Semmilyen kontrolllámpa nem gyulladt ki semmilyen fordulatszámnál. Mindenesetre kösz a tippet és az árakat. Amúgy lehet, hogy csak én nem tudok diesel autót vezetni vagy még nem szoktunk össze (előtte benzines kocsikat hajtottam). Egyébként te milyen fordulaton szoktál autózni ezzel a masinával? Hol van ennek a motornak a nyomatékcsúcsa? Szerinted milyen fordulatszámnál kellene a legjobban fogyasztania.
Persze még új a verda de ez egyenlőre csalódás, hogy ennyi gázolajat hajlandó bezabálni 100 km en. Persze egy kicsit többet kell vele menni (eddig 300-400km) és valószínűleg pontosabb lesz a kép
Ha légtömegmérő hibás, akkor menetközben, főleg 3000 rpm felett kigyullad a kontroll lámpa, valamint visszavesz a teljesítményből. Amíg ezek nincsennek, addig felesleges cserélni, mert 30e a Bosch (utángyártott 15e ft-os vacack pedig pénz kidobás). Javítani nem lehet.
Szerintem jár vele kicsit többet és utána meglátod, hogyan alakul a fogyi.
Kösz a segítséget. Szóval ásványi olaj felejtős, inkább a véleményed szerint a kicsit drágább de megbízhatóbb szintetikus ill. fél szintetikus motorolajok jönnének inkább számításba. Sajnos a kocsi nem fog fűtött garázsban állni, inkább amolyan fél fedett garázsszerűség lesz amiben álldogál esténként egy zárt udvaron.
Ha a légtömegmérővel gond van akkor jön a hibakód? Mert egyenlőre semmilyen hiba visszajelzés nincs, nem is jött és a szerelő a vételkor megmuattatta a műszert hogy akkor nem is volt hiba az agyában. Ugye befolyásolja a légtömegmérő a normális fogyaztást? Mert nekem egyenlőre 80% városon kívül tényleg finom vezetéssel is 7l re jött ki. Ahogy írtad, neked 6-6.5 re jött ki az átlagfogyasztás. Szóval ennyit szerintem nem kellene fogyasztania. Ja és a klíma sem ment. Szóval érdemes a légtömegmérőt cserélni? Milyen árban van ez a műszer? Lehet javíttatni?
Reggel amikor ált egy estét a kocsi, akkor kb az 5. tekerésre indul be a motor. szóval lehet abban is valami amit leírtál, hogy milyen dolgok jöhetnek elő benne.
Ami a csip-et illeti, szerintem nem fog belekerülni. Ahogy mondjátok, az árát, használhatóságát meg egyebeket, kezd nem jó ötletnek tűnni.
Ebben a fogyasztás dologban viszont szívesen vennék tanácsot mert a 7 liter városon kívül kíméletesen (100 km/h) val hajtva klíma nélkül soknak tűnik
10w40 (de az autó télen is "fűtött" garázsban van).
5w40, szerintem ami még elmegy, a vékonyabb olajat már ne, mert ezt is csipegeti.
Ha jól emlékszem 0,8 liter olajfogyás a gyári adat a csereperiódusban.
Olajon nem szabad spórolni és a 15w-s ásványi olajokat is el kell felejteni.
Chippelni lehet egy külső egységgel, ami az adagoló és a motorvezérlő közé kapcsolódik, nagyjából ez 50e ft és ez többnyire ki/be kapcsolható.
Másik megoldás, amikor a vezérlőt átprogramozzák, így a beavatkozás kívülről nem látszik, viszont ez fix (nem tudod kikapcsolni) és ez talán olcsóbb valamivel.
Viszont ezek a motorok, főleg az adagoló nem nagyon szereti a tuningot.
101LE-ből lesz ~120LE, és a 220/230NM-ből 260/280NM.
1,5 tonnás autó esetén ezzel sem lesz gyorsulóbajnok, viszont füstölni fog rendesen.
Ha hosszabb távra szeretnéd az autót, akkor vagy kapcsolható chip-et, vagy semmilyet.
Ahogyan már írták, az utólagosan BC-t beszerelni eléggé macerás. Jó az a gyári TID (triple info display) :) ...habár pixelhibák elő szoktak jönni.
Mivel most vetted az autót, csak mint infó.
Előjöhetnek apróbb kellemetlenségek, mint:
- a légtömegmérő, ez eléggé idétlen hibákat tud produkálni, mindenféle hibakóddal
- vákumcsövek, "tele van vele" a motortér, szinte minden vákummal vezérelt
- résolaj csövek elöregednek és elrepednek, így hoszabb állás alatt visszafolyik a gázolaj a tartályba és nehezebben indul a motor.
Amúgy pedig ha figyelsz rá, akkor eléggé hálás autó, 6-6.5L körüli átlagfogyasztással.
Köszönöm mindenkinek a segítségét és a magyarázatot. Kérdeznék ismét valamit: Milyen olajat használtok a 2.0 DTI be? Azért kérdem mert nincs dokumentációm és kíváncsi lennék hogy a topiktársak milyen olajat öntenek a sajátjukban. Kell-e, érdemes-e vagy éppen nem szabad az olaj minőségén spórolni.
A másik, hogy tényleg eszi az olajat ez a motor? Mennyi a normális, ill a szokásos olajfogyasztása?
A tempomatot illetően csak egy kormánykapcsolóra van szükség, dízeleknél (dti) bent van a kupplung kapcsoló gyárilag.
Ha szerencséd van a korm.burkolat alatt megvan a csati is amit az új indexkarhoz kell csatlakoztatni. Ha nincs akkor ki kell építeni a motor vezérlőig.
Ha mindez megvan Tech 2 -vel be kell állítani és kész.
A BC-hez kell egy rakás szenzor, nagy kijelző, kapcsoló...szóval elég nyűgös. (gyári kivitel)
Kösz a tippet és az információt. Gondoltam, hogy valami bigyere amivel az agyát lehet megpiszkálni, de pontosan nem tudtam. Amikor megvettem, akkor valószínűleg láttam is mert mutatta a független szerelő srác miután rádugta ezt a ketyerét (gondolom ez volt az), hogy nincs hiba a gépe szerint. Persze az előző tulaj akár ezek szerint ki is töröltethette, de mondjuk nem valószínű, mert ismerőstől vettük, aki nem hiszem, hogy átvágna.
Azt semmiképpen nem mondanám, hogy a 101 paci meg a 230NM forgatónyomaték kevés lenne, teljesen biztonságos, meg akár dinamikusnak is lehetne mondani bizonyos helyzetekben, bár volt egy Alfám az jobban gyorsult (Alfa 33, 133 ló) De mivel családos ember lettem, kell egy hajó, ami jóval biztonságosabb és nagyobb benne a raktér.
Egyébként azt hittem, hogy egy ilyen chip tuningot egy haver akinek van ilyenje és ért hozzá megcsinálja 5 liter pálinkáért :), annyit azért nem fogok érte adni.
Szóval először egy ilyen hozzáértő és megbízható uriembert kellene találnom, akinek van ilyen tech készüléke, meg venni egy kart is. Hmm. Nem biztos, hogy belefogok, egy kicsit macerás és sokba is kerül.
Még egyszer kösz a segítséget, azért még gondolkodom rajta
A Tech egy olyan "műszer", ami elvileg csak márkakereskedésben elérhető (persze ez nem így van) és az opelek gyári beállításait, értékeit lehet vele nyomon követni, és persze belepiszkálni, megmondja hogy ha van, akkor mi a hiba és azt ki is lehet törölni vele. Magyarul az opelek diagnosztikai műszere. Vagyis egy utólagos tempomatnál keresni kell valakit, akinek van ilyenje, mert csak azzal lehet a computer által engedélyeztetni. Egy tempomatossá való átalakítás kb. 20-30e lehet, ez csak tipp, meg persze attól is függ, hogy hol veszed a kart hozzá.
Ha nyugodt vezető vagy, akkor gondolom nem nyüstölöd a gépet és akkor viszont mindig lesz annyi tartalék egy 2 literes motorban, hogy ha kell, akkor hasznosítsd tuning nélkül is. Egy chiptuning most (normális helyen) 50-70e között mozog.
Kösz a segítséget, meg mindent amit leírtál. Gondolkodok a tunningon, de azért nem vagyok egy sebesség-erő mániás. Én tényleg nem szoktam gyorsan vezetni, azt hiszem nyugod ember vagyok. A plussz erő csak ritkán kellene, egy egy előzésnél vagy olyan helyzteben amikor nem árt ha van még egy kis cufla. Egyébként nem todod, hogy mennyibe kóstál egy ilyen átalakítás?Kösz a gondolatokat a tempomatról is, de volt benne egy két szó amit nem teljesen értettem, pl ez a tech műszer. Ez az amivel a chipet lehet birizgálni? Gondolom az
Fékkapcsoló=kuplung kapcsoló. A fékpedálnál ott van a féklámpa kapcsolója, csak a kuplungpedálhoz kell utólag beszerelni. Bár volt már rá példa, hogy tempomatmentes kocsiban is benne volt.
Egy dízelt mindig jobban lehet tuningolni, mint a benzinest. Tehát ha neked kevés, amit a vas tud, akkor érdemes lehet ezen a megoldáson elgondolkodni. Fogyasztás csökkenés legfeljebb minimális mértékű lehet, ugyanakkor lehet fogyi növekedés is. Arra viszont föl kell készülni, hogy a tuningot nem feltétlenül fogja kibírni a féltengely, a kuplung, a váltó, stb. Persze ez a tuning mértékétől és a használattól is függ. Természetesen nem fog rögtön széttörni, elkopni minden, viszont a gyorsabb elhasználódás garantált.
Board computer utólagos csatlakoztatása talán nem kizárt, de elég macerás. A tempomatot viszont szerintem minden gond nélkül be lehet tenni. Kell hozzá egy kormánykapcsoló, egy fékkapcsoló és egy Tech műszer ha jól tudom, de ebben a kérdésben biztos vannak itt hozzáértőbbek.
Amúgy gratulálok a géphez, szerintem jó kis autó, tetszeni fog.:)
Még új vagyok ezen a fórumon, bár a hozzászólásokat már olvasgatom egy ideje, de még csak most írok. Tegnap vettem egy 1999 es Vectra B Caravan-t 2.0 DTI, 136.000 km. Egyenlőre nagyon tetszik a kocsi, de még csak most barátkozunk. Eddig még nem volt Vectrám, de még csak Opelem sem, kíváncsian várom a fejleményeket, hogy milyen lesz.
Egy két kérdésem azért volna: 1. Ennek az autónak lehet e chip tuningot adni és ha igen akkor érdemes e egyáltalán. Nem teszi tönkre a motort? Azt olvastam az ilyen tuningról, hogy mnormál használat mellett akár fogy. csökkenés is lehetséges. Ha van valakinek ilyen tapasztalata azt szívesen fogadom, kell-e, nem-e, jó-e rossz,e, mennyibe kerül, stb.
2. Lehet e dieselhez board computert utólag beszerelni ill tempomat beszerelésére van e lehetőség. Ha igen milyen árban, milyen tapasztalatokkal, stb.
Most már rendszeresen itt leszek ebben a fórumban, és olvasgatok, meg megírom, hogy milyen tapsztalatom van a kocsivav. Na majd kiderül e hogy szeretni fogom-e a verdát.
Még nem jártam a horvátoknál, de ha valahova végig autópálya visz az csak jó lehet!
Ahogy néztem az Igo-t: A4 majd Zágrábbnál egy kis A3 utána meg az A1-n rohadt sokat menni, majd Posedarje után a 8-ra rátérni! De szerintem te is ezt nézted!
Légyszi segítsetek,holnap délelőtt mennem kell Zadarba,de még sosem voltam a Horvátoknál! Annyit írjon le valaki,aki ismeri az utat,hogy milyen városokat figyeljek egymás után a táblákon!
Találtam ilyen útvonalat,h Zágráb,Karlovac-Bosiljevo-Ogulin-Brinje-Otocac-Perusic-Gospic-Zadar
Ez mennyire járható út ill tudtok jobbat,rövidebbet?
Újat én sem vennék, az tuti. Bár magát a bowdent érdemesebb újat venni, de az sem olcsó (22000 Ft). Ebay-en nézegettem csak érdeklődési jelleggel és ott egy fickónál pl. van egy használt léptetőmoci bowdennel 25£ villámáron.
bontottan lehet ilyen cuccot szerezni szerinted? mintha az MV6ban, ugyilyen lenne szériában szerelve, de lehet, hogy tévedek.. újonnan nem vennék 100k ért ilyet
Sajnos ebben az a bukta, hogy az olyan vekikben, amelyikben bowdenes a gázpedál, azoknál a gázt egy elektromos motor állítja egy külön bowdennel. Ha elektronikus gázpedál lenne, akkor egyszerű lenne, mert annál elég lenne éleszteni a dolgot a bowdenesnél viszont a gyárilag nem tempomatos változatokba a léptetőmotort nem építik be. Ez a cucc csergőéknél (léptetőmotor+bowden) cirka 100000 Ft-ot kóstál.
Alapvetően tempomathoz kell egy kapcsoló (gomb) a kuplungpedálhoz, a léptetőmotor, a bowden, a tempomatos indexkapcsoló és egy TECH2-vel való "élesztés".
Egy jo tanács minden vekisnek, és nem utolsó sorban segtség kérés is. A minap kiégett a műszerfalvilágítás sok égője közűl egy. Ugyan figyelmeztettek, hogy forduljak szakemberhez, de én még is úgy gondoltam, hogy képes leszek ezt magam is megoldani. Már a kiszerelésnél is voltak kissebb nehézségek, de a visszaszerelés teljesen kiidegelt, az meg, hogy közben megrepesztettem a müszerfal plexijét végkép elkeserített. Úgy látom a plexit le lehet pattintani a műszerfalról, a nehézség csupán a pótláson akad !! Ha tudna valaki bontottan korrekt áron műszerfalat, vagy ha netán egy műszerfal plexitet nagyon örülnék neki. Előre is köszönöm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bár elég régen írtam ebbe a topicba, mégis kis segítségre lenne szükségem.
Vettem egy tempomat kart a kocsihoz (X25XE évj:99') amit be is szereltünk a régi irányjelző helyére, de sajnos ez nem elég ahhoz, hogy működjön. A srác aki szerezte azt mondta, hogy a feleségének rakott be a Vectrába (2.0 DTI 16V) egy ugyanilyent és azonnal működött neki, mihelyst bekötötte. Mi rádugtuk a tech2t is, hogy hátha azzal kell felismetetni az uj alkatrészt de semmi sem történt. az biztos, hogy az enyémben a gázpedál nem elektromos,hanem bowdenes (nem tudom a dízelben milyen) de állítólag kell mégegy "kütyü" ahhoz hogy működjön. Várnám a topictársak véleményét tapasztalatait, mert nagyon szeretnék életet lehellni a tempomatkába, ha már megvettem. köszi előre is -s-
Vegyesbe inkább úgy mondanám, hogy 90%-ban gázzal járok. A gáz rgy olyan dolog, aminél százalékos arányban sokkal nagyobb kilengés mutatkozhat, mint benyával. Ez naggyából annyit tesz, hogy minimum 9 liter, de nagyon nehéz lábnál 22 liter is volt. Városban gázzal átlag 12-13 liter, autópályán jött össze 9 liter/100 km. Benyáról nem tudok érdemben nyilatkozni. Kb. olyan 7-9 liter jött ki autópályán.
'A' vekit hajtottam a 'B' elött, illetve még néha most is mászkálgatok vele. De az egy C16NZ. Imádom azt a járgányt, de meg kell válnom tőle, mert két kocsi nem kell. Azzal néha kijött 6.5 liter fogyi is.
Nekem ugyan Omim van ilyen motorral, de azért írok fogyasztás adatokat. Város nyáron: 10-10.5l Város télen: 11-12l Országút: 8-9l Autópálya (150-170km/h): 10-10.5l
Persze ezek az adatok jobb láb függőek is. Én kímélem az autót, mióta hengerfejes volt, szóval ennél csak többet enne, ha nyomnám neki.