Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56900

Hogy konsktruktív legyek, alternatíva lehet a végleges Budapest M5 -> M44 Békéscsaba hurok és vele a híd előre megépítésén, különösen ha az M44 folytatása belátható közelségben van. Nyilván a híd megépítése előrehozott költség, ez szól ellene.

Előzmény: RadiX (56897)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.10.01 0 0 56899

Néhány másik csomópont tapasztalatai kapcsán, ha jelentős forgalom van balra kanyarodó irányban, főleg több ilyen irány esetén, a turbó körforgalom nem segít olyan sokat.

(A budakalászi 11-M0 csomópont durván extrém példa, de azért lehetne tanulni belőle)

Előzmény: RadiX (56897)
kamant Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56898

Voltam hozzá szerencsém! :)

Cipruson, sok évvel ezelőtt (azóta átépítették, ha minden igaz, majd egyszer megnézem az utcaképen).

Na jó, nem autópályán, mert előtte 50 méterrel kitették az autópálya vége táblát, utána meg az autópálya kezdetét. :o

Izgalmas volt, hogy autópálya, aztán dupla körforgalom (előtte olyanban még nem jártam), ráadásul ellenkező irányban, meg persze a másik oldalon vezetve.

Az első (kettő) -ben mentem mindjárt 2 kört, amire rájöttem, mi van. 

Előzmény: trizs77 (56882)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56897

Remélhetőleg turbo körforgalmat építenek mindkét oldalra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (56896)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56896

Na az a körforgalom, ahol a Budapest-Békéscsaba irány a harmadik kijáratot kell válassza, várhatóan neuralgikus pont lesz, kérdés, kibírja-e addłg, amíg a végleges csomópont elkészül.

Ebben a felállásban óriási hiba lenne a Békéscsaba M44 -> Szeged M5 irányt ráereszteni erre a csomópontra, jól ki kell táblázni, hogy ők előzőleg mást válasszanak, pl. a Szenztkirály elkerülő felé küldeni ezt a forgalmat.

Előzmény: RadiX (56895)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56895

Szerintem így menne az ideiglenes megoldás:

 

Budapest M5 -> Békéscsaba M44: a jelenlegi 270+ fokos lehajtó rámpa, át a felüljárón, első körforgalomban első kijárat, másodikban a harmadik kijárat a felhajtóra

 

Békéscsaba M44 -> Szeged M5: az M44 lehajtóról körforgalomban első kijárat, balra tart az M5 feletti felüljáróra (rögtön jobbra mehetne Pest felé), felüljáró után T elágazásban balra a felhajtóra

 

A végleges megoldásban kimaradna az 5-ös út, mindkét irány 270 fokos rámpán fordulna a lóherében, gyűjtő-elosztó sávról gyűjtő-elosztó sávra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (56894)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56894

Amennyire látom, az ideiglenes megoldásban Békéscsaba felő az M44 előbb keresztezi az 5-ös utat, mintsem elérné az M5-öt, tehát az ideiglenes csomóponttól északabbra lesz majd a végleges.

Továbbra is az a nagy kérdés az ideiglenes tervek mentén, hogy hol lesz szükség balra kanyarra, akár körforgalmon át, de nem a nem szintbeni hurokkal megoldva, különönsen Budapest irányából Békéscsaba irányába M5->M44 forgalom, de érdekes még a Békéscsaba irányából Szeged irányába M44-> M5 forgalom megoldása is (hacsak ez utóbbit nem akarják levágva elvezetni, mondjuk a Szentkirály elkerülőn át; nem megszivatva sem Katonatelepet sem Lakitelket...)

Előzmény: RadiX (56889)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56893

köszönöm, ezen jól látni.

Előzmény: strangerr (56888)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56892

Ez még klasszikusabb példa: https://maps.app.goo.gl/wQ2DPqSBqB5bo2Xg9 (M50 és M5)

Előzmény: NAR (56890)
altenberger Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56891

"Ne aggódj, a Ferihegyről a városba igyekvők nem nagyon fognak ott kikötni."

 

Pedig 10-20 %-kal kevesebb lenne az Üllői út terhelése, nem mindenki akar pont a Belváros déli része felé menni.

(Tudom, létezik az M4 - M0 - M3 útvonal is.)

Előzmény: toto92 (56871)
NAR Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56890

Simán: https://maps.app.goo.gl/sBsJAnUVWAp6Tufa9 Skócia, M9 -> M80 Edinburgh felől Glasgow felé.

Előzmény: trizs77 (56882)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 1 56889

A rajz alapján az 5-ös út csomópontja az M5-ön megszünne (a sárga vonalak, a fel és lehajtók és a mostani felüljáró is kuka) és csak az M44 csomópont ágain keresztül lenne kapcsolat az 5 és M5 között. Csak 2 csomópont lenne, az M44-5 és az M44-M5.

 

Én csak azt mondom, hogy a műholdkép alapján most nem ez épül, hanem egy ideiglenes megoldás, ami aztán ki tudja, hány évig marad használatban.

Előzmény: strangerr (56888)
strangerr Creative Commons License 2024.09.30 0 1 56888

strangerr Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56887

Rövidesen eldől kinek lett igaza:)

 

Előzmény: RadiX (56886)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56886

Ém elhiszem, hogy van ilyen távlati terv, de szerintem csak akkor fog megvalósulni, ha folytatódik az M44/M8 Dunaújváros felé. Addig pedig az 5-ös összekötő szakaszán át lehet az M5-M44 között közlekedni, ahogy a műholdképen látszik.

Előzmény: strangerr (56883)
RadiX Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56885

A 21-es sehogy sem autóút, csak egy szakaszokban 110-re engedélyezett főút.

Előzmény: Balikaa (56884)
Balikaa Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56884

Simán lehet. Elötte ki kell helyezni egy Autopálya vége táblát, utána meg egy Autópálya elejét. Így autóút pl. a 21-es is.

Előzmény: trizs77 (56882)
strangerr Creative Commons License 2024.09.30 0 0 56883

Az M5-M44 teljes lóhere, gyüjtő- elosztó pályákkal csazlakozik az M44- 5 csomöponthoz, ami fél- lóhere.

A másik fórumon van átnézeti, majd megkeresem.

trizs77 Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56882

Autópályán körforgalom ?

Előzmény: NAR (56880)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56881

no de akkor milyen ágak esetén lehet majd elkerülni a körforgalmat?

Előzmény: NAR (56880)
NAR Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56880

Egy körforgalomban lesz az M5-5-M44 csomópont, nem?

Előzmény: RadiX (56879)
RadiX Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56879

És hol? Mert 3 csomópont ilyen közel egymáshoz nehezen elképzelhető.

Előzmény: RadiX (56878)
RadiX Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56878

Most? Vagy mikor?

Előzmény: strangerr (56877)
strangerr Creative Commons License 2024.09.29 0 0 56877

Megépül az M5-M44 is, nem csak 5-M44.

Előzmény: RadiX (56875)
NAR Creative Commons License 2024.09.26 0 0 56876

Gondolom mint az M85 - M1 meg az M7 - 8...

Előzmény: RadiX (56875)
RadiX Creative Commons License 2024.09.26 0 0 56875

Kíváncsi leszek majd a végcsomópont működésére, miután átadták:

Csak én gondolom, hogy az összekötő rész az M5 és M44 csomópont között dugulni fog csúcsban? Főleg ha csak 2x1 sáv lesz.

Előzmény: trizs77 (56874)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.26 0 0 56874
RadiX Creative Commons License 2024.09.24 0 0 56873

ez elég érdekes csomópont design, bár valahol érthető: https://airportal.hu/wp-content/uploads/2024/09/gyorsforgalmi-latvanyterv-6.jpg

Előzmény: altenberger (56872)
altenberger Creative Commons License 2024.09.24 0 0 56872
toto92 Creative Commons License 2024.09.24 0 0 56871

Ne aggódj, a Ferihegyről a városba igyekvők nem nagyon fognak ott kikötni.

Előzmény: altenberger (56870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!