A 24 óra a zavarelhárítókkal szemben támasztott követelmény. A dolgozók munkáját minősítő mutató (ISO) az, hogy a bejelentett hibák hány százalékát képesek 24 órán belül korrekten elhárítani. Van feléjük egy minimális elvárás, amit tartaniuk kell.
Az 24-en túlnyúlókért akár szönyegszéle is járhat.
A 72 az a határ, amikor az ügyfél akár kötbér-igénnyel is felléphet.
Akadályoztatás esetén - pl. nem lehet bejutni a végpontra vizsgálat céljából - persze nem játszik az az idő, amíg az akadály fennál. Ilyenkor dokumentálva, kiértesítés mellett felfüggesztik a folyamatot. Ha az ügyfél ad ésszerű egyeztetett időpontot, akkor attól az időponttól újra ketyeg az óra.
Merthogy 2004 02.20-án 16.15-tól beírásod időpontjáig nem volt, azt tudjuk. De arról már nem számoltál be, hogy mikorra lett jó, és mi volt az oka....
Vagy lehet, hogy mondjuk másnap délre jó lett, és akkor bőven benne vannak a 24 órás zavarelhárítási időben, és ezt megírni snasz lett volna?...
Nos akinek elege van a nem MATÁV területen szolgáltatók drága tarifáiból, annak itt van 1 cég ajánlata
is, mellyel a nem Matáv területen szolgáltatók tarifáinál olcsóbban tud telefonálni belföldi, mobil és
nemzetközi irányba.
A szolgáltatásra az 1212 ingyenes számon lehet regisztrálni és a 1515-ös
előhívóval vehető igénybe a szolgáltatás. 24 órán belül aktiválják és a
vonal előfizetőjének kell megrendelnie a szolgáltatást. Ahogy néztem elég
kellemes percdíjak vannak és kedvesek az ügyfélszolgálaton. Másodperc alapú
számlázás, havidíj nincs.
Mindez 2002 február 18 óta! Hogy mik nem vannak!?!
Nos akinek elege van a MATÁV drága tarifáiból, annak itt van 2 cég ajánlata
is, mellyel a Matáv tarifáinál olcsóbban tud telefonálni belföldi, mobil és
nemzetközi irányba.
1. Tele2
A szolgáltatásra a 06-80/20-20-20-as számon lehet regisztrálni és a 1502-es
előhívóval vehető igénybe a szolgáltatás. 24 órán belül aktiválják és a
vonal előfizetőjének kell megrendelnie a szolgáltatást. Ahogy néztem elég
kellemes percdíjak vannak és kedvesek az ügyfélszolgálaton. Másodperc alapú
számlázás, havidíj nincs.
egyéb: www.tele2.hu
2. Váltószám
A szolgáltatásra a 1288-as ingyenes számon lehet regisztrálni és a 1553-as
előhívóval vehető igénybe. Kiküldenek egy szerződést, visszaküldöd és a
beérkezéstől számítva 24 órán belül aktiválják és a vonal előfizetőjének
kell megrendelnie a szolgáltatást. A percdíjak jók, az ügyfélszolgálat
korrekt. Másodperc alapú számlázás, kapcsolási- és havidíj nincs. Itt
létezik üzleti csomag is, melynek van havidíja 8000 Ft, azonban ez
lebeszélhető.
egyéb: www.valtoszam.hu
Az Invitelnek léteznek kedvezményes Internetcsomagjai is, melyek
tartalmazzák a telefondíjat és a Tele2 is tervez ilyeneket!
A csomagok bármely Matáv csomaggal használhatóak.
Invitel és Hungarotel területen élőknek pedig a következő lehetőség van telefonszámlájuk csökkentésére:
http://www.matav.hu/magyar/lakossagi/termekek/1515.html
A mai napon 16.15-kor isdn vonalatunkat vissza alakították analóg vonallá. Mire kiprobálhattam volna a telefont az "úriember" eltűt, köddé vált. 17.00-tól probáltam bejelenteni a hibát, de e levél megírásáig semmi sem történt (19.30).
Hiba leírása 1.: a telefonkagylót felemeve várom a vonalat de semmi, 50-60-70 probálkozásra sikerül 1x volnalat szerezni, ami kb tart 3-4 percig, majd megszakad, és kezdődik újra a harc a vonalért.
A hibabejelentő összes munkatársának elmondtam előlről-hátulról, töviről-hegyire a problémámat. Mindannyian arra hivatkoznak, hogy miért nem próbáltam ki, míg itt volt a "szakember". Mint említettem, a szaki fél perc alatt eltűnt, se köpni, se nyelni nem volt időm. Munkatársaik arról tájékoztatást nem tudnak adni, hogy melyik "szakemberük" járt ma a helyszínen. Felettese senkinek sincs, sem a telefonos kollégának, sem a műszerészeknek. (Azt is elég nehéz elhinni, hogy a MATÁV-nál főnöke mindenkinek csak hétfőtől péntekig, 8-16 óra között van. Még a legutolsó rakodó munkásnak is van műszakvezetője, akár egy-kettő-három műszakban dolgozik is!)
Ja, a probléma leírása 2.: ha minket hívnak nálunk csörög, mint a kisangyal, de a másik félnél azt mondja, hogy a hívott szám pillanatnyilag nem kapcsolható. Egy ISDN vonal visszaalakítása ekkora probléma, milyen lehet a kialakítás ?????
A másik: hogy ha 17h-tol jelentem a hibát 30 percenként, és közlik, hogy a szerelők 20h-ig dolgoznak, akkor miért nem tudnak idejönni és megnézni, amit a "tanult" kollégája okozott. Egyébként azt sem értem, miért non-stop a hibabejelentés, ha csak délelőtt (?) v. délután (?) veszik fel a műszerészek a bejelentéseket, a 16 óra után bejelentettek az nap már véletlenül sem orvosolhatók. Közlik még velünk, hogy szombat és vasárnap félerővel dolgoznak, és nem biztos, hogy kijönnek megcsinálni. A mai napon fél délután itthon ültünk, és a maguk hibája miatt a következő napon is fél napig a "csúcs műszerészt" várhatjuk.
"A minőség garanciái a Matávnál" azért ez a szlogen elég durván és nevetségesen hangzik nem? Persze azt sem értem, hogy mire fel nyerték el a ISO 9001:2000 tanúsítványt, ha egy telefonvolat nem tudnak visszaalakítani.
Mélységesen felháborít a hozzáállásuk, mivel a hibát nem én okoztam, illetve míg "szakemberük" meg nem jelent, semmi baj nem volt a vonallal. Ezek után a minimum, hogy megpróbálják minél előbb kijavítani, és nem az, hogy a hibabejelentős kollégák folyamatosan azt ismélgetik, hogy miért nem próbáltam ki, míg itt volt a szerelő.
VVV
Várom Villám Válaszukat
Tegnap mondta a rádió, hogy elindul a szolgáltatóválaszthatás számmegtartással. Most akkor ez azt jelenti, hogy itt Matávos körzetben akár a Monorteltől is rendelhetek vonalat? És ez pontosan hogyan működik? Hivtam az 1212, de persze ők semmmit sem tudnak az egészről!
Mindenkinek békés, szeretetteljes, boldog, sikeres és bőséges Új Esztendőt kívánok szeretettel.
És sajnálom, hogy időhiány miatt fórumtársaimnak Karácsonyra nem kívántam hasonló szépeket - remélem ettől fügetlenül mindenkinek szép volt az ezévi (is)!
Ha esetleg nem hallottatok volna róla, változott a Matáv SKY DSL csomagja. Szerintem előnyére.
Válasszon internetezési szokásainak megfelelő Sky DSL szolgáltatást!
A Sky DSL kibővült szolgáltatásválasztékának segítségével eldöntheti, hogy kedvező telefondíjú internetezést tartalmazó, vagy forgalom alapú Sky DSL szolgáltatást vesz igénybe. Sőt, akár GPRS mobiltelefonnal rendelkezők használhatják a Sky DSL-t! A Sky DSL 40, illetve 100 elnevezésű szolgáltatások 40, illetve 100 órányi internet-elérés telefondíját is tartalmazzák. A Forgalom alapú Sky DSL tartalmát nem időben, hanem a letölthető havi adatmennyiség nagyságában határoztuk meg. A Forgalom alapú Sky DSL szolgáltatás havi 500 MB-nyi adatforgalmat tartalmaznak.
Amennyiben 2003. október 1., és december 31. között rendeli meg a Sky DSL szolgáltatáscsalád bármely tagját egy éves határozott idejű szerződéskötés mellett biztosítjuk a kedvezményes 2 illetve, 1,5 éves szerződéssel igénybe vehető havi és belépési díjakat!
További információk a szolgáltatáscsaládról
A Matáv Sky DSL a meglévő internet-elérés letöltési sebességét sokszorozza meg, így a műholdas szolgáltatás díja mellett internetszolgáltatójának továbbra is fizetnie kell az alap internet-kapcsolat díját. A kedvezményes 40, illetve 100 óra elhasználása után a hatósági telefondíjak mellett internetezhet. A 40 és 100 óra munkanapokon 18 és 24 óra között, hétvégén és munkaszüneti napokon 7 és 24 óra között vehető igénybe.
A Forgalom alapú Sky DSL esetében a havi 500 MB túllépése után, MB-ként bruttó 50 forint forgalmi díj fizetendő. A Sky DSL GPRS szolgáltatással maximálisan 512 kbit/s-os letöltési sebesség érhető el.
A 40, illetve 100 órás Sky DSL szolgáltatás kizárólag Matáv analóg, vagy ISDN telefonvonallal rendelkezők vehetik igénybe, a szolgáltatáscsalád többi tagja azonban, távközlési és internetszolgáltatótól függetlenül, Magyarország teljes területén használható.
Amennyiben ajánlatunk felkeltette érdeklődését, és szeretne többet megtudni a szolgáltatásról, hívja a 1235-öt, a Sky DSL ingyenes ügyfélszolgálati számát, vagy keresse fel a www.matav.hu-t, illetve térjen be az Önhöz legközelebb eső Matáv Pontba, vagy Hivatalos Partnereinkhez!
Azért a Matáv versenypiaci PR-minősége elbújhat a DT 2-3 évvel ezelőtti szellemes, pikáns(?) de rövid és velős stratégiájához képest!
Ezek a beszélgetős lábbelik (A kifejezetten HÜLYÉRE SZABOTT gügyögő hanggal! Ha ilyen nő kerülne a közelmbe, a kasztrálást választanám!) nálam már a hányinger-szintemen is túl van.
Én, aki a kékvérű vaginatócsák mellet is zabáló :-), megfelelően edzett reklám-viselt embernek mondhatom magam, a Matáv Csevegő és netes reklám-spotjairól kénytelen vagyok átkapcsolni izomból, mert egyébként leói üvöltésben és anyázásban török ki magamból mint állati ösztönlény!
A VRAM bunkó(fón)os reklámja legalább a kezdeti képbe beleillik valahogy (készülék-ablakon-kidobálás!), nem mintha ettől az elmebeteg UNOKÁMOSTÓL nem kapnék aranyeret a hasmenéstől amit az idegroham okoz...
De a Matáv által megbízott(!) PR cégek minőségi szinvonala olyan alacsony, hogy azt Anettka és csatolt részei is könnyedén felül tudják múlni - sőt: én csak szánom a Matáv projektigazgatóságának általam igen tisztelt és zeretett (!!!) munkatársait, projekt-menedzsereit, amiért NINCS EREJÜK és lehetőségük beleszólni ebbe a "kimenetbe"! Ugyanis ez az egész PR mocsok épp az ő munkájukat húzza sárba - pedig a péntek13-tól a csevegőn át a sokatmondóig IGAZÁN REMEK ÖTLETEK, ahhoz képest is, hogy nincs igazi verseny!!!
Ujságok, magukat valamire tartó web portálok az impresszum címszó alatt közlik a kiadvánnyal kapcsolatos tudnivalókat, elérhetőségeket, stb.
A matav.hu oldal impresszumában többek között ezek állnak:
Ha ügyet szeretne intézni, szolgáltatást kíván megrendelni, írjon az ugyfelkapcsolat@mail.matav.hu címre!
Ha befektetői információra van szüksége írjon, az investor.relations@ln.matav.hu címre!
Ha üzleti kommunikációs szolgáltatásainkról kér tájékoztatást, írjon az uzletiakcio@matavnet.hu címre!
Ha képzési ajánlatainkról kér információt, írjon a nagymathe@mail.toig.matav.hu címre!
Ha a telefonkártyáról kér tájékoztatást, írjon a telefonkartya@ln.matav.hu címre!
Ha kereskedelmi partnerünkként tenderfelhívásainkról, elfekvő készleteink kiárusításáról kér tájékoztatást, írjon a pap.gyorgy@ln.matav.hu címre!
Ha Ön viszonteladónk, vagy az kíván lenni, kérjük, írjon a dealer@mail.matav.hu címre!
Amennyiben a Matáv nagykereskedelmi tevékenységével kapcsolatban kérdése van, kérjük, írjon a ws@ln.matav.hu címre!
Összekapcsolási ügyekben az osszekapcsolas@ln.matav.hu címen várjuk kérdéseit.
Ha belsőellenőrzéssel kapcsolatos információra van szüksége, ezt jelezze az internal.auditing@ln.matav.hu címen!
A Tudakozóval kapcsolatos kérdéseivel, észrevételeivel forduljon az adatpont@ln.matav.hu címhez!
Ha a Tudakozó Plusz szolgáltatással kapcsolatos észrevételei, kérdései vannak, írjon a tudakozoplusz@ln.matav.hu címre!
Én pl. javasolnám az ögyfélkapcsolati cím használatát.
Volt, hogy írtam nekik a weboldalukkal kapcsolatban, és válaszoltak: köszönve az észrevételt jelezték, hogy a megfelelő szakterületnek továbbítják felvetésemet.
A reklámstratégiáról lehet persze vitatkozni. A levélírónak csípi a szemét egy-két áttételes szekszuális utalás. Viszont pl a "répatortás" filmről említést sem tesz. De biztos az sem tetszene, merthogy az is utal a nemi szerepekre: apa Eiffel-tornyot épít, anya meg füzési receptek után kutat a neten. Ugye itt is a nők kizsákmányolása...
Én meg unom a tamponreklámokat, egyebeket, de hogy a témánál maradjunk - távközlés és reklámetika: felháborít, amikor egy mobilszolgáltató reklámjában furkos-botos maffiózóknak állítja be a konkurenseit...
>Várom a fent idézett szövegben említett "készséges válaszukat",
Szóval arra ugyan várhat a levélíró, ha levelét mindenféle lev.listákra, fórumokra irja, csak egyedül a matávnak nem.
>amelyben meztelen kigyúrt férfi felsőtesteket, lengén fedett duzzadozó péniszeket láthatok.
Van persze ilyen reklám is. csak az egy másik cég, másik termékcsoport, másik reklám, más célcsoportnak...
Honalpukon az alábbi szöveg található:
"Kérjük, ha honlapunk megnyeri a tetszését, vagy vannak ötletei, kérdései, illetve kérései, írjon nekünk! Készséggel válaszolunk minden levélre, arra törekszünk, hogy honlapunk valóban elnyerje az Ön tetszését is."
Ám ezek után nincs olyan emailcím, ahol valóban a tetszésemmel kapcsolatosan tudnék véleményt adni. Kérem továbbitsák az alábbiakat a megfelelo" helyre.
Köszönöm.
Tulajdonképpen honlapjukkal, reklámstratégiájukkal szembeni mély nemtetszésemet szeretném kinyilvánítani. Szomorú látnom, hogy egy ekkora és neves vállalat nem tud megfelelőbb reklámstartégiát kitalálni mint a szexuális képzetek termékhez való társítása. Az utólsó cseppet a mai napon a www.port.hu honlapon elhelyezett flash animációs bannerük jelentette, melyen egy férfi panaszkodik: "A főnök folyton azt figyeli, hogy mit töltök le" miközben a képen látjuk az irodai számitógépét egy fürdőruhás női alakkal - majd: "Most már otthon is ingyen szörfözhet." és látjuk az otthoni számitógépet ugyanazzal a fürdőruhás női testtel. Bocsánat, női torzóval, hiszen csak deréktól fölfelé látjuk, dehát végül is mi fontos lehet még a melleken kívül egy nőben. (Örömmel látom a vagina bemutatását ebben a kampányukban- nyilván Önökön kívül álló okok miatt- még nem hasznosítják.)
Nyilván nem egészen értik, mi is a problémám, hiszen ha értenék, nem néznének át a magyar népesség cca. 55%-át kitevő női nemen.
Sajnálom, hogy az Önök számára nem vagyunk vásárlóerővel bíró célcsoport, hiszen az azért gondolom egyértelmű, hogy engem nemigazán érint meg az otthoni pornósiteböngészés lehetőségének csillogtatása.
Sőt mi több, nem szerepel vágyaim közt az sem, hogy közös otthonunkban férfipartnerem női torzókat nézegessen a közös pénzből finanszirozott netszolgáltatás igénybevételével.
Nyilván ezekkel a "furcsa" szokásaimmal nem vagyok izolált jelenség a társadalomban, sok nőtársam érez hasonlóan.
Azt is sajnálom, hogy koncepcionális szinten egyetértenek a női test prostituálásával, az eufemizáltan "erotikus"nak bélyegzett ipart támogatva, annak ellenére, hogy köztudott hogy mindez a nők kizsákmányolására és a férfiak kizárólagos igényeinek kielégítésére szolgál, sőt , a jelek szerint válalltan erre építik ki szolgáltatásukat.
Mitöbb, azt is sajnálom hogy a hibás társadalmi képzetek ismételgetésével, újbóli szájbarágásával mélyítik ezeket a társadalmi tudatalattiban, ezzel nehezítve az amugy is oly háttérbe szorított női jogok érvényesülését. A "hibás képzetek", amire utaltam pl: a számitástechnika férfijáték, "érteni" kell hozzá; a net szexlapnézésre való; ellenben a nők csak csevegnek butácskán (ez további, elsősorban televízióban sugárzott csevegő dícsomag hirdetésekből következtethető),stb.
Továbbá értetlenül állok egy másik, újságborítón látott hirdetésük előtt is, amelyen az internetes szolgáltatást egy rózsaszín fűzőbe szorított női felsőtest eldeformált-elszorított mellei között kéjelgő, hosszúujjú piros melegítőfelsőbe öltöztetett kisméretű férfialak reklámozza. A felirat tanulsága szerint "ott lehetsz mindenhol". Hmm. Mondanám, hogy nyilván ez a hirdetés is csak a férfiak azon szűk csoportjának szól, akik számára a mindenséget a női mellek jelentik, de még ezt sem állítanám, hiszen a képen látható betegesen soványka vállakkal és amputáltnak tetsző karok csonkjaival bíró nő inkább szánalmat ébreszt. Próbálták esteleg valami kontrollcsoporton tesztelni hogy ez a reklámfotó hány embernek juttatja eszébe a netvásásrlás igényét, illetve erősíti meg őket az Önök netszolgáltatásának minőségét illetően? Meggondolandó lenne.
Sorolhatnám más reklámaikat is, a két kiragadott példa csak a kampányuk két darabja.
Sajnálom, hogy az emberek sokszor a monopolhelyzet adta szükségből választják Önöket a valós márkaszeretet és mögöttes minőség helyett. Sajnálom, hogy csúful kihasználják az ebből adódó lehetőségeiket és minőségen aluli reklámstartágiájuk lengi be a médiát.
Félretéve a magyarázós hangnemet, női mivoltomban mélyen sértve és megalázva érzem magamat a reklámaik által , és nyilván így érez sok más nő is,azok, akik nyilvánítanak véleményt, de esetlegesen nem veszik a fáradtságot az Önök felvilágosítására; illetve aki beletörődve/megedződve a társadalom velünk szembeni bánásmódján elszokott már attól/még nem szokott rá hogy saját szemszögéből elemezzen dolgokat és vegye észre azokat a törekvéseket, melyek a tradícionális női szerepek megtartását, a női jogok elnyomását célozzák.
Jelen levelet BCCben továbbítom ismerőseimnek és az általam használt levelezési listákra. Az email továbbküldéséhez is hozzájárulok. Biztatni fogom őket és az általam látogatott netes felületek felhasználóit szolgáltatásaik igénybevételének minimalizálására vagy lemondására. Nyilván ez nem fog jelentős veszteségeket okozni Önöknek. De minden energiámat bevetve sem tudok akkora kárt okozni, mint az Önök reklámkampánya okoz a társadalmi tudatban.
Várom a fent idézett szövegben említett "készséges válaszukat", melyben reményeim szerint megmagyarázzák nekem hogyan kapcsolódik ily szorosan a nők szexuális kizsákmányolása az Önök szolgáltatásához, illetve segítenek megértenem miért is célkitűzése az Önök vállalatának a nők elnyomását célzó társadalmi törekvések fenntartása és elmélyítése. Továbbá várom szives tájékoztatásukat arról, hogy mikorra várható a reklámkampány azon szakasza, amelyben meztelen kigyúrt férfi felsőtesteket, lengén fedett duzzadozó péniszeket láthatok. Örömmel látnám ha az emlitett rózsaszín fűző szorításával analóg módon herecsipeszeket viselne a modell.
Megnyugtatlak, nem lehetséges.
Egy 51-es körzetszámra kezdeményezett hívás, nem tud emelt díjassá válni.
Szerintem a tévénézős ismerősöd azt hallhatta félre, hogy a felhasználónak nem kell bontania és újra felkapcsolódia az immár igencsak emelt díjas számon. Ezt ugyanis megteszi helyette az óvatlan kattintással letöltött progi. Így ő - ha nem eléggé figyelmes - nem vesz észre semmit.
Éljen számlapanasszal, így kiderül, a matáv szerint mikor milyen számokat hívott. Volt-e olyan, hogy az 51-es megszakadt és rögtön utána jött egy külföldi emelt díjas, és jó erősen gondoljon vissza arra az alkalomra. Azt hiszem, ennél többet nem is nagyon tehet.
Nem nézett szexoldalakat, egyáltalán, semmi olyan oldalt, amilyenből akárki ne nézne meg egy csomót, ha csak felmegy a netre. Átnéztem a historyját, biztos vagyok benne. Ráadásul a tárcsázási beállítások is teljesen rendben vannak, minden felcsatlakozáskor ott virít a freestart száma, ugyanis azt használja.
Egy másik ismerősöm szerint a tévében is volt szó erről a dologról, és állítólag egy matávos illető nyilatkozott, hogy aki nem figyel oda, hogy milyen weboldalakat látogat meg, az egy családi házat is elnetezhet a hétvégén. Az egészben az a legdurvább, hogy a tévénézős ismerősöm szerint azt mondták, hogy újratárcsázás nélkül is emelt tarifás módba léphet az ember, azon a netes behívószámon, amit normálisan használ. Szerintem ez kibaszottul nem lehetséges, de örülnék, ha valaki megnyugtatna...
Ha valami szexoldalon gondatlanul nyom egy OK-t, akkor a windows tárcsázási beállításait átállító program telepítését indíthatja el. Utána ez a fizetős oldal a rohadt drága hívás díjából kaszál.
A moden-beállításai hogy néznek ki? Biztos, hogy kizárólag 51-es körzetszámon netezett, vagy csak úgy gondolja?
Azt természetesen tényleg nem tudják megmondani, hogy milyen oldalakat nézett meg, de híváslistát tudnak adni. Nem hiszem, hogy ilyen drága lenne, inkább oldalanként ennyi. De ha számlareklamációs panasszal él, akkor nem kell fizetnie a híváslistáért. Vagy megrendelheti az "eszamla" szolgáltatást, az talán ingyen van, és ott le lehet kérni a hívások listáját.
Szevasztok! Egy ismerősömnek több tízezer forintos telefonszámlát küldtek ki a matávtól, mondván, hogy olyan weboldalakat látogatott, amikért sokat kell fizetni. Azóta hallottam, hogy állítólag a tévében is volt szó erről, egyesek több százezres számlákat is kaptak, és minden rendjén van ezzel. Hallottatok ti már ilyesmiről, mi a rák ez? Hogy a francban képzelik ezt? Mit lehet tenni ellene? Az internetezés amúgy modemen egy sima 51-es behívószámon történt, nem bontott a modem, nem hívott új, emelt tarifás számot stb. Az ismerősöm nem internetezik sokat, és semmi extra weboldalt nem látogat: állást keres, tévéműsort néz meg meg ilyenek.
Amikor az ismerősöm az 1212-n érdeklődött arról, hogy miről van szó közelebbről, azt mondták, nem tudják megmondani, milyen weboldalakért is kell fizetnie, mert rengeteg tétel van, és ha kíváncsi rá, hogy mik azok pontosan, akkor tételenként 75 Ft-ot kell fizetnie a listázásért.
Maga Bölcskei Imre nyilatkozta 2 hete a Népszabiban Szabó Brigittának, hogy eszük ágában sincs csökkenteni a GSM-RLL-ek előfizetőinek havi díját. És
- szerinte NEM BAJ, hogy nem tudnak vele faxolni (mert szerinte az egyetemes tki szolgáltatásba az nem tartozik bele :-hogyan kell vicsorogni szmájliben?!?!)
- nem baj, hogy nem lehet netezni sem vele
(detto)
És a gyöngyszem: az előfizetési díj egy egész szolgáltatási terület 8értsd vezetékes) átlagos műszaki állapotára utaló költségalapú (sic!) és EZÉRT nem lehet csökkenteni a GSM-RLL-esek havidíját!!!
Akkor csak annyit árulj el nekem, kedves kollégám, hogy amikor 4 éve megoldott a GSM faxolás lehetősége és már GPRS alapon szörfölnek (olyannyira ugye, hogy éppa W900 szüntette be a 777-es netes elérésé és csak wapra trerelte az ügyfeleit :-D ), akkor a Matáv - W900 - Motorola(?) ezeket mind miért nem tudja megoldani?
Hű de nem vagyok mobilpárti (ismerhetsz már), de Bölcskeitől és az RLL-től a gyomrom kifordul külön-külön is. Együtt meg egyzserűen törvénytelennek tartom.
(És akkor azt a riasztós ügyet nem is engedem be a tudatomba, mert a Matáv GSM-RLL BESZÉDCÉLÚ GSM alkalmazás, ami miatt NEM MINDEGYIK riasztó-megoldás működik.)
Mondok jobbat is: nem is olyan biztos, hogy egy GSM-RLL bázisállomás esetében is külön ELMÜ (helyettesítsd emegfelelővel) áramvételezési szerződést kötnek - mint egy normális BTS-nél, 3 órás elhárítási határidővel és ha nem sikerül vagy előre bejelentett üzemszünet van, vajon a W900 vagy a Matáv aggregátoros embere kiruccan oda éjjel 2-kor?!- azaz a segélyhívás lehetősége legalábbis korlátozott és megkérdőjelezhető a CB ellátottal azonos üzembiztonság is.
Az egy jó duma Bölcskeiék részéről, hogy mobil Matávtelefont kap az ügyfél - de ha irányított sugárzókkal dolgoznak, és esetleg a csatornaszám is korlátos, sőt ha el van osztva a sugárzók között, akkor nem mehet akárhová a faluban a kis kézikészülékével:-D
Akár itt, akár mai-ben jöhet kérdésed, szívesen segítek!
Előrebocsátom, hogy a múltkori egy hetes leállás óta rosszabbul működnek, mint addig, bár néhány tanácsomat megfogadták:-)
A technikai részét illetően pontosan nem tudom, hogyan működik a dolog, de a telek szomszédok elmmodásai szerint sokat nem ér. (Mi még időben le tudtuk mondani és inkább választottuk a mobilt)
Egyébként az index fórumán is olvasható volt erről a technológiáról sok minden, a topic címére nem emlékszem.
> A matáv által javasolt megoldás egy kalap kaki. Jobban jársz mobillal.
:-)
Mivel a Matáv is nagy valószínűséggel egy a Westel GSM hálózatán működő speciális telefont fog felszerelni, ezért nem igazán látom a kettő közt a különbséget.
>(Minek is fizetnéd a havi díjat, ha nem vagy a nyaralódban?)
A riasztót szokták rákötni általában, azért kell a telefon, és minimál díjcsomaggal végülis elviselhető a költség.
Feltétlenül szükséges a vezetékes telefon?
A matáv által javasolt megoldás egy kalap kaki. Jobban jársz mobillal.
(Minek is fizetnéd a havi díjat, ha nem vagy a nyaralódban?)
Vettem egy nyaralót és be akarom köttetni a vezetékes telefont. A Matáv azt mondta, hogy nem huzza ide a kábelt, hanem Dektet szerel be. Kérdeztem mi az, de olyan szakmaiul beszéltek, hogy semmi sem értettem belőlle.
Kérdésem hozzátok, hogy mi az, hogyan működik, drágább-e a vezetékes telefonnál, milyen a minősége? Ja és befér-e a házba, mert valami toronyról és antennákról is beszéltek.
Köszi!