Keresés

Részletes keresés

pv-vonat Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2250

Ott a pont. ...ennyi.

 

Nagyon jól összefoglatad Gergő. Amit leírtál az a valóság.

Előzmény: Roglin7 (2249)
Roglin7 Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2249

Kedves Zoli és Sanyi!

 

Csak csatlakozni tudok Tybycsoky 1 véleményéhez, igaz én "csak" kicsit több mint 15 éve gyűjtök ilyesmit...

Igazad van a plüssmaci "gagyi" -bár ne haragudj, hogy ezt mondom fogalmad sincs miről írsz-, és nem technikatörténet mint ahogy a Märklin Gotthard mozdonya sem az vagy a fogaskerekűje, az előbbiből 1 azaz egy darabról tudok magyarországi gyűjteményben a másikból egyről sem tudok itthon és kinti börzéken is csak elvétve bukkannak fel, pedig Németországban készültek és ott soknak kéne belőlük lenni...az áruk mégis esett minimum 40%-ot az elmúlt 10 évben. Igen ezek valóban tucatáruk nincs rájuk kereslet, csak Angliában, Amerikában, Svácban... stb. van nagy híre de ez valóban igen szűk piac....meg egyébként is érzelmi dolog mint a plussmaci. Valóban, Vincent Van Gogh festményei sem tartoznak a technikatörténet remekei közé "csak" érzelmekre ható haszontalan holmik, mondjuk ennek ellenére nem esik az áruk úgy mint a technikatörténet pótolhatatlan remekeinek, pedig csupán némi fakeretre feszített olajfestékről beszélünk, amit egy meg nem értett gyenge idegrendszerű művész mázolt a XIX század végén...annyira nem tartották semmire a műveit, hogy életében egyetlen képét sem tudta eladni és az öccse által küldött pénzekből tengette szűkösen az életét, mígnem bolondok házába került majd öngyilkos lett...

Akkor miről beszélünk? Illúzió vagy valóság...El Greco a maga idejében igen elismert keresett festő volt magas áron mentek a képei, majd halála után 2-300évig a harmadrangú festők kategóriájába került mert a manierizmus kiment a divatból. A XIX. század végén újra "felfedezték és az élvonaba került, a képeinek az ára rohamosan emelkedett ismét és soha nem látott magasságokba emelkedett és ma is sokra tartják a képeit. A műtárgypiac ilyen, akár technikatörténetről van szó akár nem. Ha a földön mondjuk éhínség lesz akkor még a Helikon legritkább színváltozatával sem tudja megtömni majd senki a gyomrát és valószínűleg egy kis élelemért cserébe boldogan odadja a legnagyobb gyűjtő is ha nem akar elpusztulni, mert ez az igazi valóság a többi mind érzelem és illúzió...

 

De gondoljon mindenki amit akar, ez szíve joga... :)

 

Ui: Éljenek a játékvonatok és a művészet, no meg az illúzió...e nélkül mit érne az egész, gyermekkori álmok beteljesülése felnőtt korban ez a gyűjtés egy szelete...

 

Údv: R.

Előzmény: Zoli1949 (2244)
karikaV43 Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2248

Király :)

Előzmény: tybycsoky1 (2246)
József Gábor Papp Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2247

Nem tudom a Helikon motorjában milyen mágnes van,de ha acél,azok bizony idővel gyengülnek.Gyerekkoromban még rutin volt hogy a motorkerékpárok lendkerékmágneseit újra "delejeztették" mert idővel gyengültek. Gábor

Előzmény: Törölt nick (2236)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2246

 Egy kis nyugalom megzavarására alkalmas felvétel. Az első egy kis részlet egy tavalyi kiállításomból, a másik egy részlet egy másik fajta gyűjteményemből. Épp ennyi volt kéznél. A mozdonyok nincsenek rajta.

 

Előzmény: Törölt nick (2236)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.03.26 0 0 2245

 Én meg ezzel nem értek egyet! Olyat nem lehet kijelenteni, hogy "soha" nem fog esni az ára valaminek csak, mert elfogultak vagyunk. 1.- Eredeti állapotú ugyanannyi lesz, mint volt mert senki nem zúz be egy eredetit sem, feltételezhetőleg, sőt "több" lesz a köztudatban mert sorra előkerülnek,a mik még nem. A PV-1 donor meg annyi van, hogy több, mint kereslet. 2.- Az Előréknek az utóbbi években lement az ára. 3.- A világpiacon az egykor méregdrága játékok mind folyamatosan esnek, kivéve a felső kategóriás gyűjtői darabokat. Van, ami ma a negyedét éri, mint 10 éve. 4.- A mi generációnk kihaltával, a virtuálisan nevelkedett gyerekek már nem fogják átvenni a mi dolgainkat és senkit nem fog érdekelni a fém vonat, hanem az, ami nekik volt gyerekkorukban. Ez egy bevált szabály. 5.- Kihalásos és megunásos alapon folyamatosan szűnnek meg gyűjtemények, igaz, hogy vannak új gyűjtők is de azok is 80%-ban 30-40 fölöttiek. Alig van valaki e korosztály alatt. Kétségtelen, hogy egyes vonatokból "hiány" van de nem az előréből. Ha valaki engem kérdez, az árát egyes darabok tartani fogják de nem azért mert nőne majd rá a kereslet, hanem mert egyre inkább hozzászokik a köztudat a felvert árakhoz. A következőek már azt szokják meg, hogy a duplája a természetes, mint nekünk. Ennyi. Ez már rég bevált dolog, mióta figyelemmel kísérem a nemzetközi játékpiacot és az nem kevesebb, mint 18 éve van.

Előzmény: Zoli1949 (2244)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2244

Sziasztok!

Osztom Sanyi  véleményét. Nem lehet a Pv vonatokat a plüssmacikkal összehasonlítani. Ez utóbbiak agy életérzés nosztalgiája, a Pv vasút pedig már az ipari műemlék kategóriáját közelíti. Ezért szerintem sem fog esni, sőt emelkedni fog az ára. Az eredeti állapotú egyre kevesebb lesz, mert a hiányzó alkatrészeket donorból kell pótolni. Ez esetben a donor már elveszett. Az olyan felújítottak, utángyártott alkatrészekkel, újra festve , mint az enyémek, már nem eredetiek. A kialakuló hiány miatt, ezek ára sem  fog esni, de nem fogják elérni az egyre kevesebb  eredeti árát.

Zoli

Előzmény: BE200 (2242)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2243

Kedves Urak!

Még egy y kis adalék, szintén az Ezermesterből. Egy kombinált motor Előre motor és Pannónia motor alkatrészeiből. Szép nevet adtak neki " Pan-El "

Mindenkinek jó gondolkodást kívánok:

Zoli

BE200 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2242

Szia Roglin !

 

pv-vonat írta a  2041-esbe :

 

"Százalékos eloszlás 100 legyártott készletre: 80 Előre  18 Pannónia  2 Helikon"

 

Szerintem az  Előre ára sem, de a Pannónia és főleg a Helikon ára, ("ritkaságuk miatt")nem, hogy esni nem fog, hanem csak felfelé mozog el.

Az élet úgy is eldönti :)

 

Üdv

 

Sanyi

 

Előzmény: Roglin7 (2222)
jgyurka Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2241

Ez nekem is tetszik :) köszi, hogy megosztottad!

Előzmény: Zoli1949 (2237)
jgyurka Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2240

Abból indulok ki, hogy ha fele annyi motorral elhúzott két vagont, akkor nem lehetett sokkal gyengébb a Pannóniánál újkorában. Minden a mágnesen múlik. A korabeli Fleischmann mozdonynak meglepően aprócska állandó mágneses motorja van és erősebb mint egy Előre mozdony. Valószínűleg a Helikon motor mágnese hajlamos elveszteni a mágnesességét, különösen hő hatására.

Próbálta valaki kicserélni a benne lévő mágneseket valami modernebb darabra?

Előzmény: Törölt nick (2236)
karikaV43 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2239

Nagyon király,kipróbálom!

Előzmény: Zoli1949 (2237)
karikaV43 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2238

Hát nem tudom,de tapasztalataim szerint az Előre bolond biztos technika,a Pannónia az korántsem a Helikon meg örülünk,ha elmegy két kört.Néhány kiállítás után erre jutottam.

Előzmény: jgyurka (2234)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2237

Kedves Urak!!

Csatoltam az említett korabeli Ezermester cikket. Akkor és most is csak Előrém volt, illetve van, ezért nem tudom a fizikai valóságban összehasonlítani a két motort. Viszont elfogadom az akkori szakemberek véleményét, akik tudták, hogy mit állítanak. Ellentétben velem, aki csak vélelmezi néha.

Üdv: Zoli

Előzmény: jgyurka (2234)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2236

Szia, az akkori átlagos állandó mágnes technológiát figyelembe véve ez teljesen hihetö történet. Feltételezem, hogy a motor típus váltása a szelének kiküszöbölése miatt is történt. Üdv!

Előzmény: pv-vonat (2235)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2235

A Helikon motor sokkal gyengébb mint egy Pannónia motor. 

Az "okosok" szerint egyrészben azért mert az állandó mágnesek eredetileg sem elég erősek vagy legyengültek az idők folyamán. Én nem értek hozzá csak amit hallottam.

 

De jóval gyengébbek a helikonok az biztos.

jgyurka Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2234

Arról nem is beszélve, hogy az Előre motor semmivel sem egyszerűbb, mint a Helikon hajtás (ami már állandó mágneses), és semmivel sem üzembiztosabb, mint egy Pannónia motor. Jó, elöregednek a diódák, de ezt nem rónám fel egy 60 éves mozdonynak :) Gyanítom, hogy a Helikon motor nem is gyengébb, csak épp egy volt benne, nem kettő (gumit is ezért kapott).

A Pannónia mozdony sokkal több kézimunkát igényelt, sokkal kifinomultabb. Valamint az Előre már a maga korában sem számított a legjobb műszaki megoldásnak.

Ezek a dolgok különben mind le vannak már itt írva, esetenként többször is. Olvasni is hasznos, nem csak írni ;)

 

Kedves Helikon tulajdonosok, ha már így felmerült, érdekelne, milyen erős egy Helikon motor?

 

Előzmény: Zoli1949 (2229)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2233

Kedves Gergő!

Köszönöm a pontos válaszod. Ezzel is többet tudtam meg. Viszont az Ezermester akkori számában volt arról cikk, hogy a Pannóniába alakítottak át Előre motort. Konkrétan az Előre motorpajzsát alakították át, hogy beférjen a Pannóniába.  A cikk szerint erősebb volt. A kereszteződédés és a rakoncás kocsi leírásait kerestem és akkor akadt meg a szemem rajta. Megkeresem a cikket és felteszem ide. Tényleg olyan ismeret halmozódik itt fel, hogy érdemes lesz összegyűjteni egy helyre.

Üdv: Zoli

Előzmény: pv-vonat (2230)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2232

Szia, bocsánat de mintha arról lett volna szó a párhuzamos 0-ás oldal indításakor, hogy ez maradjon a magyar játékvasutaknak. Nem szeretek össze-vissza posztolni, akkor mondjuk ki, hogy ez CSAK PV, s onnantól részemröl teljesen tiszteletben tartom a továbbiakban. Üdv!

Előzmény: pv-vonat (2230)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2231

Szia, ebben egy zsámolyra szerelt, azzal együtt elforduló, függöleges tengelyü univerzális motor van. Valószinüleg eredeti a hajtása. Sajnos az is látszik még, hogy az alapozás nélkül festett aluház elöbb-utóbb ledobálja magáról a festéket, a másik oldala már sokkal foltosabb. Üdv!

 

 

Előzmény: tybycsoky1 (2228)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2230

VÁVÁVÁVÁVÁ...ne kapkodjunk.  Zoli 1949  összemosol dolgokat amik nem tartoznak egybe.

 

Ezért nem szeretem ha a PV pénzverős oldalon "egyéb 0-ás dolgok felbukkannak", és nagy kavart okoznak a fejekben.

Az Előrét, a Pannóniát és a Helikont a Pénzverő gyártotta. MÁST NEM.

(a 2209 es hozzászólásban lévő motorvonat NEM HELIKON, NEM PÉNZVERŐS, NEM PV )

A Helikon, a Pannónia egyszerűsített kivágottablakú változata, sosem volt öntvény és soha nem tettek bele (otthon sem) Előre motort, legfeljebb Pannónia motort szereltek bele.

A Pannónia sokkal kifinomultabb mint az Előre.

A gyártást a KGST-n belüli piacosztás miatt fejezték be. A Játékvonatokat az NDK és még pár szoc állam gyárthatott, Magyarok nem. Ezért nem lehetett pl autógyárunk sem.

Előzmény: Zoli1949 (2229)
Zoli1949 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2229

Kedves Tibi!

A Helikonoknál már igyekeztek gyártást gazdaságossá tenni, ezért a motorokban műanyag fogaskerekeket is tettek. A hajtó kerekekre a jobb tapadás érdekében gumit húztak. Hozzá kell tenni, hogy ezek a leggyöngébb motorok, ezért akik használják is Előre motorokra cserélik ki. A jóval egyszerűbb kivitel miatt ezek üzembiztosabbak is. A Helikon kasznikat öntötték a gazdaságos gyártástechnológia miatt. Az Állami Pénzverőnél a háború előtt és napjainkban is az ékszerkészítés dominált. Ahogy nyugat fele újra piacot tudtak nyitni nyilván a pótcselekvést - a vonatgyártást gyorsan befejezték. Ez pedig a Helikon gyártás kezdetére esett. Ezért a Helikon készletek eszmei és pénzbeli értékét az elkészült kevés példányszám határozza meg. Az én értékrendem szerint az Előrében van a legtöbb kézi munka és abból az időből  legjobb műszaki megoldások. Nem véletlenül, hogy mérnök létemre nálam ez a favorit. A sok kézi munka miatt nagyon gazdaságtalan volt gyártani.  Viszont ebből rengeteg készült és sok élte túl a hatvan évet. Ezért a pénzbeli értéke a töredéke a ritka Helikonénak. Nyilván ez is egy szubjektív megközelítés az én szemszögemből. A Helikon tulajdonos urak biztosan más megvilágításban fognak véleményt mondani.

Üdv: Zoli

Előzmény: tybycsoky1 (2228)
tybycsoky1 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 2228

 Üdv, GanzDMU!

 

 Nekem is van egy ilyen motorvonatom de teljesen más színben és, ha jól emléxem valaki egy Előre motort rakott bele. 17 Éve vettem és azóta nem kívántam megtekinteni a dobozt, amiben van, annyira ormótlan és igénytelen szegény darab. Mindenesetre nem volna rossz egyszer összehasonlítani élőben, ha majd alkalom lesz rá a távoli jövőben. Ebben milyen hajtás van? Vagy mi az a házban? Sok üdvözlettel: T

Előzmény: Törölt nick (2209)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2227

Ezt már nehéz minösíteni...  :))  Üdv!

Előzmény: pv-vonat (2226)
pv-vonat Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2226

Ákos, ha az előző "megzavarta a nyugalmat" akkor ez ???? ... ;)

Előzmény: a_hollo (2224)
jenő1954 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2225

Szia ! Igen ilyen képre gondoltam Köszönöm szépen, akkor láttam és azóta sem tehát ez valami kuriózum mert sehol nem tünik fel sem piacon sem hirdetésben. Gratulálok hozzá . 

Üdv : Jenő

Előzmény: Törölt nick (2209)
a_hollo Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2224

Szia, ez a kép azért már erősen alklamas a nyugalom megzavarására :-) Üdv, Ákos

Előzmény: pv-vonat (2220)
grof70 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2223

Kedves PV-s baráTTaim,

 

bár én TT-zem, néha átnézek más méretarányokhoz is az ismert licitálós oldalon.

A H0 (!) részlegen találtam most:

 

http://gyujtemeny.vatera.hu/makett_modell/vasutmodell/penzverdei_peve_0_as_vonat_szett_2216522936.html

 

Hátha érdekel valakit! :)

Üdv:

 

Putz Attila

vasutmodelltv.hu

Roglin7 Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2222

Szia Sanyi!

 

Pont nem gyakori dolgok ár eséséről beszéltem, hibátlan állapotú nem gyakori Märklinek, aminek jóval nagyobb a piaca mint Pv-nek mert a világon mindenütt "legendás" híre van, volt... a háború előtti Steiff mackók sem tartoznak a gyakori dolgok közé főleg szép állapotban!, vagy a lemezárugyár bakelit autói szintén nem mondhatók tömegcikknek...na ez az illúzió amiről korábban egyszer írtam... Volt idő amikor éppen úgy gondolkodtam mint Te, mert ez tűnt logikusnak, de a gyűjtés nem a logikáról, sokkal inkább az érzelmekről szól...enni például mindig kell, állítólag a háború alatt pl. 1gramm aranyért volt idő, hogy 1kg zsírt adtak, az arany nem vesztette el az értékét mint a pénz csak az élelmiszer lett drága...

De mindenki azt gondol amit akar, de egy biztos "a tények makacs dolgok" én már láttam ezeknek a dolgoknak az ár ingadozását és ne abból indulj ki, hogy most felfelé mennek az árak.

 

Üdv: R.

 

Előzmény: BE200 (2192)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.24 0 0 2221

Wow, köszönöm szépen! Azt szeretném még megkérdezni, hogy szerinted, ez a szinváltozat mennyire gyakori vagy ritka a 8 ismert között? Esetleg az is nagyon érdekes lenne, ha a csoportképed alapján meg tudnál adni minden változathoz egy egymáshoz képesti gyakorisági jellemzöt. Már egy 3 fokozatú besorolás is hasznos lenne: "gyakori" / ritka / nagyon ritka. Üdv! 

Előzmény: pv-vonat (2220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!