A szerelvényfordulóból adódóan vannak olyan vonatok, amint a felkínált ülőhelyhez képest nagyon kevesen vannak (a két esti vonat), de a többi kihasznált (Kecskemétig különösen).
Sajna az, hogy különösen kihasznált, az enyhe kifejezés. És nem csak a hétvégi csúcsokban. Bár az is kétségtelen, hogy mostanság néha-néha felbukkan némi erősítés a vonatokon.
Arra kíváncsi lennék, hogy miféle ötletek lehetnek arra nézve, hogy az elővárosi forgalomban utazók a nekik szánt közlekedési eszközöket vegyék igénybe.
100 busz? Ennél őrültebb öltetet még nem hallottam!!!
EMBEREK? ITT DRASZTIKUS VASÚTMEGSZÜNTETÉS VÁRHATÓ A JÖVŐBEN!!!
Hány vonalon jár egy szóló Bz önállóan?
Legyen ez a szám, erős túlzással 20. A valódi szám ennél valószínűleg kevesebb.
Legyen ilyen vonal pl. a 62-es Középrigóc és Sellye között vagy a Kondoros-Kisszénás vonal.
20 vicinális megszüntetése már elég jelentősnek számítana az első körben. A továbbiakról meg ne beszéljünk most, mert az még remélhetőleg csak a távolabbi kiváltására a tartalékokkal együtt kb. 25 busz kell.
Most három eset lehetséges:
1. Az 1 alig kihasznált szóló Bz helyett 2-3 busz megy majd. Ezt kizártnak tartom.
2. Olyan vasútvonalakat is megszüntenek majd, ahol nem szóló Bz jár, hanem hosszabb szerelvények. (Azt értve ez alatt, hogy az utasforgalom is indokolja ezt.)
Ott meg miért kell megszüntetni a forgalmat? Magyarul a fele vasúti hálózat ki lesz írtva. :(((
3. Pazarló módon egy Bz-t 4 busszal pótolnak. Minek annyi?
taxxx: Egyet árulj el! Hány vonal szerepel első körben a halállistán???
Röviden, vagy hosszabban fejtsem ki? Röviden annyit mondok: sz@r.
Ez kevés ?
Aki rászorul(t) annak szerintem ez elég.
Szerinted elég. Én, aki vagyok olyan hüye, hogy vonattal utazok ezen a szakaszon, méghozzá elég gyakran, kissé kevés.
de a MÁV már jó ideje hiány gazdálkodást folytat ( kocsi hiány) és abból ez hozható ki, vagy kicsi odafigyeléssel még kb. plusz 20% lenne hozzá adható
Mindig tetszett ez a takarózás a SzeSza felől, de az odafigyelés, amiről írtál, sajna messze sehol sincs. Pedig van tartalék, általában ott legelészik Istvántelken, csak ugye az a nagy vízfej ne volna. Azzal gondolkozni se lehet, és már tartani se, mert elfáradt a kezünk.
Az SzKT nem Makó, hanem Hódmezővásárhely felé akar villamost !
Délmagyarország, 2005.08.03.:
Távvillamos kötné össze Szegedet Vásárhellyel és Makóval – az SZKT tervei szerint. Dózsa Gábor igazgató német–cseh mintára behozná a vonatokat a belvárosba, vagy kivinné a villamost a vasúti sínekre. A városi villamoshálózat átépítésére már úgy készítik a tervet, hogy a helyközi járatok is használhassák.
Akkor tessék szólni a szegedi elektromos közlekedé lángelkű apostolának, hogy ennek megfelelően nyilatkozzék. És a kollégáinak is, akik közül sokan a valóságra fittyet hányva ábrándoznak, miközben nekem, mint az egyszerű utasnak kiesik a s.ggem alól a trolibusz. Arról már nem is beszélve, hogy a cikkben foglalt példákra is igen kíváncsi volnék, főleg arra, hogyan is értette a vonat behozatalát. De ez itt kicsit OFF.
Miért nem alkalmas? Egy szóló Ikarus csak ómeg tudna fordulni ott, ahogy régen is tette? Mi ezzel a gond?
Egy szoló igen, meg eg csuklós is. De, ha te Regoitr-ra akarsz ráhordani, akkor nem elég egy szolo/csuklós. Kissé sűrűbb követés kell, és akkor már szűk lehet.
Közbeeső megállók. A két végpont is elég forgalmat jelent, elnézve a konkurencia menetrendjét.
Azért erre ne vegyél mérget. Itt van pl. Makó. Ott is a busz a városban szedi össze a jónép nagy részét, és a közbenső települsek (Kiszombor és Deszk) is igen nagy utasszámot generál. Vagyis célszerű lenne bevinni a faluba, de az megen pénz.
Ha egyszer megépül az M43-as, akkor a mostani főúton lényegesen kisebb forgalom lesz, és akkor már elviselhetőbb lesz a buszos közlekedés.
Köszi! Így legalább számokban is látszik, hogy mi az én bajom a menetrendváltás óta! Gyorsvonati csökkent 840-el, az IC viszont csak 460-al nőtt!
Azt írtad, hogy a tavalyi gyorsok álló utasai most IC-vel utazik. Ez hogyan lehet, ha a tavalyi álló utasokhoz még hozzáadódik 840 aki kiszorult a gyorsokról, de ebből csak 460 fér fel a több IC-re? Akkor most vagy még többen állnak a gyorsokon, vagy mennek busszal vagy autóval...
Ha vonatot akarsz pótolni busszal, mindegy, hogy Volán vagy MÁVAUT, vagy magán busz, akkor célszerű a szükségesnél , az elszállítandó utasmennyiség indokoltságánál nagyobb autóbuszt üzemeltetned.
Akkor ez egy elfuserált dolog, megint többletkapacitás a "nemlétező" minden szökőévben járó bicikliseknek , akkor elmondható megint x vesztesség termelődött.
Gyakorlatilag a vasúti pályahasználati, állomási megállási díj kivételével a csuklós busz drágább lesz mint a BZ! Mert a Bz-re nem is számoltak amortizációt, az csak úgy van, míg a csulós busz ha jól tudom az új Volvók csekélyke 60 millióba kerültek.
Egyszerűbb ha az állomásfönök beül a trabiba , vagy vesznek egy Vitarót, Vitót oszt, elszállítják Állomásfőnök Jakab taxija néven az utasokat.
Vendégsín a Siklósi 21.15 ös vonattal kapcsolatban azt mondta, hogy taxival olcsóbb lett volna mint Bz-vel. Mert hogy voltak 5-en ebből 1 kaller 2 olyan utas aki Magyarbólyba akart menni, úgyhogy 1 utas + ő meg a felesége voltak az utasok.
Vonatpótlóra kalauz úgyanugy kell rá, ugyhogy pár forgalmista, pályakrampácsoló kivételével létszám is alig takarítódik meg.
Ha a vonatpótló nem ott áll meg ahhol szükség van rá, (volán megállók is) akkor megint nem lesz utas, vagy olyan lesz mint a 49 es nem létező Mezőhídvég vasútállomás megállója vagy Palotabozsok vasútállomás megálló amire csak Andó Gergely jött rá , hogy valójában már régen nem ott állnak meg a buszok.
Központban több utas van a községháza vagy kocsma előtt, mint kinn a falu szélén.
A 37314 szerintem jó helyen van, azt nem kell piszkálni. Ellenpélda: a Nagyszénás-Szarvas felé 14.45-kor megy a Bz, alig pár utassal.
Nem is úgy gondoltam, hogy a mostani menetrendben várjon még 15 percet. Hanem, ha a csatlakozó vonatok is későbbre kerülnének, mert pl. a 120 és a 140 vonalak miatt úgy kellene, esetleg akkor lehetnének olyan új utasok is akiknek a mostani időpont korai.
A 37325 szerintem is feleslegesen vár Oh-n 14.45-ig az, de az szvsz azért van, hogy ne érjen túl hamar Mezőtúrra, a gyorshoz, vagy így könnyebben jön ki a kereszt mintha korábban indulna. Mikor nem volt IP akkor is 40-ig ott dekkolt egymagában az állomáson.
Ennek a vonatnak korábban is az utasai főként az üveggyártól voltak, amíg el/át nem koptak más járműre.
A 37316 az új menetrendtől 15.37-kor érkezik majd Orosházára és 15.53-kor indul is tovább. Közvetlen csatlakozása lesz Szeged, Békéscsaba és Szentes felől.
Jobb lesz szvsz. mint a mostani, csak kérdés visszaülnek-e rá akik már átszálltak vmi másra. Mert nem tesz túl jót az indulási időpontok ide-oda tologatása bizonyos időnként.
Egyébként az ottani menetrendnél megfigyelhető a ciklikusság.
Addig tologatják későbbre az indulásokat, amíg egy későbbi vonat odakerül arra az időpontra, ahonnan egy pár éve még az előző vonat indult, csak későbbre tették fokozatosan.
Minden ismétlődik időnként mint az oh.i 16 órás nagy kereszt. :-)
taxxx: Akkor nem 4200 ülőhelyet índít a MÁV egy 120.000-es városból Pestre, hanem csak 3500 ülőhelyet naponta.
No, először is ne feledkezzünk el a közbenső településekről sem (Kiskunfélegyháza, Kecskemét).
De ha csak 3000 ülőhelyet indít el, akkor azt legalább megtöltik ?
A szerelvényfordulóból adódóan vannak olyan vonatok, amint a felkínált ülőhelyhez képest nagyon kevesen vannak (a két esti vonat), de a többi kihasznált (Kecskemétig különösen).
"Az utasok nagy része nem ismeri a kocsitípusokat" Valóban, ezért csak sz@r drága új vonatként emlegetik az IC-t, amin még az ablakot se lehet lehúzni, és rohadt kényelmetlenek az ülések... legalábbis a vasúthoz egyáltalán nem értő rokonaim, ismerőseimnek ez az egybehangzó véleménye!
division by zero: Meg a nagyobb helyeké, ha valaki nem akar azé fos IC-ért pénzt kidobni! (Ha Bko lenne, még ki is fizetném!)
Az utasok nagy része nem ismeri a kocsitípusokat, és egyre többen utaznak Szegedre is a gyorsabb IC-vel (pláne, hogy gyakrabban jár)
Arról nem is beszélve, hogy tavaly a sürübb, és hosszabb gyorsokon is sok álló utas volt Budapest-Kiskunfélegyháza között...
Azok most az IC-vel utaznak.
A 140-es új menetrendjével nekem leginkább az a bajom, hogy nem rendszerben készült együtt a többi csatlakozó vonallal, hanem szigetszerűen... A 3-3 órás ütemen is lehet vitatkozni, de az előbbit én nagyobb problémának érzem.
"A kisebb helyekre való eljutás lett rosszabb a 2 helyett 3 órás gyorsvonati ütemmel." Meg a nagyobb helyeké, ha valaki nem akar azé fos IC-ért pénzt kidobni! (Ha Bko lenne, még ki is fizetném!)
"amiből a reggeli elsőt a IC le is előzi, tehát az nem számít plusz eljutásnak" Pont azt a vonatot b...ták el amivel általában menne az ember, ha értelmes időben akar odaérni! 3 óra 4 perc menetidő viccnek is rossz...
Arról nem is beszélve, hogy tavaly a sürübb, és hosszabb gyorsokon is sok álló utas volt Budapest-Kiskunfélegyháza között...
taxxx: Irányonként van, napi 10-12 gyorsvonat, meg 5-7 személy., ez utóbi átszállással vagy átszállásokkl.
Ez azért túlzás! 5 pár IC (szeptembertől mindegyik naponta), 6 pár gyors/sebes (amiből a reggeli elsőt a IC le is előzi, tehát az nem számít plusz eljutásnak).
Személyvonati átszállással pedig lényegében a gyors mögött 20 perccel történő elindulással lehet csak lejutni, ez megint nem jelent valós alternatívát, ezt lássuk be.
A szegedi menetrend BP-Szeged között jobb lett (ha valakinek nincs fóbiája az IC-ktől), mert 1,5 óránként megy lényegében felváltva vonat. A kisebb helyekre való eljutás lett rosszabb a 2 helyett 3 órás gyorsvonati ütemmel.
Jelenleg a minél több utas hathatós elriasztása van folyamatban az idei elb...ott menetrend plusz vonathosz csökkentéssel... pl sikeresen elérték, hogy hacsak lehet, és akad autós ismerős, akkor én se megyek vonattal...
A 37314 szerintem jó helyen van, azt nem kell piszkálni. Ellenpélda: a Nagyszénás-Szarvas felé 14.45-kor megy a Bz, alig pár utassal. A 37316 az új menetrendtől 15.37-kor érkezik majd Orosházára és 15.53-kor indul is tovább. Közvetlen csatlakozása lesz Szeged, Békéscsaba és Szentes felől. (Kardoskúton keresztezik az ellenvonatával.)
Szegedi hidak:
EU-s pénz van az új városi közúti hídra (Bécsi körút folytatása). Állami/befektetői forrásból épül majd meg az M43-as hídja a várostól északra. A vasúti híd kérdését megintcsak elővették, hiába, közelednek a választások. Ha lesz is rá forrás, kétlem, hogy HÉV-villamos módra építenék meg, hanem a temesvári összeköttetésnek megfelelően madzaggal, 25 kV mellett. Akkor majd megy a szájtépés, hogy Karlsruhe-típusut építsünk, az még drágább.
Én inkább annak örülnék, ha Cegléd-Szeged között végig 120-as lenne a pálya és nem csak kókányolnának Félegyháza-Szeged közt. az jobban szolgálná a város érdekeit.
A váorsi vonzáskörzeti közlekedést megoldása Szeged esetében még nem égető kérdés, kb 10-15 éven belül lesz aktuális.
Miért nem alkalmas? Egy szóló Ikarus csak ómeg tudna fordulni ott, ahogy régen is tette? Mi ezzel a gond?
Közbeeső megállók. A két végpont is elég forgalmat jelent, elnézve a konkurencia menetrendjét.
Illetékes hatóságok? Ez a régiótram nem mostanában lesz. Addigra a hatóságoknak is "megjön az esze".
3 település van ott a menetrend alapján: Szőreg, Deszk, Kiszombor, ahol megáll a vonat. Kiszomborban kétszer is.
Szőreg az még Szegedhez tartozik, azt hiszem. Így egyedül Deszk marad, mint rosszul megközelíthető hely.
Amúgy meg most kell megtervezni, ha 10 év múlva meg akarjuk valósítani. Mert különben nem szerepel a rendezési tervekben, és elcseszi a nyomvonalát, mint ahogy a híd és a Személy pu. közé is odaépítkeztek. :(((
...hogy a hiv. forgalom igényeinek megfelelően 6.00, 7.00 és 8.00 legyen a páratlan vonatok orosházi érkezési ideje, de a szegedi járattervező ezt úgy módosította, hogy a mezőtúri gyorsvonati csatlakozásokhoz igazított mindent. Most Orosházán 5.25 és 6.33-kor vannak a vonatok...
Nem lennének annyira rosszak a mostani 5.25 és 6.33-asérkezési adatok a 125 vonalon,
-ha du. nem 14.14-kor és a 16.55-kor menne visszafelé vonat.
Az első időpont túl korai, jobb lenne 15-20 perccel később, a második meg túl késői, az inkább 15.30 körül, estleg 16.00 kellene, hogy induljon, jobb lenne a hivatásforg. szempontjából. Ez is hozzájárul a sikertelenséghez, szvsz. igencsak.
Mikor még 16 h után pár perccel ment a vonat sokkal többen mentek vele hivatásforgalomban mint most.
-a másik pedig a városszerkezet miatt, nem lehet a "keleti iparizónába" vonattal eljutni, mert nem áll meg ott, helytelenül. Helyijárattal valamennyire lehetne pótolni ezt, viszont így plusz kiadás lenne a vasúti bérlethez, -még helyi bérlet is kellene venni- és sokat lassít időben is, a csatlakozások sem a legjobbak, plusz az átgyaloglás is idő a buszállomásra, és nem a vasúthoz igazodik a helyi közlekedés, vagy fordítva.
A Volán ezt megoldja a helyközi járatok meghosszabbításával, így nem kell külön bérlet sem.
És akkor még nem is esett szó a viszonylag ritkán közlekedő vonatokról sem stb..
Ha ezeken javítanának/változtatnának akkor alakulhatna jobban is az utasszám.
1. az szkt vezetése szeret ilyen nagyívű terveket kergetni, persze anélkül, hogy a realitásokkal egy pillanatra is foglalkoznának
2. a vonal menti települések (Kiszombor kivéve) igen messze vannak a vasúttól, ezért írtam, hogy fegyverrel kell odaterelni az embereket. A Falvakba bevinni meg megen nagy pénz.
3. arra marha kíváncsi vagyok, hogy az illetékes hatóságok hogyan is engedélyeznék az ilyesmit
4. ha nem a belvárosból viszed Regiotram-ot, akkor megette a fene az egészet. Ahhoz meg kell egy híd, és előbb épül meg az M43-as hídja, mint a vasúti.Az Újszegedi pu. környéke pedig nem alkalmas arra, hogy egy relatíve nagy forgalmú buszjáratot lefogadjon
Egy pillanatra lestem csak be, de rögtön szemet szúrt ez a helyi médiában elhintett dolog. Makóra vilingerrel.....Nem tudom, mennyire ismeritek a vonalat, de szerintem géppisztollyal kellene a vasúthoz terelni az embereket. A pénzbeli részét már nem is firtatnám:-)