Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8046

OFF

talpfaszámláló: Én ma délelőtt ormánsági (vajszlói) görögdinnyét vettem  - Pellérden.

Hmmm.. Régi szép emlékek.

Pellérden a falunapra egy időben minden évben jártam rejtvényfejtő-versenyt tartani...

ON

Előzmény: talpfaszámláló (8040)
M40 120 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8045

A sínek is még eredetiek.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: M40 120 (8044)
M40 120 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8044

Igen.

Benned bíztam. :-)

Még pár kép, ha már kitekertem arra.

 

 

 

A rakodó már használaton kívül.

 

 

A menetrend

 

Szentetornya

 

Előzmény: looksharp (7985)
M40 120 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8043

Nem (csak) a menetidőkülönbség miatt.

Inkább az egyszerűbb utazás miatt, háztól-házig. Ami relatíve biztonságos is lett, hogy nem a 3-as úton kell szlalomozni a kamionok között. Meg az autótulajdonosok száma is gyarapszik és a vasút drága és kényelmetlen egy családnak utazásra, stb..

A menetidő "szinte huszadrangú" ok már.

Előzmény: v_peti (8042)
v_peti Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8042

Ha a vonat 1 óra alatt leérne Miskolcra, gépkocsival pedig 2,5 óra lenne az út ideje Budapestről, akkor is a most gépkocsival járók 100 %-a továbbra is ugyanazzal menne, nem ülne át a vonatra.

 

A nyomvonalkorrekció nem elsősorban a Gyöngyös-Budapest, hanem a Miskolc-Budapest menetidő lerövidítése miatt kelllene.

Az előbb említettek alapján meg értékelnék a közvetlen vonatot az utasok.

 

Amúgy meg tudomásom szerint, amióta elkészült az M3-as, azóta többen átpártoltak az autóra a vonatról a Miskolc-Bp viszonylatban. :((( Tehát számít a menetidőkülönbség!!!

 

 

 

Előzmény: M40 120 (8041)
M40 120 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8041

Akkor Gyöngyös. Kicsit tömören fogalmazva.

Gyöngyösön a vasútállomás és a belváros között kb. félúton van az autóbuszállomás. Tehát onnan közelebb van a belváros is.

A főiskola kb. ugyanannyira van a busz és a vasútállomástól.

Sőt a város legalább 80 %-ból könnyebben/rövidebben elérhető a buszállomás mint a vasút. Pláne, a busz megáll még Gyöngyösön egy pár helyen, de erről már volt szó.

Az közösségi közlekedéssel járó utasok többsége inkább a közvetlen járat miatt, a könnyebb elérhetőség miatt, a több járatszám miatt,  a tisztább járművek miatt válaszja a buszt, mint a vasutat. Az a menetidőben jelenkező kb. +15 perc -nem létező közvetlen vonatnál- nem zavarná őket abban, hogy vonattal járjanak. Ilyen rövid menetidőkülönbség nem döntő szempont. Azért a pár percért viszont felesleges rákölteni több mint 5 millárdot egy új nyomvonalra.

 

Ha a vonat 1 óra alatt leérne Miskolcra, gépkocsival pedig 2,5 óra lenne az út ideje Budapestről, akkor is a most gépkocsival járók 100 %-a továbbra is ugyanazzal menne, nem ülne át a vonatra.

 

Szerintem.

Előzmény: v_peti (8015)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8040

Nem .

Ez görög-görög dinnye.

 

:-(((

Na de ilyet!

Vici topikban legyünk stílszerűek!

Én ma délelőtt ormánsági (vajszlói) görögdinnyét vettem  - Pellérden.

Ezt is egy nagydarab ember árulta, de ő baranyai tájszólással kínálta a portékát!

;-))

Bár, hogy ő sem vonaton szállítattta - az is biztos. És nem csak azért, mert a 63 -as már közel 30 éve nem működik.... :-(

 

 

Előzmény: Törölt nick (8036)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8039

v_peti,

Téves az az elmélet, amely szerint az emberek a menetidő miatt mennek vonattal. Akinek van kocsija, nem hiszem el, hogy a korrekció miatti -5 perc miatt megy majd vonattal.

 

Szerintem nem 5 percet lehetne nyerni, haenm többet. Persze nemcsak itt lehetne nyerni a sebesség növelésével, hanem a vonal többi szakaszán is.

 

Előzmény: DJ. Bakter (8037)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8038

Ha már vasútvs. kamion. Számos szálltanivaló vasútra terelése megelőzné a képzeletbeli listámon a görög dinnye vasúton való szálltását.

 

Előzmény: Törölt nick (8036)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8037

vaskerék,

Az nem is számít, hogy mi hány km-re van Budapesttől? Mikor lehet pl. Záhonyba 2 óra alatt eljutni?

 

v_peti,

Téves az az elmélet, amely szerint az emberek a menetidő miatt mennek vonattal. Akinek van kocsija, nem hiszem el, hogy a korrekció miatti -5 perc miatt megy majd vonattal.

Előzmény: vaskerék (8025)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8035

OFF

Mailban át küldenéd légy oly szíves?

Köszönöm.

1955-ös térképet, megkaptad,  nézegetted?

 

Csak hülyéskedek itt, mert ettem egy fél dinnyét és jó kedvem van..........

 

Hort -Csányit? /A szóban forgó 80-as vonal meletti/

Egészségedre!

 

Előzmény: Törölt nick (8034)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8033

taxxx: Bocs, de lemaradt egy lényeges szó, de ezt szerintem amúgy is kitalálhatod.

Ugyanis azt akartam írni, hogy egy liter benzin árából milyen messze jutok el vonattal Magyarországon illetve Ausztriában.

Az előbbi példában az autóval el tudok jutni ca. 15 km-re, míg vonattal ez Magyarországon jelenleg több mint 30 km, míg Ausztriában kevesebb, mint 10 km, ahogy már említettem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (8028)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8032

Nekem tökéletesen megfelelne az 1:50 perc, de akkor majd egyesek azzal jönnek majd, hogy ők másfél óra alatt odaérnek autóval.

 

 

Előzmény: vaskerék (8025)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8031

Jó legyen úgy!

 

Ez hivatalos tervben is megvan, vagy csak álom?

Amúgy 160-200 kellen mindenhová a fővonalakra.

Nyílegyenesség se ártana.

Előzmény: Törölt nick (8030)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8029

Az már 80 kilométeres szakasz. Kb.

Az már sok alagút miatt Metro. Sok alagút= majdnem metro. Őrségi is sokba volt nem?

 

Más én szeretem az alagutakat de nem 80 km hosszon.

Ez már nekem is sok.

 Mostani áron bármit lehet álmodni.

Mai áron M7 épült ilyen "tarifával" 3,5 milliárd / kilométer.

Az sok.

 

Előzmény: Törölt nick (8027)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8026

Jótékékony olajsejkek több tíz, százmilliárddal finanszírozzák, nagyvonalú álmaid.

 

Amúgy egy Hatvant elkerülő Tura-Hatvan kavicsbányakörnyék-Hort-Csány-Atkár/Vgyök között és -becsatlakozás a 85. vonalba.

Gondolom erre is gondoltál.

Néztem, a gödöllői hegyeket.

Ott nem lehet semmit kezdeni, Turánál is magas a domb a vasút mellett.

Onnan lehetne az olajsejkkel építetni, úgy 35 km egyvágányú vonalat, a kedvedért.

 

Atkáron az autópályára ráfizettek a lakosok, a házak közel vannak.

Ugyhogy lehet hogy AzGyöngyöstől  M3-on átmenve a jelenegi helyen Vgyörk Atkár közt Hort Csánynál metszve a 80-ast utána a Hatvantól délre a jelenegi 82 es delta környékén felüljárón metszve és Turán becsatlakozva.

Kb 4 -5 kilométert lehet nyerni. 1700 méteres ívnél nem lehet kisebb !!

160 km/hal 13-14 perc + Turáig a 42 perc onna a Keletig azaz 56 perc.

Hozzáteszem ez sikvidéki olajsejkes álom.

Bekerülési költsége minium 15-20 milliárd Forint , de nem kellene hegyekkel vacakolni.

 

Másik kilométercsökkentés a Gödöllő HÉV amugy 60 km száguldozós pályájának  felhasználása.

Gödöllőtől Keletig 25,8 +2,5 =28 km a jelenlegi 36 helyett.

 

Természetesen azt is meg lehet álmodni, hogy egy hibrid METRO menjen ki egyből Gyöngyösre. 750 V alsóvezetékes 2 áramszedős + 25000 V háromáramnemű.

Ahhoz már sok olajsejk adakozása szükséges.

 

 

 

Előzmény: v_peti (8024)
vaskerék Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8025

peti.

 

Miskolc még nem panaszkodhat a két óra alatti menetidővel.

Pécs, és Debrecen mikor mondhatja ezt el majd magáról?

(Szegedre a közeli jövőben két óra lesz a menetidő)

Előzmény: v_peti (8024)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8024

Egyébként a hatvan-miskolc vonal 160 km/h-ra való átépítése uszkve 40-45 milliárd forintba kerülne, ha az állomásokhoz nem kell komolyabban hozzányúlni. Ebből azért lehetne venni +1 IC szerelvényt, még Taurussal is... (csak azt akartam mondani, hogy ne már csak azért legyen a menetidő 1:30 mert egy szerelvényt megspórolok).

 

Nem az IC-szerelvény megspórolása miatt kell a korrekció, hanem az egyik hozadéka a dolognak. Amúgy meg azért kell korrekció, mert ha autóval hamarabb odaérnek Miskolcra, mint vonattal, akkor sokan az autót fogják választani, hiába indítanak akármilyen luxuskategóriájú szerelvényt. Nem beszélve arról, hogy hosszútávon a vasúti közlekedés jobban fog drágulni, mint a közúti. :(((

1 liter benzin legyen mondjuk 260 Ft. Ezért egy kicsivel több, mint 30 km-re lehet eljutni.

Ausztriában egy liter benzin közel 1 €, ezért meg még 10 km-re sem jutsz el. :(((

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (8020)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8023

Ott egyedül Felsőgalla esett ki. De oda a személyvonatok, vagy azok egy része, csúcsidőben továbbra is bejárhatott volna, hiszen az összeköttetés megvan. (Igaz, az egyik vágányt elbontották.)

 

Amúgy meg pár évig az oroszlányi személyvonatok egy része kijárt odáig.

Máshol is volt korrekció, de Vértesszőlősön ez csak 10-20 métert jelentett. Biatorbágyon meg a település egyik részéről a másikra került át a vasút, de ott tudomásom szerint bányászati okai voltak ennek, és nem a vasútfejlesztés.

 

Amúgy meg a régit nem kellene mindenképpen felszámolni, ha megépülne az új nyomvonal. A helyi személyvonatok továbbra is járhatnának azokra a helyekre S-Bahn rendszerben.  Tőlünk nyugatra is működnek az ilyen megoldások.

 

 

Előzmény: tweety83 (8021)
hjvb Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8022
1968-69 években érte el Nyíregyházát a villamosítás, 1984-ben lett villamosítva a gyöngyösi vonal. Ez volt az utolsó, menetrendszerinti gőzvontatású személyvonatos vonal. 424-esek helyett V42-esek jártak rajta egy darabig.
Előzmény: Törölt nick (8010)
tweety83 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8021
Sőt ha nyomvonalkorrekció van lehet hogy az állomások sem oda esnek majd és lehet hogy nagyforgalmú elővárosi állomásokat veszthetünk 8Mint pl: tatabánya-alsógalla között anno
Előzmény: DJ. Bakter (8020)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8020

Jó kis vicinális téma a ms-i fővonal, de mindegy, ha már itt került szóba, itt válaszolok (ezért bocs)

Ha utánaszámolsz: Bp-Ms között a menetidő akkor 1:30, ha a vonat 120 feletti átlagot teljesítene. Ehhez NEM lenne elég a Pécel-Aszód nyomvonalkorrekció, még ha 160-as lenne, akkor sem.

Ha utánaszámolsz: Mennyi pénzbe kerül 1 km korrekció a Gödöllői-dombság térségében? Legyen 1 mrd Ft. Hány km kell? Legyen 10 km (és még keveset mondtam, bár nem ismerem a tervet - ha készült egyáltalán ilyen). Ez 10 mrd Ft. Szerinted az EGÉSZ Budapest-miskolci fővonalra hány év alatt költenek ennyit pályafenntartásra? (És akkor még nem számoltuk bele, hogy akárhol is vezet a pálya, valamennyi fenntartást kell kapnia, tehát csak a fenntartás-többletet nézd)

 

Egyébként a hatvan-miskolc vonal 160 km/h-ra való átépítése uszkve 40-45 milliárd forintba kerülne, ha az állomásokhoz nem kell komolyabban hozzányúlni. Ebből azért lehetne venni +1 IC szerelvényt, még Taurussal is... (csak azt akartam mondani, hogy ne már csak azért legyen a menetidő 1:30 mert egy szerelvényt megspórolok).

Előzmény: v_peti (8019)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8019

A rövidítéssel sok ív kiesne, és ez a pályafenntartásban is hozna megtakarítást.

 

Amúgy meg egy ha a menetidő Bp-Miskolc között 90 percre zsugorodna, akkor egy IC-szerelvény 4 óra alatt megfordulna.

 

Előzmény: DJ. Bakter (8018)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8018

Szubjektív véleményem szerint semmi realitása nincs a 80-as vonal rövidítésének.

Az a 7-8 km nem hiszem, hogy megérne több 10 milliárd forintot, aztán kb. 4-5 perccel, ha rövidülne a menetidő.

 

Azt a 4-5 percet a késések és a jegypénztáraknál való sorbanállások megszűntetésével kicsit hatékonyabban lehetne kezelni...

Előzmény: v_peti (8015)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8016

... Meg ha megépülne a tervezett közös nagyvasút/kisvasút/autóbuszállomás.

 

Előzmény: v_peti (8015)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8015

De nem mindegy, hogy mennyi a csatlakozási idő (legtöbbször azért rövid, így másfél óra alatt le lehet jutni Bp-ről Gyöngyösre illetve vissza), de azért van néhány menetrendi lyuk, meg néhány hoszabb várakozái idő.

Amúgy Gyöngyösön nincs rossz helyen az állomás, mert közel a belváros, de pl. aki busszal akar továbbutazni, annak gyalogolnia kell egy kicsikét. Így lehet, hogy inkább busszal megy Bp-ről Gyöngyösre.

 

Ha elkészülne valamikor a 80-as vonalon a rövidítés, akkor több esélye lenne a vasútnak errefelé.

 

 

Előzmény: Törölt nick (8013)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8014

Jövőre már 10 pár lesz.

 

RB

Előzmény: Törölt nick (8013)
v_peti Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8012

Azért reggel két közvetlen vonatpárt befelé, és délután kettőt visszafelé érdemes lenne indítani. A többi időpontban meg legyen ráhordás a fővonalra, jó csatlakozással, ahonnan egész nap óránként kellene gyorsvonat/expressz Bp-re, vagy Miskolcról, vagy Egerből.

 

 

Előzmény: Törölt nick (8010)
tweety83 Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8011
Ha nem is éjféli expressz, de hajnalban az első metró előtt van egy "felvezető kocsi" ami végigmegy a vonalon..(gondolom hogy nem hagytak-e a pályán valami cuccot...
Az rendszeresen nem áll meg, lehet hogy ezt gondolták az éjféli expressznek.

Meg van az a dízelmozdonyos cucc is, ami néha nem áll meg mindenütt, szóval sok esetben 70-el átszáguldozik az állomáson. (Határ úton, Árpád hídon a plafonon jól látni a dízel nyomokat)
Előzmény: v_peti (8009)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.19 0 0 8010

Budapest Gyöngyös

 

Fölmerült már többször több embertől is.

 

Nos nézzünk történelmi tényeket.

 

Legelső távolsági járat Budapestről Gyöngyös felé indult 1945 tavaszán.

vonat

Közvetlen vonat, kutatásaim szerint pl az 1956-os Nyári menetrendben volt.

Utána valamikor a nyolvanas években , talán avillmosítás örömére, utána, 1999 től 2-3 évig Starjáni vonathoz kapcsolt 2 kocsi , jelenleg most nincs.

busz:

1960-ban már 10 busz volt Pest Gyöngyös között,de  számuk sokáig nem nőtt.

 

Igazából változásokat talán Az autópálya jelentett. 1978, 83, 85 körül szakaszosan adtak át belőle részeket, van aki tudósabb nállam és pontosít.

 

Lényeg kb 5-6 busz Egerbe 5 a Mátrába ment anno, külön meg kell jegyezni, hogy Külföldre évente , háromévente lehetett menni.

Így ebből következő volt belföldi turizmius a 50' 60' 70' es években a 80 as években ez csökkent.

Nagy előrelépést a villmosítást jelentette ami 1954 körül Hatvanig 1956 körültől talán a hibák javítgatása uán üzemszerűen történt.

A 60 as évek elejére Nyíregyházáig ért talán a villmosítás. Érintve Vámosgyörköt.

Pont gőzös /Gyöngyös/-Villamosított vonal /80/ téma miatt már nem volt közvetlen vonatutána.

Vasut előnyben volt, de a szárnyvonalakat így Pl az Egrit 1975 ben villmosították.

Ez a dijszabás miatt, feleannyi vagy 60% volt egy személyvonatjegy buszhoz képest!

 

1975

Ekkor vezettek be két gyorsvonatpár Egerig

Gyöngyös kísérleti jelleggel kapott 2 személyvonatpárt, a Keletibe.

Ez semmire se volt jó.

 

Lényeg Gyorsított személyek jártak Hatvantól szép menetidőt ment személy is./1984 es menetrend szerint igen!/, árban a busz kb a gyorsvonathoz volt közelebb menetidőben gyengébb volt, így csak a 80 as évek és az autópálya hozta helyzetbe.

 

Lényegében 89 90 körül nagy járatengedélyezések, voltak a volánnál 3 üzemegység önnálló cég lett, ez is lendített előre.

 

Lényegében jelenleg a 67,5% os diák, a Budapestre bejáró felnőtt bérletes, 90% nyugdíjas meg a személyi igazolványos utasok viszik a prímet.

 

Utánanéztem, míg 1993/94 es tanévben csak 50%-os kedvezmény, volt a bármely viszonylatos diák , de 75% majd 70% os a hazautazós,  azaz az iskola és lakhely közötti.

 Ez mára, 67,5%-os sokkal kedvezőbb, de még emlékszem  1991 ben csak 40 km es 50% os jegyet lehett váltani buszra, addig vonatra korlátlan 50 % -ost, nappalis estis diáknak!

Mindez azt a gyanúm erősíti, hogy az utazási kedvezmények megváltozása, a 90% os be nem írás be nem pecsételés + 200 Ft és nem írok be gyakorlata vezett az autópályás dolon kívűl a forgalom felfutásához, a diákon kívül.

Egsész jegyes utas 10-15% maximum ha az egészet nézzük, vagy kevesebb.

Gyöngyösre

Egyrészt 20 km rövidebb közúton a táv

/79-100km/ másrészt Egernél is mintegy 12 km az előnye a közútnak./129,9 km-142 km/

Bp Gödöllőa régi 3 ast és Keletit nézve 11 km a közut javára

 

Gödöllői domság kanyargóssá, hosszúvá teszi a vonatozást.

 

Domborzati akadályok kedveznek a közútnak.

 

Másik dolog, ha "versenyképes" (vicc!)" akarna lenni a vasút a busszal akkor Keleti Gyöngyös IC az (47 perc Hatvaig +13 perc Vgyörkig+11 Gyöngyösig)

azaz 71 perc 73 perc körül lenne megállás nélkül és +21 kilométerrel.

 

Mindezt félóránként 20-30 utasnak kellene nyújtani.

Azaz vasútilag teljesen irracionális, gazdaságtalan lenne.

Reggel több utas van felfelé busznál:

6.10 kor 60-65 utas

6.20 35-40 utas

6.30 25-30 utas

6.45 25-30 utas

 

Vonaton minimum 100 inkább 150 utasra vetítve,  lehetne elgondolkodni. de inkább 200 fő minimum, de az is gazdaságtalanul. !!!!

 

hümm.

 

Végeredmény:

 

Minnél több autópálya lesz és minnél több "minőségi" félóránként" utazni akaró utas akkor elég necces lesz a jövő.

Jelenlegi mellékvonalaikkal párhuzamosan olyan kapacitás épült fel, ami a kedvezmények és azok életszerű megváltozása "90%"  70 helyett 65 éves korhatár, ami jövőre nézve ellehetlenülést is okoz, akkor ha a kedvezményt túl sokan veszik igénybe + tervezhetelen utazási igények lépnek fel.

 

 

Ennyi.

Tudom hosszú volt aki ne akarja ne olvassa.

 

Én Ma Gyöngyösről 2 földön ülő emberrel 4 álló 65 felettivel és 2 álló felnőttel jöttem fel Budapestre.

Nyugdíjasok képtelenek voltak megvárni a 15 perccel későbbi üres buszt, inkább felnyomakodtak, valaki a sofőr feletti magaslépcsőn balesetveszélyes helyzetben ült a szélvédőn egy hírtelen fékezés kínálta magát szerncsére nem következett be.

 

Összességében Minimum 15 agresszív 65 év felettit vitt el a busz akik nem értették, hogy jön utánunk üresen egy járat.

 

Tömeg vonza egymást. Ez a tömegvonzás?

 

Szerintem vasútilag Győr Szombathely Pécs Miskolc Nyíregyháza Debrecen Szolnok "verhetelen"

 

Ezek sok lakosú városok, ide megéri IC ket vinni.

 

Salgótarján Eger Szekszárd Járatgyakoriság miatt jobb közúton.

 

Székesfehérvár kiegyenlített 1:1 helyzet.

 

Fehérvárnál mindkét közlekedésnek előnyei hátrányai vannak.

Olcsó a vonat ,kevés a gyors,  jócskán van kb 15-20 személy 1 óra 25 pecces menetidővel  /mellékvonali menidő!/bizonyos időpontokban kizárólag  pl este 6 utánlassú vonat Fehérvárra! Vonat Dinnyésnél lelssul.

Közút M7 és dugói amik nem parafából vannak. Busz Drága., de Buszos településről a buszállomásra hord rá a volán. /Vaskalap féle ráhordó elmélet, buszról buszra és nem Jakab Taxiról vonatra/

 

Ha nem tudunk egyidejűleg minimum 200 fős utaslétszámot produkálni a vasút igen veszteséges lesz.

Talán 400-500 főnél van nullszadós eredmény.

Szomorú , de jelenleg költség-bevétel alapon ez az igazság kb szerintem.

Reálisan logikusan számolva.

 

Ilyen alapból "kegyelemből", és jókora veszteséggel , és kihasználatlanul, működik még pár utassal a Gyöngyösre vezető szárnyvonal, ami jobb napokat is látott a utasforgalom szempontjából.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (7989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!