Hogy konsktruktív legyek, alternatíva lehet a végleges Budapest M5 -> M44 Békéscsaba hurok és vele a híd előre megépítésén, különösen ha az M44 folytatása belátható közelségben van. Nyilván a híd megépítése előrehozott költség, ez szól ellene.
Néhány másik csomópont tapasztalatai kapcsán, ha jelentős forgalom van balra kanyarodó irányban, főleg több ilyen irány esetén, a turbó körforgalom nem segít olyan sokat.
(A budakalászi 11-M0 csomópont durván extrém példa, de azért lehetne tanulni belőle)
Cipruson, sok évvel ezelőtt (azóta átépítették, ha minden igaz, majd egyszer megnézem az utcaképen).
Na jó, nem autópályán, mert előtte 50 méterrel kitették az autópálya vége táblát, utána meg az autópálya kezdetét. :o
Izgalmas volt, hogy autópálya, aztán dupla körforgalom (előtte olyanban még nem jártam), ráadásul ellenkező irányban, meg persze a másik oldalon vezetve.
Az első (kettő) -ben mentem mindjárt 2 kört, amire rájöttem, mi van.
Na az a körforgalom, ahol a Budapest-Békéscsaba irány a harmadik kijáratot kell válassza, várhatóan neuralgikus pont lesz, kérdés, kibírja-e addłg, amíg a végleges csomópont elkészül.
Ebben a felállásban óriási hiba lenne a Békéscsaba M44 -> Szeged M5 irányt ráereszteni erre a csomópontra, jól ki kell táblázni, hogy ők előzőleg mást válasszanak, pl. a Szenztkirály elkerülő felé küldeni ezt a forgalmat.
Budapest M5 -> Békéscsaba M44: a jelenlegi 270+ fokos lehajtó rámpa, át a felüljárón, első körforgalomban első kijárat, másodikban a harmadik kijárat a felhajtóra
Békéscsaba M44 -> Szeged M5: az M44 lehajtóról körforgalomban első kijárat, balra tart az M5 feletti felüljáróra (rögtön jobbra mehetne Pest felé), felüljáró után T elágazásban balra a felhajtóra
A végleges megoldásban kimaradna az 5-ös út, mindkét irány 270 fokos rámpán fordulna a lóherében, gyűjtő-elosztó sávról gyűjtő-elosztó sávra.
Amennyire látom, az ideiglenes megoldásban Békéscsaba felő az M44 előbb keresztezi az 5-ös utat, mintsem elérné az M5-öt, tehát az ideiglenes csomóponttól északabbra lesz majd a végleges.
Továbbra is az a nagy kérdés az ideiglenes tervek mentén, hogy hol lesz szükség balra kanyarra, akár körforgalmon át, de nem a nem szintbeni hurokkal megoldva, különönsen Budapest irányából Békéscsaba irányába M5->M44 forgalom, de érdekes még a Békéscsaba irányából Szeged irányába M44-> M5 forgalom megoldása is (hacsak ez utóbbit nem akarják levágva elvezetni, mondjuk a Szentkirály elkerülőn át; nem megszivatva sem Katonatelepet sem Lakitelket...)
A rajz alapján az 5-ös út csomópontja az M5-ön megszünne (a sárga vonalak, a fel és lehajtók és a mostani felüljáró is kuka) és csak az M44 csomópont ágain keresztül lenne kapcsolat az 5 és M5 között. Csak 2 csomópont lenne, az M44-5 és az M44-M5.
Én csak azt mondom, hogy a műholdkép alapján most nem ez épül, hanem egy ideiglenes megoldás, ami aztán ki tudja, hány évig marad használatban.
Ém elhiszem, hogy van ilyen távlati terv, de szerintem csak akkor fog megvalósulni, ha folytatódik az M44/M8 Dunaújváros felé. Addig pedig az 5-ös összekötő szakaszán át lehet az M5-M44 között közlekedni, ahogy a műholdképen látszik.