Az szokott a legnagyobb baj lenni, hogy a kommutátor lemezek közötti légrés eltömődik a szmötyivel, és a dekóder PWM jelére zárlatos lesz. Egy tűvel ki kell piszkálni onnan, majd nagggyon-naggyonn óvatosan megzsírozva összerakni. A keféket is tisztítsd le sebbenzinnel, mielőtt visszarakod őket.
Ezen én is gondolkodtam, hogy valami forgórész környéki probléma lesz. Én menetzárlatra tippeltem, gondolkodtam is egy forgórész cserén. No ezt a takarítás dolgot még ma megugrom.
Zárlatos a motorja, mert tele van olajos kefeporral*! Szét kell szedni és kipucolni. Addig ne is kínozd se' analógban, se' egy nagyobb áramot leadni képes központtal. Azt kockáztatod, hogy lefüstöl a motorja és/vagy a dekóder.
*: Az ilyen, és hasonló felépítésű Märklin dobmotoros forgóvázak tipikus hibája. Erre még rátesz a gyár is egy lapáttal, amikor a használatiban extrém gyakori olajozásra szólítja fel a tulajdonost!
A 11-en is ugyan azt csinálja, négy villantás, vezérlő kikapcsol. Sőt, ha teljesen ki resetelem a vezérlőt, vagyis nincsen beprogramozva mozdony akkor is. Sínre teszem a gépet, bekapcsolom az áramot, négy villantás, lekapcs. Szombatra megbeszéltem a haverral akinek a vezérlőjéről utoljára ment digi módban, hogy jöjjön át a vezérlővel és próbáljuk életre kelteni, áthangolni erre a kis vezérlőre. 60652-es a gyári száma a vezérlőnek.
tanácsot szeretnék kérni. Adott egy Roco Z21 központ és Kuehn WD10 váltódekóder. Rákötöttem a digitális bemenetet a központ Main Track kimenetére és az Ext. Power bemenetére külön tápegységet kötöttem. Rákötöttem egy váltóállítítóművet az első kapcsolt kimenetre. Megnyomtam hosszabb időre a programozógombot és világít az "A" csoport LED-je. Rákattintok, beadom a tabletten, hogy a 501 sz. váltóhoz rendelem hozzá. Villog a az "A" LED. Majd ugyanezt megcsinálom a "B" csoporttal is. Itt az 504 sz. váltót adom be. A beálltási folyamat végén mégsem működik, meg sem mozdul. Hol lehet a hiba?
Kérdeztem a válasz e-mailben (csak már el kellett jönnöm onnan), hogy melyik Mobil Station vezérlőd van? Ha még a régi, az ESU által összelapátolt cucc, akkor annak a könyvtárában könnyen lehet, hogy nem találod meg, és ekkor a 11-es gyári címen kellene keresgélni első körben, vagy új mozdonyként nem a vezérlő könyvtárából tudod kiválasztani, hanem neked kell megadnod a 11-es címet. Mondjuk, ha korábban ezt a címet átírták, akkor csak találgatni lehet, az meg hosszú történet, vagy újra beírni a címét.
Elképzelhető, hogy egy komolyabb vezérlővel, mint ami nekem van, életre lehet kelteni? és esetleg vissza hangolni olyan címre amit ez a kis kütyü is tud?
Tudna V.ki segíteni? , ma vettem a Jc 2068-ba egy ESU Lp 5 DCC dekódert . A beépítés után ,felprogramoztam a funkciókat sikeresen , de a menet nem igazán tökéletes. A mozdony mielőtt megállna még rúg egyet mintha 3 pólusú motor lenne benne. Melyik CV-t mire kellene állítanom a rendes futásért?
Az info kukac csíkosra küldtem a levelet. Még annyit hozzátennék, utoljára egy Central Station 2-vel volt hajtva a gép digiben. Elképzelhető, hogy olyan címet kapott, amit az én kis vezérlőm nem tud kezelni, értelmezni? Mert volt valami nüansz és cimbi elkezdett varázsolni a csodadobozával. :-) Ez még eszembe jutott hirtelen.
Märklin 37703. A gyári oldalról letöltöttem én egy pdf használati utasítást, vagy mit. Abban azt írja, hogy a Marklin Contol unit és a Mobile Station(ez van nekem) 1-80 között tudja kezelni a gépet. A Central Station 60652 és a nagy Mobil Station 60653-as 1-255 között tudja címezni. És ha jól olvastam, akkor MFX dekóder van benne nem delta.
Meg fogom nézni, nagyon nem szedtem szét, mivel nem vagyok benne ebben a digi dologban. Akkor meg minek barkácsoljam. Nagy élmény lenne egyelőre, ha elindulna digi vezérléssel. Később nyilván jó lenne bele tenni egy komolyabb dekódert, amivel esetleg többet tudhat a vonat. Egyelőre csak kóstolgatom ezt a témát. Remélem életre lehet valahogy pofozni, akkor biztosan lesznek további kérdéseim, mert mint mondtam tudásom digi témában annyi, hogy semennyi. Elképzelhető, hogy egy nagyobb vezérlővel amivel utoljára használva volt ez a vonat, valami olyat állítottak be rajta, amit az én egyszerű kis vezérlőm nem tud? Csak gondolkodom, az utolsó digi üzemmódú játék utáni dolgokról, mert azóta én csak analógban futtattam a gépet. Elnézést, ha sok marhaságot hordok össze, de teljesen zöld vagyok a témából.
Akkor visszavontam, mégis csak a címzéssel lesz gond! De a Delta dekóren kellene lennie egy 6-os DIL kapcsolósornak, ha jól tévedek, és annak a "kódolásával" kell a dekóder címét változtatni.
DE!
Én mindenképpen átépíteném Delta-ról normális, mai Märklinre.
Lenne itt olyan ember aki a Märklin digitális rendszerében otthon van?
Én világ életemben analógban toltam a vasaknak, de a napokban kaptam egy Mobile Station vezérlőt. Van egy Delta dekóderes ICE-1 vonatom ami elvileg kell hogy működjön evvel a ketyerével. Volt itt egy haver neki van mindenféle csoda vezérlője, amivel még mobil telóval is tudtuk a vonatot irányítani. Nekem nem akar sikerülni elindítani. Kezdetben annyit csinált, hogy ha bekapcsoltam az áramot akkor nagyon nagyon lassan mászott előre a gép, akkor is ha nullán állt a sebesség szabályzó. Próbáltam az adress funkcióban beállítani a 60-as értéket, mert állítólag azon működik, de akkor sem csinált semmit, illetve most már nem mászik előre, hanem a vezérlő kijelzőn megjelenik egy kis villám szerű jel és tőle jobbra egy háromszög jel. A mozdony lámpája négyszer villan, majd a vezérlő stop állásba kapcsol. Hülye vagyok hozzá? Erre a válasz igen, kérdés mit b...tam el?
Én nézek valamit rosszul vagy a ZIMO dekódereket nem lehet F12-nél magasabb funkció gombra programozni? Ha jól látom CV33 és CV46 között vannak a programozásai lehetőségek a bizonyos funkció kimenetekre, de mi van ha én F15-re szeretném az AUX2-t programozni. Ezt nem lehet?
Valószínűleg a táp adta meg magát. Előfordul ez a kapcsolóüzemű tápokkal. Mivel általában a tápok tovább szokták bírni, mint a végükre kötött ilyen-olyan berendezések, nagy eséllyel olcsón/ingyen tudsz szerezni valakitől egy tápot, csak a feszültségre és csatlakozóra kell odafigyelni... (drága tápot nagyon nem javasolnék, annyit azért nem ér az a Digi1...)
Egyszerű digit. multiméterrel nem igazán lehet mérni a sínfeszültséget.
A témában szinte laikusként szeretném a segítségeteket kérni.
Van egy 2010 körüli Piko digi1-em amit évekkel ezelőtt teljesen működőképes állapotban tettem el. Most lett újra lehetőségem, hogy pályát építsek, de elővéve sajnos csalódnom kellett. A rendszer üzemel, de eleinte csak ugyanazzal a két mozdonnyal, mostanra pedig már minddel problémák adódnak. A tünet, hogy egy idő után (általában 1-2 kör menet), megáll az éppen járó mozdony, lámpafénye elhalványul és alig láthatóan pulzál, a digi1 visszajelző lámpája szintén. A mozdonyokat levéve a sínnről a visszajelző újra folyamatos világítással jelzi, hogy helyreállt és újra mozdonyt téve a sínre az egy-két kör erejéig ismét működőképes lesz.
Gyanakodtam a megnőtt pálya (Piko A-gleis, 10 váltó) áramellátására, de két helyen betáplálva sem jobb a helyzet, illetve egy sima oválkörön is tapasztalhatók a fenti jelenségek. A síneket is próbáltam tisztítani, de nem vezetett eredményre.
Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a probléma? Ugye a járműállományom nem sínylette meg ezt az egészet és csak a vezérlő hibás?
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a rendszert felelőtlenül folyamatosan túlterheltem és 5 mozdonnyal használtam, ami tudom sok neki.
Sajnos egyelőre nem vagyok az elektronikák nagy szakértője, így lehet valami triviális hiba lépett fel, csak én nem tudom mitévő legyek. Egyszerű digitális multiméterrel mérhető lenne a sínben a feszültség? Milyen értékeket kéne lássak? (most folyamatosan ugrál)
Köszönöm szépen mindkettőjüknek a segítséget, sikerült a programozás! Csak egy ici-picin múlott hogy sikerüljön magamtól is.... Ez az első találkozásom a funkciódekóderekkel és amikor a programozás módban beírtam a cv 1-et, jött ugye a hiba. Nos, az ERR2 hibánál én nem OK gombot nyomogatot, lévén ugye hibaüzenet, hanem a STOP gomobal léptem ki belőle mindig. Szerintem egy ERR2 hiba nem OK :)