Tegnap furcsát tapasztalatam a kicsi kocsimmal. Leállítottam a motort fel akartam húzni az eletromos ablakot elindult felfelé majd féluton megállt, aztán elindult felfelé. Ismételt próbálkozásra ugyan így tett. Ha rásegítettem kézzel akkor fel ment.
Az én tippen, hogy az akksim kezd haldokolni. A töltés folyamatossan 15V körül van a visszajelző szerint.
Ti véleményetek?
Illetve ha helyes a tippem akkor mekkora aksi kellhet 4.2 v8-ba (motorkód: AQJ)? 95-110?
Ha nem számít a pénz / hitel és a régire már ráuntál, akkor magadban úgyis megszületett a döntés. ( Cserélsz, 06 utáni láncos 3.0-ra D: )
Egyébként valljuk be, hogy a régi konstrukció nagyon megbízhatóan képes üzemelni. PD elemekre érdemes néha ránézni géppel (egyébként futás közben úgyis produkál furcsaságokat), és cserélni ami rossz. Odafigyelt vez.szíjat szakítani művészet, más baja meg nincs. 17-es turbó néha komplett kuka (csipp, használat módja, nomeg láb függvénye) de van csiga bőven a piacon. Futómű, szilentek, gumiharang, összekötő, törött alumínium bizbaszok és a többi szarság nem kötődik az autóhoz. Köszönjük meg a közútkezelőnek, és a gázolaj adójában kifizetett útdíjnak. Nekem is 1.9 PD-m van, 70 ezerből conti vezérműszíj, vízpumpa, 5l olaj, görgők, conti hosszbordásszíj, meg a szíjfeszítő mechanikája cserélve. És tudom, hogy a következő időszakban nem kell vele foglalkoznom. Minden olajcserekor gázolajszűrő csere, és minden másodiknál a maradék teljesen + gázolajszűrő (30 ezer körül szokott lenni a költsége). 10 ezrenként olajcserézzük, benyel majdnem 4 litert. Utántölteni csak ritkán szoktam. De azért valljuk be, maxról a minimumra eszeget a periódusban. Ha elvállalok utánfutózást, akkor 1) nem tapad a turbó geója :D 2) olajat csipeget. De 200-at futott autónál mi sem természetesebb. Füstöm nincs.
Viszont azt mondod évente 30 ezret kell csak futni, az nagypapás műszak, azt kényelmesen bírja az autó. Whahaa, nyugdíjas lettél vagy mi?
Egyébként milyen a kocsid, van kép / link? automata? Színe? Talán vevő lennék.
Mehetünk az ár alá, ha kipakolom belőle a blokkolót, meg a kamerát, és egyéb vackokat, bár 5-ért nem adom úgy sem. Ha érdekesnek találod, gyere be, és megbesz.
Biztosan lehet ennél olcsóbban is, ha te szerzed be az alkatrészeket, de én úgy voltam vele, hogy ők vállalják a felelősséget, akkor legyen benne az amit ők adnak.
Vezérlés csere nincs. A szerelő szerint 300K km-nél majd azért kelle cserélni a láncot (vagy mit), de a többi szakértő ezt majd megmondja.
sima szervíz :
9L olaj kell bele, én azt szoktam bele rakatni, ami a gépkönyv szerint kell. A TLX-ben szoktam venni, ott ha jól emlékszem az olaj kb 24000 szokott lenni. A szűrők miegymás kb. még egy tizes. Az üzemanyagszűrő volt azt hiszem egy nagyobb összeg még (12 ha jól emlékszem szintén TLX) de ebben nem vagyok biztos.
15000 km-nként cserélünk olajat, üa.szűrőt meg 60K km-re mondták de szerintem minden másodiknál fogom azt is cserélni.
A csere állítólag 30 perc körüli, tehát nem nagy gond. De lehet, hogy utána programozni kell az autóhoz. Ezt nem tudom.
Az alkatrész cikkszáma: 4F1 959 617 B
Sokat gondolkodtam, hogy nem lehet-e megjavítani, hiszen gyújtás levétel/ráadás után megjavul, tehát elvileg nem ment tönkre véglegesen. Nem égett le vagy ilyesmi. Nekem elektronikai végzettségem van és úgy gondolom, hogy ha valami általában működik, csak néha rossz, akkor arról nem kell lemondani (hacsak nem valami processzor szállt el benne). De semmilyen külföldi fórumon nem találtam javításra utalást. Úgyhogy marad a csere.
Nekem tavaly kezdte. Akkor csak néha kellett leállítani a kocsit. Mondjuk 2 hetente egyszer. Most viszont naponta. Úgyhogy így nem lehet nekivágni a nyárnak...
A szerelővel egyébként semmi gond. AZért rohant el, mert én csak bepofátlankodtam hozzá a sok munkája közepette, hogy 10 perc múlva indulnék külföldre és épp most gyulladt ki. Computer rádug, hibakód kiolvas és arra mondta, hogy valami légszívó cső. Gondolom Ő pontosan mondta, csak én nem figyeltem. Szerencsére nagyon jó szerelő, de én azért szeretek utánamenni minden számomra ismeretlen alkatrésznek és azok árának...
Riasztó dologban meg persze igazad van. GPS blokkoló meg stb. Minden elvilhető, ahogy már előttem kifejtették. De a profi tolvajok nem 4 milliós autóért kockáztatnak. Minek, ha van ebből fiatalabb is?
Ha a váltózárat (ami egyébként a középső konzolon belül van, ki sem látszik, csak a zár vége) szétbarmolják, akkor megéremlik. Lesz vele bőven dolguk. Egyébként persze, hallottam én is olyanról, hogy pl. nitorgénnel lefagyasztják és eltrök, meg ilyenek.
És ha közben blokkolják a GPS-t is, akkor még idejük is lesz rá. Főleg ha van kígyóméreg ellenszérum is náluk! :))))
A napokban kigyulladt a sárga "check engine" lámpa. Ellemetem gyorsan szerelőhöz, mert épp külfölre indultam. Ő azt mondta, hogy valami légszívó csővel van gond (ami duplán van benne). Még lehet vele menni, de ki kell cserélni A bolti ára 180e, Ő most tud 90-ért. Aztán elrohant. Én meg a mai napig nem tudom, hogy mi ez? Valaki esetleg? Azóta a lámpa néha elalszik, és hetekig nem gyullad ki újra. Aztán megint kigyullad, megint elalszik.
A másik. Egyre gyakrabban fogja magát a klíma és elkezd forró levegőt fújni. Ilyenkor meg kell állni. Gyújtás le, vissza és megint jó lesz. Erre azt mondták, hogy típushiba és valami vezérlőt ki kell cserélni. 80 0000 Ft. Mi ez a vezérlő pontosan? Hol van? Nem lehet megjavítani?
Az A6-osomon (4F) szeretném lecserélni a gyári 18-as felnit. AZ S6-os 19-esére vagy hasonló stílusúra gondoltam. Meg tudnáű valaki mondani, hogy mekkora gumi való a 19-es felnire ennél az autónál? És mi a felni ET száma?
Riazstó: Autómatánál jó a váltózár, mivel akkor az autót nem lehet mozdítani. Az enyémben van. Nagyon ízlésesen, diszkréten be lehetett szerelni. Kézi váltósnál nem sokat ér, mert azt hallottam, hogy beteszik alulról a váltót kettesbe és azzal bárhová el lehet menni. Senki nem veszi észre.
Én még rakattam bele egy gps-es riasttót is. Ha kinyitják az autót küld sms-t és megadja a gps koordinátákat is. Távolról leállíthatod, lekérdezheted a helyzetét az autónak,stb. Ez a kettő együtt már ad egy biztonságérzetet.
Ja és belerakattam még egy dolgot, de azt már nem árulom el! :)
Mivel én az autót egy kulccsal vettem, így bementem szervizbe és az összes többbi kulcsot letiltattam, továbbá nem a kulcs távírányítójával nyitom a zárat, hanem magával a kulccsal (bár ez inkább kényszer, ugyanis a távirányítója elromlott). Így távolról nem elfogható a távir. jele.
Azt gondolom, hogy egy nagyjából 4 milliós autónál ez bőségesen elegendő védelem.
Van 1 2002 2000 tdci mondeom is és behányt a turbo rajta. Mikor vettem az ujjat én gyárit vettem vagyis azzal kezdtem a gyárival 370.000ft a gyári Garet turbina. Ne nem az került bele.....
Pontiac,renault,wauxhall és mazda. ezek a fajta autok ugyan ezzel a turbóval vannak szerelve Garet xyxyxy. Elmentem a felcsiki Bt hez aki turbinákkat forgalmaz és megnéztem mind a 5 turbinát amin rajta volt a ford ,pontiac és mindenki logoja az egyes darabokon és a pontiac turbina 178.000 ft volt. mentem vele eddig 220.000km-t
Üdv. Ehez a fejezethez szólnék hozzá: "Amikor elfogyott a raktárról a gyári alkatrész, akkor át kellett ugrani a szomszéd unix boltba, és venni egyet" Valahogy nállunk is a márkaszervízek tőszomszédjába költözött ez az üzlet. Sajnos ez nállunk is bevett gyakorlat és akkor még adtak a tulajnak árengedményt.... ...és nem sült le a pofikájukról a bőr. Azért hozzáteszem biztos vannak becsületes szervízek is.
Törekedj olyan valamit beépíteni pluszban, ami nem szokványos, hanem egyedi... És lehetőleg minél kevesebben tudjanak róla( a legjobb, ha te magad csinálod, az a biztos...)
Bocs, hogy beleszólok, én Fordban dolgozok mint szervizvezető, jó pár autóba szereltünk be váltózárat, de az a tapasztalat, ha benyomod a kuplungot oda tolod az autót ahova csak nem akarod.
Túl sokat nem tudok erről a fajtárol (meg majd utánnam majd úgyis írnak majd a jobban hozzáértők) de szerintem azok a billentyűzet az a navi vezérlője a fed komp nullázást pedig úgy lehet hogy a jobb oldali bajuszkapcsolo alját folyamatosan kell nyomni min 3mp ig és utánna az ahol éppen van a fedélzeti komp. azt nullázni fogja.
Ismerkedem a paripámmal(2001 S6) és találok benne olyan dolgokat amik nem tudom, hogy pontossan mire szolgálnak. Ami a legnagyobb fejtörést okozza az a kézifék mellett található billentyűzet amin csak számok vannak(mint egy telefon billentyűzete).
Na ez mire szolgál? Illetve van még mellette egy csatlakozó is amit szintén nem tudom, hogy mire szolgál. Illetve még arra sem jöttem rá, hogy a feldézeti számítógépen az előző 100Km-re számolt fogyasztást hogyan tudom nullázni.
Azon is gondolkoztam, hogy a gyári védelmi rendszereken kívül kellene valamit még berakni. Erre valami ötlet?
Tegnapi nap folyamán vettem egy 2005ös Audi A6 3.0 TDI-t, kérdésem az lenne, hogy kell-e bele venni külön navis egységet vagy csak CD-t vagy nem tudom, hogy mit, mert amikor a NAV gombra lépek kiírja, hogy : "Navigation nicht vorhanden" Kesztyűtartóban viszont kettő gyári CD-tár található amit nem nagyon értek, hogy miért van benne kettő?!
Csak annyit a témához,hogy nem feltétlen vw vagy audis az a cucc aminn az az embléma szerepel.
Kicsit ismerem valahonnan az unixos progit és megnézed a gyári alkatrész számát és azt hogy mihez jó még akkor lessz pár olyan kocsi amit nem is europába gyártottak! vagy teljesen más márka az alapbeszálitó csak valamelyikre olep vagyis GM van irva valamelyikre pedig vw.
Számos gyárinak mondott alkatrésznél sokkal olcsobb és azonos minőségű cuccot lehet venni.
Magam is azt a verziót választom hogy drága alkatrész elmegy 100.000km 3x olcsobb csak 65.000 et de 65.000x3 ........ez a matek :P