Szasztok!
ketto dolgot szeretnek irni
1., asszem sok rokker nem a mas altal megirt zene
ujraertelmezese botrankoztat meg (lasd Emerson, hogy egy nagyon ismert legyen), hanem a tulzott
egyszerusites. Lehet hogy egy nagy rajongo minden remixet tok masnak hall, cde szerintem ertheto, ha valaki meg tokugyanolyannak
2., valoban sok rockszam nem ad olyan jo repullogepet, de a zene szolhat barmirol, nem csak
"egyszeru" erzelmekrol (pl felelem, borzongas,stb.
asszem a peldak nem tul jok, de sebaj...)
szal mondhat peldaul dolgokat (nekem) a szulo gyerek kapcsolatrol a kirepules idejen
(Threshold: Angels)
na egyelore ennyit, remelem nem tunt tul okoskodonak, se hosszunak
elégitsetek már ki:
Nektek mit mond egy rock-szám?
na valami okosat....
hozzá kell tennem, hogy én régen erösen a The Cure , a Sisters of Mercy és természetesen a Depeche Mode iránt voltam fogékony.....
Akkor meg éppen az volt a szar hulladék "techno" helyett. akkor azt volt DIVAT szidni!
egyébként meg a technora (mostly progressiv) tudok igazán elrepülni! no sör:-(
hajrá DJ Ventillator! (lengyel...)
A legjobb DJ egyertelmuen Dj Ebola aki amugy a Darkthrone dobosa es Fenriz a neve. Norveg..
De gondolom o is latta hogy az egesz egy kalap szart nem er (marmint a house, techno meg a tobbi) igy szerencsere hamar felhagyott vele.
Hogy miert fikazza mindenki a teknot, a hazat meg a tobbi 3 hangbol allo szart? Mert nincs mondanivaloja. Ures. Mint azoknak a feje akik imadjak. Egy zenerajongo nem azert hallgatja a kedvenceit mert meno, hanem azert mert tetszik neki a zene mondanivaloja. Mindegy hogy rasszista, satanista, kereszteny, vegan vagy barmi, ugyis mindenki megtalalja a neki legtobbet nyujto zenet. Persze a divatiranyitotta uresfeju plazacicak es plazafiuk beerik ennyivel is...
Egy ideig meg talan fennmarad aztan a poserek ugyis eltunnek...
Köszönjük az "értékes" hozzászólást. Talán jobb is, hogy nem hallgatsz rock zenét. A house, techno szemét pedig tényleg fejlődőképes - olyan mélyről nem nehéz, annál csak jobb jöhet.
"Lehet a rockzenét szeretni, de alapvetően az már egy idejétmúlt dolog, semmi fejlődés nincs gyakorlatilag kb. jó tíz éve."
Ez most biztos egy ilyen veeczes beszólás akart lenni... ;) Azért mert Te 10 éve nem hallgatsz "rock" zenét, azért még nem biztos hogy megállt a fejlődés azóta (szerintem pont az ilyen tucc-tucc tuccatzenéknél állt meg a fejlődés, legalábbis nekem mind ugyanolyan sablonos). Inkább hallgass bele az ftp://angel.euroweb.hu-n található Ozric Tentacles mp háremekbe, most töltöttem fel, talán meg is fox lepődni, mik nem vannak (gy.k. nem "tipikus" rock, mondhatni psychadelic rock, a remixek meg szerintem még a begyepesedett housei mókusok tetszését is megnyerhetik).
Hát nem tudom, én úgy látom, hogy manapság igazán fejlődés a breakbeat alapú tánczenéknél van, meg esetleg a 4/4 alapú techno house, stb. zenéknél.
Lehet a rockzenét szeretni, de alapvetően az már egy idejétmúlt dolog, semmi fejlődés nincs gyakorlatilag kb. jó tíz éve.
A zenének pedig fejlődnie kell, különben unalmassá válik.
Úgyhogy én minden magát értelmesnek tartó rock rajongó ellenére is maradok a modern elektronikus zenéknél.
te kis surgyelán piskóta,
most képzeld el ha mindenkinek a te nöd tetszene... nagy bajban lennél mert le kéne mondanod róla , mert tuti nem te lennél a befutó!
Mert mindennél létezik egy jobb.
Még a te hulladék zenédnél is --- másnak más a jobbb.
Grandmaster Flash-éket lehet szidni mint a szart !
Az egészet ök kezdték... Azért elég jól rázta rá fél Európa + Amerika.
ha nönemű vagy tegyél a nöd helyére pasit!
Én ettöl a zenétöl élvezek nem pedig a rocktól punktum!
Ehh... Ez piskóta. Hallotál már arról, hogy az embereknek _különbözik_ az ízlése?? Ami neked jó attól én lehet, hogy a falra mászok. És fordítva. Vagy az is lehet, hogy csak nem találtuk meg az adott stílus lényegét? És ezért nem is értjük?
Sajnos nagyon szomorúnak találom ezen sutyerák, primkó stílus igen nagy közönséget érintő diadalmenetét. Elég baj ez, hogy igény van rá. E mögött a stílus mögött húzódik meg a kisstílű, semmitmondó gondolkodásmód, befolyásolhatóság.
Hát igen. DT, Opeth... Az emberek nagy többsége nem tudja mi a jó.
endi: megnéztem, de nem veszem magamra - egy topic pont arról szól, hogy mindenki elmondhatja a saját véleményét és keresheti más szemében a szálkát/gerendát, ahogy tetszik.
ernesto serra: soha nem fogjuk meggyőzni egymást; de gondolj bele, ha mindenki csak mixelne, akkor a végén nem lenne alapanyag és a Dj-k mit csinálnának? A remix remixét? Ebből (is) következik, hogy számomra csak az lehet csak igazi sztár, igazi példakép aki saját szerzeményekkel válik sikeressé.
Most pedig átadom a szót trajic-nak, ő leírta a lényeget és egyetértek vele, pl. az egyik dj "szerzeményeit" korábban egy ismerősöm csinálta, csak aztán pénzt nem látott belőle
Lassan kezd az egész téma az itthon is tapasztalható ellenségeskedésekről szólni. Mindenki azt mondja, hogy mekkora a széthuzás a szcénán belül, és itt van ez a forum, ahol lehetne tenni valamit ellene (mármint a széthuzás ellen), erre itt mindenki a másik szövegét ollózza ki, és kommentál rá (just negativ). Az egész témát átjárja a pénz, meg ilyesmi.Inkább csináljunk az Andrássyn egy MAGYAR LOVEPARADE-t, ahol mindenhonnan (over+underground) jönnének a DJ-k (még a dsz-k is), ott majd kiderül, ki mit tud. Ha már 10000 ember kimegy, akit igazán érdekel, akkor ott majd kiderül, hogy az a tömeg értékeli a lemezlovas munkáját, vagy sem. Mert lehet hogy valaki a Sterbiért jön ki, valaki meg a Budaiért, valaki meg a Mangóért (csak néhány név a korábban megemlitettek közül). Csak az a kérdés, hogy van-e rá igény? Berlinben, Párizsban és még jó pár NY-i országban van. Lehet hogy itt is lesz?
Polyxena:
> "A DJ NEM MUVÉSZ, hanem egy iparos, egy élosködo.": tessék mán meghallgatni: DJ DIE: > Achilles hell - igaz, hogy ö nem magyar, de ez tök mindegy.
tegyünk már különbséget olyan DJ-k között, akik zenét _írni_ is tudnak, meg olyanok között,
akik bagóért legyártatják a "legújabb számukat" valakivel (pl. budai, junior)
én is foglalkozom zeneírással, és azt hiszem, elég jól különbséget tudok tenni a két kategória között. a "djzés" mint olyan jóval kevesebb tudást igényel, mint egy zene megírása, ezt tényként lehet kezelni.
Mo-n ha valamelyik dj saját zenét ad ki, az eddigiek alapján szinte biztos, hogy valójában nem ő készítette, hanem valaki más, az ő nevében, jobbik esetben az ő közreműködésével (pl. newl lemezén is kicsit soknak tűnt a tracklistában a coop-munka... aztán az ismertebb tommyboy+alex/anorganik, budai+ferry, és akik megemlítve sincsenek)
külföldön pl. egy dj die (bár ő nem a hagyományos értelemben vett sztárdj, már csak a stílusa miatt sem); akkor mondjuk carl cox tracket - vagy akár albumot - meghallgatva igenis az vehető észre, hogy ért zenekészítéshez, és hogy egyénit csinál. na ez az, amit magyar "sztárdj" sosem fog avagy nem fog tudni megcsinálni. egyszerűen kevesek hozzá.
egy Mo-i "sztárdj" éppen ezért szerintem nem is művész, hanem valóban egy iparos. eleinte biztos, hogy szívvel - lélekkel csinálta, de ha van pénz, akkor annak a lendületnek lőttek.
Mo-n a médiadaráló beindul minden csatornán meg a freee megmondja mindenkinek, mi a jó. külföldön, valódi djk a valódi konkurrencia miatt alkotnak. szerintem ennyi a különbség.
"1) nem a divat miatt játszanak Mozart-ot 2) nem képzelik magukat többnek Mozart-nál 3) nem becstelenítik meg Mozart műveit 4) Nem az igénytelen közízlés kiszolgálását tekintik fő céljuknak 5) legalább tudnak játszani valamilyen hangszeren "
1) Nem hiszem, hogy te döntöd el, hogy ki mit mi miatt csinál
2) A DJ-k sem képzelik magukat többnek Mozartnál, sőt annál sem akinek a számaihoz hozzányúlnak, ez elég paradox lenne
3) Ez a "megbecstelenítés" már az "Anima-Himnusz" topicban is fő érv volt, csak az a baj, hogy ez egyszerűen nem igaz
4) Nyilván vannak olyanok is, akik "az igénytelen közízlés kiszolgálását tekintik fő céljuknak", de ha már az egyik legnagyobb klasszikust (Mozart-ot) hozod fel példának, akkor az úgy lenne fair, ha a legnagyobb Dj-kel állítanád szembe, rájuk viszont ez nem igaz
5) Szerintem rengeteg Dj játszik hangszeren, sőt ma már a lemezjátszót is rengetegen hangszerként használják, tehát akkor az is.
"Hát már megbocsáss, ez elég gyenge érvelés, ezek alapján dögöljön éhen a világ összes hangszeres zenésze, hogy mernek ezek itt Mozart-ot vagy Bach-ot játszani???? Szerintem csak irigykedik valaki... "
Irigykedik a halál! Ne keverjük ide a fantasztikus Mozart-ot, Bach-ot és más király zeneszerzőket. A hangszeres zenészek 1) nem a divat miatt játszanak Mozart-ot 2) nem képzelik magukat többnek Mozart-nál 3) nem becstelenítik meg Mozart műveit 4) Nem az igénytelen közízlés kiszolgálását tekintik fő céljuknak 5) legalább tudnak játszani valamilyen hangszeren
+ pl. a Bach-művek maradandóak, 2100-ban is játsszák majd őket, nade ezeknek a DJ gyerekeknek az alkotásait(?)...
A mai zenékre, a "könnyű"zenére vonatkoztatva fenntartom véleményemet: a sikert az érdemli meg, aki a saját - lehetőleg nem három hangból álló - számait adja elő. Hallottál például a Dream Theater vagy az Opeth nevű csodákról? Na, ők megérdemlik (a sikert).
üdv:
a libertine
u.i.: sztárdidzsék MAGYARORSZÁGON ugyan a topikcím, de a külföldtől sem kell hasra esni(lásd előző hozzászólást)
"Nincs annyi pénzem, hogy cuccot vegyek. De rengeteg az olyan "diszkós", akinek papa-mama megveszi a cuccot, a gyerek megtanulja fordítva felvenni a baseball-sapkát, aztán lehet nyomni, a betépett tömegnek meg mindegy mi és hogyan szól, lényeg, hogy dübörögjön. "
Lóvés mama-papa nem biztos, hogy ki tudja juttatni a tömegek elé játszani a baseball-sapkás diszkóst. Meg egyébként is, sztárdidzsékről lenne szó a topikban.
"Lehetne ezt magas színvonalon is művelni, mint ahogy biztosan teszik is ezt páran, de nagyon kevesen vannak. És nincs ráírva a plakátokra, hogy ez most egy igényes DJ, avagy sem."
Aki kicsit is benne van a dologban (volt már néhány ilyen jellegű buliban) az tisztában van vele, hogy xy név alapján mit fog kapni, pontosabban milyen színvonalat. És miért lennének kevesen?
--------------
Libertine:
"Rendben van, keressenek pénzt, éljenek jól a DJ-k abból, hogy MÁS ZENÉJÉT, MÁS SZELLEMI TERMÉKÉT felhasználják. Na de azért a legnagyobb sztárok már mégse ők legyenek, mint nálunk Mo-on! A "sztárságot" csak az érdemli meg, aki a tömegeknek tetsző - ne firtassuk milyen színvonalú - zenét megalkotja!!! Mindig is utáltam az olyan zenekarokat, akik különböző feldolgozásokkal, remixekkel stb adnak el rengeteg lemezt (és gazdagszanak meg). A DJ NEM MŰVÉSZ, hanem egy iparos, egy élősködő. Az meg egyenesen szánalmas, hogy egy nyuszi NEWL-nak hívja magát, ettől még nem lesz itt Amerika. Magyarul biztos cikinek érzi a nevét... "
Hát már megbocsáss, ez elég gyenge érvelés, ezek alapján dögöljön éhen a világ összes hangszeres zenésze, hogy mernek ezek itt Mozart-ot vagy Bach-ot játszani???? Szerintem csak irigykedik valaki...
-------------------
békörmen:
"röhögnöm kell! ha én elkezdenék hatásosan, úgymond "művészi" szinten filmjeleneteket összevágni, attól rögtön én lennék Roman Polanski?"
ha mindezt valóban művészi szinten csinálnád, az értékes munka lenne, feltéve ha kifizetnéd a megfelelő jogdíjat (vagy a stúdió fizetné ki, ahol megvágod)
-------------------
josthekid:
Nagyjából egyetértek veled. Valóban elég nehéz dj-zésből megélni (diszkózásbal tízszer könnyebb), Magyarországon pedig pláne, két kezemen meg tudnám számolni, hányan élnek meg kizárólag ebből, a többiek pedig valamilyen más tevékenységből keresik a megélhetésre való nagy részét.
------------------
Red Dawn:
"Szalagavató bulin nyomott (nem kevert) zenéért jogdíjat kell fizetni, bezzeg ezek a f*szok megveszik a lemezt és tekerik mint Singer a varrógépet, művészet, azám... :|"
Marvel már kiválóan megválaszolta a dolgot. Köztudott, hogy a szórakozóhelyek fizetnek a hivatlnak (nem is keveset)...
-------------------
Varga Vince
Chesnov Online Gépzenei Magazin
http://chesnov.pardey.org
Kedves Red Dawn, azok a helyek ahol az általad f*szoknak nevezett DJ-k játszanak fizetnek a jogdíjakat és ha mixkazit akarnak kiadnifel kell keresniük a kiadókat és engedélyt kell kérniük vmit jogdíjat kell fizetniük azért, hogy egy adott számot használhassanak a mixben
marvel
Szalagavató bulin nyomott (nem kevert) zenéért jogdíjat kell fizetni, bezzeg ezek a f*szok megveszik a lemezt és tekerik mint Singer a varrógépet, művészet, azám... :|
A Topicban ugyan sztárDJ-kről volt szó, de itt elég sokat emlegejük a névjegyükre DJ rövidítést biggyesztő lemezcserélgető kisiparosokat is.
Vajon tényleg jól élnek ők?
Szerintem nem annyira. Ha csak nincs valami tuti helyed, akkor 3-4 ejszakát egészen biztosan át kell dolgozniuk ahhoz, hogy meg tudjanak élni amellett, hogy mindig megszerzik a legújabb slágereket és a cuccot is folyamatosan fejlesztik. Hogy ennyi munka összejöjjön, ahhoz jó kapcsolatok kellenek vagy egy fix hely. Ehhez a kettőhöz pedig jónak kell lenni. Szóval el lehet felejteni a NETről letöltött MP3-akat és az otthoni HIFI-t egy Discman-nel kiegészítve. Profi cucc nélkül manapság már nem megy. Nagyon nagy a konkurrenciaharc.
A sztárDJ-k viszont nagyon jól keresnek. Belőlük kevés van és kevés az a hely is, ahol fel tudják léptetni őket, de kétségtelenül vonzzák az embereket, mintha egy együttes lépett volna fel. Működik a marketinggépezet...
röhögnöm kell! ha én elkezdenék hatásosan, úgymond "művészi" szinten filmjeleneteket összevágni, attól rögtön én lennék Roman Polanski?
ezek a dj-k, akiket sztárolnak egyszerűen röhejesek
attól, hogy pár viccet el tudok mondani egymás után , még nem leszek Woody Allen!
egyáltalán, mi az a művészet, mondja meg nekem valaki, főleg azokat kérdezem, akik a "dj"-vel kezdődő fantázianevű paprikajancsikat sztárolja!
bagojj: igazad van, és:
Rendben van, keressenek pénzt, éljenek jól a DJ-k abból, hogy MÁS ZENÉJÉT, MÁS SZELLEMI TERMÉKÉT felhasználják. Na de azért a legnagyobb sztárok már mégse ők legyenek, mint nálunk Mo-on! A "sztárságot" csak az érdemli meg, aki a tömegeknek tetsző - ne firtassuk milyen színvonalú - zenét megalkotja!!! Mindig is utáltam az olyan zenekarokat, akik különböző feldolgozásokkal, remixekkel stb adnak el rengeteg lemezt (és gazdagszanak meg). A DJ NEM MŰVÉSZ, hanem egy iparos, egy élősködő. Az meg egyenesen szánalmas, hogy egy nyuszi NEWL-nak hívja magát, ettől még nem lesz itt Amerika. Magyarul biztos cikinek érzi a nevét...
Igen, jól látod, bennem van annyi tisztelet a szakmám iránt, hogy egyrészt igyekszem azt a lehető legmagasabb színvonalon művelni, másfelől nem megyek el divatszakmákba csak azért, mert kevesebb melóval jóval többet lehet keresni. Egyébként szeretem amit csinálok. De itt most nem is ez a lényeg.
Nem értem miért rohansz ki ellenem, amikor aztán pontosan leírod azt a jelenséget, ami miatt én is morgok. Annyi "DJ" van már itt Magyarországon, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük. Még valami, hogy miért nem állok be dizsnyát csinálni: Nincs annyi pénzem, hogy cuccot vegyek. De rengeteg az olyan "diszkós", akinek papa-mama megveszi a cuccot, a gyerek megtanulja fordítva felvenni a baseball-sapkát, aztán lehet nyomni, a betépett tömegnek meg mindegy mi és hogyan szól, lényeg, hogy dübörögjön.
Lehetne ezt magas színvonalon is művelni, mint ahogy biztosan teszik is ezt páran, de nagyon kevesen vannak. És nincs ráírva a plakátokra, hogy ez most egy igényes DJ, avagy sem.
ha valóban így van, akkor csak annak tudhatom be, hogy még nem vagy milkós és sütteted a hasadat Hawaii-on, hogy Te egy nagyon becsületes hazafi vagy, aki nem akar könnyű munkával nagyobb vagyonra szert tenni, mint polgártársai. Ez nagyon szép dolog.
Félretéve a tréfát, ami nevetséges, az inkább az, ha valaki olyasmiről beszél, amihez nem ért. Most én is mondhatom, hogy mit képzelnek magukról a kőművesek, csak fogják a maltert meg a kanalat, felvágják a falra, meg tapasztgatnak és ebből eltartják a családjukat. Nem értek a kőműves mesterséghez, nem is tdunék róla normálisan vitázni, nem is teszem.
Komolyan gondolod, hogy ha a DJ szakma ennyiből állna, akkor csak ennyi ismertebb dj mozogna? Hát így aztán a fél ország dj-zne és mindenki milkós lenne, elvégre kapcsolatot szerezni nem olyan nehéz...
DJ elnevezés... DJ azaz disc jockey, aki a lemezeket kezeli. Eredetileg ezt jelentette, mára már magában hordoz egyfajta művészi minőséget, amely megkülönbözteti a DJ-t a az aktuális slágereket lejátszó diszkóstól. Azonban csak azért, mert valaki a neve (vagy álneve) elé biggyeszti a DJ rövidítést, természetesen még nem lesz a szakma művésze.
A DJ-ség valahol ott kezdődik, hogy az illető a játszott zenével, a mixelési technikákkal közvetíteni tud valamit önmagából a közönség felék, ez pedig egyértelmű, hogy nem működik csupán azért, mert valaki vesz egy felszerelést és mögé áll. A DJ-nek feladata, hogy szórakoztasson és eközben a hallgató ízlésvilágát is nevelni próbálja, egyrészt magukkal a zenékkel, másrészt a (pontos és harmonikus) keverésben létrejövő új hangzások által.
A dizsnyákban pedig diszkósok tevékenykednek, feladatuk a médiák által felspannolt tömegzenék lejátszása. Slágerezés.
Na egyelőre ennyi.
Varga Vince
Chesnov Online Gépzenei Magazin
http://chesnov.pardey.org
Miért lenne meleg a Budai ???
Én ismerem személyesen.
Nekem nem úgy tűnik...
Sterbivel csak az a baj, hogy nem bírta kontrollálni a sikert és elszállt vele a ló.
Juniort is ismerem, bár nem annyira jön be amit játszik, egyébként jó fej.
Külh Tomi is jó fej, csak szerintem túl sokat "anyagozik".
Schulz sokkal jobb volt amig funky-t és rap-et játszott, lehet, hogy most is ezt kéne tennie.
Blackman igazán jól játszik, a stílusa is tetszik, egyébként meg együtt zenélünk és jó barátom :)))