Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8268

...Makóra.. Remélem megvalósul majd a híd, és a régiótram minél előbb!!!

 

Kötve hiszem, hogy a közeljövőben lesz erre az álomra min. 20 millárd forint.

Előzmény: v_peti (8267)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8267

Remélem jön majd a Regiotram. Vagy a fordítottja. Az amikor a vonat megy ki a villamossínekre. Kellene már végre egy híd.

 

Amúgy milyen gazdag ott a megyei közgyűlés, amely támogatja az elővárosi vonalakon amúgyis jól menő buszközlekedést, főleg IC minőségben, amikor amúgyis ott a vasút, és azon kellene javítani. és egy forgalmas vonalon szívesen üzemeltet bármelyik Volán*, amikor bőven elég lett volna, ha egy sima helyijáratot támogat, ami a Szegedi Személy pu.-ról Újszegedre viszi az utasokat, egy közbeeső megállással átszállás nélkül. Onnét vonattal továbbélehetne menni, majd Makón kellene ráncbaszedni a helyi közlekedést, mert a Tisza Volán csak ott pedálozik, ahol van konkurrencia. (Hódmezővásárhelyen a város nagyságához képest pocsék a buszközlekedés, igaz a legutóbbi menetrendváltozáskor ezen igyekeztek javítani.) De a Tisza Volán weboldalán csak a Helyközi-távolsági és a Szegedi Helyi közlekedés szerepel, a többiek le vannak ejtve.

 

*Ha a kisforgalmú járatokat támogatják, azt megértem.

 

Megnéztem a Tisza Volán menetrendjét. Hétköznapokon csúcsidőben negyeóránként mennek a járatok Makóra!!! Ez már nem autóbusznak való!!! Remélem megvalósul majd a híd, és a régiótram minél előbb!!!

 

Szerintem egy MÁV-SZKT együttműködéssel meg lehetne szorongatni a Tisza Volánt.

 

 

Előzmény: looksharp (8264)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8266

"Aszód - Vác is része a nógrádi reg. vasútnak?"

 

Nem, az megmarad MÁV-kezelésben. Hivatalosan az Aszód - Balassagyarmat vonal is csak Galgamácsa végpont felőli bejárati jelzőjétől része a reginek, de ennek nincs jelentősége, hiszen a vonatok úgyis Aszódtól/Aszódig közlekednek.

 

Üdv: RB

Előzmény: V63 002 (8257)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8265

Ha jól következtetek, a mikrobusz is sok ezeknek a vonalaknak.

Egy 45 férőhelyes busz luxus lenne.

 

Előzmény: Törölt nick (8253)
looksharp Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8264

A magam részéről a121-es Mezőhegyes-Kétegyháza-Bc szakaszáért nem aggódom. Ott egyébként nőtt az állomási pénztárak forgalma, pedig még meg is lett kurtítva a nyitvatartásuk. És vonatot is vettek ki, amit most majd visszaraknak.

A Mezőhegyes-Makó-Újszeged szakasz alól a Csongrád Megyei Közgyűlés által pénzügyileg is támogatott IC-buszok tettek be, amelyek a NAgyállomásról indulnak, bár onnan alig-alig van utas, a Mars tértől viszont tömve.

A 130-as makói oldala hulla, a reggeli első két páratlan és a délutáni két páros vonaton 20-20 fő verődik össze.

A 125 vegyes.

A 37319 el lett b.va, már bocs, de ezt be kell látni. Ez van akkor, ha a távolsági forgalom és a hivatásforgalom igényeit össze akarják mosni. Szarvas-Mezőtúr között lenne utas, ott lehetne többleteszköz nélkül, többletóra nélkül vonatot járatni, ugye nem muszáj a Bz-nek 3 órát dekkolni Mezőtúron. Sajnos az illetékes nehezen győzhető meg.

Szarvason ahhoz a néhány vonathoz havi1,5-2 milliós bevétel van. Ott lehetne alakítani, nem muszáj gyorshoz csatlakozni, a szolnoki személyek is vonzóak, Szarvasról járnak Szolnokra és Mezőtúrra (és vissza) dolgozni, létszámot azért ne kérdezz.

A mezőhegyesi oldal látványosan gyengült az elmúlt években, részben a 37319 elmozdítása miatt, az új 37329 is csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. megjegyzem, az én ötletem az volt, hogy a hiv. forgalom igényeinek megfelelően 6.00, 7.00 és 8.00 legyen a páratlan vonatok orosházi érkezési ideje, de a szegedi járattervező ezt úgy módosította, hogy a mezőtúri gyorsvonati csatlakozásokhoz igazított mindent. Most Orosházán 5.25 és 6.33-kor vannak a vonatok, Bcsaba felé csatlakozással, Szeged felé várni kell (pedig a csabai forgalmat Tótkomlósról már elhappolja a Volán).

A módosítás előtt a 37319 60-70 fővel érkezett Oh-ra. most 15-20 fő. A 37329 szintén. A 37317-hez nem nyúltak, azon változatlanul a 40-60 fő megvan.

 

A battonyai oldal gyér.

Előzmény: Törölt nick (8263)
looksharp Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8262

Az elmúlt hetekben itt a Dél-Alföldön is pangás volt/van.

A 7712 ma 35 főven nyomult Orosházáig. A 37312 Orosházáról 15-20 fővel indult (Bz 1+1), a 37457 Oh-ról 16 fővel.

37445 Orosházáról 17 fővel ment. A Szentesről Hódemzővásárhely-Makóra 15.55-kor induló 1+1 Bz-n Szentesi induláskor 23-an voltak. Népkertig 30-ra szaporodtunk.

A 7723-on voltak normálisabban, 50% körül.

 

Múlt csütörtökön a 7702-n 18-an nyomultunk Szegedről...

Előzmény: Törölt nick (8253)
Vidro Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8260
Szép és precíz definíció.
Előzmény: István Gyuri (8259)
István Gyuri Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8259

v_peti: Aztán utána szépen meg is ott szűnt a személyforgalom. :(((

Hát, a személyforgalom (a forgalom alatt itt mennyiségi forgalmat értek) hamarabb megszűnt, mint a személyvonati közlekedés :))

 

Előzmény: v_peti (8258)
v_peti Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8258

Aztán utána szépen meg is ott szűnt a személyforgalom. :(((

 

 

Előzmény: Törölt nick (8253)
V63 002 Creative Commons License 2005.08.09 0 0 8257

Szia, RB!

Aszód - Vác is része a nógrádi reg. vasútnak?

Előzmény: Törölt nick (8248)
István Gyuri Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8255

taxxx: ezt pont Te kérdezed ?

:-)

De nézd, azért mégis csak vasárnap délután volt, jó átszállással Szentlőric (és azon át IC-vel BP-re)... Jó-jó, nem sulivasárnap, de hátha a sok kiránduló... :)

Előzmény: Törölt nick (8253)
looksharp Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8252
Helyes a válasz... A jutalmat majd átadom.
Előzmény: BakcsiMate (8246)
gumpy Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8251
Ott szerintem nem jár By... de engem is érdekelne, hogy melyik?
A 29-en kívűl nem jut eszembe más tipp.
Előzmény: tweety83 (8250)
tweety83 Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8250
Ez melyik vonal? Csak nem a 142-es?
ismerős..legalábbis annak tippelem
Előzmény: Hentes2 (8238)
István Gyuri Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8249

Regionalbahn: 2006. január 1-től mindkét regi vasutat önálló vasútvállalattá kell szervezni.

Már megint? :-)

Istenem, hányszor olvashattunk már hasonló dátumokat... (olyan mint az elővárosi fejlesztések határideje...)

 

annyi jó lesz, hogy a szeszássak nem fognak Pestről beleugatni a regi vasutak dolgába.

Úgy legyen. (egyébként pedig hiszem, ha látom)

Előzmény: Törölt nick (8248)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8248

Sziasztok!

 

Tűzhöz közeli forrásból hallottam, hogy 2006. január 1-től mindkét regi vasutat önálló vasútvállalattá kell szervezni. Bővebbet én sem nagyon tudok az ügyről.

Ebbe SZVSZ annyi jó lesz, hogy a szeszássak nem fognak Pestről beleugatni a regi vasutak dolgába.

 

Üdv: RB

István Gyuri Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8247

"Állítólag" vasárnap Sellye-Középrigóc között fa dőlt a vasúti pályára, minek követkeményében a 38115 sz. vonatot Drávatamási mh-ről visszafordítták 38114 vonatnak, míg az utasokat gépkocsival szállították el.

Kérdés: elég volt egy kocsi és elég volt-e egyszer fordulni?

BakcsiMate Creative Commons License 2005.08.08 0 0 8246
Első kép: Mezőhídvég (?)
Előzmény: looksharp (8212)
FOMA Creative Commons License 2005.08.07 0 0 8245
"a a szenet le tudták juttatni közúti szálltás nélkül, akkor a kőbányába miért nem épült ki ilyen szálltási rendszer?"

A szén irányvonatokkal Sztálinvárosba/Dunaújvárosba ment, a kő pedig jórészt teherautókon szanaszét, csak egy része ment vasúton. A kőbányának mindegy, hogy a követ hogyan szállítják, a vevő fizessen, és vigye ahogy akarja, a szén útja viszont népgazdasági szinten zárt folyamat volt, a bányák és a kohók szoros együttműködésben dolgoztak.
Előzmény: v_peti (8244)
v_peti Creative Commons License 2005.08.07 0 0 8244

Igazából csak arra akartam célozni, hogy ha a szenet le tudták juttatni közúti szálltás nélkül, akkor a kőbányába miért nem épült ki ilyen szálltási rendszer?

 

Amúgy meg amikor ott voltam, kipróbáltam a buszközlekedést is. Kiválasztva a hálózati térkép alapján, egy ilyen volt bányajáratot. (Béta akna.) Hát tényleg elég elhagyatott útvonalon ment, a külső szakaszon mrá csak egy sáv széles volt az út. A végállomása meg a "semmiben" van. Aztán megtudtam, hogy onnan nem messze él néhány ember, de már semmi élet nincs a buszfordulónál.

 

Előzmény: FOMA (8243)
FOMA Creative Commons License 2005.08.07 0 0 8243
Felejtesz Peti, pedig az egykori komlói teherszállításból még külön kiképzést is kaptál két éve, külön a számodra szerkesztett képtárral.:-)) A szén nem a belvárosi vasútállomásról ment, hanem a Vaskalap kartárs által említett Komló-Teher pu.-ról. (Ez az a hely, amit az önkormányzat minden befektetőjelöltnek próbált éveken át ajánlgatni, és aminek a hasznosításáért ígértem neked díszpolgári cím kijárását.) Komlón három bányaüzem múködött, Zobák és Kossuth szenét föld alatt az Altárón keresztül kisvasúton, Béta-bánya szenét pedig drótkötélpályán szállították a Szénelőkészítő Üzembe, ahonnan vagonokba került. Valamikor a kőbánya is kisvasúton szállított, de az már jó negyven éve megszűnt. (A Bányavasutak topicba tettem be képet róla kb. két hete, de lehet, hogy a Volán-topicba.)

Amúgy a kőszállító teherautók miatt a polgármester elvileg jobbára csak siránkozhatna, mivel a teherautók nem önkormányzati, hanem Közútkezelő Kht.-s utakon közlekednek, de informálisan persze azért ennél kicsit többet tehet.
Előzmény: v_peti (8190)
v_peti Creative Commons License 2005.08.07 0 0 8242

Mivel a Zöld-Sárga Vasút, tovább terjeszkedik, ezért valószínűleg még több német kocsit kell majd beszerezniük, így ott javulni fog a színvonal.

Bár a MÁV is tervezte, hogy német kocsikat szerez be, eddig még nem láttam, hogy lett volna előrehaladás ezügyben.

 

Előzmény: vaskerék (8241)
vaskerék Creative Commons License 2005.08.06 0 0 8241

A használt, "kiskorú" német kocsik, és remot Csörgők azért sokat lendítenének a nem

villamosított vonalak minőségén, ha már új járművekre nincs pénz.

Ha még a pályát is "kipofoznák"... De ez már túl merész álom lenne.

 

Előzmény: Hentes2 (8238)
M40 120 Creative Commons License 2005.08.06 0 0 8240
...amit a helyi utazóközönség és a művészegyesület alakított ki, igényeik szerint...
Előzmény: division by zero (8239)
division by zero Creative Commons License 2005.08.06 0 0 8239
"Szép", "gusztusos" átlag MÁV színvonal...
Előzmény: Hentes2 (8238)
Hentes2 Creative Commons License 2005.08.05 0 0 8238

Ma lassítottunk egy ismerősünkhöz menet a gyerekekkel, hogy szippantsunk egy kis vasreszelékport egy nem messzi állomáson a peronon állva.

Azt hiszem ez a vonal olyan fővonal féle. Kicsit ledöbbentem a begördült vonattól.

Ha most utaznom kellett volna vele bizony elgondolkodtam volna rajta.

Még a szerelvény megérkezése előtt beszélegettem az egy azaz egy felszálló utas(jelöltel), hogy hogy érzi magát a közlekedéssel kapcsolatban.

Valahogy úgy nyilatkozott, hogy örüljek, hogy nem kell utaznom vele. Miért? -kérdeztem, nem olyan rossz az. Ááá, dehogynem, már rég nem az ami régebben volt, s legyintett.

Azt hiszem sejtettem miről beszél, mikor bejött a vonat.

Pár kép róla:

 

 

 

 

 

 

Lebundázott Stadlert de gyorsan, bármi áron!

Üdv: Hentes

radio100jozsi Creative Commons License 2005.08.05 0 0 8237

Igen, ezek pedig a záró képsorok:

 

Szokolya

Szokolya bizber.

 

Akkor csak ki lehetett találni:-)))

Előzmény: Törölt nick (8236)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.05 0 0 8236

Tipp: Szokolya.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (8235)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.08.05 0 0 8235
Most tipp vagy nem?
Előzmény: Törölt nick (8233)
by-169 Creative Commons License 2005.08.05 0 0 8234
Drégelypalánk?
Előzmény: radio100jozsi (8232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!