Egyenesfutással, kormányzással, útfekvéssel nem nagyon volt gondom, pláne hogy egy dög nehéz buta futóműves kombi. Illetve a 205/50R17 sajnos érezhetően drágább, gondolom, nem olyan gyakori méret.
Régen volt Uniroyalom, nyári verzióban, azzal nekem sem volt bajom, de a teszteket nézve nem tartozik az élmezőnybe.
Ezeket teszteket sem tudja az ember, mennyire lehet szentirásnak tekinteni, főleg hogy az a +1 méter fékút simán benne van egy hézköznapi sofőr lábában is, vagy hogy csak éppen nem figyelt teljesen oda és pár tizedmásodperccel később taposott a fékpedálba.
205/50R17 szintén pontos váltóméret, kicsit javít az egyenesfutáson, pontosabb vele a kormányzás stb. (ezeket úgyis mind tudod). Nagy rajongója vagyok a Uniroyal márkának, az elmúlt 10 évben szinte mindig azt vettem mindenre is.
A Vredestein is elég neves márka és tényleg nem volt rá panaszom. A teszteken is első pár helyen szokott végezni, szóval alapvetően tényleg nem lenne okom váltani, észérvekkel legalábbis nem.
Ez sem túl szép, amúgy hihetetlen, milyen szögben képesek ezek beleállni.
Most megy éppen a varia, mert:
225/45R17 van rajta, a gyári méret a 215/45R17 lenne. Csak éppen az elöbbiből jóval nagyobb a választék. Előnye igazából nincs a gyári méretnek.
Másrészt eddig Vredestein Quatrac Pro volt rajta, amivel tökéletesen meg voltam elégedve, simán vennék ugyanazt, csak éppen az ember mindig kíváncsi és kipróbálna valami mást is, hátha az még jobb.. Szóval pfff, szerencsére még kb zárva inden és csak a jövő héttől kezd el működni a világ.
Ja, hogy ez külső behatástól van? Azt hittem csak úgy magától. Nem mintha így kellemesebb lenne... Faluhelyen meg van vasdarab, ez se volt rossz, az asszony kapta el a GT-vel. De legalább friss télivel... :D
Nem volt eltakarítva az utcában az avar (miért is lenne, kb egy rothadó pöcegödör egész Budapest) és egy bazi nagy szegélykő csak úgy a levelek között, nem látszódott belőle semmi sem.
Tavasszal cseréltem volna, mert már csak kb 5mm a profilmélység (négyévszakos, 4mm alá nem szívesen mennék), de így most kell és természetesen elég gyorsan, mert a mankópótkerék egy életveszély. Persze így év elején alig van választék.
Eltelt közben a GT-n a 60 ezres vezérléscsere periódus. Meglepett, vagy én csesztem el, vagy a tömítőanyag nem volt megfelelő, itt a csapágyfedél és a hengerfej között már jóideje szivárgott enyhén és magába szívta a port. Az utóbbi időben kétszer is hibakódot dobott a fázisjeladóra. Amin meg csodálkoztam, mert annak idején épp emiatt kellett visszabontani a kész vezérlést, akkor kapott újat. Azóta is minden autón cserélem a vezérléssel az első alkalommal. Hát ezért lehetett nem megfelelő a jel, nem a jeladó hibája miatt.
Én most egy új kormány kapcsolóval plusz légzsák átvezetővel szemezek, erre is szükség lehet a távoli vagy nem annyira távoli jövőben. Viszont a felújított kormányművem szűk ezer km után elkezdett kopogni... Hurrá!