Az adatlapján és a videókban is említik hogy honda replika de a hondának jobb a fokozatmentes váltója. Nem csak 2 sebességes. 1-2 jelzést a mechanikus váltókra tesznek.
Megnéztem a videót. Nem 2 sebességes, hanem az 1 és 2 számmal jelölt határérték között fokozatmentesen állitható a sebesség. Ezt mondta az ember csehül.
van egy benzines funyirom de nem megy rajta az onjaro funkcio... vmi alko a gép. szétszedtem és ezt láttam, ez a bovden jo helyen fut?https://ibb.co/KXBqZjh
mennyire kéne ennek a bovdennek feszesnek lenni? látok itt egy muanyaghazas "feszito mechanizmust, de ez most maxra van kitekerve...
Igen, a két gépet úgy gondoltam összehasonlitani, hogy mindkettő gxv motorral szerelt.
De értem, amit leirtál, teljesen meggyőző. Köszönöm a feljebb berakott képeket is.
Azért ez az eszmefuttatás, mert elképzelhető, hogy valamelyik stihl gép esetleg jövőre befejezi a pályafutását. Mindennel elégedett vagyok, ezeket a gépeket illetően, kivéve a hajtóművel, az egy katasztrófa. Állandóan tönkremegy, utána valamilyen közép tempóban hajtja a kerekeket, a javitása elég drága, ráadásul nem tartós. Ennek a variátoros sebességváltó alkatrésznek a nagy része műanyagból van és mindig tönkremegy. Viszont ha meg nem megy a hajtás a maxi sebességen, akkor csökken a termelékenység, ami hosszú távon pénz veszteséget okoz.
HRX gépek a csupa barlang késház miatt szóba sem jöhetnek, de ezek az aluházas gépek jók lennének. 15km-re a szerviz is megoldott lenne.
Hát még van időm gondolkodni (remélem), de más alternativa nem jut eszembe.
A hrd és hrh késháza ugyan az, a hrh-n elöl van egy ütközés védő cső pluszban és a kerék konzolok ahol a magasságot állítod nem az aluházon hanem egy plusz rá szerelt konzolon történik. A tolókar is meg van támasztva.
A HRD hidrosztatikus hajtóműve, kerék hajtás, késkuplung gyakorlatilag a hrx gépedé.
A HRH 536 teljesen más.
Nincs ékszíj, ékszíjtárcsa, kardán tengely hajtás, a motor és hidro között , hajtómű 3x akkora, nívópálcával, a késkuplung nagyobb, erősebb, a kerekek alumíniumból vannak cserélhető gumikkal. Erősebb csapágyakkal.
Nincs bennük fogaskerék mint. A hrd- hrx gépeknél.
Gyakorlatilag a hrd536 egy hrx hidrós késkuplungos technika aluházzal, kicsit masszívabb kivitelben.
Mi a különbség használati értékben a HRH536 meg a HRD536 gép között? Nekem úgy rémlik, mindkettővel van némi tapasztalatod. Árban eléggé különböznek a HRH annyival jobb is?
Igen, egyszer veszem meg az is igaz! Meg egyszer veszek egy új autót, akkor az is jólesz egy darabig, életem végéig is akár. Meg egyszer veszek egy jó házat, többet arra se lenne gond hogy beázik a tető.
Ha lenne rá pénzem akkor én is iparival nyírnám a kiskertet is, de sajnos nem tehetem meg.
De az a tapasztalatom hogy még az itthoni vállalkozók akik ebből élnek még ők is gyakran kínai, hobbigépekkel dolgoznak, pontosítva szpik vele az alkalmazottja.
Élettartamot meg az is befolyásolja hogy milyen kertet nyírsz, ha te villáknál dolgozol ahol telepített pázsit van, tégla, szemét, drótdarab, akác stb sarjak stb meg nincs stb tovább él a gép.
Az én scheppachom is sokáig menne ( de közel se addig mint az ipari..) luxusvilla telepített pázsitján mikor a csicskám kéthetente lenyírná vele a pár centis növést.
De mikor csak az a cél hogy ne büntessenek meg és a mindennel teli kertet kell lenyomni amibe a szomszéd még át is dobál dolgokat, ráadásul egyenetlen az nem használ a gépnek.
Régen és most is más minőséget gyártanak, lásd makita kefés fűnyírója.
Nem adom el, megy ameddig életben tartható. Aztán ha elromlik akkor marad az hogy veszek használtat 20-30 ezer körül jó késsel ( mikor a kés 12 ezer ebbe és 2 évet se bírt...) és aztán használom mindenféle karbantartás nélkül. Újat fost nem éri meg, iparit meg nem tudom megfizetni.
Nem erre izgulunk, de nettó 200 alatti fizetésből nem ipari gépre költenek hogy azzal vágjuk a 300-1000 nm2-ert.
Előtte és utána is megpróbáltam a legjobb gépekkel körülvenni magam és külön kapun belüli gépeim is vannak, voltak.😀 Ez azt jelenti, hogy itthon használtam és profi kategória. Van amiben 2éve nulla üzemóra van és már viszket a tenyerem hogy kipróbáljam.
Nekem az fájdalmat tud okozni, ha egy fűnyíró nyeklik nyaklik és a felhasznált anyagokban a minimum szintet se ütik meg. :-) Egy plasztik karburátorral kínozni lehetne, a technikai fejlődés megcsúfolása.