a Wartburgban sem lehetetlen lekötni a motyót, bár az látható, hogy ezt a szempontot figyelmen kívül hagyták a tervezéskor. De ha nagyon hiányoznak, majd gyártok házilag.
Persze biztos vannak a Volvonak is előnyös tulajdonságai a Wartburggal szemben, még olyanok is, amiket én is értékelek. Ha jól sejtem, a Volvonak függőleges a hátsó ajtaja, ez pedig nem ártana a Wartburg esetében sem. Beférne még négy láda barack. De ez a néhány előny aligha éri meg, hogy eggyel több számjegyből áll az ára, különösen akkor, ha esetleg hátrányai is vannak.
Ha Budapest környékére szerveződik az a találkozó, akkor engem ott ne keress. De ha eljössz Szegedre, előadhatod, hogy mennyivel jobb a tied.
Off.
Őszi. Sárgabarack csak egy fa van, az sincs már csúcsformában.
Szerintem leginkább onnan, hogy nagyon betegesen hajt ki tavasszal, és ha netán még terem is valamit, még az se biztos, hogy cefrének jó.
On.
Téglagyári Megálló,
aki szerint a Wartburg egyáltalán nem veszélyesebb, mint a Volvo, de nem is libáért kapta a jogosítványát, hehe.
Riff-Raff
"És a Volvo vajon mennyivel rosszabb csirkeólnak?"
Sokkal. Marha nehéz azt a rengeteg kárpitot takarítani, és ha slauggozom, akkor a küszöbtől nem tud kifolyni a víz:-). Rács nincs az autóban, csak a helye, de rengeteg rögzítőfül van, amivel le lehet kötni a motyót. A hűtőláda üres volt, és tényleg berogyott, nem vicc. Szóval óvatosan pakolj a tetejére, hogy legyen kivel kekeckednem a barackszezon után is:-).
off
sárga, vagy őszi?
Honnan lehet tudni, hogy egy sárgabarackfa a halálán van? Küldheted mélben is, így is kicsit elkanyarodtunk a topik eredeti témájától
on
Ha van kedved nézz be a volvo-topikba, szerveződik egy volvo-s találkozó. Ha tucc gyere el, és akkor megmutatom, az általam ajnározott plusz dolgokat, ami szerinted nem fontos.
Triznyák
aki igyexik megmenteni Riff-Raff-ot a varnyú okozta közvetlen életveszélytől:-)