A kitérőt csak akkor lehet a súlykörtével átállítani, ha a megfelelő kulcssal rendelkezek hozzá, a képen látható helyen lévő zár oldásához. Addig hiába lendítem a súlykörtét át, az megakad függőleges állásban, a kitérőt átállítani nem tudom. Az oka, hogy az ezen állomáson található kitérőknél nincs váltózár.
A mostanában emlegetett "20km-es" M7-es szakasznál pedig sokan elfelejtik, hogy nem húsz km épült meg, hanem több, csak ennyit lehet használni egyenlőre belőle.
Mivel nem és épült semmi, így nem is lehetne mit használni, így az a 20 km az bizony 20 km.
A két végén jelen pillanatban csak alig látványos építgetések vannak. Budapest felé egy völgyhíd építésébe kezdtek, míg a másik irányba földmunkákat látok. De azok az építkezések a többi szakaszhoz tartoznak már. Vagy úgy van, hogy 3 darabban átadott 60 km-nél minden 20 km költségénél 40-et számolunk, mert akkor érthető, miért ilyen drága nálunk az autópályaépítés.
Ezt a írást maximálisan hazug tényferdítésnek és lejáratásnak tudom be!!!
A határtól majd Splitig menve az autópályán keresztűl bő 1 hete, majd 20 km-nyi és ennek többszörösen hosszabb viadukton át menve nem az itt leírt dolgokat tapasztaltam. Az ottani állítólagos félkész autópályán minimum 40-50 km-enként van benzinkút, és minden csomopóntnál, sőt sűrűbben is elektronikus tájékoztatás van a forgalomról, időjárásról. Az út minőségét a hazai friss autópályáknál sokkal, de sokkal jobb. Aki ezt írta, az is kap a hazai autopályaépítésnál majd 40-50%-os zsebre menő pénzből. Inkább arról írt volna, hogy hazánkba visszaérve, miért balkáni állapotú 7-es úton kell tovább jönni.
Egy jó hír. Bár nincs köze a vasúthoz, de egy olyan településről van benne szó, ami itt elég sokszor lett emlegetve, és vicinálison lehet odajutni, ezért nem annyira OFF.
Ha beüzemelik őket, akkor viszenk el Bz-t majd, azt hiszem Pécsre. A csongrádi oldalban vegyesen szóló Bz, Bz 1+1, 1+2 illetve Uzsgyi jártak és járnak. (Innem forognak be a 145-re is járművek.)
Azt várhatod, hogy Regionalbahn valami dél-dunántúli képet fog betenni. Hacsak úgy nem, hogy idegen tollakkal ékeskedik. Pedig vannak ott érdekes dolgok! Úgy várom már, hogy valaki fényképezzen Szentdénes megállóban és láthatnánk egy tuti B+R megállót.
A 37448/37449-en gyakorlatilag minden nap Uzsgyi van. Oka: sűrűn kell becserélni a 135-ös vonalon járó 10 jármű valamelyikét. Ha a 121/125-ös vonalakon is az orosz gépek állnak forgalomba, akkor a 37446/37443 lesz ezeknek a cserélő vonata (a 37313 hozza fel Mezőheygesről amit kell), most is ugyanez megy, csak Bz-vel.
Amúgy a 130-as Szentes-Hódmezővásárhely-Makó szakaszán is többnyire most ezek járnak, a már korábban elmített okok miatt, s az utasszám gyakran ott sem több, mint a 147-es vitatott szakaszán. (Sőt, hála az IC-csalatkozásos időszaknak, az év első felében majdhogynem kevesebben utaztak Szentes-Csongrád-Kiskunfélegyáza között, mint az orosházi oldalban!)
Amíg a kamionosk túllépik a vezetési időt, amíg túlterhelik az autókat vagy túllépik a megengedett sebességet, vagy minimálbérre vannak bejelentve, addig nehéz velük a vasútnak tisztességesen versenyezni. :(
ha esetleg valaki nem olvasta a másikon akkor Szlovák vici élmények:
Nahh mejártam a Szlovák Paraicsomot, üdv újra mindenkinek..
Dedinkyben pont a vasútra nézett az ablakom, szóval most jól informált vagyok.
Vonatok:
Főként 1 illetve 2 kocsis tunning BZ jár - ez a fehércsíkos ami HB oldalán is van. (példát lehetne venni róla, szép, tiszta kultúrált.) Napi 1-szer megy a Horehronec gyors ami átszeli Szlovákiát.
Ezen általában Búvár + 5 - 6 lehúzható ablakos gyorsvonati kocsi van.
Én Dedinkyből utaztam valami Cervana Skala nevű falusi végállomásig.
Érthetetlen hogy miért pont egy poros kis faluban van ennek a vonalnak az átszállóhelye, mindenesetre a vonal gyönyörű. 7 alagút van Dedinky és Cervana skala között, sziklás szurdokok, viaduktok. Bementem a BZ vezető fülkéjébe is, tiszta autómata az egész, nincseken ormótlan karok két gombbal lehet szabályozni hogy merre menjen meg mennyivel. (Szlovákul nem tudok csak láttam) Ja és ami a lényeg, a hegyek között 70-80-al küldik a BZ-t nem tökölnek vele 20-30 al mint itt nálunk, és érdekes módon nem esek le az ülésről, nem verem be az fejem az ablakba a zökkenőknél. Magyarország állítólag fejlettebb, hát nem tudom hogy mi miért nem tudjuk karban tartani a szárnyvonalainkat. (Ezt nem csak erre az egyre értem, Losonc - Utekac vonalon is elég jól tolják az 2 kocsis dobozt, aztán pikk-pakk fenn van a hegyen)