Jobb oldalon kiválasztod az audi alkatrészeket. Utána a bal oldalon lessz a kereső, ott be tudod írni a cikkszámot. Innen gyári alkatrészeket lehet venni egész jó áron. Bár mondjuk a te cuccod ahogy nézem 40 EUR körül van, ami lehet hogy nem éri meg magában, a postaköltség miatt.
Első körben ki kéne deríteni, hogy miért csak 9V a fesz. A rettentően kevés. Kapásból rakj bele egy másik akksit, min 70-80 Ah-st (látom, hogy 100-ast írtál, az pl. jó, mert a gyári 96 körül van (?)). Ha a másik akksival is csak ennyi a fesz, akkor ezirányba keresgélj! Addig szerintem ne is foglalkozz mással. Az alacsony fesz érdekes anomáliákat tud csinálni. Cseréld ki egy próba erejéig akkor is, ha új a mostani akksid!!
Gyujtás ráadásakor 12V-ot kell mutasson. Ha ez megvan, akkor jöhet pl., hogy a generátor mennyit tölt.
A6 99-évj 150le quattro avant triptonik,metálfekete,full-full extra! motorkód: AFB ALVÁZSZÁM wauzzz4bzxn061036 ! Hibaleirás: Sokat fogyaszt,kopog,hidegen és melegen alapjáraton füstöl,olajat-vizet nem eszi,gyorsulás 30mp 100ra,a váltó öszevisza vált,van ugy hogy 2-dik ból vagy két perc mire felvált 3ba ,főleg hidegen(kézel egyből) néha vészüzembe teszi a váltót,gyorsitáskor remeg,rángat(olyan mintha nem menne minden henger) erő=0 minusz 20ban is pöcre indul,de melegen már 4-5forog a motor mire beindul! nehezen éri el a üzemi hőfokot (90) olaj(65) pedig uj termosztát van benne,vezérlés nincs eltéve,azis uj! Gyujtásráadáskor a töltésjelző 9v mutat,ha a izzitást befejezte akkor 10v ha beindul akkor is 10 v mutat és egy nagy gázröcs és elalszik a töltésjelző lámpa de akkor is 12v mutat! 3perc után felmegy 13,6-max 14v ha nincs minden felkapcsolva! Az akksi 100ah és 3hónapos,de télen éphogy tekerte a motort! nemis egyszer leis merült ha rövid távon szaladgáltam,az automata váltóba az olaj lelet cserélve,a motorba is (10v-40) Gázolajszürő új,porlasztók bemérve! légtömegmérő uj, kartergáz nincs, 270ezer km a motorvezérlő szerint! A vezérmütengely nincs megkopva,de a himbák és a hidrotőke nem lett megnézve! max 160-170 megy ! nem kormol! Igy már tudol nekem valamit mondani hogy mit nézzünk meg rajta,vagy motorcsere! A jövö héten jőn egy profi diagos hozzám és megnézi a hibakódokat (nem autószerelő,csak hobi szinten csinálja a diagot) és majd megirom! De a bosh szervizben is csak találgatak,pontosan nem tudták megmondani hogy mi a baja,és ilyenek miatt buktam már vagy 2kilót!
A generátor nem csak a "töltést" adja, hanem egy motorterhelés jelet is képes generálni, amire nagy szüksége van a motorvezérlőnek, és automata autónál a váltónak is. A töltés helyes értéke esetén is lehet, hogy nincs kijövő terhelésjel, tehát nem látszik a mutatón semmi helytelenség. Egy szónak is száz a vége, két külön dolgot lát el a generátor ebben az esetben, és a két dolognak semmi köze egymáshoz.
Az hogy milyen szinü az autó miért fontos! AFB motorkódot biztos nem tettek belle trabantba! EZT NEKED TUDNI KELLENE!!!! NEM A ZSIGULI FÓRUMBA IROK...... Csak enyit a nagy segítőkészségedről!! Fél éve szar az autó 50.helyen voltam belekerult már vagy 200ezerbe és még mindig nem jó. ÉN csak jóindulatú tanácsot vagy hozzászólást kértem mert nincs már még diagra sem pénzem,de a diagal sem érek semmit,pedig vagy 10 szer voltam! CSAK magam akarom megcsinálni NEM FIZETEK A NAGY SEMMIÉRT.....10 SZERELŐ 10 MÁSFAJTA HIBÁT MONDOT
A villamosság részéhez annyira nem értek, de úgy gondolom, hogy a feszmérő megmutatja, ha valami nincs rendben a generátorral. Normális akkumulátornál 12V-ot mutat. Ha jó a töltés, akkor 14-14.5 körül. Ha nem ennyit mutat, akkor valami gond van vele. Ha egyáltalán nincs töltés, akkor még a piros lámpa is világít. Ha túltölt 14-15V feletti fesz, vagy nem tölt eleget, akkor lehetnek elektromos anomáliák, de mindegyik esetben látszik a mutatón, nem? (ezt tényleg kérdezem)
Viszont kérdezz pontosabban. Írj bővebb leírást a hibajelenségekhez, még akkor is, ha úgy érzed, hogy attól fognak hülyének nézni (nem fognak)! Ennek azért lenne értelme, mert abból ki lehetne deríteni, hogy pontosan mire gondolsz, mert nem fogalmazol pontosan, mivel nem értesz eléggé az autódhoz (most még ;)).
A külső levegő érzékelője a lökhárító mögött van, de az csak a műszerfalnak ad hőmérsékletjelet. Ennek a vezetékét rendszeresen oda szokták csípni (én is) a lökhárító visszaszerelésekor (ugye ezt elég sűrűn kell eljátszani, sajna).
Az ecu máshonnét veszi az értéket (talán légtömegmérőből?!?).
Egyébként nem chipes a géped? Még az is lehet oka a negatív hőmérsékletértéknek.
Nem ilyen válaszra vártam! Nem vagyok autószerelö,igy nem tudhatom hogy ennél a tipusnál van-e egyátalán ilyen. Ha nem tudol a kérdésre vagy nem akarsz VÁLASZOLNI, akkor mit bunkóskodol! MERT te vagy a "NAGY AUDIS SZAKI" vagy talán nem? EZ audis fórum itt bármilyen kérdést fel lehet tenni,és nem hiszem hogy mindenki autószerelő lenne: Ha lenne pénzem megcsináltatni a gépet ,soha nem irogatnék ide!!!! Csak kérdést tetem fel és bunkó választ kaptam rá..Hááát ez vagy te "NAGY AUDIS DONIBCSI......."
Szvsz ez tipikus tiptronic probléma. Ha lehet, minél hamarabb nézesd meg hozzáértővel, és addig ne közlekedj vele.
Nálunk is így kezdte. Aztán amikor működött (még nem kapcsolt vészüzembe), elkezdett rángatni váltásoknál. Leszedtük a váltó olajdeknijét, és pár könnyűfém darabot is találtunk benne.
Szóval nem a legjobb hír...
Vannak páran itt, vagy az Audi topicban, akik tudnak segíteni. Esetleg kérdezz rá A62.5TDIQfelhasználónál is, de ha tényleg váltóprobléma, akkor ez nem olcsó mulatság. :(
Nem defend lock a váltózáram. Annál sokkal egyszerűbb! :D
De a lényeg, hogy megakadályozni nem lehet, hogy elvigyék, csak megnehezíteni. Inkább az a cél, hogy ha meglátják ezeket az autóban, akkor inkább keressen másikat, amit könnyebben elvisznek.
Sziasztok! Tudna-e valaki segíteni Audi A6-os 2.5TDI tiptronik váltóval problémám. Pár km után a fokozat kijelző kivilágít, automatikusan berak 3-asba(azt hiszem) és nem lehet váltani tovább. Ha leállítom, és újraindítom akkor jó egy darabig, de ez a probléma megfigyelésem szerint, akkor jelentkezik, ha melegszik az idő (télen semmi gond nem volt vele) Már az olajat lecseréltük benne, de semmi változás. Nincs valami tippetek? előre is köszi