Szerintem többet jártam márkaszerviz környékén, de az meg biztos, hogy többet dolgoztam ott, mint Te. ;)
Amikor elfogyott raktárról a gyári alkatrész, akkor át kellett ugrani a szomszéd Unix boltba, és venni egyet. Régen volt, amikor utoljára márkaszervizben vásároltam lengőkart. Akkor párban adták akcióban 32eFt-ért. De tény, hogy ez már pár éve volt. Azt viszont nem hiszem, hogy 4x-esére emelkedtek volna azóta az árak.
Mivel nem vagyok rászorulva a márkaszervizre, ezért nem tudom a mostani árakat, szóval lehet, hogy ezügyben igazad van.
Ennek ellenére tartom azt, hogy egy kicsit megvezetett a szerelőd, de legalábbis nem kellőképpen tájékoztatott! ;)
Lehet, hogy nem akart rosszat, mert biztos, hogy az általad vásárolt alkatrész jobb, mint amit én beépítettem, de az biztos, hogy nem ér annyit. ;)
Nem mondom, hogy mindenkinek olyat kéne vásárolni, mint nekem, csak azt kell látni, hogy ennyi pénzért is lehet használható minőséget választani.
Maradjunk annyiban, hogy meg vagy elégedve a választásoddal, és ki tudtál adni annyi pénzt érte.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az emberek előszeretettel magasztalják a saját döntésüket, még akkor is, amikor már ők is látják, hogy lehetett volna másképp is dönteni, talán még jobban is.
De azt tudom, hogy a VW/Audi emblémás alkatrészek általában (majdnem mindig) egy picit jobbak, mint ugyanezen gyártók(!!) embléma nélküli, saját márkaneves alkatrészei...
Nagyon jó példa erre a fékbetétek:
- Skoda gyári beszállítója a Textar (szerintem az Audik egy részébe is beszállít). A VW/Audi emblémás Textar betét kb. 2x annyit megy el, mint a Textar gyártmányú - VW/Audi embléma nélküli - fékbetét...
Nem vagyok szakértője az autóknak, de elég logikusnak tűnik az írásod. Elhanyagolni nem fogom, a szevízkönyvből és az tulaj elmondásából meg úgy is kiderül a múltja. Mindenesetre elhozom és elviszem az áltatalad említett szervizbe, ami ez? http://audi-service.hu/service.html
Itt keressem őket, vagy tudsz vmi "személyesebb" elérhetőséget is?
Lehet, hogy félreérthető voltam. Az 5eFt-os kicsi, és a 9eFt-os nagy lengőkarból vettem eddig 2-2 darabot a 250ekm alatt. Ebből kb. 150ekm szigorúan Budapest!
Ehhez hozzá kell tenni, hogy kb. 210 ló van a kocsiban (elsőkerekes létére), és az is jobban igénybeveszi a futóművet, mint a gyári konfig. Ehhez jön még: 17-es felnik, TA-Technix állítható magasságú futómű elég alacsonyra engedve. ;)
Szóval az 56eFt nem a minimálár, hanem a használhatónak az ára.
Ha rád tudtak sózni 33eFt-ért egy lengőkart, akkor azt inkább nem minősíteném. Ez talán drágább, mint a márkaszervizes ár. :-o
Köszönöm az eddigi válaszokat, nagy segítség. Baromi vegyesek amúgy a tulajok véleménye, én úgy vettem le, ha valaki peches volt, akkor sokat kellett költenie rá (és persze szidja, mint a bokrot), ha nem, akkor viszont parádés autója van.
Vasárnap nézem meg a kocsit, vélhetően őszintén fog válaszolni a tulaj a kérdéseimre, pl mit kellet rajta cserélni, javítani, stb. (fater jó barátja, állítása szerint családi autózásra használta, főként vidéken és nem kenyérre kell neki az ára, meg sem hirdette, csak nekünk szólt, szal úgy van vele, ha kell kell, ha nem nem). Sztem elhozom tőle és akkor igénybevenném felajánlásodat az átnézésre schmeccker, bár autószereló haver azt mondta, olyan nagy dolgokat akkor sem fogok megtudni.
Amúgy nem faceliftes és nem automata, a hajtást azt nem tudom még.
Nekem is az volt a tapasztalatom a szerelőkkel, hogy azonnal a futóművel példálóznak. Nálam még friss az élmény de kíváncsi leszek rá majd később. Egyenlőre minden ok!
Nekem például az előző A6-om nem is Faceliftes volt (98-as 4B) és 300,000 km-en át 1x cseréltem kormányösszekötőt meg szilenteket. Ezt azért említem meg, mert 18-as Felgen volt rajta.... én sem vettem észre, hogy annyira szar lett volna a futóműve.
Már ment a beszélgetés erről, de akár hihető is az a 7 liter. Országúton, nyugis vezetés mellett szvsz ez még automatával is tartható. Az összkerék is tesz rá, talán azzal együtt már elég határeset.
Azt nem tudom, hogy a 180 lovasból egyáltalán volt-e első kerekes, vagy manuális, de majd a kérdező leírja, hogy milyen hajtásképlettel rendelkezik az autó.
A lengőkaroktól félj a legkevésbé!! Az összes első lengőkar, ha nem márkaszervizben cserélteted, akkor 56eFt körül ki tud jönni, de erre nem kell számítani. Az enyémben 250ekm alatt 4 lengőkart kellett cserélni (100ekm-rel vettem óra szerint, tehát most 350e van benne), de ez a sok bp-i autózásnak is betudható. Viszont a lengőkart is csak akkor kell cserélni, ha a csukló ment ki benne. Ha csak a szilent, akkor 1700 Ft egy szilent a nagy lengőkarban. Kicserélni meg kis túlzással ujjgyakorlat egy szerelőnek.
A leírásod alapján ez egy tuti vétel. Ezt a családi barátot viszont Te ismered. ;)
Elvileg nem az, de ha 2001 év végi, akkor lehet még az is....
Azért a 7 liter eléggé optimistának tűnik az autó tömegét, az összkerékhajtást, az automataváltót, meg magát a motort figyelembevéve (de még kéziváltónál is kevesellem).... Ez még nem egy igazán nagynyomású motor...
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Biztos van erről írva, de sem időm, sem kedvem nincs visszalapozgatni.
Család barátjának (tehát megbízható + első tulaj) eladó A6-osa, 240.000 km, 2001-es, tdi motorral, 180 lőerővel, mindez 1,5 milka. Folyamatosan szervizelve, könyvvel, leinformálható szervizzel. A vezérmű nemrég lett kicserélve. Olajat 20.000 ként kell cserélni, én kb. 30.000-et megyek egyévben. Fogyasztásra 7 litert mond a fickó, ígérete szerint 2 hétre el is vihetem kipróbálni, megnézetni, leinfózni. Szerelő haveromnak egy félelme van ezzel, az aluminium lengőkarokkal felszerelt futómű, szerinte ez ennyi idős autónál bármikor tönkremehet és az nagyon fog nekem fájni (anyagilag).
Az olaj nagyon nem tesz jót a generátornak. Először azt az olajfolyást kéne megszüntetni, majd a generátort rendbe tenni. Ehhez azért kell szerelni nem keveset. Ha nincs gyakorlatod ilyesmiben, akkor lehet, hogy jobb, ha hozzáértőbbre bízod.
Ha viszont van időd, szerszámod, meg kedved hozzá, akkor azért én meggondolnám (pénzhiány nagy úr). Alkatrészköltsége nem hinném, hogy eget rengető, de időben nagyon sok, szóval ha óradíjban számolsz, akkor szép összeg lesz.
A motortartó bak meg speciális bak, a vezeték elég fontos dolog! A baknak változtatja a csillapítását. Ha el van szakadva, akkor ez a része nem működik, ami eredményezheti azt, hogy rázza a kasztnit a motor.
A fordszámmérőd meg valószínűleg jó. Az enyém ugyan manuális, és ha jól tudom, az valamivel hosszabb, mint a tiptronic (pláne a quattro), de 3000-es fordulathoz kb. 170km/h tartozik. Az 1760-as fordulatszámot jelent 100-nál.
Szia!Én ma voltam Nála,mert én is a segitségére szorultam.A személyes tapasztalatom alapján csak ajánlani tudom Őt!Gyors,korrekt,pontos és nem utolsósorban-hozzáértő!Sajnálom hogy az előző Audimnál nem ismertem még Őt!
ÁÁÁÁÁÁH! Ez nagyon nagy meló! Néztem tegnap alulról a generátort és a öninditót,de tiszta olaj ot minden! Az olajdekninél folyik az olaj a generátora,mint már valaki irta hogy nem egyszerü kicserélni a tömitést mert valami kiegyensujozó tengely is van ott,és aztis lekell bontani(nem a teknő alján hanem a motor és a teknő közzöt)! A motortartó bakhoz megy valamilyen vezeték az levan szakadva,van-e neki valamilyen jelentősége? Ma mentem vele és 5-ik ben 100-as tempónál a fordszámérő 1700 mutat,és 6,5 pillanyatni fogyasztást,és mégis 10 allá nem megy még hosszu távon sem! Én keveslem a 1700-as fordulatott 100nál Ez normális vagy a ford szám mérő sem jó? 99-évj triptonik 150le quattro........A generátor cserét inkább szerelőkre bizzom,mert ez nagy meló,főleg a tömitést is ki kellene cserélni egyutal! az a baj hogy mostanába nemigazán lesz pénzem a gépre költeni,igy hát jöhet a spór,mégjobban! Már aztis megondolom hogy mikor inditom be a gépet mert ilyen fizetésekből nemigazán lehet kocsikázni
Generátorleszedéshez elég sokat kell bontani. Ezt nem baj, ha gakorlod! :D
Szinte minden javításhoz ezt szoktam: lökhárítót leszedem, klímakondenzátort begumipókozom az autó alá, vízcsöveket lekötöm a hűtőről, IC csöveket leszedem, így le lehet szedni a lámpákat a hűtőkkel együtt. Ezután már hozzá lehet férni mindenhez.
Ha jól emlékszem, akkor talán le lehetvarázsolni a generátort ezeknek csak a fellazítása, és elhúzása árán is, de csak a szívás van vele, szóval érdemesebb bontani. Kis gyakorlattal az egész bontás nincs egy óra.
Generátort pedig viszonylag 'olcsón' lehet javíttatni. Ha nagy gáz van, és szinte mindent cserélni kell benne, akkor a max az 50eFt. Ehhez csapágyak, forgórész, állórész csere, és tekercselés kell. (ezt egy fél éve játszottam el: összeszakadt az egyik csapágy benne, és összeért minden mindennel).
Ha ott vagyok megkérem, hogy nézzék át. Bár az autót megvizsgáltattam több helyről is és úgy tünik, hogy az autó eddig jó kezekben volt. Mielőtt megvettem megnézettem a lényegesebb dolgokat(kompresszió, hibakódok a motorban, veszteségmérés, kipufogó gázelemzés) és minden a normál értéken belül volt. Talán nagyobb meglepetés nem ér, de több szem többet lát alapon őket is megkérem.
Szeretném a segítségeteket kérni. Szerelőt keresek aki megbízható ért hozzá és normális áron dolgozik Budapesten. Sikerült szert tennem 2001-es S6(Motorkód: AQJ)-ra. Imádom a kicsikémet de nem feltétlenül szeretnék szakszervizhez hasonló díjszabású pénzeket fizetni.
Kértem egy másik akksit de evvel is igy csinálja! Az akksi sarukat megtakaritotam de nem változot semmi! HA ELALSZIK A TÖLTÉSJELZÖLÁMPA (Nagy gázfröccs után) akkor is kell vagy 3 perc mire a mutató 13 körül áll! DE a kopogás csak akkor kezdödik mikor elalszik a töltésjelzö lámpa! És még az alapjárat is megnől! Generátor cserénél lekell bontani az egész elejét?
A váltó szinte bztos, hogy azért idétlenkedik, mert a generátor szar. Lásd a cs!rke-vel beszélgetésemet.
Ha kopog, erősen előbefecskendezés hibás, értsd: az adagoló nincs a pontos helyén, vagy a befecskendezők szarok, vagy az adagoló szar. Ha melegen nehezen indul, mielőtt indítanád, öntsd le hideg vízzel az adagolót, de ne vödörszámra a vizet, csak szép lassan, hogy kevés vízzel szépen körbejárja az adagolót a hideg víz.
A beszívott levegő hőm. ennél az autónál a map szenzorral egyben van. Vagy az rossz, vagy a szenzor vezetékelése nem ér el a vezérlőig.
Esetleg ha megvan a kiolvasás, tedd be ide az eredményt.
jőn egy profi diagos hozzám és megnézi a hibakódokat (nem autószerelő,csak hobi szinten csinálja a diagot)