Én 11 éve amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, nem ez lesz az első autó, amibe az általam, kintről, hivatalos forrásból származó lambda fog kerülni, és nem ez lesz az első, aminél forrasztva volt a kábel, voltak újabbak, érzékenyek, értelemszerűen se a lambda, se a computer nem tudja, hogy az a kábel forrasztva volt, ezért nem is nagyon érdekli őket.
Biztos vagyok benne, ahogy a többivel, ezekkel se lesz baj, ez nem az európában megvehető univerzális lambda, ha Denso, ha más a neve.... Nekem a saját tapasztalatom pont elég, hogy tudjam, magamnak, és az ügyfeleimnek mit veszek, más persze azt rak bele amit akar. Eddig sem, és innentől sem volt mese, ennek ellenére mindenki azt hisz, amit akar.
Senki se mondta, hogy a denso nem ad hozzá, leginkább azért is, mert van hozzá, csak nekem jobb a GM-es másféle csatlakozós, mert azzal a kábelvéggel 3 millió autóra passzol, más áron van forgalomban, mint a Daewoo- Chevrolet féle, ami ugyanaz a szonda más kábelhosszal, és más csatival, de más áron is.
Hidd el, minőségi szonda, speciel Denseo volt benne, köhögött tőle, dobálta a check engine-t. Végül megvettem a japán szondát bele, azóta csend, rend, fegyelem van arrafelé. A Denseo meg ment a kukába. Itt is igaz, ami a munkámban: ami univerzális, az kb. semmire sem jó.
Átforrasztgatni, meg Hekk Eleket játszani? Köszöntem, nem. Pöcc- röff és nem kell azzal foglalkoznom, most mit zavartam össze.
Lambdaszondát soha nem forrasztunk mert a jelszintet már tönkre is tettünk!
Amúgy talán nem véletlen,hogy a Denso miért nem ad hozzá még univerzálisat sem amúgy a Facet és Mobiletron féle szemetet meg autó közelébe se engedjük.
Van univerzális szonda Ngk-Ntk ban is de az se jó hozzá,a kinti mesét hagyhatjuk is mert most dobtam ki a kintről behozott autóból a 1/2éves ABS jeladót ami meghalt ugyanazt a szemetet árulják kinnt is mint itthon csak van,hogy olcsóbban van ,hogy drágábban ez piactól márkától és még pár dologtól függ.
Ez gyári csatis, csak egy másik autóé, ahol egyébként a gyári beszállító a denso, a lambdaszonda meg az NTK-nál is, meg a Densonál is lambda szonda. Nekem konkrétan most 3 db jön, cserélem mindháromban, a 4 db forrasztás, meg 4 db 3 centis zsugorcsővel eltökölni 20 percet nekem megéri a megspórolt 67 ezrest.
Odakint a rendes kereskedelmi forgalomban (tehát nem ebay) csak olyan termék vehet részt, ami garantáltan bevizsgált, a leírt paramétereknek 100%-ban megfelel, és a gyártónak csúnyán a zsebébe kell nyúlnia, ha valami mégsem úgy lenne. Jött már ilyen az elmúlt évek alatt sok- sok darab, soha nem volt egyikkel se baj. Ez nem kínai cucc, amit itthon vesz az ember.
Amúgy tudok NGK- NTK szondát is hozni, de azon túl, hogy két szonda egyforma, igazából mindegy, melyik jön. Nem szélessávú kell bele, onnantól meg mindegy.
Egy tanács: ne vegyél bele univerzálisat, én vergődtem vele egy darabig. Végül meg vettem a gyári, típusspecifikus NGK-t. Unixnál csúnya ára van, 45000 pénz mindenféle kedvezménnyel.
Bocs azt nem irtam,hogy a katalizátorral együtt a leömlőt is cserélni kellett mert el volt repedve a 2-3 henger között és valami agyaggal vagy mivel volt letömítve .A cseréig működött rendesen igaz még csak pár száz km-t mentem vele.
Sziasztok! Most vettem egy lacetti kombit. Katalizátort kellett cseréltetnem mert az előző tulaj valami kóklerral csináltatta és nem produkálta a gyári értékeket . A csere után szép hangja lett,viszont bemelegedés után az autó rángat , nem akar felpörögni . Ha sikerül felpörgetni leadja a teljesitményt gyorsul és hamar 100km fölött van. Gázelvétel után újra kezdődik a rángatás meg a fuldoklás. Próbáltam az EGR szelepet tisztitani amennyire tőlem tellett . Valamivel jobb lett,viszont kigyuladt a chek lámpa. Ötletek? Köszi!
Nem tudom, találkozott-e már valaki hasonló problémával, 3 Lacetti kombim van, ebből kettőnél a fék kifejezetten könnyű nyomású, egynél viszont erősebben kell nyomni, mintha a rásegítés nem lenne olyan mértékű. Persze mindent átnéztünk, fékolaj cserék is megvoltak, pont azon, aminél gyengébb a fék, még hátsó betét csere is volt, minden egyéb hibátlan. Hol keressem a megoldást?
Pont ugyanezzel van olyan, hogy hidegen indításnál elsőre nem indul, még úgy sem, hogy előtte akár 3x is ráadom a gyújtást, és várok, hogy felnyomja a benzint rendesen.. Tekerek kettőt, utána indítózok újra, és azonnal jár is a motor. Ez mi lehet? üzemanyagszűrő vadi új benne.
Ki kell cserélnem az első fék tárcsát és betéteket is a hátsók után. Első fékeknél is jellemző, hogy a féknyergek megszorulnak? Nem a kopás miatt kell cserélni, hanem valamiért meghullámosodott a bal oldali tárcsa és autópályás tempónál fékezésre rázza a kormányt meg fordulattól függően "cicergő" hangot ad bal elől. Érdemes lenne cserélni a nyergeket is? (szerelő azt mondta nem cserélné)
Sebike az alkatrészek miatt írtam neked már levelet. ;)
Köszönöm, igyekszem velük sok sok km-t menni, bár nem is feltétlenül én fogom őket használni, de azért jó, hogy itt állnak, bármikor legyen egy autó amivel lehet menni. :-))
Ezek már túl vannak a szervizelésen, mint írtam, hűtő- fék- szervófolyadékok cserélődtek, ez is csak azért mert nem volt szemre szép, jobb az úgy, meg egyikhez kellett garnitúra hátsó fékbetét, se karosszária, se futómű, egybe vettem egy új akksit, kemény 13 ezres volt. Nem számoltam össze árban, mindegy is, ennyi cucc kellett a 3 autóhoz összesen. A többi pénz, aminek valami nyoma van, elment illatosítóra, gumiszőnyegre, meg üléshuzatra, na jó, az egyikhez kell egy szervótartály, és egy szervópumpa + 1 liter szervóolaj, melegen nem tetszik a szervó rásegítése, a tartály meg javított, nem bízom benne. Ez 7500ft lesz, a másiknak a gázrendszere vacakol, oda kell egy 4000 ft-os nyomásérzékelő. Se szíjak, se csapágyak, se más.
Azt tudom, hogy a taxikat hogy tartják rendben, de ha ezek úgy lettek volna karbantartva, nem állnának most itt a ház előtt. Tényleg nem kell velük semmit se csinálni, minden át lett nézve, meg lett rángatva, rendben vannak. Papírok megvoltak, mit mikor cseréltek, vezérlés, telók, tárcsák, ebből építkezve úgy gondolom, majd akkor lesz alkatrészcsere, ha ezek már elkoptak.
De ha holnap kettő hengerfejes lesz, akkor megcsináltatom, felújítom, és mehet tovább.
De, adjanak érte 300-at, mert első tulajos, vezetett szervizkönyves (már a 3.). Egyébként 300-ért sem eladó. :D
Namost nem tudom, melyik a friss műszakis, de az ugye megvan, hogy a taxikat sokszor (főleg a lecserélésük előtti időszakban) hogyan tartják karban és a műszaki vizsga még ma is a stand up comedy kategória?
Teszek még egy próbát vele, felmelegíteni se nagyon volt még időm, de természetesen nekem nem nagy ügy a gombacsere, a szerelő meg majd megcsinálja, állítólag nem túl szerencsés helyen van... :D köszönöm!
Én 3 hónapja nézem a hirdetési oldalakat, megvolt az elképzelésem, mit keresek, rendszerbe szedtem, hogy mi a komoly feltétel, és mi az, ami nem annyira számít, volt néhány apróság, pl klíma, sima 4 henger,l különösebb macerás részek nélkjül, normális méret, ebből nem igazán akartam engedni, persze jó lett volna nem öreg, nem sokat futott, nem szétütött autót venni 200-ért, de nincs, 300-ért vállalható állapotú külföldi papírosok vannak, de persze az 300, ami kint 500 eur, azt nem akarta a külföldi rendbe szedni, és tüvre vinni, el lehet képzelni, mi van a lemezek alatt, a felnik mögött. Ami még a 300-as kategória, ott se gáz se más, klíma nem jó, oldala meghúzva, nulla tartozék, ez nálam nem autó, hanem szemét.
300 körül vannak azok a swiftek, amik 200 alatt futottak, már a telefonban nem az elsők között emlegetett lerongyolt, festéshibás, korrodált küszöbös gépek, még talán az extrák is működnek, ennyiért még nem lehet venni szép állapotú 95-ös F astrát, 400 körül kezdődnek a szétütött G astrák, ecsetmetál lökhárítós Focusok, és akkor még mindig extra a klíma is, és full extra a működő klíma, nem nagyon találni egységes fényezésű, nem széthebrákolt elektronikás, nem szétszaggatott üléses autót.
Ami az egyik oldalról még vállalható lett volna számomra, sima benzinesként 500-nál kezdődött. Ennyiből persze már lett volna 520-as BMW, E220-as bagoly merci, minden, mai épp csak nem egyszerű, könnyen javítható, olcsón fenntartható gép, én mást kerestem, ez lett.
Az egyik friss műszakis, a rendbetétel megállt egy fékfolyadék- szervófolyadék- hűtőfolyadék cserénél, azt is csak azért, mert én így szeretem, nem volt pontos infó, mikori a folyadék, dobjuk ki gyorsan, na meg kellett hátra egy fékbetét, a másikon semmit se kellett csinálni, van rajta frissen cserélt vezérlés, teleszkópok, tárcsák és betétek, 5 db új gumi, (a pótkerék is új gumis) új akksi, a harmadik meg kb olyan, mint a másik kettő, januárban műszakizott, de mellette volt gazdája, rendben volt tartva, nekem ez többet jelent, mintha propeller, vagy csillag lenne az elején.
Van még autóm, az is megmarad, itt a cél teljesült, még csak sok pénzt se kellett adnom érte, szerintem ár- érték arányban jól jöttem ki. .
A 410 ezres 97-es swiftért ne is adjanak 300-at, az megint nem az a kategória, fusson 150-et, legyen sok extrás, garázsban altatott, és akkor megér 300-at.
Arra amire kell, tökéletes, főleg annyiért, amennyiért meg lehet venni. A hibákat, élő adatokat egy 1M-s műszer is ugyanúgy mutatja, az 50°C itt is- ott is annyi. A feladatát ellátta, a mászer meg kimozdult a nulláról, tehát csak történik valami.
Nem az extaxi a lényeg, hanem egy relatíve fiatal, jó állapotú, kis fogyasztású autó. Gázos, 2007-es Lacetti kombi 310-ért, vagyis egy ütött- kopott 97-es swift áráért?
lacettin csak 1 gomba van az az ecm nek küld infot és az küldi tovább a műszerfalra tehát több hibaok is lehet ecm kábel és műszercsoport ha a gomba jó