A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Tavaly szívtam meg a Road 5-el. A matek alapján még bőven volt benne 3-4000km. Igenám, de nem számoltam vele, hogy lesz csomag, meg két személy. Így az 1500km-es távon teljesen legatyásodott a svájci szerpentineken. Jóval tovább használtam, mint szerettem volna, de kibírta.
Idén nincs ilyen bajom, mert nem tudok motorozni :-)
Ezt nem arra írtam, hogy el kellett volna adnod, hanem hogy szégyen, mikért akarnak pénzt kérni ;) Múlt héten egy fb haveromnak kerestem használt gumit, hát többet ilyet nem csinálok.
Hát ja ! : Elég sok helyen lehet látni , hogy hulladék szintért , még pénzt kérnek . Én a szerszámgépes kínálatban többször láttam "Ócskavasat" , alkatrész áron kínálni...
Általában én is, de 2 hét múlva készülünk egy 3e+ km-es gurulásra és félő, hogy azt már nem bírná ki, akármilyen kíméletesen is bánik vele a motorom. Így előrébb kellett hoznom a cseréjét.
Az Lc-n okosan ki van találva a mutató. Függőlegesen lefelé 0, 45 foknál 45 km/H, 90 foknál 90 km/h, 135 foknál 135 km/h, 180 foknál 180 km/h. Ránézel és az állásából tudod mennyi az annyi.
Rég volt már gumi-téma, akkor legyen erről is szó :-)
Az imént felkerültek az új gumik motorkámra, ismét Michelin Road 6 lett. Az előző garnitúra kereken 13500 km-t ment el úgy, hogy a kopásjelzőnél még 1,7 mm volt a hátsó gumin.
Az elsőn valamivel több, de azt nem nézettem meg. Kb. hozza pont ugyanazt, mint korábban a Pirelli Scorpion Trail 2-ők.
Szerintem simán ment volna vele még 1-2 Sk kanyart, talán 15e-ig is bírta volna, de így sem vagyok vele elégedetlen.
Meg azért aki rendszeresen ki-kihúzatja a motorját, annak már a hangjából, rezgéséből pontosan illik tudni, hogy mikor kell elvàltani, nem kell ahhoz fordulatszámmérő, meg váltásjelző. Én nem is igazán nézem. Max unalmamban, autópályán szoktam nézegetni, hogy milyen sebességhez milyen fordulatszám párosul.
"(De ez nagyban függ attól, hogy milyen lesz superbike kormánnyal az ST, mert az az üléspozíciót és a helyben megfordulást kivéve mindent jobban csinál.)"
Az is kicsi. Mindig a fordulatszámmérő a legnagyobb, de ha most gyorsulni akar az ember, akkor a váltásjelzőt figyelné, ha meg nem akar, az inkább érdekes, mint fontos információ.
Köszi, bár én nem mondanám szépnek, és egészen kevés vas van már benne, nagyrészt műanyag.:)
Az nem GSA ülés, csak sima GS. Ugyanilyen van a másik 1200GS-emen is.
Kellemes motor egyébként, valószínűleg meg is tartom egy ideig.
(De ez nagyban függ attól, hogy milyen lesz superbike kormánnyal az ST, mert az az üléspozíciót és a helyben megfordulást kivéve mindent jobban csinál.)
Igen a világítás volt még téma. Most, hogy kiégett a tompított égője, gondoltam tuningolok kicsit, mert az Lc-k ledese azért kicsit hiányzik, a lég-olajosnál főleg a reflektor gyengécske, és önállóan nem is állítható.
A ledes lámpa cserét elvetettem, mert önálló nappali menetfény funkciót nem tud, és elveszi a lámpa magasság állítás lehetőségét. A lég-olajos lámpája belül állítható, és 3 ponton rögzített, így még billenteni sem lehet. Mondjuk egy márkatárs parkolt mellettem nemrég a nagyfaluban, Ő egy madzaggal húzogatja az utólagos ledes lámpáját, tehát mindenre van megoldás.
Szóval a ledes égő nem fért bele a régi helyére (talán jobb is, mert az nem is nagyon szabályos, és lehet, hogy vakítana), így egy emelt fényerejű Osram került be, egyből a reflektorba is, így elég jó lett a fényhatás. Persze a kieg fény ledesre cserélése azért kellett, mert arra szükség van a figyelem felhívás miatt, főleg a vadveszély terén, na meg az óvatlan kapualjból kihajtók ellen. Ezért forgattam kicsit kifelé, így a szembe jövőket nem zavarja.
Még egy ülés cserén gondolkodok, de az nem sürgős, amúgy sem találok megoldást, a Touratech/Kahedo vonalon, a piros színre, az meg hozzá tartozik a jubileumi GSA-hoz.
Na ennyi, remélem nem untattalak benneteket! Karakterben tuxot amúgy sem lehet überelni, csak, hogy a német nyelvnél maradjunk :-)
Szép a vas, különösen ezzel a fehér gsa üléssel, +1 pont a lég-olajos 1200 Gs eknek. Ma egyértelmű, hogy ez a legjobb univerzális szériája a Bmw-nek. Legalább is Mo-on biztosan vállalható, talán tuxnak lehetnek No-ban problémái, mert ott már ritkulnak. A TFT talán az egyetlen, ami hiányzik, de onnan is a digitális sebesség kijelző. A GPS megoldotta ezt a problémát, azóta ott nézem a sebességet. Ami pedig egyértelműen rossz volt az Lc szérián, az nem a váltó, hanem az első kerék felől feljövő zaj. Na az nincs a mostanin, végre béke-barátság, csak suhanás.
Tegnap feltettük a GSA-ra a koronát, István mesterrel, az Rt szöghajtás egy nyugodt túramotort varázsolt a kissé izgága Gs-ből. Igaz eggyel többet kell így váltani, de végre van feljebb, és nem hosszú hatos, mint az 1150 szérián, ugrással, hanem egyenletesen. Ja és az R kipu bevált, minden átalakítás nélkül felrakható a Dohc-re, szimmetrikus lett így a dobozrendszer, és pont annyira hangos, hogy jól lehessen hallani, szépen röfög.
Nekem a DOHC műszarfalával nem volt bajom, az LC-jén nem láttam jól a sebességet, valahogy kissebbek voltak a számok és tükröződött, a TFT-t pedig szeretem. A 800-as Tigerét is, pedig az kissebb. A 900-as Tigerét pl. szerintem elrontották.
Az én lányom 22 éves lesz, remekül kezeli a dolgot, minden pasit akit bemutatott, "felkészítette", hogy ne lepődjön meg semmin, fater egy "vadállat" :D
Az aktuális pasi (már több mint 1 éve) elég jól viselte az első pár találkozót, azóta rájött, hogy nem vagyok mégsem emberevő...
Amikor a lányom bemutatta, az első mondatom az volt: "áh, szóval te dugod a lányom.." :D Túlélte, jó fej, azóta jóban vagyunk, kicsit már a vejem :)
Egyébként full antiműszaki, fogalma nincs a fizikáról, gyenge matekból, szóval lányomnak nincs apakomplexusa :D, viszont teljesen olyan mint a fiam, szóval nem is volt olyan nehéz megszokni. Mondjuk se fiamnak, se "vejemnek" még a fagolyót se adom kölcsön, mert azt is elrontják :)
GS-t nem vezettem TFT-vel, de pl. az 1250R műszerfalán a millió lehívható infó közül pont az az egy van viszonylag kicsi számokkal kiírva, amit az ember vezetés közben legtöbbször nézne. És ha éppen úgy süt a nap és az emberen meg polarizált napszemüveg van (mivel két sisakomban is ilyen van eleve, ez nem nehéz feladat), akkor szinte egyáltalán nem látszik, nemhogy elég lenne egy rövidke pillantás, hogy hol áll a mutató. A váltásjelzője sem egy lámpa, hanem egy kép a műszerfalon, szóval nézni kell, nem érzékeled a villanást. De autóban is csak azok igazán jól átláthatók, amik azt játsszák, hogy ők egy analóg műszerfal. Ami egy DOHC-n eleve adott.:)