Remélem jön majd a Regiotram. Vagy a fordítottja. Az amikor a vonat megy ki a villamossínekre. Kellene már végre egy híd.
Amúgy milyen gazdag ott a megyei közgyűlés, amely támogatja az elővárosi vonalakon amúgyis jól menő buszközlekedést, főleg IC minőségben, amikor amúgyis ott a vasút, és azon kellene javítani. és egy forgalmas vonalon szívesen üzemeltet bármelyik Volán*, amikor bőven elég lett volna, ha egy sima helyijáratot támogat, ami a Szegedi Személy pu.-ról Újszegedre viszi az utasokat, egy közbeeső megállással átszállás nélkül. Onnét vonattal továbbélehetne menni, majd Makón kellene ráncbaszedni a helyi közlekedést, mert a Tisza Volán csak ott pedálozik, ahol van konkurrencia. (Hódmezővásárhelyen a város nagyságához képest pocsék a buszközlekedés, igaz a legutóbbi menetrendváltozáskor ezen igyekeztek javítani.) De a Tisza Volán weboldalán csak a Helyközi-távolsági és a Szegedi Helyi közlekedés szerepel, a többiek le vannak ejtve.
*Ha a kisforgalmú járatokat támogatják, azt megértem.
Megnéztem a Tisza Volán menetrendjét. Hétköznapokon csúcsidőben negyeóránként mennek a járatok Makóra!!! Ez már nem autóbusznak való!!! Remélem megvalósul majd a híd, és a régiótram minél előbb!!!
Szerintem egy MÁV-SZKT együttműködéssel meg lehetne szorongatni a Tisza Volánt.
Nem, az megmarad MÁV-kezelésben. Hivatalosan az Aszód - Balassagyarmat vonal is csak Galgamácsa végpont felőli bejárati jelzőjétől része a reginek, de ennek nincs jelentősége, hiszen a vonatok úgyis Aszódtól/Aszódig közlekednek.
A magam részéről a121-es Mezőhegyes-Kétegyháza-Bc szakaszáért nem aggódom. Ott egyébként nőtt az állomási pénztárak forgalma, pedig még meg is lett kurtítva a nyitvatartásuk. És vonatot is vettek ki, amit most majd visszaraknak.
A Mezőhegyes-Makó-Újszeged szakasz alól a Csongrád Megyei Közgyűlés által pénzügyileg is támogatott IC-buszok tettek be, amelyek a NAgyállomásról indulnak, bár onnan alig-alig van utas, a Mars tértől viszont tömve.
A 130-as makói oldala hulla, a reggeli első két páratlan és a délutáni két páros vonaton 20-20 fő verődik össze.
A 125 vegyes.
A 37319 el lett b.va, már bocs, de ezt be kell látni. Ez van akkor, ha a távolsági forgalom és a hivatásforgalom igényeit össze akarják mosni. Szarvas-Mezőtúr között lenne utas, ott lehetne többleteszköz nélkül, többletóra nélkül vonatot járatni, ugye nem muszáj a Bz-nek 3 órát dekkolni Mezőtúron. Sajnos az illetékes nehezen győzhető meg.
Szarvason ahhoz a néhány vonathoz havi1,5-2 milliós bevétel van. Ott lehetne alakítani, nem muszáj gyorshoz csatlakozni, a szolnoki személyek is vonzóak, Szarvasról járnak Szolnokra és Mezőtúrra (és vissza) dolgozni, létszámot azért ne kérdezz.
A mezőhegyesi oldal látványosan gyengült az elmúlt években, részben a 37319 elmozdítása miatt, az új 37329 is csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. megjegyzem, az én ötletem az volt, hogy a hiv. forgalom igényeinek megfelelően 6.00, 7.00 és 8.00 legyen a páratlan vonatok orosházi érkezési ideje, de a szegedi járattervező ezt úgy módosította, hogy a mezőtúri gyorsvonati csatlakozásokhoz igazított mindent. Most Orosházán 5.25 és 6.33-kor vannak a vonatok, Bcsaba felé csatlakozással, Szeged felé várni kell (pedig a csabai forgalmat Tótkomlósról már elhappolja a Volán).
A módosítás előtt a 37319 60-70 fővel érkezett Oh-ra. most 15-20 fő. A 37329 szintén. A 37317-hez nem nyúltak, azon változatlanul a 40-60 fő megvan.
De nézd, azért mégis csak vasárnap délután volt, jó átszállással Szentlőric (és azon át IC-vel BP-re)... Jó-jó, nem sulivasárnap, de hátha a sok kiránduló... :)
Tűzhöz közeli forrásból hallottam, hogy 2006. január 1-től mindkét regi vasutat önálló vasútvállalattá kell szervezni. Bővebbet én sem nagyon tudok az ügyről.
Ebbe SZVSZ annyi jó lesz, hogy a szeszássak nem fognak Pestről beleugatni a regi vasutak dolgába.
"Állítólag" vasárnap Sellye-Középrigóc között fa dőlt a vasúti pályára, minek követkeményében a 38115 sz. vonatot Drávatamási mh-ről visszafordítták 38114 vonatnak, míg az utasokat gépkocsival szállították el.
Kérdés: elég volt egy kocsi és elég volt-e egyszer fordulni?
"a a szenet le tudták juttatni közúti szálltás nélkül, akkor a kőbányába miért nem épült ki ilyen szálltási rendszer?"
A szén irányvonatokkal Sztálinvárosba/Dunaújvárosba ment, a kő pedig jórészt teherautókon szanaszét, csak egy része ment vasúton. A kőbányának mindegy, hogy a követ hogyan szállítják, a vevő fizessen, és vigye ahogy akarja, a szén útja viszont népgazdasági szinten zárt folyamat volt, a bányák és a kohók szoros együttműködésben dolgoztak.
Igazából csak arra akartam célozni, hogy ha a szenet le tudták juttatni közúti szálltás nélkül, akkor a kőbányába miért nem épült ki ilyen szálltási rendszer?
Amúgy meg amikor ott voltam, kipróbáltam a buszközlekedést is. Kiválasztva a hálózati térkép alapján, egy ilyen volt bányajáratot. (Béta akna.) Hát tényleg elég elhagyatott útvonalon ment, a külső szakaszon mrá csak egy sáv széles volt az út. A végállomása meg a "semmiben" van. Aztán megtudtam, hogy onnan nem messze él néhány ember, de már semmi élet nincs a buszfordulónál.
Felejtesz Peti, pedig az egykori komlói teherszállításból még külön kiképzést is kaptál két éve, külön a számodra szerkesztett képtárral.:-)) A szén nem a belvárosi vasútállomásról ment, hanem a Vaskalap kartárs által említett Komló-Teher pu.-ról. (Ez az a hely, amit az önkormányzat minden befektetőjelöltnek próbált éveken át ajánlgatni, és aminek a hasznosításáért ígértem neked díszpolgári cím kijárását.) Komlón három bányaüzem múködött, Zobák és Kossuth szenét föld alatt az Altárón keresztül kisvasúton, Béta-bánya szenét pedig drótkötélpályán szállították a Szénelőkészítő Üzembe, ahonnan vagonokba került. Valamikor a kőbánya is kisvasúton szállított, de az már jó negyven éve megszűnt. (A Bányavasutak topicba tettem be képet róla kb. két hete, de lehet, hogy a Volán-topicba.)
Amúgy a kőszállító teherautók miatt a polgármester elvileg jobbára csak siránkozhatna, mivel a teherautók nem önkormányzati, hanem Közútkezelő Kht.-s utakon közlekednek, de informálisan persze azért ennél kicsit többet tehet.
Ma lassítottunk egy ismerősünkhöz menet a gyerekekkel, hogy szippantsunk egy kis vasreszelékport egy nem messzi állomáson a peronon állva.
Azt hiszem ez a vonal olyan fővonal féle. Kicsit ledöbbentem a begördült vonattól.
Ha most utaznom kellett volna vele bizony elgondolkodtam volna rajta.
Még a szerelvény megérkezése előtt beszélegettem az egy azaz egy felszálló utas(jelöltel), hogy hogy érzi magát a közlekedéssel kapcsolatban.
Valahogy úgy nyilatkozott, hogy örüljek, hogy nem kell utaznom vele. Miért? -kérdeztem, nem olyan rossz az. Ááá, dehogynem, már rég nem az ami régebben volt, s legyintett.
Azt hiszem sejtettem miről beszél, mikor bejött a vonat.