Igen, mert a hozzászólásod utolsó része eléggé cinikusra sikeredett
Nem olyannak szántam TE hamar megsértődsz fölkapod a vizet.
Korábban sokat utaztam.
Jelenlegi belefáradtam és nem megy. Többször lettem rosszul út közben.
Letorkoltak cégemnél a sok útért, meg a jegyekért és cég nem nézi jó szemmel ha kódorgok. Mostanában sok számlát ki kellett fizetni + modellvasut is kb 50 et vitt el.
Áprilisban még javában jártunk elveszett vágányok nyomában.
Onnan belinkelek egy jegyet 04.-06 meg 04. 23 körül jártam Nagybörzsönyben.
Dj Attissal ketten profi módon térkép nélkül a Nagybörzsönyből Bezina réten át Márianosztrán át a kisvasut nyomvonalán mentünk.
további vonatos képek:
Tudod kétszer is felmentem Győrbe a Taurus kedvéért.
80 km/h sebességmérőórás kép az már Gróf Mikó Imre-n van
A képek amiket sajátkezüleg készítettem bizonyítják, hogy nem csak gép előtt ülök. Utazok is. Néha mozdonyon is.
HA kötelezően megyek heti 1500 km-t akkor nem tehetek róla, hogy nem birok menni "szabadfoglalkozásra" ha egészségileg nem vagyok többre képes.
Én nem vagyok annyira energiával telített, hogy mindenhova el tudjak menni.
Ennyi.
Itt a gyengéket, nem szeretik.
Mindenki győztes akar lenni.
20 éves tapasztalattal , kapcsolatrendszerrel, és nem 70 ezer ft os fizetéssel lehet.
Nekem magamnak kell állni a 12ezres mobil +10 ezres vezetékes+8 ezres netet marad 40 ebből nem sokra futja.
Nem mentem el szombaton 03.28 körül akkor anno márciusban a 800 m szakaszotokat gazolni.
Azóta sértődtél meg.
Ennyi.
Profi technikával, pénzzel mehet a dolog, nekem csak gagyi technikám van, Tőletek kevesebb pénzem.
Itt Északon az emebereket nem érdekli a vasút. Eger buszos fellegvár az is marad.
Ugy vannak megcsinálva a menetrendek hogy +30 perc a vonat buszhoz képest
Átszállás + 2 vel több hiszen vagy helyibusz vagy gyalog.
Igen, mert a hozzászólásod utolsó része eléggé cinikusra sikeredett. A fejemben meg a fórumra lépésedkor rögtön kicsaptad a biztosítékot. Először a 0,4A-eset, a fárazsztó mailjeiddel meg a 10A-eset is. Amilyen az adjisten, olyan a fogadjisten!
Ott Eger környékén is biztos van némi elveszett vágány. Miért nem szeded össze az ottani vasútbarátokat egy kis dzsungelharcra? Egész nap írsz mint az eszetlen, összefüggéstelenül, de eddig nem jöttél el egyetlen összejövetelre, vicinálisozásra, elveszett-vágány-bejárásra se. Nem távolságfüggő a dolog, mert pl. mdbz följött Pécsről levezényelni a Ganz misét (amiért a mai napig áldom a nevét!!!), följött VJancsi is. Swamplord kolléga Zalaegerszegről följött Nagykátára a NOHAB-okat lefotózni. Uhi topiktárs Pécsről Pestre jön föl, ha szeretné, majd beírja, miért.
Ami közös bennünk: egyikünk se milliomos, elkényezetetett úrigyerek! (bár már megkaptuk ezt a jelzőt is :-))))
Vagyis nem látod egyik mellékvonalat se, írsz csak róluk, de nem tudod, milyen utasáramlatok vannak, mikor, hova (ezt taxxx-nak is fölróttam, amikor a mostaninál jobban dúlt-fúlt a mellékvonalak ellen). Bökj rá a térképre, válassz ki egyet és vesézd ki. (ezt megtettem a 47-essel)
Na jó, nem fárasztom magam, inkább megyek a "pisztolypárbajt" folytatni. Egyelőre én állok nyerésre :-)))))).
Ha több ember lenne, jobb lenne, szervezetten meg lehetne tisztítani hosszabb, szakaszokat is. Ha jogilag is elismert tevékenység lenne /Kiemelten közhasznú tevékenység , mint pl a Nohab/ akkor lehetne 4. KBK mintájára történő csoda is Magyarországon valahol.
Hiszen ez 3 pozítív kezdeményezés volt. /Ha valaki tud többről írja le , megköszönöm./
Ja és Részedről nagyon pozítív dolog a Ajka környéki, iparvágányokon való vonatozás, megszervezése.
Nyunyukának írt válaszod alapján elhiszem, hogy tényleg elismerőleg szólsz. Bár jelzem félreérthető is lehetne!
"Tőled is szép, hogy szabadnapodon szabadjegyeddel segítségkre voltál Nemes cél érdekében."
Csak azért hogy precízek legyünk. Nem szabadnapból, hanem egy nap szabadság feláldozásával! Mellesleg a szabadjegy egy dolog, a BKV viszont 4*175 ft volt, tehát nekem is volt költségem.
Nekem fontos volt, hogy a gép a csarnokba kerülhessen, ezért nem volt áldozat a szabi és a kis pénzecske ráfordítása.
"Másik dolog, hogy Kemencét és a TI 0,8 kilométeres szakaszotokat kívéve nem történt olyan kezdeményezés, ami Önerőből, szabadidőben, adó és Tb járulékmenetes "társadalmi munkában" készült volna."
Az hogy 8 helyett 3 főt számoltam , bocs az érinettek nevében is.
Másik dolog, hogy Kemencét és a TI 0,8 kilométeres szakaszotokat kívéve nem történt olyan kezdeményezés, ami Önerőből, szabadidőben, adó és Tb járulékmenetes "társadalmi munkában" készült volna.
Amikor megdícsérlek titeket, akkor meg letámadsz.
Bűnbánatként javaslom a 64-es vonal végigtakarítását, FOMA és csapata egy nagy puszit ad a homlokodra érte :-))).
1. Pécstől Pécsváradtól kb 229+142+13 kilométerre lakom.
Laza 400 km vasúti jegy.
2. Nekem egy 1,7 hektáros telken már tönrementek az eszközeim a motoros fűkasza stb. Azóta működésképtelen, a telken túl kellett adni , de jó kezekbe van egy Mezőgazdasági gépészé lett akinek van pénze.
Ez egy akácos elvadult gyümölcsös volt.
3 Se annyi időm , se lehetőségem, hogy egyhuzambankb 40 kilométer szakaszt kitisztitsak.
Az elképzelhető lenne , hogy elfogyna a pénzem, és sose érnék végig rajta.
Tudod szerinted én milliomos vagyok
Azaz vezsek fűkaszát ujjat 80-150 eFtért
Gyomirtót pár százezerért
Pár hónapra munkanéklküli leszek önként /melyik cég türné el hogy munka+szabadidőben gazoljak?/
Tudod jól egy busszal megközelíthető községben lakom, Budapesttől 2,40 óra percnyire.
Kb 10 lehetőség van egész nap hogy eljussak.
Nekem munka szempontjából is utaznom, kell!
Így szabadidőben a munkából fakadó utazásos kötelezettség miatt és egészségügyi problémák miatt nem utazom szabaidős-gazolásra Sajnos.
Héten sehova se mentem, mert lerobbantam egészségileg megviselt a dolog.
Koréábban 4000 km is volt egy héten.
Most lerobbantam, és nem megy.
Ilyen messziről nem igazán tudok Neketek segíteni, bármennyire szeretnék
Rám meg ne nehezteljetek amikor pozitiv példaként említelek Titeket, nem tudom hányan vagytok bocsi..
Kár, hogy egy-két embernek mindig sikerül szétdúlni e topikot. :-((((
Nyunyuka PFT 0,8 kilométert fenn is tart 3 fővel
TILTAKOZOM!!! A többiek nevében is!!!
Mert ez nem egy ember PFT-je, hanem sokunké. Akik eddig részt vettek a pályaszakasz ősdzsungelből való kiszabadításában: gGAbesz, radio100jozsi, TEE, Sh2, Hernyóbűvölő, gmarc, tataia, L. Bence, a verőcei polgármester és még sokan mások.
Vagyis jóval több fővel tartjuk fönt mint gondolod. A MÁV-ot nézve tényleg gazdaságtalan lenne, de itt nem hivatásforgalmat lebonyolító pályáról van szó. Akik idejönnek bozótot irtani, teljesen ingyen, a szabad idejükből teszik. Te osztod az észt, írod a hülyeségeket, hisztizel, személyeskedsz és erőszakoskodsz. Írod, milyen jó lenne ez meg az, hogyan kéne de egyszer sem láttunk, hogy egy szál gazt kihúztál volna akár itt, akár bármely másik vicinálison. Bűnbánatként javaslom a 64-es vonal végigtakarítását, FOMA és csapata egy nagy puszit ad a homlokodra érte :-))).
A "Bz-vel Magyarországon" túramozgalomról mindent megtudhatsz a www.ukk.atw.hu oldalról, a "Túramozgalmak" menüpont alatt, az igazolólap innen letölthető, az xls.formátumú, színest ajánlom. Jó játék mellékvonal-barátoknak.
Lentebb olvastam hajtányozásról, van egy 25 km-es erre használható vonal nem messze Kőszegtől, nekem nagyon tetszett, erről is van egy lap: www.draisinentour.at
Nyunyuka PFT 0,8 kilométert fenn is tart 3 fővel ugyhogy 4 vasutbarátra egy kilométer mellékvonal.
Ingyen dolgozz.
Vigyél gyomirtót, sarlót motort kaszát meg ilyeneket.
Közlekedést a Hajtányosok vállaják a felszámolt szakaszokon.
Ha van 100 fő vasutbarát és van kedv 25 kilométerre már elég lehet.
a maradék 3775 km meg menjen sorsára.
Na ez már nekem kicsit sok volt, jó lenne, ha egy kicsit ép ésszel gondolkoznál!
Mennyire ismered azt a vonalszakaszt, amit a "Nyunyuka PFT" tart fönn? Szerintem semennyire. A kisvasúti napon végigsétáltam rajta a fatelep bejáratáig. A pálya arra jó, hogy a hajtányosok bohóckodjanak rajta. Egyikőjük sem milliomos, ki elcigizi a gyomirtó meg a sarló, kasza árát, ki elszerencsejátékozza, ki az autójára vesz mindenféle csilivili mütyűrt. Ők a szabadidejükben idejönnek és vasutazgatnak rajta. Szórakozásnak jó, de másra nem.
Azt meg mennyire gondolod komolyan, hogy a hajtányosok egy mellékvonalon hivatásforgalmat bonyolítsanak le? Ahhoz, hogy egy ilyen jármű hivatalosan közlekedhessen, előszöris egy vasútvállalati engedély szükséges. Szerinted hány hajtányosnak van? A pályát a Közlekedési Főfelügyeletnél engedélyeztetni kell. Ugyanígy a járművet is. Az F.2 már nem tartalmazza a kiskocsi fogalmát, így a hajtány forgalmi szempontból mozdonynak számít, vagyis (elvileg) csak mozdonyvezető vezetheti. Hány hajtányosnak van mv. vizsgája? Ha mindezeket a feltételeket teljesítetted, megvetted a menetvonalat, a jóváhagyott menetrend alapján nekiindulhatsz.
De jön a fránya utas. Ő míg utazik, nem akar szarráázni, szétfagyni. Mert ha biztosítasz egy szolgáltatást, azt télen-nyáron biztosítani kell. A hajtányosok kimennek nyáron, száraz időben, netán télen is, poén a térdig érő hóban végiggázolni a járgánnyal, de szerinted ezt mennyire díjazza az egységsugarú utas?
Mert utas nem egyenlő vasútbaráttal. Szállj le a földre!
Addig mondogattatták amig azt mondtam , legyen Nekik igazuk. Ők részben szóban is győzködtek.
Akkor neked aztán tényleg lehet egyéni véleményed, ha ilyen könnyen át lehet téged formázni. Ők is elég egyoldalúan közelítik meg a dolgot. Ez meg az ÉN VÉLEMÉNYEM!
Ha nem szereted hallgatni az igazságot akkor alapíts másik fórumot.
Mellékvonalak barátai.
Te meg menj el a jó ... . Na még egyszer. Menj el te, másik topicba (politikai, közgazdasági stb.). Az most, hogy nézne ki, ha a vasútmániámmal én jelentkeznék ott, menj te! A topicalapításban pedig inkább te vagy otthon. Nekem bőven elég lenne az anyatopic, ha arról szólna, amiről kellene a VASÚTRÓL, nem pedig politikáról.
Szeretném, ha egy időre kitiltanád M38-at és különféle formációit a Vasutas fórumból, mivel utóbbi időbeli hozzászólásaival hergeli és feldühíti a jóérzésű vasútmániásokat és vasútért dolgozókat (is), akiknek javarésze nem azért jön ide, erre a fórumra hogy a vasútvonalak megszűntetéséről beszélgessenek.
Valamint lehetne-e kérni, hogy M38 lehetőleg csak 1 (azaz egy) nicknevet használjon? Különféle formációi nagyon zavaróak és egyéni stílusa miatt, amúgy is hamar rájön az ember, hogy ugyanarról a személyről van szó.
Nem a mellékvonalak veszteségesek , hanem azok a vonalak ahol minimális vagy semmilyen teherforgalom nincs, illetve bizonyíthatóan nem hord rá a fővonalra ilyen forgalmat a mellékvonal.
2. Ha a fővonalakaon megjelennek a BZ-k az jó mert ha elriadnak az utasok akkor a veszességes szemlélyszállítás csökkenni fog.
Az a lényeg ami nem életképes forgalom, nincs bevétel, azt ne vigye a MÁV se fő/F. 2. szerint a Rajkai vagy a 77 es vácrátóti az Fővonal!/ se mellékvonalon!
Több száz fő vagy semmi /=busz/ujjabb adat nem áll rendelkezésre.
Mellékvonalakon már nem sokat lehet javítani.
1995 felmérés szerint 1000 kilométer hosz gazdaságos. 2800 km nem.
Nem volt tételes felsorolás.
Ha megszünnek végre a mellékvonalak akkor legalább nem lehetb rájuk hivatkozni.
De akkor a MÁV belső Apparátusa is csökken, meg minden más egyéb.
3. Ha nem jelennek meg a megtakarítások az nem a ... hibája hanem egyszeróűen a MÁV annyira eladósodott, hogy már nem bírja tovább.
Fővonalon nem lehet 400 főt buszoztani, de 8-55 főt igen.
Ez a kisebbik rossz elve.
Bz megjelenik a fővonakon, ami egyrészt elriaszt másrészt költséget csökkent.
Ellenmondás feloldáson dolozzon ki ki maga.
Az a lényeg hogy EU nem ad pénzt csak a minimum 120 km/h sebességü vonalakra.
Kis 59 kollega szerint németországban is szüntek meg mellékvonalak.
Ott ha valami ujra épül olyan mint az Őrségi 40 km/h volt eredetileg, de 120 km/h lett Őriszentpéternél.
Jelenleg nem áll 3800 km* 1 milliárd forint erre rendelkezésre.
Néhány vonal átépül tranzitvonalak, de gondolj bele a régi Bajánsenyei vasutat se a régi kanyargós nyomvonalon építették!
Mellékvonalra nem lehetne semmilyen forgalmat se terelni csak teljes nyomvonalkorrekcioval 21-22,5 t tengelynyomással /lásd besorolási minta azza 1 rakott 1 üres 2 rakott 1 üres egyes vonalakon/
Végül is szerintem Rádio 100 Józsi kiáll ugy alapból a vonalakért, de minden nem maradhat meg.
Jelenleg csak Kemencén van olyan példa ahol egyesület fenntart vonalat lelkes emerekkel.
GONDOLJ bele Állam közterhekkel, ezt nem tudja. Ő kb 3 milát költ el egy olyan vonalra ahol 5 vonat ha elmegy.
Ha megtakarítják ezt a pénzt talán elkerülik a csődöt a csődbiztost a fizetésképtelenséget. Így aligha.
A Bp-i elővárosi közlekedés kapcsán én írtam a 10 kocsis Bz szerelvényekről.
Talán nem volt az írás elég vitriolos, hogy csak taxxx-nak esett le a tantusz.
A válaszom rádio100józsi-nak szólt, akinek a vasút kizárólag Monor Bp viszonylatra koncentrálódik, és abban a tévhitben leledzik néhány topictárssal egyetemben,
hogy a mellékvonalak bezárása bármenyire is javít az elővárosi vonatok utazási komfortján. Ez a fajta gondolkodás önző, és buta.
Azt hittem, már tisztáztuk, hogy a mellékvonalak teljes bezárása sem változtat a fővonalak jelenlegi helyzetén, mellesleg egy ilyen döntést egyetlen kormány sem
fog hozni beláthatatlan ideig.
A legdühítöbb az indok, hogy a megtakarítást a fővonalak fejlesztésére fordítják.
Ez hazugság. Erre példa az elmúlt 50 év vonalbezárasai, amelyek nem csökkentették a MÁV veszteségeit. Vagyis semmiféle megtakarítás nem várható. Ezt csak
az újságot olvasó laikusok hiszik el.
Már tudjuk, ha egy mellékvonal egy kilométerére a költség x Ft, akkor
ez egy fővonalnál mintegy 9x Ft. Közgazdasági megfontolásból éppen
a nagyobb veszteség forrást kellene megszüntetni...
Ildomos lenne a vonalbezáróknak előállníuk a farbával, hogy mit is értenek
a mellékvonalak megszüntetése alatt!
- Az összes mellékvonalat bezárnák?
- A mellékvonalak egy részét zárnák be?
- Csak néhány, valóban leromlott állapotú pályát zárnának be?
Véleményem szerint csak az utolsóra lehetne kizárólag műszaki indokot
találni. Gazdaságit indokot a hazug volta miatt felesleges keresni, mert abból
sokkal több van a fővonali személyszállítás megszüntetésére.
Bz-k NEM FOGNAK 10 kocsis összeállításban, fővárosi-elővárosi vonatokban járni-.
Nyugi.
IGAZAD van, nem tudom, ki volt az, aki ilyet mert feltételezni?
Én pld.: a 2 kocsis kelebiai vonatra gondoltam, vagy is ez az lesz elméletben jövőre, meg még a többi Szili+1-2 kocsis vonatok, lehet a 140-esen is a személyek...stb.