Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
SuexID kollega,ha itt van,akkor megtudná nekem mondani,hogy holnap mikor és melyik járatokon fog közlekedni a Tesztbusz?Gondolom Te tudod?Csak azért kérdezem,mert holnap délután elutazom,és lehet,hogy csak szombat este jövök haza!:(
A 17-es buszról írtak igazak, de akkor már lehetne egy Auchanjárat helyette, egyébknét meg kiváltható az 1-essel. Egyébként talán közelebb van az Auchan ha végállomásnál szállsz le és az ösvényen és a volt laktanya mögötti földúton mész ki. Ott egyébként kb. 100-200 métert kéne leaszfaltozni és akár mehetne is ott a busz is, keresztezve a ballószögi utat az Auchan hátsó parkolójába tudna kanyarodni. Minden Hb-s kollégista ismeri a járást a csapásn keresztül az auchanba. A rendes úton nagy kerülő, mert elmész sokat teljesen feleslegesen az ellenkező irányba ( ugye az autóscsárda elág-ig), mjad vissza.
A többijáratról meg sokat nem tudok mondani, mert nem élek ott csak 4 éve és 3 éve Homokbányán a koliban lakom, oda meg csak az 1-es jó. Mikor a Jászon laktam akkor oda akkor az 5-össel meg a 22-essel jártunk ki, ugye az 5-ös már nem a pályaudvarról indul. A 22-es járat onnan még jó volt arra is ,h a suliba bemenjen vele az ember, a kórházig elvitt.
Nagyon szép dolog ez mind, amit leírtatok. De vegyük észre, hogy Kecskeméten nem csak az 1-es busz közlekedik, és azt gondolom, hogy túl kell látni ezen a gondon.
Évek óta (valószínűleg tudatosan) megy a helyi közlekedés leépítése, ami járatritkításokban, illetve az indulási időpontok lehetletlen pakolgatásában nyílvánul meg. Kiemelnék ezek közül párat:
9-es busz: Ez a járat meglehetősen kihasználatlan volt a hétvégén, ami alapvetően abból adódik, hogy a járat útvonala és végállomása mentén valódi igény nincs erre a járatra, elég sokan rendelkeznek ott autóval. Ugyanakkor a teljes megszűntetés sem megoldás, inkább egyfajta összevonásban kellene gondolkodni, ami egy hosszabb menetidejű, a Vacsiközt jobban feltáró járat lenne. Ezzel párhuzamosan a 16-os járat létjogosultságát vesztené (bár az ortopéd menetrend miatt ez már lassan bekövetkezni látszik egyébként is).
10-es busz: Ez egy kettős célú járat (volt), nagyon sokan ezt használták a Széchenyi tér - Széchenyiváros relációban a hazajutáshoz. Emellett a Vacsiköz azon részéhez is egy gyengécske eljutási lehetőséget nyújtott, amit a jelenlegi 16-9 járatpárok nem fednek le. Erre az esti órákban jelentősen megritkították, délelőtt pedig olyan módon megvariálták a menetrendet, hogy utazási alternatívaként megszűnt létezni, a korábbi tömött járatoknak ma már híre sincs, szinte kizárólag célforgalmat bonyolít.
16-os busz: Jelen formájában eléggé butácska, főleg azért, mert az utazási szokások nem indokolják, hogy ekkora párhuzamosság mellett közlekedjen. Erre a cégvezetés lépése a koraesti járatpárok szanálása volt, így a Vacsiköz a korábbi szar ellátottságról visszalépett az ellátatlan szintre. Gratulálunk!
17-es busz: Itt is felmerül, hogy az 1-es megfelelő útvonalmódosításával (jelesül, egy átkötőút építésével a HB és az Auchan között) és némi hangolással abszolút kiiktatható lenne. Ehelyett az esti járatok egyszerűen nem közlekednek. Aki ki akar jutni az Auchanba az le kell szálljon a HB előtti bekötőútnál, a dzsuván keresztül bemászni az Auchanhoz, majd vissza, senkit nem zavar, hogy 5-6 megrakott szatyorral ez már kicsit necces mutatvány.
20-as busz: No comment, járatsűrítésért imádkoztunk, erre ritkítottak és a mai napig nem látják be, hogy ez hülyeség volt.
21-es busz: A korareggeli órákban, valamint délután 2-4 között igény mutatkoznak a 21-2-es járat visszaállítására, de mivel a megállótáblákat lekopaszították, a járatot gyakorlatilag véglegesen törölték, hát őszintén szólva esélyt nem sokat látok. (Ki a fene fog csak azért kimenni a Noszlopy Parkba, hogy eljuthasson az Árpádvárosból a Széchenyivárosba? Elárulom: senki!)
29-es busz: Este fél 6 után megszűnik a járat, pedig lenne igény akár a késő esti közlekedtetésre is, csak ehhez előbb be kellene ismerni, hogy a 29-es / 15-ös járat nem feltétlenül azonos utazóközönséggel operál.
Röviden és tömören ennyi. Tehát ezeken kellene változtatni mihamarabb, ugyanis a nagy közlekedési reformmal már ijesztgetik a lakosságot és a közlekedésbarátokat 2-3 éve, de érdemi lépések még nem történtek. (Mindig jövőre lesz meg a nagy reform)
Pont a 4-es metróba ne menjünk bele, mert arra pont, h semmi szükség legalábbis amennyit elköltöttek rá és amennyit még el fognak, arról nem is beszélve, h töredék pénzből meg lehetne csinálni és értelemesebb dolgokra is lehetne költen helyette, pl. végre kiépülhetne egy normális körgyűrű Bp körül.
Egyébként Pécse volt régen villamos, de fleszedték ,ami nagy hülyeség volt, de most miután kultúrális főváros lesz megépül megint.
Egyébként igen Kecskemét buszközlekedésében vannak hiányosságok és persze, h nincs utas ha a busz nem jár, és sokan leszoknak róla. Régebben azért nem szerettem késő estig suliban lenni, mert 18:30-kor vége a sulinak és csak jó 20 perc múlva ér oda az 1-es. Télen mikor hideg van meg szar dolog ott ácsorogni. Inkább fizettem kb. 100 ft-ot vkinek, aki autóval ment be, h vigyen vissza a koliba óra végén.Már említettem, h éjszakai járat nincs, pedig pl. keddenként volna rá igény mikor majdnem minden kollégista kint bulizik a városban. 1200 ft a taxi vissza a koliba, a busz versenyképes lenne, ráadásul az 1-es pont érinti a főbb szórakozóhelyeket mint a Jamaica, Dandy, Extrém stb. 500 kollégista lakik HB-n a Petőfivárosban issok diák él, a szórakozóhelyek bent vannak a belvárosban, megérné. SuexID kolléga ki is dolgozott egy jó ééjszakai menetrendet, ami simán működhetne, tutira meg is érné, erről bármelyik HB koli portását megkérdezhetik a Kunság Volán emberei. Tucatszám járnak a taxik egy keddi buli után a koliba. De úgy átlagban is az utolsó busz után járnak ki a taxik.