Hello!
3 hete vettem egy 89'es Tipo 1.7D-t.
Kérdésem:miből,és hogyan lehet megállapítani,hogy hengerfejes-e az autó?
Fűtéssel voltak gondjaim,de kiderült,hogy rossz volt a kiegyenlítőmön a sapka.Ezt lecseréltem azóta van fűtésem.
De biztos ami biztos...
Azt, hogy ejnye-bejnye. :)
Ha a kocsi át tud így csúszni a műszakin, akkor hivatalosan nemigen lehet ellenvetésük. De az biztos, hogy nem érdemes naponta egynél többször fordulni.
Egy Diesel Arót lenne érdemes megberhelni. Annak kapásból 95 literes a tankja, valószínűleg jóval nagyobbra is ki lehet cserélni anélkül, hogy különösebben feltűnő lenne.
A marmonkannával csak az a baj, hogy ha a magyar vámosok meglátják, ki kell fizetned a vámot. Csak a tankban behozott üzemanyag vámmentes.
Egy éve még én is a határra jártam tankolni, addig nem is piszkálnak a vámosok, amíg nyilvánvaló, hogy csak saját magamnak hozom a benzint, nem is titkoltam, hogy tankolni megyek, ha kérdezték. De ha naponta többször fordultam volna, az aligha tetszett volna nekik.
Eleinte megtankoltam egy kis ötliteres kannát is, aztán rápakoltam a csomagtartóban mindenfélét, aztán egyszer észrevették, de rendesek voltak, csak figyelmeztettek, hogy csak a tank vámmentes, aztán elengedtek. De többször nem próbálkoztam a kannával, mert akkor már megfingattak volna.
A szallasfoglalas az nem problema. Az megszervezheto. Nagyobb gond, a nagy urmeretu auto beszerzese. Ifaval megse mehetek at.... :-) Bereljek ameriaki autot? :-)))) Gondolom marmonkannakat azonnal kiszurnak egy csomagtarto ellenorzeskor.... :-(
én úgy tudom hogy nagy gáz a ukrán határon, megy a seft 1000-el, nyíregyháza piac stb ilyen helyeken lehet üzemanyagot kapni de szerintem csak benzint, az a jobb biznisz az ukránoknak
Vízum nem kell, meghívólevél kell vagy szállásfoglalás igazolása. Tőlünk ugyan pont nem kérték, de volt, akitől meghívólevél gyanánt egy ezrest is elfogadtak. Valamint egy (vélhetően statisztikai célokat szolgáló) adatlapot kell kitölteni, ennek letépik az egyik felét, a másik felét meg kilépéskor kell leadni.
Egyéb gond nem volt.
213-x Ft x>>>>0 :-(
Pontosan nem tudom, de szerintem 100 korul valahol.... Jo nagytanku geppel kellene atmenni, akkor van ertelme athozni. Aztan a hatartol messzebb atrakni, mert a hatar mellett agyonlonek ha gazolajjal egyutt talalnak.... Azonkivul valami vizum dologrol is hallottam.... :-(((
Lehet, ha lesz pénzem, leugrok hozzád tankolni. 160 liter belemegy egyszerre:) És van orvosság a fekete színre, a lerakódó homokra, meg még a vizességre is:)
:-)) Nem kell megijedni. Ha kello keppen odafigyelsz arra, hogy mitt ontesz bele, valamint nem sajnalod a faradtsagot a kannazasra, minoseg ellenorzesre, akkor nem lehet baj. A Toyotadon valoszinuleg Bosch adagolo van, az hasznaltan 20 kFt korul van. Szerelessel, beszabajozassal is megall 30 kFtban. Ezt 2 honap alatt meg lehet sporolni. A tobbi mar a penztarcadban fog gyulni. En 5. eve jarok ilyen szutykokkal, de meg mindig a gyari adagolom van. (Ezt persze nem elkiabalas celjabol mondtam..... ;-)) ) A rekordot a haverom tartja, aki ellenorzes nelkul 450000 km-t ment a Renault Espace-al ugy, hogy semmilyen szuroje nem volt. Raadasul most is csak a motort kellett generalozni, az adagolonak nem volt baja. (Bosch) Ok, elismerem, szerencse is kellett hozza, de nem kell annyira parazni ettol a dologtol, ha nem egy draga autoba ontod bele. Mondjuk egy HDi-be en sem ontenem bele. (Viszont az remekul megy HTO-val... :-))))) )
Valakinek van esetleg tapasztalata kulonbozo asvanyi olajakkal, ugymint orso, hirraulika vagy mittonem, trafo, stb. olaj? Ezek hogy viselkednek dieselben?
köszi a kimeritő választ
nekem egy régi 84es toyotába kellene!
bár kissé rinyálok ilyen necces olajat belenyomni, akitől vettem járt hajó/vonat dizelolajjal is!:-))
fosok, nem akarom a szervizben hagyni a különbséget..:-))
HTO mar nem nagyon van (kiveve a garazsomban....2kL ;-)) ), de van helyette ipari tuzeloolaj. Ez ronda, fekete, habos, de megy vele az auto. A szurese erosen ajanlott (harisnyaval). Foszuro termeszetesen kikot, helyette ipari meretu eloszuro alkalmazando. En ezt -20 fokig hasznalom, de a kellemetlensegek elkerulese vegett nem art nemi petroleum vagy benzin hozzakeverese. A benzint csak ovatosan szabad adagolni, mert nekem odabaszott az adagolonak, amikor egyszer kicsit nagyobb koncentracioban tettem bele. A kenese ugyanis nem olyan mint a gazolajnak. Ha a szuroben homokszeru lerakodas tapasztalhato, akkor termeszetesen azonnal meg kell szabadulni tole, ill. nem szabad megvenni. Ez a szutyok tonkreteszi az adagolot, porlasztocsucsokat, nem szurheto!!!!!!! Az auto kicsit jobban fustol tole, de megy szepen. Termeszetesen csak regi dieselbe szabad betolteni! En Golf III 1.9 TDI motorban hasznaltam 3 evig csont nelkul. Az adagolo problem a PUGon volt, de azota is az van rajta.
Tanácsra lenne szükségem dizel ügyben. Van egy Pug 309-esem, 1,9-es motorral 1989-ből. Hidegindításnál jelentkezik a legnagyobb gond: simán elindul, 5-10 mp után viszont "dadog", ugrál a motor. Apró kihagyások melegen is észrevehetőek + 2500-as fordulat felett kopogó-recsegő hangja van.
Én nem értek hozzá és nem akarom hogy a szerelők palira vegyenek, amennyire tudom elég költséges javittatni. Mit gondoltok merre felé lenne érdemes elindulni? Érdemes megnézetni az adagolót vagy biztos hogy a motor a hiba oka. Szándékosan nem vittem el még bevizsgáltatni mert a motor is elég kopott és félek, potyára rávágják hogy ujittassam fel...
A fustcsavarrol eszembe jutott, hogy azert sem erdemes tekergetni, mert az adagolo mukodese csak elmeletileg 100% hatasfoku. Azaz, a befecskendezett uzemanyag mennyisege gyakorlatilag egyetlen ponton nevezheto "idealisnak", a tobbi reszen jobb vagy rosszabb annal. Ha ezt a valoszinuleg gyari beallitast elcsavargatjuk, akkor az optimalis pont el fog tolodni, ami igen nagy valoszinuseggel oda van allitva, ahol a leggyakrabban hasznaljuk a motort.
Szerintetek nagy hulyeseget mondtam? Valami hozzaerto kioszthatna az eszt...
Az itten megadott e-mail címed nem akaródzik működni, nekem meg lennének részletkérdéseim meg javaslataim. Hálás lennék, ha meg tudnál keresni levélben.
Elmeleti szinten engem is erdekelne a valasz. Gyakorlatban ugysem tekergetnem. Mar csak azert sem, mert nem is vegsebessegre lesz gyorsabb az auto, hanem inkabb dinamikusabb lesz. A maximalis fordulatszamot ugyanis a regulator szigoruan szabalyozza.
Tényleg, azt meg lehet csinálni, hogy (ugye a feltekert füstcsavar miatt nő a füst, de jobban is megy) bármikor át lehessen tekerni a füstcsavart? Pl. autópályára felmegyek, első pihenőnél félre, füstcsavar fel és zamek, mint állat. Letérés előtt pedig levenni a füstöt, így ha bemegyek egy városba, már nincs gond. Megoldható? Az autóm egyébként egy 1982-es Volvo 244 D6.