A mazdaklub oldalon van pár linkajánló BA-s oldalakra, meg azokon is vannak linkajánlók. Ha a keresőbe meg beütögeted hogy mazda 323f vagy mazda323f, kidob egy jó csomót! De egyébként www.mazda323f.gportal.hu -n van jó sok kép, infó.
Poén: tegnap este találkoztam egy öngyilkosjelölt macskával - satufék, a fejeskáposzta meg ballisztikus pályán úgy repült az ülésről, hogy öröm volt nézni! :DD
Ha alkatrész kell szólj, mert nagyon jó kontaktjaim vannak!
A motor összes tömítése (hengerfej, szelepfedél, szívósor, kipuff, szelepszárszimmeringek és egy csomó olyan amit elvileg sosem szedsz szét: 18.000.-Huf, axiálcsukló:3000 Huf)
Az enyém még odébb lesz, a projekt a következő: idén januártól egészen aug-szept-ig szigorúan alkatrészek és anyagok beszerzése, ősszel karosszéria munkák és fényezés, aztán jövő január-május alkatrészgyűjtés a motorhoz, aztán nyáron mehet a generál.
Sajnos a lóvé korlátozott forrásai problémát jelentenek (azért húzódik el ilyen hosszan), meg télen kocsival kell járnom melóba, egyébként ha jó idő van, robogóval közlekedek. Nem mindegy ugyebár, hogy 2 litér vagy 9 litér :)
Hú, azt nagyon megköszönném! A tiednek jó volt a nyomása ugye? Természetesen ingyen nem fogadom el, valami jelképes összeget mindenképpen zsebre kell tenned érte! :)))
A "mikor" miatt ne izgulj, egyelőre több lehetőséget is szem előtt tartok, pl aati is megnézi nekem az övéit, meg Coyote82 kollégának is írtam.
Mindenképpen szeretnék 2-3 darabot begyűjteni, hogy tudjak velük kísérletezni.
A motorkiszereléstől csak picit tartok, mert előtte össze kell ütnöm egy zsiráfot, más módra nincs lehetőség az alacsony plafon miatt. Szerencsére egy Baumax-os nézelődés alkalmával volt lehetőségem alaposan szemügyre venni egy gyári példányt, amit le tudok koppintani... szerintem.... :)
Krisz ! Oda tudom neked adni a nyomásszabályzómat - ajándékba is - csak előbb le kell gyártatnom az elosztócsőből a kiállást az új szabályzónak.... (f...gom sincs mikorra lesz meg sajna, mert az elosztócsövet épp most polírozzák+még ki sem bírtam találni, hogy mit kéne a helyére tenni)
A motorkiszerelés jó móka lesz, majd hívj, ha nem tudod hogy a marék csavar ami összeszerelés után megmaradt az hová való:))))
Jó volt egyébként, hogy feljött ez a téma, mert könyvtári dolgozó lévén van egy kis ingyen keretem könyvet, CD-t vásárolni és egész nap szemeztem egy diagnosztika könyvvel, de így most megerősítettetek abban, hogy az kell nekem! :)))
A kompressziómérés maximum azt mutatja meg, mennyire egyforma a hengerek mechanikai állapota. De ha például egy motorban a gyertyák mélyebben helyezkednek el, akkor mondjuk ott kell egy csőhosszabbítót is használni a méréshez, ami ugye befolyásolja a kompressziót, mivel a csőben is sűrítés van, ez rontja a mérés pontosságát.(például V-motor esetén a hátsó gyertyanyíláshoz nem mindig egyszerű hozzáférni, hosszabbító kell) Egyébként azt, hogy egy henger "mennyire dolgozik" nem csak a mechanikai állapot, hanem sok más tényező is befolyásolja. Például, ha teljesen jó minden henger állapota, de mondjuk az egyik befecskendező nem áll a helyzet magaslatán, az a henger máris nem úgy dolgozik, ahogy kellene. De a gyújtástól kezdve a káros lerakódáson át számtalan dolog bejátszhat a nem egyenletes hengerenkénti teljesítményhez.
Dióhéjban: zárt szelepállás mellett levegőt vezetnek a hengerbe, és megvizsgálják, hogy a bevezett levegő hány százaléka szökik el a dugattyú helyzetétől függően. Sokkal értékelhetőbb képet ad a motor állapotáról, mint a csúcsnyomás mérés, és ez a lényeg.
Ha csak a kompresszió mérése a cél, akkor szerintem fölösleges nyomásveszteségmérést csinálni. És vajon hol csinálnak megbízhatóan nyomásveszteségmérést? (Szeritntem sehol.) Komolyan érdekel, mert én is megméretném.
A kompresszió csúcsnyomás mérésnél a nyomásveszteség-mérés sokkal többet elárul. Ezzel "végig lehet tapogatni" a hengert teljes hosszában. A nyomásveszteség-mérés sokkal bizonytalanabb, mint a második módszer. Már egy gyengébb akkumulátor miatti kisebb fordulat is befolyásolja a végeredményt!
Azt nem tudom, hogy GE-ben hogy lehet a vezérműszíjhoz hozzáférni, GC-ben egy műanyag fedél van néhány csavar rögzíti. Ezeket kicsavar és vezérműszíj megnéz, állapot felmér :) Nekem 9 évig szolgált a vezérműszíj, csak azért lett cserélve, mert mondta a szerelő, hogy 5 (vagy 6 - már nem emlékszem ponotosan) évente cserélni illik. Egyébként a kiszerelt szíjon nem volt repedés, mondhatom hogy hibátlan volt.
A vezérlésed akkor állítódhat el, ha átugrik egy vagy több fogat a szíj, tehát szíjcserétől se fogyasztáscsökkenés se járáskulturáltság se lesz jobb, hiszen kizárólag egyféleképpen van megadva a vezérműtengely és a főtengely egymáshoz viszonyított helyzete.
Kompressziónál lehet mérni a csúcsnyomást, ez a legbeszédesebb, szerintem 2000 Ft környékén megmérik. Vagy a gyűrűnél vagy a szelepeknél esetleg hengerfejtömítésnél mehet el a nyomás, eszerint kell beavatkozni, ha egyáltalán megéri.
A gödröket eddig is megéreztem mindig :( Mindenesetre megrendeltem a szettet. Állítólag lengéscsillapítot sem ártani cserélni, mert könnyen előfordulhat hogy felütközik nagyobb terhelésnél. Kicsit elbizonytalanodtam, de azt a nagy helyet a kerék és a sárvédő között már nem bírom elviselni. Kb 12 cm!!!! Az nagyon sok....