A szilent az ket femcso koze preselt gumibol keszult alkatresz, az a feladata, hogy csillapitsa az alkatreszek razasat, jellemzoen a futomuben alkalmazzak. A lengokarok valoszinuleg egz tengelyre vannak szerelve, a tengely es a lengokar kozott, csapagy helyett van kb. 2 db szilent, belepreselve a lengokarba, ott, ahol rogzitve van. A szilentben a gumi szokott tonkremenni, eloregszik, elkopik, elvileg lehetne javitani is, regebben keleti csodakhoz javitottak is.
Kitorest furcsanak talalom, de mivel nem ismerem a te felfuggesztesedet, inkabb a szerelonek higyj, vagy nezesd meg massal is! Kitores elso kerekeknel szokott lenni, a dio (ezen fordul a kormanyzott kerek) kopasa miatt. Ladaknal eleg gyakori volt.
A szilent kopasa miatt rugozaskor nyikoroghat, nagyobb kopaskor verhet a kerek vagy ferden all, ez viszont tonkreteszi a gumidat es a felfuggesztes tobbi reszet.
Ami az arakat illeti, ha elso alkalommal markaszsrvizben voltal, akkor ott altalaban dupla mindennek az ara, BMW eseteben akar tobb is lehet.
kopás nincsen, a kerék mozgatását holnap megpróbálom megnézni
mi is az a szilent? :-)
és ez a kerék kitör dolog tényleg esélyes? már ha mozog a kerék a síkján kívül, akkor mondjuk el tudom képzelni, de mondjuk ahhoz már marha nagyokat kell elmozdulnia a síkjából, nem?
Inkabb a szilenteket kell cserelni, azok szoktak elkopni.
Ugy tudod megnezni, hogy felemeled az autot, es megmozgatod a kereket minden iranyba a kerek sikjan kivul. Normalis esetben nem szabad mozogjon, minel inkabb lotyog, annal rosszabb. Ha megfigyeled, akkor azt is lathatod, hogy hol van kopas.
Speciel a te felfuggesztesedet nem ismerem, lehet, hogy az mas.
na volt az autó 90000km-s szervízen. 30ezer forintért a szokásos dolgokon kívül egy ilyen kb 5 cm-s fém darabot kicseréltek, mondták, ez a persely része, ezért nyikorgott a kocsi. MOndom oké.Még szóltak, hogy 4 lengőkarból 3-at ki kell cserélni kb 100 ezer lesz, mert darabja a javító készletnek volt egy évvel ezelőtt 15000
kicsit sokalltam, elmentem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta 7 ezerért hozza a javító készlet darabját, max 40-ből kivan az egész.
Közben felmerült egy sanda gondolat bennem.... mi van ha csak átvernek? :-))) meg tudom én állapítani, hogy tényleg lógnak-e a lengőkarok? azt mondja a szerelő, ha nem csináltatom meg, kitörhet a kerék, meg hogy most is azért áll kicsit befelé mint a két hátsó kerek ( nem látszik, csak ha baromira nézed).
Az nem azért áll úgy, mert nincs rajta terhelés? mert ha ülnek benne, akkor nem nagyon látszik.
Daewoo Matiz 3 éves (45ezres) szerviz.
Daewoo Gyulai, Budapest.
Motorolaj 3l: 6870 Ft
Olajszűrő: 1155 Ft
Üzemanyagszűrő: 2929 Ft
Fagyálló frissítés: 240 Ft (0.5l)
Munkadíj (2,5 óra): 7250 Ft
Kedvezmény (-10 %, Matiz-klub tagságból adódóan): -1845 Ft
+ 2 db hátsó lengéscsillapító csere garanciában.
------------------------------------------------
Végösszeg: 16 599 Ft
Sziasztok,
Nmesokara kell menjek az Almeraval a 30 ezres szervizre. Ugy mondtak, kb. 50-55 eFt lesz (ha mindent ok adnak). Ez egy kicsit nagyobb szerviz, megbontjak a feketet, gyertyacsere is lesz a sokasos olajok es szurokon kivul. Szerintetek milyen ez az ar? Tapasztalatok ?
Udv.
pete
Kérésem ellenére elfelejtették beállítani a ködlámpákat, és elmaradt egy díszlés megigazítása is. A számláról lemaradt a nyikorgó kuplungpedál orvoslása, (zsírozás,) és nem számlázták le az ablakmosó löttyöt, kb. 3 litert. Az "üvegtörmelék eltávolítása" nem egészen érthetô, a hátsô szélvédôt csak kiszedték meg visszarakták, az nem törött el, és elôtte sem volt törmelék a kocsiban. Lehet, hogy az ablak kivágása során keletkezô szemetet pucolták ki a kocsiból, nem t'om...
dec 21-én voltam szervizben, borravalóval 500 forintot fizettem. :) Hűtővizszint ellenőriz, utántölt. Igazából azért néztem be vele, mert jó arcok és meg akartam kérdezni normális-e hogy lefogyott a hűtőviz. Megnézték sehol nem ereszt.
Júniusban lezúzta a kocsim oldalát egy IFA. (Képek a http://www.extra.hu/fordtopic oldalon láthatók. A javítás GFB-re ment, de azért kértem számlamásolatot:
Szkátó!
Pontosan így is lesz, látom egyetértesz velem!
Mellesleg egy fuvarozással foglalkozó cégnél dolgozom, pont a járműjavítási ágban, és a több, mint 110 gépkocsi üzemeltetése során szereztem némi tapasztalatot, annyit, biztos, mint Te...
Van pár Toyota Hiace is, túl már a 120 ezren, és még eredeti fékbetéttel, van VW Caravelle túl a 450 ezren, komolyabb bajok nélkül, és van Astra is, túl a szíjakon, és a 100 ezren is, meg túl a negatív tapasztalatakon is. Legtöbb a Mitsubishi terepes, hát azok is elég sokat bírnak.
Hja, kérem a budapesti, állandó városi forgalom elkerül minket itt vidéken... Ebből adódik a +1 nap!
Szevaaaaaaaaasz!! :-))
A VW szíjak többnyire a Contitechtől (Ez a Continental egyik leánya) vagy a Daycotól (ez meg Pirelli...) származnak.
De bármelyik általam már korábban is említett cégtől is megkapod ugyanezeket a méreteket, csak olcsóbban, igaz a VW jel nélkül..... Vagy akár a Daycotól vagy a Contitól is. Szintén VW-Audi nélkül, olcsóbban. De ugyanúgy kompletten, szettben, feszítőkerékkel stb. együtt.
Ez nem laposszíj. A laposszíj tényleg lapos, mindkét oldala tök sima, és enyhén domború (hordószerű) szíjtárcsákon fut. Régi technika, még abból az időből, mikor az egész műhely összes gépét egy, az udvaron felállított bazi gőzgép hajtotta, egy az egész műhelyen végigfutó transzmissziós tengelyen keresztül. A laposszíj sokszor bőrből volt... Vannak területek, ahol ma is használatos, persze modern anyagokból
Ami az autókban van, az a V-bordás vagy hosszbordás-szíj, a német neve Rippenband, az angol pedig Ribbed Belt illetve a Gatesnál V-Belt. A Gates (www.gates.com) találta ki.... Gyárt ilyet pl. az Optibelt és a Strongbelt is. (www.optibelt.de, www.strongbelt.de ) A működési elve az ékszíjhoz hasonlít, nem a laposhoz.... A helyszükséglete pedig a laposhoz....
Az autókhoz egyébként speciális szériákat gyártanak, nem szabványos bordaszámokkal, meg esetleg spéci profilokkal.
Végülis valami közöd csak van hozzájuk.
De nem voltak drágák a szijek ne ess kétségbe.
Nekem az utolsó vezérműszijcsere amiért fizettem, az 15 volt szijastól... :(
Látom vicces kedvedben vagy. Én kevésbé, de már javul a hangulatom.
Szóval a laposszíj (szíj No. 1) az tényleg lapos, olyan 2 centi széles és hosszanti irányban bordázott a belseje. többek között a generátort is az forgatja. Igazáboól ez sérült le, valahogy bekerült egy éles apró kavics a szíj és a tárcsa közé, aminek következtében a kavics valósággal átfúrta a szíj közepét. Frankón átment rajta. A szíj persze azonnal meglazult és elkezdett nyikorogni. Ezért vittem szervizbe.
Az ékszíj (szíj No. 2) rendes szokványos ékszíj, kurva hozzáférhetetlen helyen van, és őszintén nem tudom, mi a francot hajt (valószínűleg a vízpumpát, de egyáltalán nem biztos. Próbáltam megállapítani, mire való, de felülnézetből nem tudtam megállapítani, mit forgat, mert nagyon eldugott helyen van.)
Ez utóbbit sejtem hogy önszorgalomból cserélték. Az előbbi cseréje jogos volt, én is láttam a sérülést rajta.
"Fékbetét majd 100 ezer körül, hátsó fékpofa talán soha nem kopik el, vezérműszíj majd 90-nél..."
Nálad a fékbetét 100 ezer km, a pofa örök élet...+1 nap.
Aszpirin
Jó sok szíj van a gépedbe. :)
Az enyémbe 1db ékszíj + 1db vezérműszíj leledzik.
Hiába no, szervóhoz, klímához hajtás is kell...;)
A laposszíj mit hajt? Utoljára fűrészgépen láttam... :)
Újabb élmények: ékszíj csere több mint 11ezer forintért.
A járgány:
SEAT Toledo 1.6i, 1997-es
A szerviz:
SEAT Szabó, Budapest XVI, Újszász utca.
A munka mennyisége:
- fél óránál nem több, kicserélték az ékszíjat és a generátorszíjat
A számla (ÁFÁs árak):
-- Laposszíj 5.830,-
-- Ékszíj 2.771,-
-- Ékszíj csere 1.238,-
-- Ékbordásszíj csere 1.650,-
-- Összesen 11.489,-