veheted alapul a bkv-t ott is 50Km üzemanyagköltsége egy éves matrica ára. Szerinted hány Km-t megy egy évben egy bkv busz? Hány ezred ezrelék az éves költségében egy matrica?
mi került ebben közel 20,000 Ft-ba. Oszt böngésszük, minden megvan, az összeadás is jó és semmi nem került egy ezresnél többe.
ok, de itt nem 20000:1000 hanem Xmillió:5/10.000 az arány
Akinek ez olyan terhet jelent amit egyáltalán észrevesz a költségvetésében, az szüntesse be a vállalkozását mert egy 10forintos gázolajáremelés úgyis csődbe viszi.
Egyébként ezt én nem is értem. Az az apró mellékkörülmény, hogy nincs nekik autópályájuk, ugyan miért állja útját annak, hogy autópálya-matricájuk legyen?
Vagyis, ha egy kamionos nagy cég, minden irányba akar, minden kocsijával fuvarozni mostantól, akkor minden verdájára külön-külön meg kell vegye a megszoptadmatricát.
Tudtommal a kamionok meg teherautók döntően már - a HU-GO rendszerben fedélzeti OBU készülékkel - a megtett út arányában fizetik az útdíjat, és számukra indifferens ez az új rendelkezés.
Az alapvető baj a fideszes kartácsokkal itt az, hogy valami miatt állandóan úgy tesznek, mintha ebben az országban semmi adó, illeték, fizetnivaló és egyéb nem lenne, tehát istenkém, milyen szörnyű, hát nem tudnak kifizetni egy évben öt- vagy tízezret? Soha nem jut el valahogy nekik a kis agytekervényeik közé, hogy ez itt már nem az első, hanem a tizedik-huszadik-akárhanyadik öt- vagy tízezer forint egy évben.
Nem is otthon tartják őket (bár ilyen is van, vidéken sok olyan porta van, ahová a traktor, kombájn, vetőgép mellé nyugodtan be lehet állni autóbusszal is), hanem vagy a falu végén lévő autóbusz fordulóban, vagy valamelyik autóbusz megálló elé, vagy mögé csinálnak egy kis helyet, ahol parkolhat az autóbusz.
De vannak kreatívabb megoldások is, egy agglomerációs településen annak fejében, hogy a városban közterületen parkolhassanak az autóbuszok, az autóbuszokat üzemeltető cég vállalta, hogy egy héten két napon 3-3 ingyenesen igénybevehető járatot közlekedtet a városközpontból a város szélén lévő bevásárlóközpontba.
Egyelőre az évest meglátjuk, de a mostanival egész nyilvánvalóan az a céljuk, hogy gyakorlatilag mindenki vegye meg minimum a saját megyéjét, meg még esetleg valamennyi mást mellé. Erre megy ki az egész.
Egyébként a vége úgy is az lesz, hogy mivel matrica nélkül úgysem lehet értelmesen majd eljutni A-ból B-be, egy két éven belül mindenkinek(!) kell venni éves matricát. Amivel ott vagyunk, mintha megemelték volna 40,000 Ft-tal a gépjárműadót. De mellette még bekasszíroztunk egy újabb ellenőrzési, megfigyelési, baszogatási (büntetési) lehetőséget és annak költségeit. :-)))
Így igaz, de csak egy logikai sorrend folytatása volt, aminek a kezdete az volt, hogy mekkora költségnövekedést is okoz nekünk az új rendelet, hiszen minden verdára meg kell majd egy idő után venni, a mindenfelé mehető szart.
Egyébként ez tudtommal szabálytalan. Sem busszal, sem teherautóval nem parkolhatsz közterületen, azt a telephelyen kell leállítani. Nem is láttam már régóta otthon parkoló Volán buszokat.
Sok helyen nem is megy vissza a telephelyre, hanem otthon parkol.
A BKV meg ezentúl meghatározza, hogy hány buszra vesz matricát, és azok fognak járni a fizetős szakaszon. Új év, új szokások.
OK, nem megy vissza. Ha kiesik, mert javításra szorul, mit tesznek be helyette, és hányszor játszhatják ezt el a szopacscetlik megvételekor?
Majd olvasd hozzál a 622-esben írtakat.
Új év, új szokások.
Ja, nem ártana újítani, és visszatérni általa abba a korba, mikor még gondolkodni képes emberekből volt a több, és nem a mindenkinek csak szájbarágottat-ból.
A BKV nem érdekes, mert ők úgyis az állami dotációból élnek. Azaz az állam rakja az egyik zsebéből a pénzt a másikba. Csak annyi veszélye van, hogy közben kenődik, mint Mátyás királynál a liszt.
Vegyük a BKV-t alapul. Van x db járata, melyre kell matrica. Van x db verdája, mely azon megy, de nem állandóan azon megy, és kiesik belőle, mondjuk, kettő darab, amit helyettesíteni kell, de azok a cseregépek, amikre már megvették a matricát, mert már kellett, valahol máshol futnak, mert ott van rájuk szükség. Na, akkor gyorsan vesznek újabb rendszámra matricákat, hogy közlekedni tudjanak. A sor folytatható, és a darabszám is számtalan lehet. Ideje lenne már, hogy összetettebben gondolkodók osszák azt az észt, szerintem, mert így egyre többen lesznek azok, akiknek hatalmas tükörre van szükségük a teljes megtekinthetőségre.
Ha eddig, mondjuk 5 helyre nem kellett fizetnie, de ma már kell, akkor mindegyikre meg kell külön-külön vennie a matricákat kocsinként, hogy bármerre fuvarozhassanak?
Mondjuk, nem kifejezetten a bevásárlásra, de szülők mennek kétfelé dolgozni, gyerekeket vinni, satöbbi. Nem ritka a két kocsi ma már. Nyilván nem szükséges, hogy mindkettő önmagában harmincmilliós legyen.
Rövidebb szöveggel, megválaszoltad volna, és nem kötözködés lett volna. De, sajna, mára annyi lett sok emberben az a bizonyos, mint a Világ összes csigájának tulajdonában és használatában levő bakancs.
Több olyan céget ismerek, melyek nem kamionok, hanem nagyteherrel járják az országot, meg számos kisfurgonnal. Ezért kérdeztem. De akinek szájbarágósan kell leírni mindent, mert nem képes az olvasás után továbbgondolnia a sorokat, azoknak nem kéne válaszolgatnia olyen eseteknél, ahol ezt a megíró nem teszi meg, mert magából indul ki.
Az asszonnyal néha elmegyünk egy nagyobb bevásárlásra hétvégén. A pénztárnál meg nézegetünk, hogy mi került ebben közel 20,000 Ft-ba. Oszt böngésszük, minden megvan, az összeadás is jó és semmi nem került egy ezresnél többe.
Azaz az emberek többségét nem ez az 5000 Ft vagy a 2000 Ft (internetadó), meg az évi 5000 Fz garázsadó, meg a 10,000 Ft körműadó vagy a 0,2%-os tranzakciós adó, meg .......... zavarja. Mert egyenként bármelyik kifizethető.
csak éppen összességében kezd sok lenni. Főként a kert végi stadionok tükrében.