Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Laca1020 Creative Commons License 2020.07.11 0 0 47996

Sándor P :facebok-Tolnay László(a 66-os kiadás)

Előzmény: Sándor P (47987)
Sándor P Creative Commons License 2020.07.10 0 0 47995

Megértem.Csak sajnálom hogy így gondolkodnak, persze mindenki félti a “bőrét”.De nem műszaki rajzokat szerettem volna név szerint aláírással.Akkor nem erőltetem,mert úgy látom ,nincs értelme. 

ívfény Creative Commons License 2020.07.10 -1 3 47994

szia! a segítségről anyit, hogy én próbáltam itt többször is, aztán kaptam a minuszokat ezerrel, meg páran nekem is álltak hisztizni. hátt nem kötelező segítenem , aztán meg jön a sírás, mint fürdős urva, hogy nem akarnak segítni! ezért úgy döntöttem, hogy hálátlan társaság, tisztelet a kevés kivételnek, nem járok ide, mivel nekem nincs a mopedautósokra szükségem, inkább én tudtam volna segíteni sokmindenben, de az volt ami...én a legelső csavartól a legutólsóig önnálló vagyok, sőtt, fényezés, motormunka, elektromosság, egyszóval minden!!! ebben nőttem fel, ez az életem, a hegesztésen kívűl, vagy azzal karöltve.  ha nemcsok kolléga nem keres meg, most sem írok már. de gondoltam próbálom óvni az óvhatatlant, mert tudom, hogy lesznek elszánt userek kik manuális váltóznak, mindenféle háttértudás nélkűl, mert flex, meg hetra van , így mi baj lehet alapon nekivágnak azt hiszik  így már gépjárműtechnikusok és tervezők!?  :))) . isten éltesse munkásságuk, de én magam nem fogok ötleteket, tanácsot adni a barkácsolásukhoz, aztán, mondjuk egy roszul összehegesztett féltengely miatt fejreállnak, esetleg megölnek valakit és hivatkoznak, hogy, azért így csináltam, mert ívfény ezt mondta. arra, meg semmi energiám és ídőm, hogy haladtába, felügyeljek egy iylen projektet és fogjam a páciens kezét, ellenőrizve mit csinál, nehogy baj legyen. ez nem egy simson blokk berakása egy valamilyen motorvázba, itt a motortérben minden borul egy ilyen váltósításnál.  de, a simson blokkos hasonlatnál is eszembe jutott, hogy suhanc koromban, tettem én is riga vázba simó blokkot, és látva a haver a sikert ő is belepászintotta egy hétvégén a verhojába a maga blokkját, aztán pár kanyar után, lesenderedett a lánc, mert nem volt jó a spur és a motor is billeget gyorsításkor a kerék magára tekerte a láncot és beblokkolt és, akkorát tanyázott, hogy, kb 1 hónap volt mire felépült a baromarcú, pedig csak 40-el ment éppen. szoval csak ovatosan azokkal az alakítgatásokkal szerintem!

Előzmény: Bakancs4 (47991)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.10 0 1 47993

aixam 400as mopedauto hatso fekrendszer  mukodeserol  mivel  nem   vagyok  gyakorlot  a temaba .nem  volt fekem  levettem a dobot  es  látom  nem  mukodik a fekhenger  mivel  kezdjem?

 

------------o--------------o------------o------------o-----------o------------o-------------o---------

Teljesen úgy kell kezelni , mint bármelyik dobfékes járművet , egy kivételtől eltekintve . A különbség abban áll , hogy a mopedautók hátsó fékje nagyon le van gyengítve az esetleges farolások elkerülése céljából . A főfékhengerből jön a fékolaj egy csövön , majd a hátulsó tengelynél valahol kétfelé ágazik . Az elágazás nem szimpla idom , hanem egy fékerő-korlátozó van benne , ami 18 atmoszféránál nem enged nagyobb nyomást hátra a kerekekhez . Emiatt ha felemeled a kocsi hátulját és beletaposol a fékbe akkor keményen belekapaszkodva el tudod forgatni a kereket . Ha a kéziféket húzod be akkor betonmód megáll .

Ha egyáltalán nincs fék akkor a szokott módon kell végigbogarászni :

  • -- egyáltalán  mozog-e munkadugattyú
  • -- nincs-e levegő a rendszerben
  • -- nyom-e a főfékhenger
  • -- nincs-e beállva nyomáscsökkentő
  • -- nincs-e eldugulva a fékcső

A leggyakoribb hiba a munkahenger berohadása , ha szokásos csiszolós technika nem segít akkor   ( a nagyon régi )FIAT Pandával helyettesíthető .

Másik gyakori hiba a fékdobba épített acélszalag felpúposodása , ez csak cserével vagy úgy betét besajtolásával javítható .

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.10 0 2 47992

Az ilyenféle tapasztalatok megosztásának egyik helyszíne volna a találkozó

 

A következő mopedautós találkozó a hagyományos balatoni lesz , a bevált rend szerint a Trabantklub családi hétvégéjéhez kapcsolódunk . Mivel családi , nyugodt programot terveznek , ezért kifejezett kérése a szervezést végző vendéglátóinknak , hogy csak olyanok jöjjenek akik az esetleges esti bulizás után is elvárható mértékben tudják kontrollálni a viselkedésüket . Ez utóbbi szempont kihangsúlyozása nyilván a tavalyi -- egyik mopedautós társunkhoz köthető -- kínos incidens miatt van így . Ilyen értelemben a találkozó teljesen nyílt , mint a meghívóban szerepel :

A rendezvény zártkörű, részvétel csak TWK és MNHJR tagok, Dacia Fan Club, Mopedautósok baráti köre illetve családtagjaik részére lehetséges.

 

Szóval : Mopedautós találkozó , Siófok-Sóstó , kemping , 2020 július 31-augusztus 1-2 , hétvége .

 

Aki esetlegesen faházat akar bérelni az a kempinghonlapján tájékozódhat : https://siocamping.eu/

Bár sok konkrétumot még én sem tudok , de szándékaim szerint megyek Sóstóra , akinek esetleges kérdése van elér engem is : 30/922-08-72 .

 

Előzmény: Bakancs4 (47991)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.10 0 2 47991

akinek ilyen van az nem akar segíteni nekik. Furcsa egy topic volt ez mindig,sokkal kevesebb segítőkész hozzászólás van itt mint más helyeken

 

Mentségére mondanám a dolognak , hogy ez egy meglehetősen szűk társaság , mopedautóból eleve kevés van ( néhány ezer ) és a használók jelentős része idős/beteg/fogyatékos ember -- márpedig ez a réteg nem az aktív nethasználók csoportja . A mopedek kisebbik részét birtokolják olyanok akik rendelkeznek "normál" jogosítvánnyal , vagyis nem valamiféle kényszerből mopedautóznak . Akad persze olyan eset is amikor a fórumon aktív olvtársunk vezethet bármit , de valakije ( családtag , közeli ismerős) viszont csak ilyen kis autópótlékkal járhat --  megítélésem szerint ez is inkább a kényszermopedezés kategóriája .

Szóval kevesen vannak a szabadúszók . Márpedig a fórumba írogatni időigényes . Nagyon időigényes -- elhiheti bárki , ez lesz 5866-ik hozzászólásom ; ennyit  nemcsak leírni : elolvasni is  egy örökkévalóság .

A másik a hozzászólás milyensége . Egy ilyen témában ( a példaképpen előbújt kéziváltót nézve )  szerintem a használható és eredményre vezető iromány tartalmaz KONKRÉT dolgokat , adatokat , fényképeket , ábrákat , megnevezett típust ( hogy milyen járgány váltóját építették be) , számításokat , tapasztalati értékeket . Le lehet írni persze azt is , hogy szerintem jobb meg nekem jobban tetszik így , de az erősen szubjektív , hogy ki mennyire szeret kuplungolni és váltogatni .

Ha jól belegondolok a topic közel 48 ezer (!) hozzászólásában nagyon gyakori téma volt a váltósítás ( a variátorproblémák miatt ) de akárhogy gyötröm a memóriámat szerintem én voltam az egyetlen aki váltós jármű motorteréről képet tettem föl ... Jegyzem meg nincs ilyen járművem , és életemben csak egyetlen egyet láttam , menni az se ment , kipróbálni sem tudtam .

Azon tűnődök , hogy rajtam kívül ki szokott még viszonylag gyakran   adatokat , képeket , számításokat közölni műszaki dolgokban -- hát WooDoo-n kívül hirtelen nem tudok senkit mondani . Ő például úgy osztotta meg a variátorok javítására kidolgozott eljárását , hogy azt valóban használni lehetett .

Ha valaki leírja , hogy az én ilyen-olyan műszaki újításom bevált a mopedautómon azzal a többiek nem sokra mennek . Persze én se osztok meg minden tapasztalatot itt a nagyvilággal, de amiben lehet igyekszem segíteni .

Illetőleg újabban más kommunikációs csatornák is élnek ( fészbúk , meszendzser ) amik ennek a topiknak mérsékelik a jelentőségét .

Az ilyenféle tapasztalatok megosztásának egyik helyszíne volna a találkozó , ezekből jelenleg háromról tudok -- mindhárom a személyemhez köthető .

Sajnos a találkozókon kevesen vannak , a tucatnyi jármű és kéttucatnyi mopedes már jelentős létszámnak számít . Nyilván megvan a vélt vagy valós oka ( meghirdetés milyensége , távolság , idő , költségek , egészségügyi problémák , személyes ellentétek ) ami miatt a mopedautósok  kb. 1%-a jár találkozókra .

Ez van .

Előzmény: kiggyo (47989)
Sándor P Creative Commons License 2020.07.10 0 2 47990

Ez azért érdekes,mert akárhova fordulok  segitségèrt mindenki “ha nem értesz hozzá,akkor bele se kezdj“,Nincs megfelelő tudás “Honnan tudják?Csak tanácsokat kértem,nem vagyok gépészmérnök,de 15 éve kismotorokat javitok,nem nagy dolog,de azért valami.Szerszàmozottság meg akad,de hát úgy is mindegy,csak lesz valaki ,aki nem a azt mondja,hogy neki se álj,mert úgy sem lesz jó.Például a primer átalakitást én csináltam,meg az esztergályis barátom,kijött 15 ezerből,itt egy olvtárs 30 ért meg is csinálta volna,ha elviszem ,vagy elküldöm postán.Szóval a segitségnek is többfajta változata van.

kiggyo Creative Commons License 2020.07.10 0 0 47989

"ha nem lenne a sok negatív okoskodó kommentelő valószínű h közlékenyebbek lennénk"

 

Ehhez képest azt látom hogy vannak akik információra éheznek, de akinek ilyen van az nem akar segíteni nekik. Furcsa egy topic volt ez mindig,sokkal kevesebb segítőkész hozzászólás van itt mint más helyeken (persze tisztelet a kivételeknek, mert 2-3 ember hordja a hátán a topicot)

 

Ebben a váltós témában egyedül  ívfény foglalta össze a tapasztalatait egy értelmes posztban.

Előzmény: Laca1020 (47983)
ívfény Creative Commons License 2020.07.10 0 3 47988

üdv! mindenkinek!

rég jártam erre... látom páran váltóznának? páran, meg kételkednek, találgatnak... hehhe... nekem mai napig gurul a kisautóm manuális váltóval és anyit mondhatok, soha többet variátor!!!!! a különbség egetverő! persze, ha jól van megcsinálva és optimális az áttétel.. kigyó! nehogy azt hidd, hogy ezekben a motorokban nincsen nyomaték! nagyon is van és ezt azért nem érzékeled, mert csak fordulaton használod a fos vario miatt a kisautót. ezeknek a kis motoroknak kellően erős nyomatéka van a jármű súlyához mérten. nekem, most egy lombi motorral megy a szekér semmi tuningos blokk, csak a fordulatszáma van 3700 körűlire megemelve és ennyi. a régi blokk elvérzett csapágyas lett ahogy kivettem ott figyel a sarokba, betettem helyébe egy másikat de nem volt még kedvem időt fordítani a tuningra, meg nem is van rá szükség annyira.jól megválasztott áttétellel a gyári blokkal is szépen halad a kisautó! a manuális váltó előnyei!a kisautó sokkal halkabb lesz, nem fogyaszt anyit, nem kell fizetni a drága szíjért soha többet, nem kell a szétrobbanó irányváltó csapágyaktól tartani,  nem kell visszatérően szívni a tárcsákkal és költeni rájuk vagyonokat, be is lehet tolni akár, ha lemerül az akksi, és nem utolsó sorban szmájlival lehet közlekedni, kb 2x-es utazási élményt ad szerintem. mindezek ellenére, nem ajánlom, olyan kollégáknak, akik kérdezgetik hogyan kell! mivel a kérdezősködésben benne rejlik, hogy valószínűleg nincs meg a kellő műszaki tudás egy ilyen átalakításhoz, így inkább bele sem kezdjen, mert  az átépítés alatt rengeteg műszaki problémába ütközik, és kellő tudás hiányában barkács módszerek tömkelege kerűlhet a kiskocsiba, ami nem biztonságos. és, amúgy nem kis melo, én munka melett kb 1 hónapig csinálgattam mire minden kész volt. rengetegen nyaggattak már, hogy csináljak ilyet nekik is, főleg, ha ki próbálták. de ez oylasmi amit az ember csak magának csinál, mert ha elkéri a rendes árat, akkor az horribilis, ha meg nem, akkor nincs megfizetve a munka ami vele jár. mindezek fényében! csak olyan vágjon bele, aki tudja mit miért kell csinálni és nem kell tanács, mert az már régen rosz! a műszaki háttérről nem is beszélve! szerszámok gépek, egyebek... ezek hiánya is barkács irányba viszi a projektet.

Sándor P Creative Commons License 2020.07.09 0 1 47987

Laca 1020 engem érdekelne a váltósra alakitás.Beszélhetnénk máshogy,?esetleg facebook,messenger.

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.09 0 1 47986
Előzmény: Gázos Sanyi (47984)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.09 0 0 47985

Külföldön láttam már olyan vonószerkezetet, amivel egy kisebb autót húzott maga után egy lakóautó. A vontatott autó kormányát rögzítik, emiatt kanyarban az első kerekek eléggé dörzsölődnek. Gyáriasnak tűnt amit láttam, és azt mondták legális. Mondjuk azt megnézném nálunk mit szólna hozzá a rendőrség. Egy időben nem nagyon tolerálták a vontatást segítő eszközöket...

Az mondjuk külön kérdés, hogy milyen sebességgel lehet így vontatni, mert ha csak 40 km/h-val, akkor felejtős...

Előzmény: Bakancs4 (47981)
Gázos Sanyi Creative Commons License 2020.07.09 0 0 47984

Meg lehet nézni azt a hírdetést?

Lehet kérni egy linket?

Minden tiszteletlenség nélkül.

Laca1020 Creative Commons License 2020.07.09 0 1 47983

Ez nem igaz,én nagyon meg vagyok elégedve a Maruti 4 gangos váltóval,ha nem lenne a sok negatív okoskodó kommentelő valószínű h közlékenyebbek lennénk!Kényelmes 70-75 ös tempónál ami még nem a vége 2,8L es fogyasztást mértem!!!

Előzmény: kiggyo (47970)
Laca1020 Creative Commons License 2020.07.09 0 0 47982

nyemcsok75:Aki meg keresett valamilyen formában,mindenkinek válaszoltam tőlem telhetően,rólad most hallok először!!!Irreális az ár???1 komplett kis autó,műszakival,minden rendezett okmányaival,1 plussz motor-VÁLTÓK!!-egyéb alkatrészek....Nézz körül 680 000 ezerért adnak 1 hengeres Titán kettest(semmi alkatrésszel!!!)

Előzmény: nyemcsok75 (47974)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.09 0 1 47981

Arra azért kíváncsi lennék , hogy mit értenek a szabályos vontatás alatt ....

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/secma/fun_tech/secma_fun_tech_340-15832336

 

brömbi Creative Commons License 2020.07.07 0 0 47980

Ha nekem sok pénzem lesz, majd veszek olyan villanyosat.. amibe nem kell tankolni.=

Előzmény: nyemcsok75 (47979)
nyemcsok75 Creative Commons License 2020.07.07 0 0 47979

Az egyik szakmám az gyümölcspálinka gyártó. De arra ne bukjanak. Attól bukjanak. A három kerekűre valóban ne szereljen senki váltót. 

Zene meg amennyi fontos annyi van.

brömbi Creative Commons License 2020.07.07 0 0 47978

Jó dum dum zene kell bele.

Jó házipálinka...

arra buknak a nők...

Előzmény: kiggyo (47972)
brömbi Creative Commons License 2020.07.07 0 1 47977

Egy jól működő variátornak, nincsen hangja.

Előzmény: brömbi (47976)
brömbi Creative Commons License 2020.07.07 0 0 47976

Na meg amelyiknek, még hiányzik egy kereke.

brömbi Creative Commons License 2020.07.07 0 0 47975

Én a biciklire nem szerelnék kormányt. Meg sebváltót lovaskocsiba.

Jó nekem az a csipesz, meg a faék..  A szíj hajtásnak van ám fílingje...

Előzmény: nyemcsok75 (47974)
nyemcsok75 Creative Commons License 2020.07.07 -1 0 47974

Üdv. 

Kőszegen árul egy ember egy JDM Titán mopedautót. Manuálisváltó,Yanmar motor. Kép a Jófogáson. Nem egy közlékeny ember amikor rákérdeztem a váltó tipusára és a beszerelés mikéntjéről. Számára az irreális ár megszerzése volt csak a fontos. Na árulja csak tovább. Tőle se sokkal többet tudtam meg. 

Annyira jó lenne valóban látni ,ha már nem is próbálni. Ha a variátor hangját ki lehetne iktatni halkabb lenne. 

 

Persze,hogy nemegy személyautó csendessége a cél. :) 

Az irreális álom lenne. A blok a kaszni valóban potenciális hangforrás. Szélmalom harc lenne mindaszt kiszűrni. Mire sikerülne egy vadonat új kisautó ára lenne belesürítve a 2000- res évjáratú járgányomba. Nonszensz. Pár DB hagtompítást sikerült az utastérbe eszközölni. Már azzal elvagyok. De a motortér .. 

 

Ötletet adtak,hogy miért nem személyautó motorterének a hangtompítójával próbálkozok.  Vagy bontsamle a motor bölcsőjét tokkal vonóval és a tűzfalra púrhabos szórást . Aztán mindent vissza. 

Mondjuk mindettől a motortérbe akkor is lesz marad a zaj. Nem a motor hanggal van a bajom. Igazából a motornak az a kompresszor hangja tetszik. De a variátor hangos. Hiába van csapágyazva. Igazából azt a hangot szerettem volna kiszűrni. 

 

Belegondolva a kis fordulat a városba lóerő hiányába felvetés álja a helyét. A nagy zene meg ( már a csend nagyobb örömet okoz) inkább nem megoldás . 

 

Anno a trabinál volt ez a poén! Minek kell a trabiba nagy zene? Hogy ne halld a motor hangját!  

 

WooDoo Creative Commons License 2020.07.06 0 1 47973

Amikor még a fiam járt az 500.4-essel, volt benne egy jó nagy hangfal. Amikor befordult a sarkon, a zenét már hallottuk, de a motort még nem. :)

Előzmény: kiggyo (47972)
kiggyo Creative Commons License 2020.07.06 -1 0 47972

nagy zene kell bele, az a megoldás :-)

Előzmény: WooDoo (47971)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.06 0 0 47971

Még az elektromos mopedautóim is sokkal zajosabbak, mint egy modern személygépkocsi. A futómű pattog, a vékony műanyag karosszéria meg inkább erősíti a zajt...

Előzmény: kiggyo (47968)
kiggyo Creative Commons License 2020.07.06 0 0 47970

Van egy sejtésem hogy azért nem írták meg mert nem igazán vált be.

Lásd ívfény, komoly műhellyel, szaktudással is rendelkezik, bele mert nyúlni a lombardini motorba mélyen hogy tuningolja, de évek óta még az övé sincs kész, csak majdnem. 

Előzmény: Sándor P (47969)
Sándor P Creative Commons License 2020.07.06 0 0 47969

Üdv,én is az alföldön lakom,(Sarkad),és a váltósra alakitást olvasgattam itt,és érdekesnek találom.írhatna olyan fórumtárs is,akinek van ilyen mopedautója. 

kiggyo Creative Commons License 2020.07.05 0 1 47968

Nem igazán értem mitől lesz csendesebb a motortér a kézi váltótól. Városi 50-60-as tempót nem fog tudni ez a motor 1500-as fordulaton vinni mert egyszerűen nincs ott elég teljesítménye.

Pörgetni kell ígyis-úgyis.

 

De nem kell messzire menni: hasonlits össze egy hasonló korú, teljesítményű kézi váltós és variatoros motort, melyik megy jobban?

 

Én innováról pcx-re váltottam, és és föld a gyorsulása, pedig lóerőben nem nagy a különbség.

Előzmény: nyemcsok75 (47967)
nyemcsok75 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 47967

Üdvözlet mindenkinek.

 

A manuális váltó átalakítás engem is foglalkoztat. Alföldi gyerek vagyok. Itt a töltésoldal az egyetlen emelkedő. 

Hetek óta olvasgatok vissza a fórumon. Pro és kontra a manuális váltó kapcsán. Keleti autó váltón gondolkodok én is.

Bár még van mit kipróbálni ai IBC váltók terén. Nem a tökéletesség elvin építették ez tény. De használhatók. 

Engem a kevesebb fogyasztás ,halkabb motortér , És a kopó alkatrészei ára ösztönöz. De bevallom a kuplung taposás meg nem vonz. És elvetet gondolat az ezres suzuki automata váltója. Ahhoz kevés a fordulata a Kubota 400-as motoromnak. Ivfény fórum társnak küldtem E-mailt de még nem jött válasz. Megértem! Nyárvan mozgásban van aki csak teheti nem gépelőt. Átérzem. De türelmesen várok. Hátha. Addig marad a nagy tárcsa a kis motoron és a hangos motortér.

Előzmény: Bakancs4 (47963)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!