Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

digicat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 269
A szilent az ket femcso koze preselt gumibol keszult alkatresz, az a feladata, hogy csillapitsa az alkatreszek razasat, jellemzoen a futomuben alkalmazzak. A lengokarok valoszinuleg egz tengelyre vannak szerelve, a tengely es a lengokar kozott, csapagy helyett van kb. 2 db szilent, belepreselve a lengokarba, ott, ahol rogzitve van. A szilentben a gumi szokott tonkremenni, eloregszik, elkopik, elvileg lehetne javitani is, regebben keleti csodakhoz javitottak is.

Kitorest furcsanak talalom, de mivel nem ismerem a te felfuggesztesedet, inkabb a szerelonek higyj, vagy nezesd meg massal is! Kitores elso kerekeknel szokott lenni, a dio (ezen fordul a kormanyzott kerek) kopasa miatt. Ladaknal eleg gyakori volt.
A szilent kopasa miatt rugozaskor nyikoroghat, nagyobb kopaskor verhet a kerek vagy ferden all, ez viszont tonkreteszi a gumidat es a felfuggesztes tobbi reszet.

Ami az arakat illeti, ha elso alkalommal markaszsrvizben voltal, akkor ott altalaban dupla mindennek az ara, BMW eseteben akar tobb is lehet.

Előzmény: Ordas Farkas (268)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.03 0 0 268
kopás nincsen, a kerék mozgatását holnap megpróbálom megnézni

mi is az a szilent? :-)

és ez a kerék kitör dolog tényleg esélyes? már ha mozog a kerék a síkján kívül, akkor mondjuk el tudom képzelni, de mondjuk ahhoz már marha nagyokat kell elmozdulnia a síkjából, nem?

köszi

Előzmény: digicat (267)
digicat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 267
Inkabb a szilenteket kell cserelni, azok szoktak elkopni.
Ugy tudod megnezni, hogy felemeled az autot, es megmozgatod a kereket minden iranyba a kerek sikjan kivul. Normalis esetben nem szabad mozogjon, minel inkabb lotyog, annal rosszabb. Ha megfigyeled, akkor azt is lathatod, hogy hol van kopas.
Speciel a te felfuggesztesedet nem ismerem, lehet, hogy az mas.
Előzmény: Ordas Farkas (266)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.03 0 0 266
tehát senki nem tud semmit a lengőkarkoról
Előzmény: Ordas Farkas (262)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.02 0 0 265
Rover Austin Metro 1,3-as 11 éves kicsi tűzpiros villám (90km\h-ig hihihihi)
Előzmény: Herbie_ (264)
Herbie_ Creative Commons License 2002.06.02 0 0 264
Hoppá, nekem is lemaradt: Xsara I.
Előzmény: Herbie_ (263)
Herbie_ Creative Commons License 2002.06.02 0 0 263
Egyébként milyen autóról van szó?

Én is voltam 90000-es szervízen, 40175 pénz. Semmi extra csak a kötelező dolgok.

Előzmény: Ordas Farkas (262)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.02 0 0 262
na volt az autó 90000km-s szervízen. 30ezer forintért a szokásos dolgokon kívül egy ilyen kb 5 cm-s fém darabot kicseréltek, mondták, ez a persely része, ezért nyikorgott a kocsi. MOndom oké.Még szóltak, hogy 4 lengőkarból 3-at ki kell cserélni kb 100 ezer lesz, mert darabja a javító készletnek volt egy évvel ezelőtt 15000

kicsit sokalltam, elmentem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta 7 ezerért hozza a javító készlet darabját, max 40-ből kivan az egész.

Közben felmerült egy sanda gondolat bennem.... mi van ha csak átvernek? :-))) meg tudom én állapítani, hogy tényleg lógnak-e a lengőkarok? azt mondja a szerelő, ha nem csináltatom meg, kitörhet a kerék, meg hogy most is azért áll kicsit befelé mint a két hátsó kerek ( nem látszik, csak ha baromira nézed).

Az nem azért áll úgy, mert nincs rajta terhelés? mert ha ülnek benne, akkor nem nagyon látszik.

Detonátor Creative Commons License 2002.03.13 0 0 261
Daewoo Matiz 3 éves (45ezres) szerviz.
Daewoo Gyulai, Budapest.

Motorolaj 3l: 6870 Ft
Olajszűrő: 1155 Ft
Üzemanyagszűrő: 2929 Ft
Fagyálló frissítés: 240 Ft (0.5l)
Munkadíj (2,5 óra): 7250 Ft
Kedvezmény (-10 %, Matiz-klub tagságból adódóan): -1845 Ft
+ 2 db hátsó lengéscsillapító csere garanciában.
------------------------------------------------
Végösszeg: 16 599 Ft

kivi Creative Commons License 2002.02.19 0 0 260
Ford Escort 1.6 Zetec 150ezres(?) szerviz, olajcsere nélkül:

Gyújtógyertyák 4db:            7220.-

Vezérműszíj: 10925.-
Vezérműszíjfeszítő görgő: 7363.-
Vezérműszíjfeszítő rugó: 580.-
Vezérműszíjfeszítő csavar: 618.-
Vezérműszíjvezető görgők 2db: 7582.-
Generátorszíj: 3430.-
Generátorszíj vezetőgörgő: 4161.-
Fékfolyadék: 2260.-
Hátsó fékpofák 2pár: 10403.-
Hátsó fékmunkahengerek 2db: 4180.-
Kerékagy porvédők 2db: 590.-
5. ajtó kitámasztógumi: 410.-
Üzemanyagszűrő: 2869.-
Munkadíj összesen: 28250.-
-------------------------------------
Összesen: 90841.-
Szkátó Creative Commons License 2002.02.18 0 0 259
BX_thomas

Macimedve megmondta a tutkót!
Ha a gépedbe laposszíj van, akkor ideje korszerűbbre cserélni...:)

Előzmény: BX_thomas (242)
pete_sampras Creative Commons License 2002.02.18 0 0 258
Sziasztok,
Nmesokara kell menjek az Almeraval a 30 ezres szervizre. Ugy mondtak, kb. 50-55 eFt lesz (ha mindent ok adnak). Ez egy kicsit nagyobb szerviz, megbontjak a feketet, gyertyacsere is lesz a sokasos olajok es szurokon kivul. Szerintetek milyen ez az ar? Tapasztalatok ?
Udv.
pete
fargo Creative Commons License 2002.02.18 0 0 257
Volvo 855 T5, 150 ezres szerviz:

ANYAG / ALKATRÉSZ, KÖTELEZÔEN CSERÉLENDÔ:
• Olajszűrô: 3.944
• Pollenszűrô: 13.600
• Sport légszűrô tisztító / olaj: 3.300
• Castrol RS motorolaj: 22.350
• Fojtószelep tömítés: 986
• Tömítô alátét: 443
• Műanyag bilincs: 1.375
• Egyéb szerviz segédanyag: 375
Összesen: 46.373

MUNKADÍJ, KÖTELEZÔ KARBANTARTÁS:
• Fojtószelep tisztítás: 2.500
• Alapjárati motor tisztítás: 2.500
• Pollenszűrô csere: 2.500
• Sportlégszűrô tisztítás: 2.500
• 150.000 km átvizsgálás: 10.000
• Teszter: 4.000
• Elektromos átvizsgálás: 2.500
Összesen: 26.500

KOPÓ, FOGYÓ ALKATRÉSZEK:
• Hátsô fékbetét, 1 garn: 17.577
• Izzó, 5W: 73
Összesen: 18.650

KOPÓ, FOGYÓ ALKATRÉSZEK CSERÉJE:
• Hátsó fékbetét cseréje: 5.000

JAVÍTÁS:
• Stabilizátor bekötô kar, 2 db: 39.033
• Stabilizátorkar csere: 5.000
Összesen: 44.033

EGYÉNI MACERÁK ORVOSLÁSA, ANYAG KTG:
• Hátsó szélvédô díszlécek: 15.639
• Szélvédô ragasztó készlet: 8.125
• Tubusos sélvédô ragasztó: 3.000
• Bontott csomagtérkárpit: 5.000
• Bontott jobbolali memóriás ülés váz: 30.000
Összesen: 61.764

EGYÉNI MACERÁK ORVOSLÁSA, MUNKADÍJ:
• Hátsó szélvédô csere: 10.000
• Üvegtörmelék eltávolítása ???: 2.000
• Ülés bekötés: 12.500
• Ülés áthúzása: 20.000
• Külsô / belsô mosás-takarítás: 2.600
Összesen: 57.100

MINDÖSSZESEN: 248.120

Kérésem ellenére elfelejtették beállítani a ködlámpákat, és elmaradt egy díszlés megigazítása is. A számláról lemaradt a nyikorgó kuplungpedál orvoslása, (zsírozás,) és nem számlázták le az ablakmosó löttyöt, kb. 3 litert. Az "üvegtörmelék eltávolítása" nem egészen érthetô, a hátsô szélvédôt csak kiszedték meg visszarakták, az nem törött el, és elôtte sem volt törmelék a kocsiban. Lehet, hogy az ablak kivágása során keletkezô szemetet pucolták ki a kocsiból, nem t'om...

Gotfroa Creative Commons License 2002.01.14 0 0 256
Citroen Jumpy 20 ezres szervize: Citroen Nagy, Bécsi úton: 27E +Áfa. Normális társaságnak tűnt...
SzaboZE Creative Commons License 2001.12.27 0 0 255
dec 21-én voltam szervizben, borravalóval 500 forintot fizettem. :) Hűtővizszint ellenőriz, utántölt. Igazából azért néztem be vele, mert jó arcok és meg akartam kérdezni normális-e hogy lefogyott a hűtőviz. Megnézték sehol nem ereszt.

SzaboZE

bosibo Creative Commons License 2001.12.22 0 0 254
Részleteznéd? Érdekelne a felsorolás!
Mi volt korrekten elvégzendő?
Előzmény: Törölt nick (253)
Herbie_ Creative Commons License 2001.12.20 0 0 252
Az előző tulaj miatt 68ezres szervíz, Skoda Felicia 57000 pííz:(
kivi Creative Commons License 2001.11.19 0 0 250
Ford Escort 1.6, téli átvizsgálás:



Fagyálló: 2719.-
Hűtőrendszer leeng.+felt.+légt.: 1350.-
Első fékbetét (1 db): 6330.-
Fékbetét rögzítő lemez: (?) 2053.-
Fékbetét csere: 2700.-
Óra megvilágító izzó (2 db): 993.-
Izzócsere: 1800.-
Műszerfal patent: (?) 439.-
Sárfogó gumi hátra (1 pár): 5250.-
-----------------------------------------
23634.-
kivi Creative Commons License 2001.10.11 0 0 249
Júniusban lezúzta a kocsim oldalát egy IFA. (Képek a http://www.extra.hu/fordtopic oldalon láthatók. A javítás GFB-re ment, de azért kértem számlamásolatot:



Bal tükör csere: 36604.-
Alváz+üregvédő csere: 1650.-
Ajtódíszlécek csere: 11964.-
Sárv. díszléc csere: 2484.-
Lakatolás: 56560.-
Fényezés: 49280.-
Fényezés anyaga: 47024.-
-----------------------------
205566.-

Detonátor Creative Commons License 2001.10.11 0 0 248
Nem szóltál, hogy a VW feliratot ne számolják fel neked? ;)

Bocs, tudod, hogy csak bohóckodok. Nézd el nekem!

Det

Előzmény: Aszpirin (243)
bosibo Creative Commons License 2001.10.11 0 0 247
Szkátó!
Pontosan így is lesz, látom egyetértesz velem!
Mellesleg egy fuvarozással foglalkozó cégnél dolgozom, pont a járműjavítási ágban, és a több, mint 110 gépkocsi üzemeltetése során szereztem némi tapasztalatot, annyit, biztos, mint Te...
Van pár Toyota Hiace is, túl már a 120 ezren, és még eredeti fékbetéttel, van VW Caravelle túl a 450 ezren, komolyabb bajok nélkül, és van Astra is, túl a szíjakon, és a 100 ezren is, meg túl a negatív tapasztalatakon is. Legtöbb a Mitsubishi terepes, hát azok is elég sokat bírnak.
Hja, kérem a budapesti, állandó városi forgalom elkerül minket itt vidéken... Ebből adódik a +1 nap!
Szevaaaaaaaaasz!! :-))
Előzmény: Szkátó (239)
Macimedve Creative Commons License 2001.10.11 0 0 246
A VW szíjak többnyire a Contitechtől (Ez a Continental egyik leánya) vagy a Daycotól (ez meg Pirelli...) származnak.
De bármelyik általam már korábban is említett cégtől is megkapod ugyanezeket a méreteket, csak olcsóbban, igaz a VW jel nélkül..... Vagy akár a Daycotól vagy a Contitól is. Szintén VW-Audi nélkül, olcsóbban. De ugyanúgy kompletten, szettben, feszítőkerékkel stb. együtt.
Előzmény: Aszpirin (243)
Macimedve Creative Commons License 2001.10.11 0 0 245
Ez nem laposszíj. A laposszíj tényleg lapos, mindkét oldala tök sima, és enyhén domború (hordószerű) szíjtárcsákon fut. Régi technika, még abból az időből, mikor az egész műhely összes gépét egy, az udvaron felállított bazi gőzgép hajtotta, egy az egész műhelyen végigfutó transzmissziós tengelyen keresztül. A laposszíj sokszor bőrből volt... Vannak területek, ahol ma is használatos, persze modern anyagokból

Ami az autókban van, az a V-bordás vagy hosszbordás-szíj, a német neve Rippenband, az angol pedig Ribbed Belt illetve a Gatesnál V-Belt. A Gates (www.gates.com) találta ki.... Gyárt ilyet pl. az Optibelt és a Strongbelt is. (www.optibelt.de, www.strongbelt.de ) A működési elve az ékszíjhoz hasonlít, nem a laposhoz.... A helyszükséglete pedig a laposhoz....
Az autókhoz egyébként speciális szériákat gyártanak, nem szabványos bordaszámokkal, meg esetleg spéci profilokkal.

Előzmény: Aszpirin (241)
BX_thomas Creative Commons License 2001.10.11 0 0 244
Végülis valami közöd csak van hozzájuk.
De nem voltak drágák a szijek ne ess kétségbe.
Nekem az utolsó vezérműszijcsere amiért fizettem, az 15 volt szijastól... :(
Előzmény: Aszpirin (243)
Aszpirin Creative Commons License 2001.10.11 0 0 243
Bocs, tényleg nem neked szólt.

Egyébként tényleg nem tudom, milyen gyártmányúak a szíjak, de eléggé feltűnő "VW" feliratok vannak rajtuk :-(((

Előzmény: BX_thomas (242)
BX_thomas Creative Commons License 2001.10.11 0 0 242
Jól van akkor ez nem nekem szólt! :-))
Azért mert nem látott mág autót nem biztos, hogy csak a traktorban van laposszij! (szkátó)
Előzmény: Aszpirin (241)
Aszpirin Creative Commons License 2001.10.11 0 0 241
Látom vicces kedvedben vagy. Én kevésbé, de már javul a hangulatom.

Szóval a laposszíj (szíj No. 1) az tényleg lapos, olyan 2 centi széles és hosszanti irányban bordázott a belseje. többek között a generátort is az forgatja. Igazáboól ez sérült le, valahogy bekerült egy éles apró kavics a szíj és a tárcsa közé, aminek következtében a kavics valósággal átfúrta a szíj közepét. Frankón átment rajta. A szíj persze azonnal meglazult és elkezdett nyikorogni. Ezért vittem szervizbe.

Az ékszíj (szíj No. 2) rendes szokványos ékszíj, kurva hozzáférhetetlen helyen van, és őszintén nem tudom, mi a francot hajt (valószínűleg a vízpumpát, de egyáltalán nem biztos. Próbáltam megállapítani, mire való, de felülnézetből nem tudtam megállapítani, mit forgat, mert nagyon eldugott helyen van.)

Ez utóbbit sejtem hogy önszorgalomból cserélték. Az előbbi cseréje jogos volt, én is láttam a sérülést rajta.

Előzmény: Szkátó (239)
BX_thomas Creative Commons License 2001.10.11 0 0 240
Nem arany, de continentál cumi! azok meg pénzbe kerülnek vagy dayco és akkor levettek rendesen.
Előzmény: Aszpirin (238)
Szkátó Creative Commons License 2001.10.11 0 0 239
bosibo

"Fékbetét majd 100 ezer körül, hátsó fékpofa talán soha nem kopik el, vezérműszíj majd 90-nél..."
Nálad a fékbetét 100 ezer km, a pofa örök élet...+1 nap.

Aszpirin

Jó sok szíj van a gépedbe. :)
Az enyémbe 1db ékszíj + 1db vezérműszíj leledzik.
Hiába no, szervóhoz, klímához hajtás is kell...;)

A laposszíj mit hajt? Utoljára fűrészgépen láttam... :)

Aszpirin Creative Commons License 2001.10.11 0 0 238
Újabb élmények: ékszíj csere több mint 11ezer forintért.

A járgány:
SEAT Toledo 1.6i, 1997-es
A szerviz:
SEAT Szabó, Budapest XVI, Újszász utca.
A munka mennyisége:
- fél óránál nem több, kicserélték az ékszíjat és a generátorszíjat
A számla (ÁFÁs árak):
-- Laposszíj 5.830,-
-- Ékszíj 2.771,-
-- Ékszíj csere 1.238,-
-- Ékbordásszíj csere 1.650,-
-- Összesen 11.489,-

Vazzeee, aranyból vannak azok a szíjak?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!