Nekem meg a muszlim kalifákon, hehe, és eszembe jutott az a Monthy Python skeccs, amiben elhangzik, hogy "Tudta maga, hogy egy négy mérföld hosszú csőrendszer van a hasában? Nem? Újabb érdekes adat... " :-)))
Ehh, tavaly mi is így jártunk, május elejétől kórházban volt a magyartanárnő. Az új iskolában eltartott januárig, amig szintre került a gyerek- és nem csak az enyém, szerencsére-. De most már Ok.
Jó mulatást! Mi 6-ra megyünk orvoshoz, aztán kiderül, hogy holnap heten vagy nyolcan lesznek iskolában. Ma 8-an voltak a 25-ből, de már az egyik kisfiú is lázas volt:-(((
Tomi meg vidáman leussza a napi 4 km-t és kutya baja....
nalunk viszont gaz van,mert az osztalyfonok,aki egyben a magyart es a torit is tanitja,2 hete korhazban van es az orai helyett kiviszik a kolykoket az udvarra focizni.
Nem tudom,hogy lesz ebbol temazaro,vagy hasonlo,mert nem haladnak
OFF kaptam egy pólót a köv. felirattal: Administrator, Coat Finder, Arbitrator, Government Directive Reader, Curriculum Implementer, Artistic Director, Form Filler, Language Specialist, Pencil Sharpener, Accountant, Musician, Fundraiser, Report Writer, Nose Wiper, Public Relations Officer, Petty Cash Clerk, Examiner, Surrogate Parent, Walking Encyclopaedia, Scapegoat... But you can just call me TEACHER!
az en gyerekem ebben sem tul onallo,tehat a kezebe kell adni,illetve leulni melle es megmutatni neki,hogy mit erdemes megneznie,elolvasni.
Van,hogy tetszik neki,van,hogy nem,de en renduletlenul probalkozom:)
Raadasul ugye az ember tanar,de nem ez a szaka,o tok erdekesen magyarazza a foldrajzot,a fizikat,meg kiserleteznek is a konyhaban en meg fraszt kapok:)
Hat pl az angol szavakat nem tudom logiai uton levezetni,ahhoz bizony segg kell
Szemtanú sorozat, Mi micsoda sorozat, hogy csak a legismertebbeket említsem...
De a Képes Történelem tényleg jó...
És nem érdemes arra hivatkozni, hogy ezek drágák, mert ugye a könyvtárakat még nem zárták be, diákigazolvánnyal meg még ingyen is vannak :-))
A tanárnak meg nehéz dolga van ám (és ezt most nem neked mondom :-). A gimiben 7-től 10-ig heti két óra van. Ebben kellene megtanítani a tananyagot, ugyi, azt, hogyan kell esszét írni, no és megpróbálni szemléletessé és érdekessé tenni, valamint számonkérni, lehetőleg rendszeresen.
A múltkor megnéztünk egy filmet az etruszkokról, elvitt három órámat, és akkor a rákészülésről még nem is beszéltünk. Mert a filmek nézésének semmi értelme, ha csak bámulja az ember, és tulajdonképpen alszik is rajta kicsit, hanem nem árt feldolgozni a látottatakat. Nálunk éppen Róma van, rengeteg ötletem lenne, hogyan lehetne igazán érdekessé tenni - heti kettő darab órában nem megy...
de annyi segedanyagot lehet adni a gyereknek meg a konyv melle.
Nem rossz szerintem a a regi kepes Tortenelem sorozat,es mire valo az internet??
mi legalabbis estenkent sokat bogaraszunk vele a gyerekkel es ha eppen nem lovoldoz,akkor talal egy csomo erdekeset,ami esetleg osszefugg a napi tanagyaggal.Mindjart mas szint kap a sok szaraz adat,ami a konyvben le van irva es magaban tenyleg feleslegesnek latszik
osszefugges-osszefugges,nem gyozom hangsulyozni.Beszelne es beszeltetni,hogy lassa,hogy a tortenelem osszefugg a foldrajzzal,az irodalommal,stb......Es maris erdekes
Ideidéznél mondjuk pár hazugságot??? Miféle hazugságok???
Amúgy pedig, és ez tapasztalat, a legnagyobb segítség a gyereknek a tanulásban, ha az órán jelen van, nem csak testi valójában. Ha rendszeresen, naponta tanul és nem kampányszerűen, elkészíti a leckéjét, odafigyelve, végiggondolva... Annak, aki ezt nem teszi meg, nem használ a játékosság a vizuális kutykurutty, meg az összes többi hókuszpókusz sem.
Ha a beste kölke nem akar tanulni, ha otthon is azt hallja, mennyi fölösleges dolgot tanulnak, hogy szar a könyv, hogy hülye a tanár, akkor annak a gyereknek már úgyis lőttek...
A dolog nagyban tankönyvfüggő is. Nagyon jó könyvei vannak a mozaik kiadónak (a felsős töri és művtöri könyveik például határozottan zseniálisak), iszonyat vacakok az apáczainak. A baj csak az, hogy az utóbbi sokkal olcsóbb. Az ingyen tankönyvet meg úgy lehet kihozni a keretekből, ha az olcsóbbat veszik az iskolák. Ha a drágább, de jobbat vennék, a szülők balhézásba kezdenek. Utána meg sír a szájuk, hogy vacak a tankönyv. Láttam én már karón varnyút.
"... Ők azt szeretnék, ha a pedagógus nemcsak a nemzet napszámosa lenne, hanem olyan színes egyéniség, aki rendelkezik egy kitörő vulkán energiájával, egy számítógép hatékonyságával, egy elefánt memóriájával, egy pszichiáter megértésével, Salamon bölcsességével, egy pók kitartásával, az autópályát keresztezni szándékozó liba türelmével..." Nemtom, kik azok az ők, mielőtt bárki megkérdezné... :-)
már feladtam a harcot,elég szép lány majd csak elveszi valami gazdag pasi
a 8.-as törikönyvvel nem az a bajom,hogy megtanulhatatlan,hanem az,hogy tele van hazugságokkal--vagy az enyém volt tele annak idején--vagy a média hazudik---vagy a szüleim,nagyszüleim nem mesélték jól a tényeket,vagy ...a fene tudja,de 30 évre visszamenőleg,ha egymás mellé teszed őket a pótinformációkkal együtt akkor egy jó nagy katyvasz alakul ki és lehet a gyereknek magyarázni amit csak akarsz a világháborúk és az azt követő évek magyarországi politikai eseményeiről
az en fiam egesz jol boldogul a hetedikes tortenelemkonyvvel.Foleg,hogy kapja a potinformaciokat hozza,tehat ami a konyvben van,rogton nem kinaiul van es igenis meg lehet tanulni
Az meg oszintenszolva baromira nem erdekel senkit,hogy hogy tanulja meg,csak tudja
olvass el egy nyolcadikas történelemkönyvet--na az a horror--legalábbis a lányomé
3.os a fiam--tudom a pontozás szigorú,de egy szóért még soha nem adtak senkinek egyest,mármint ha lemaradt
nekem igazándiból nem is az a bajom amit tanulnak,hanem ahogy tanulják
már elsőtől kezdve nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a vizuális ismretterjesztésre és a logikán felépülő gondolkodásra
szerintem a tanároknak nem szabadna szigorúan a tanrend szerint tanítani és sokkal inkább gyerekközpontú,mint sikerközpontú iskolákra kenne szükség
belőlem nem lenne jó pedagógus,mert a szigor és a következetesség távol áll tőlem--pedig pont ezeket kellene ésszerűen ötvözni a játékossággal és humorral
A baj akkor van, amikor a harmadikosokat tanító tanerő a bekeretezett szövegrészeket szóról szóra kéri vissza, dolgozatban iratja le velük, és ha egy szó eltér, akkor már egyest (anno 3- 4 éve) ad.
Ahhoz képest, hogy mi milyen tantárgyakat, milyen könyvekből tanultunk, a gyerekeimnek aranyélete van. Komolyan mondom nem értem azokat a szülőket, akik a harmadikos gyerekek túlterheltségéről értekeznek az iskolakapuban, például a környezetismeret kapcsán. Annyira jó az a könyv, tele rajzokkal, alapos magyarázó szövegekkel, jó a munkafüzet is, szóval tényleg nem értem miért panaszkodnak annyian. Szvsz ma már népbetegség szidni a tanerőket, az iskolát, az okatási rendszert, mindent:-(