Keresés

Részletes keresés

SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.29 0 0 6759

Na erről kéne egy mind például kép! :)

Előzmény: shark9 (6758)
shark9 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 6758

Sziasztok, az ívcserét úgy szokták, hogy fölrajzolod a sárvédőre az ív vonalát, és 1cm-rel a vonal alatt kivágod. Lehet kapni, peremező fogót, amivel a maradék 1 cm peremezed, ezáltal 1mm-rel beljebb kerül az az 1 cm, amibe befekteted az ívet, és pont szintben lesz a sárvédővel. Van átfedés, de nem ál ki a sárvédőtől-

jamesz64 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 6757

Lehet átfedés nélkül is csak úgy lánghegesztéssel kell csinálni. Ha CO-vai csinálod akkor a két lemez közötti résen a gép áttolja a huzalt a hátoldal olyan lesz mint a sündisznó!

Illetve átfedés nélkül 2 ember kell hozzá 1 hegeszt a másik csak a lemezt simítja kalapálja.

Ahogyan írtam minimális átfedéssel ami lehet 3mm is és az már összeolvad varrattá.

A sárvédőív csere amúgy sem gyárias technológia.

Ha gondoljátok, másik topikon folytathatjuk.

Előzmény: bexxter (6755)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.28 0 0 6756

A javítóív kapható volt, A vitarát ne vállald el, tiszta szopás. Nincs hozzá utángyártott küszöb, és lehajlítani nem lehet mert nem a

egyenesek a vonalai.

Előzmény: SKYLINEWORLD (6754)
bexxter Creative Commons License 2016.05.28 0 0 6755

Nagyon elment a topic más irányba, de azért megkérdezem, miért átfedéssel? 
Úgy könnyebb.. ellenben tökéletesen alkalmas pont a rohadás elindulására :( Valamint nem is gyárias, pl egy sárvédő ív esetén...

 

Előzmény: jamesz64 (6741)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6754

Tesóméknak van egy Suzuki Vitarályuk az szét van rohadva Kb úgy mint ez azt majd valószínűleg majd nekem kell megcsinálnom ha netalántán fél év múlva még nem csináltatják meg! 

Előzmény: jamesz64 (6752)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6753

Az első sárvédő belső felét te alakítottad ki vagy vetted a belső idomot?

Előzmény: jamesz64 (6752)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.27 0 1 6752

Ezeket a képeket találtam, talán 15 évvel ezelőtt készülhettek.

A feleségem kispolákja javítás közben /ajtó is./

Előzmény: SKYLINEWORLD (6749)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6751

Most éppen nem korrodált karosszériát javítok.

De ha találok valamit az archívumban teszek fel róla képet.

Előzmény: jamesz64 (6750)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6750

Ha kiadod más "MESTERNEK" akkor előtte jelezd, és én előre kiokosítolak mi az amit a pénzedért kell hogy kapj.

Előzmény: maseratisti (6748)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6749

Nem tudsz képet feltelni róla engem érdekelne ez a fajta dolog jobban mondva segítenék esetleg nem e jut eszembe rá valami!

Előzmény: jamesz64 (6747)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6748

Egy darabig még eljátszok a lemezdarabokkal, aztán ha nem megy akkor kiadom a melót egy szakembernek :-) Nem esek neki semminek addig a hegesztővel míg meg nem győződök róla hogy nem gányolás lesz a vége.

 

Ugyan nem FIVA, vagy OT minősítés a cél - mert akkor meg nem mernék utána kiállni a garázsból - de az elkövetkező mondjuk 10 évben nem szeretnék újra vele foglalkozni. Már 5-6 éve előjött ezeken a helyeken a rozsda, de akkor a sok klubtali, és egyebek miatt gyors csiszolás ( a lyukakra lemez helyett némi üvegfátyol és epoxi) meg egy gyors festékkel letüsszentéssel le lett tudva ideiglenesen, hagy fusson a kocsi.

Előzmény: jamesz64 (6741)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6747

Sajnos ez nem ilyen egyszerű.

Már próbáltuk, a legtöbb helyre nem lehet rálátni így a homok sem tudja megtisztítani, illetve nagyon sok zárt üreg van ami úgyszintén nem szórható.

De kösz!

 

 

 

Előzmény: SKYLINEWORLD (6743)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6746

Rendben!

Előzmény: maseratisti (6745)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6745

Csak halkan mondom, de az új gépre én is kíváncsi vagyok :-)

Előzmény: SKYLINEWORLD (6744)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6744

Majd írj rám légyszíves priviben mert elmentetem az email címed csak mellé nyúltam aztán töröltem az őszes fontos emailt ! Megvették tőlem az új hegesztőmet mert nagyon tetszett a szomszédomnak aztán gyorsan el is adtam neki pedig csak pálcával próbáltam gázt nem vettem hozzá sajna! De most érkezem vissza Ausztriába ott már vár az új gépem sajna otthon amúgy se használtam volna csak külföldön így rábeszéltek az eladásra!Elvileg sikerült vennem egy komolyabbat majd kiderül milyen lesz majd küldők képeket a gépről meg a váratokról amit ősze taknyolok :) :) :)

Előzmény: laci19791202 (6297)
SKYLINEWORLD Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6743

Homokszóró!Azzal tisztíthatod! Csak egy ötlet!

Előzmény: jamesz64 (6741)
Odin Master Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6742

 

Itt is sok helyen alkalmazzák a váz megalkotásakor. Awival nekem sikerült. Kényes a nagy tisztaságra, a pálcát is tisztítani kell rendesen. 

Előzmény: maseratisti (6738)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6741

Sajnos erről írtam , nekem is hasonló volt a külalak, nekem ez nem kielégítő.

 

Autó karosszérián ez még rosszabb lesz, mivel a hátsó /gyök/ oldalt legtöbbször nem tudod lecsiszolni, ott lesz rozsda, horgany, alvázvédő, üregvédő anyag, stb.

Hegeszd Mig- gel,  un. karosszéria peremezőfogóval meg kell peremezni az egyik lemezt,a  lehető kisebb átfedéssel illeszteni és sajnos szigorúan végig kell hegeszteni. 

Először csak 1cm varrat 7cm szünet, ha végig értél óvatosan átkalapálod, két lemezt egymáshoz simítod, az esetleges hullámosodást korrigálod feszültség mentesíted.Lehetőség szerint megvárod, hogy meghűljön, de nem kényszer hűtöd!

Ha ez meg van akkor az első cm tovább hegeszted 1cm-rel ügyelve, hogy a varrat folyamatossá váljon, majd megint kalapálás feszültség mentesítés.

És így előbb-utóbb végig érsz a hosszon.

 

A lemez széleit vissza korcolod, amit még az előkészítés folyamán élhajlítóval kell meghajlítani,  majd kb 10-15 cm.- ként 1-1 ponttal hefteled.

 

Elsőre inkább szerezz egy bármilyen ajtót és azon gyakorolj, ne egy nehezen pótolható alkatrész mennyen kárba.

Előzmény: maseratisti (6740)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6740

Ez gyárilag ugye nincs hegesztve, mert az egy darab ajtóborítás szépen rá van hajtogatva az ajtóra aztán cső :-) (lehet hogy ez lenne a célravezetőbb, mert pár éve még volt a gyárnál ajtó borítólemez valami 18000Ft-nak megfelelő euróért. Sárvédő javító ív viszont nincs, csak komplett sárvédő 1200 euro, hátfal 1600 euro.... jó árak )

 

Na vissza a lényegre, videó nem készült, majd ha lesz értelme. Eddig ott tartok hogy már nem halott az ügy, de még nem éri meg az eredmény alapján a ráfordítást. Itt tartunk képekben. 3-as, 0,5-ös, és 0,8-as lemez. Délelőtti játszóház:

 

Vastag anyag:                                                                       0,5-ös

  

 

És a 0,8-as. Igazából most ez a lényeg a többi csak bohóckodás (baloldalt pontozgatva, a lemez jobb oldalán pedig egybefüggő tolt varrat. Meg a gyököldalon látszódó hőhatás övezet...van itt is hő bőven :-(

 

   

 

Beállítás a gépen

 

Előzmény: bexxter (6739)
bexxter Creative Commons License 2016.05.27 0 0 6739

Ahol hegesztve van gyárilag én ott nem próbálkoznék mással. Általában az oszlop sárvédő meg tető találkozások vannak keményforrasztva, az se minden gyártó esetén. 
Ha restaurálás szintű a dolog akkor vékony awi varrat hozza a minimál hőbevitelt. Ha átlagos autó átlagos normál javítása akkor mig de semmiképp sem folytonos varrattal. Pár napja néztem egy MB SL 300 gullwinget pőre lemezekre bontva.. nem lehetett megmondani hol a hegesztés. :) ügyesek a srácok, csak awival dolgoznak meg ponthegesztővel. A múzeumban is magyar kezek által készült a kiállított példány... :)

Előzmény: maseratisti (6738)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.26 0 0 6738

Lehet hogy hegesztés lesz a vége :-) Erre a keményforrasztásra azért kíváncsi vagyok, mert a marketingje kevesebb hőbevitelt ígér.  Akár awival is megcsinálhatom, de erre most kíváncsi vagyok.

 

Idő van rá, az öreg autón max előjön még 1-2 hiba amíg készül. Amúgy is jobban szeretem már piszkálgatni a kocsit mint vezetni, túl sok hülye van az utakon.

 

Meg nem egyből a kocsinak esek neki, hanem darab lemezen begyakorlom, aztán majd ha megy akkor megy, ha nem akkor ebből is tanultunk. Van rajta egyébként mit csinálni bőven. 4 ajtó alja, 2 küszöb, hátfal, meg ha leszedtem a festéket akkor azért még lehet meglepetés. Ma a bal hátsó ajtó aljáról túrtam le négerrel a festéket fémig.  Az ajtó alján (kb 15 cm) azt nem tudom mitől, de a lemez olyan hullámos volt hogy brutál mennyiségű kitt meg töltő lejött róla. Még jó hogy a garázsba csiszoltam és nem vittem be a hegesztő műhelybe :-) Mintha felrobbantottak volna egy 5 kg-s porcukros zacsit -)

Előzmény: jamesz64 (6737)
jamesz64 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 6737

Sajnos nekem nem sikerült esztétikailag megfelelő  kötést létrehozni  ezért abba is hagytam a próbálkozást, mivel az ügyfél drága autóján nem kisérletezhetek. A huzal az úgy is demó volt ment vissza a kereskedőnek.

Később próbáltam  awi-val az sem hozott megfelelő eredményt így maradt a hagyományos lánghegesztéssel történő keményforrasztás.

Szerencsére csak egy-két autó gyártó és az is csak elvétve ritkán kemény forraszt.

De miért nem hegeszted?

 

Előzmény: maseratisti (6734)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.26 0 0 6736

Hátha majd ezüst virágszirmok lesznek rajta :-)

 

Ja, nem olcsó mulatság ez a CuSi huzal sem, 1kg 0,8-as volt 12000. Mondjuk arra a célra amire vettem oké, mert az 1 kg tuti nem fog elfogyni a 2 autó kijavítására. Az meg úgy elég költséghatékony. Furcsa egyébként a huzal, nagyon merev. Gyakorlatilag merevebb minta normál ötvözetlen huzal.

 

Közben rájöttem hogy én voltam a balfasz (ki más ugye) mert fejből az alus beállításokra tekertem a gépet, ennek a huzalnak meg jóval lentebb vannak az ideális paraméterei. Feszültség 14-17v közt, én meg 18v körül kezdtem és mentem felfelé :-) Nem is forrasztás lett a 0,5-ös lemezen hanem rézzel beolvasztott lyukak sorozata :-) Mindegy, holnap még balfaszkodok kicsit vele, aztán csak jó lesz.

Előzmény: Batri Guszti (6735)
Batri Guszti Creative Commons License 2016.05.26 0 0 6735

Remélem is hogy megosztod a tapasztaltakat a huzallal.Hagy tanuljunk már más kárán:))))))

Most néztem utána, hát k@rva drága ez a huzal.

Én úgy jártam, hogy anyám simán leszúrt a virágaihoz a bevonatos ezüst(szilfosz) pálcáimból vagy 7.-et.Darabja volt 2400 forint.Induktoros ekevas felrakó vízhűtéses fejeket keményforrasztottam vele.

 

Előzmény: maseratisti (6734)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.26 0 0 6734

Mivel van itt egy pár kasztnis, no meg nagyon el kéne már kezdenem a kocsi ajtajainak az alját kilakatolnom, előszedtem ma a CuSi huzalt hogy leteszteljem a keményforrasztást.

 

Rohadtul nem találom a helyes beállítást eddig :-) Holnap még küzdök egy sort vele, lehet videót is csinálok róla.

vili3879 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 6733

a huzalvisszaégésgátlót alapból bal oldalra csavarva kezd vasötvözeteknél, acélnál. alunál teljesen jobbra. és utána korrigálj.

iweld hegesztóprofesszorának ajánlása szerint:)

Előzmény: Jet 4000 (6732)
Jet 4000 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 6732

Köszönöm szépen a segítséget mindkettőtöknek!

Egyenlőre csak tiszta argon palackom van az awi miatt. De az most sajna elromlott. Pedig alig volt párszor használva. Annyira a co se lesz sokat használva, hogy megérje befektetni egy külön palackba.
Az előző mastroweld co-t is argonnal használtam.

jamesz64 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 6731

Szia!

 

Gratula a géphez!A huzal visszaégés gátló potit egyenlőre csavard középre, később majd próbálgasd kisebb és nagyobb értéken is így ráérzel a helyére.

 

Eleinte figyeld az áramátadó után a huzal végződését, ne is égjen vissza, ne is képződjön rajta  kis gömb olvadék.

 

Igazából mindentől függ, áramerősség, huzal vastagság, sebesség, pozíció, tolod vagy húzod, gáz minőség /CO vagy kevert/ stb.

Előzmény: Jet 4000 (6726)
maseratisti Creative Commons License 2016.05.25 0 0 6730

A huzalra beállítandó nyomóerőt Guszti írta le szépen:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139399884&t=9127251

 

A poti beállítást talán Vili, de még keresem

Előzmény: Jet 4000 (6726)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!