Keresés

Részletes keresés

V42 515 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8336
Igen, Mőcsény. Nem kéregjegyes? Akkor biztos rosszul emlékeztem, nekem mintha lenne... De majd csekkolom és bocs a fals infóért.
Előzmény: radio100jozsi (8334)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8335

A kevés és a sok relatív: Kevés, ha fővonalon kell pótolni. Sok, ha valahonnan el kell venni.

Pont erről írtam. Azaz, túl sok vonalat kell megszüntetni 20 motorkocsihoz, ami fővonalon szinte semmi.

 

Előzmény: looksharp (8331)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8334
Mőcsény?
Előzmény: V42 515 (8329)
looksharp Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8333

Mőcsény? Az nem kéregjegyes hely.

 

Előzmény: V42 515 (8332)
V42 515 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8332
Langyos.
Előzmény: looksharp (8330)
looksharp Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8331
20 szóló Bz motorkocsi nem kevés, Szentesen talán 27 napos Bz-forduló van, ami ugye 27 motorkocsit +25 % tartalékot (8 Bz) igényelne.
Előzmény: v_peti (8328)
looksharp Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8330
Szalatnak mh?
Előzmény: V42 515 (8329)
V42 515 Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8329

Dilemma, ide tegyen vagy a kéregjegyesbe... egy mellék(?)vonalon valszeg hamarosan megszűnik egy kéregjegyes-kézisorompós mh... Hol járunk?

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8328

Amúgy meg a gond ott van, hogy ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű Bz-t összeszedjenek, túl sok mellékvonalon kellene leállítani a forgalmat. Azaz drasztikus tényleg drasztikus mellékvonalbezárás lehetséges. :(((

 

Ha körülnézünk, van mondjuk 10-15 vonal, aminek rövid távon elképzelhető a bezárása. Innen kinyerünk 20 szóló Bz-motorkocsit. Az mennyi? Csepp a tengerben, de bezártunk 10-15 mellékvonalat. :(

 

Előzmény: Törölt nick (8322)
looksharp Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8327

Az Orosházi Üveggyár működik. van a Guardian, kb 300 dolgozóval és van az "Egyesült Magyar csomagolóöveg", nem tudom, mennyi dolgozóval. Dea kettő meg sem közelíti a korábbi 2500-as létszámot.

A 14.45-ös indulás most kényszer, nem lenne lényegesen több utas 14.20-as indulásnál sem. Sajnos.

 

A 135-ös vitatott vonatait én nem bántanám, jól illeszkednek a 140/120/130-as vonalakhoz.

Előzmény: Törölt nick (8295)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8326

Aztán meg ott vannak azok az EC-kocsik a parajosban, amiről a fórumon szó volt. A két műszaki hibás kivételével miért nem kapnak fővizsgát? Mehetnének IC-kbe. Ha már egyszer kocsihiány van.

 

 

Előzmény: v_peti (8325)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8325

Minek buszt szerezni? Ugyanilyen elven Bz-t is lehetne bérelni, vagy más kocsikat.  Szlovákiában sok szárnyvonalon megszűnt a forgalom. Tudomásom szerint szabdultak fel Bz-k.

100 busz nagyon sok. :((( És a kerékpárkampók beszerelése arra utal, hogy ez hosszú távra szóló dolog, és nem válságterv.  :(((

Amúgy meg ha visszaolvasok, arról is szó esett, hogy a tervezettnél sokkal kevesebb kocsi kapott fővizsgát. Azaz ott állnak azok a kocsik a parajosban, de azért még egy fővizsgát kibírnának. Akkor meg erre adjanak pénzt, és nem a buszokra!

 

Vagy adjanak át még néhány vonalat a GYSEV-nek. Ők tényleg szereznek be német kocsikat, nemcsak beszélnek róla!

 

Amúgy meg a német kocsikat már rég be kellett volna szerezni. Olvastam a cikket az indóházban. Annakidején néhányan megfúrták a dolgot, különböző okokra hivatkozva* :((( , és még most is bizonytalan a dolog. :(((

 

*Nem kell nekünk emeletes kocsi, mert könnyű benne bliccelni. Hülye indok.

 

Elvinni onnan a kocsit ahol 10 fő alatt ökörködik oda ahol még a tetőn is ülnek/álnak, leültetni azt aki fizet.

 

És helyette csuklós busszal bohóckodni...

 

Hány BZ-vel lehet kiváltani egy vonatot a 100-as vonalon? Nagyon sokkal, így ne erőltessük!

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8322)
gumpy Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8323
Csak az a szomorú, hogy van, aki ehhez a "Bz-t a fővonalra" történethez a nevét adja.
De hát a szükség nagy úr... hát most jól besz@runk :-)

Komolyra fordítva: vajon honnan, és kinek lesz pénze 100 új buszra?
Előzmény: Törölt nick (8322)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8321

Mivel egy motorvonat  Bz+2 mellék telítetten, de nem zsúfoltan 120-150 főt szállt el, akik telített BZ esetén zsúfoltan, de alacsonyabb kihasználtság esetén kevésbé zsúfoltan felférnének egy csuklós helyijáratos autóbuszra. Igaz, csúcsidőben állniuk kell, de csak rövid ideig. De szerintem az utasok jelentős rész úgyis legyalogolna a trolihoz. Vagy gyalog menne Újszeged irányába. (Utaztam Újszegedre vonattal, és onann mentem a kollégiumokhoz (Közép fasor). Nincs olyan messze, hogy ne lehetne elgyalogolni.) Tehát sok ember van, aki nem szállna fel a helyijáratos buszra.

 

Makó: Tudomásom szerint gyenge a helyijáratos közlekedés. Így persze, hogy a busz a nyerő. :(

 

1. Lépés:

-Helyijáratos busz Újszegedre.

-Óránkénti vonatközlekedés

-Tisztességes helyijárat Makón

2. Lépés: Új tarifarendszer kidolgozása, hogy a 3 járat egy bérlettel igénybevehető legyen.

3. Lépés (kissé később): Új híd építése, és ezáltal a Makói vonatok bevezetése a Személy pu.-ra.

4. Lépés: Régiotram rendszer megindítása, mely képes Szeged villamoshálózatán közlekedni. Lehet dízel is, ahogy erről szó volt a vasútmániás topikban.

5. Lépés: Villamos bevezetése Deszk, Kiszombor és Makó településre a lehetőségek függvényében.

 

 

 

 

 

Előzmény: braun (8300)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8320

121 es "Nyugati" szakaszát már 1882-ben megépítették.

A Szarvasi komp miatt, a vonat Mezőtúr-Szarvas között  21 km cca 25 perc

míg a Volán Gyomaendrődön keresztül 36 km.

Azt írta valaki talán taxxx? hogy volt is utas, ezen a 21 kilométeren lejjebb már nem nagyon.

Mível nincs állandó híd (komp van csak), ezért a közút kerül.

121 Szarvas Orosháza szakasza teljesen más tészta, sőt nem is egyszerre építették talán a Szarvasi vonat még a fővonallal szinte egyidőben , pár évvel később építette az a cég aki a Szajol-Békéscsaba szakaszt.

Alsó szakaszt már klasszikus HÉV-nek építették.

 

Láttam én már egyetlen utassal 1999-ben a Mezőtúr-Kecskemét járatot elindulni IK 415 volt munkanap és 14.50-kor indult üresen Mezőtúrról.

 

Ha 40 km es buszjegyet meg 30 km vonatjegyet összehasonlítjuk nem ugyanaz.

 

A István Gyuri féle 12 órás szolgálat jó lehet pl egy "kővonat" vagy hasonló esetén, ha van rendszereses teherforgalom, Szereintem az utaknak se jó, ha kővel megrakott teherautók furikáznak (Nógrádkövesd, Recsk,Zalahaláp stb)

 

Ez egy kompromisszumos megoldás, de továbbra se érteni, ha a MÁTRA VOLÁN ISUZU-zik meg mikrobuszozik, akkor minek extra befogadóképesség, ahol nincs igény. 9-11 fő meg mikrobuszos megoldás.

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8319

Amúgy meg szerintem a vasútpótló és a vonatpótló buszokat nem szabad összemosni. Mert az előbbieket hosszú távra, míg az utóbbiakat rövid távra tervezik. Meg az előbbiek inkább ad-hoc jellegűek, míg az utóbbiak véglegesnek vagy hosszú távúnak (10-20 év) tekinthetők.

 

Pl. A vonatpótló buszt, az állomás fejlesztése (fénysorompó, központi álltású váltók -> egyemberes üzem) és az ütemes menetrend bevezetése miatt ismét vonat váltja fel

Vagy megállapodik a MÁV és a Volán, hogy egyes autóbuszjáratokon a vonatjegyeket és a bérleteket is elfogadják utazásra. Amiért a MÁV fizet a Volánnak. Emiatt szükségtelenné válik a vonatpótló.

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8318

Konkrét, végleges tervről nem tudok, szerintem nincs is.

Remélem is, hogy még nincsenek!

 

De azért szerintem van elég alapja a gyanakvásomnak, az eddigi információim alapján.

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (8316)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8317

Valamennyire megnyigodtam. De azért a 100 busz akkor is riasztóan hangzik.

Főleg azt is figyelembevéve, hogy van ahol nem éri meg a busz. Mert pl. Komló esetén a jelenlegi menetrendben reggel van pótlózás, de a busz a nap többi részén "unatkozna", így ilyen helyen egyszerűbb a különjárat bérlése erre az időre, főleg ha azt is tudjuk, hogy sok az eszkimó az országban, így örömmel vállalnák, mert ilyen rövid távra nem kell IC-busz.

 

Amúgy meg sok helyen tényleg tiszta felesleges a hókuszpókusz. Mert pl. Van egy A-B-C vasútvonal. Takarékossági okokból (2 órázás) a hajnali és a késő esti vonat kiváltásra kerül. A 10-15 utasnak, aki ott van, annak meg elég lenne az, ha a Volán a menetrenszerinti járatának az útvonalát kis mértékben módosítaná, és elfogadnák ezeken a járatokon a MÁV bérletet. A MÁV meg fizetné a pluszköltségeket.

 

Amúgy megjegyezném, hogy pár éve volt egy vonatmgeszüntetési láz, amikor a szombat esti vonatokat írtották tömegével, és néhány helyen a délelőtztieket is. Ekkoriban kérték meg a Volánt, hogy indítson helyettük buszokat. Néhány helyen meg is tette azt. Ez önmagában még nem lett volna probléma. Hanem amiatt nyílt ki a bicska akkor a zsebemben, hogy ezzel szépen átszivárognak az utasok a Volánhoz, mivel kénytelenek lesznek ezentúl buszbérletet venni, mivel az senkinek sem jutott az ezsébe, hogy ezeken a buszokon elfogadják a vonatbérleteket. Ha a jegyeket nem is, de legalább a bérleteket!!!

 

Előzmény: István Gyuri (8316)
István Gyuri Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8316

v_peti: Nagyon leegyszerűsítve: 2120 km=100 busz.

Nem feltétetlenül lenne minden "veszélyeztetett" vonal teljesen becsukva, de egy 12 órára csökkentett üzemidő esetén is lenne vonatpótlózás (mint pl. Komló esetében, bár ott részben más ok miatt).

Konkrét, végleges tervről nem tudok, szerintem nincs is.

Előzmény: v_peti (8313)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8315

Amúgy a 121-es nyugati szakaszát fejleszteni kellene, és nem szabadna azon gondolkodni, hogy hogy váltsuk ki!!!

:(((

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (8314)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8314
a 121-es nyugati részére elég egy szóló, ( még új se kell) és pörögjön.

Slussz.

 

Netalántán ez a vonalszakasz is szerepel a halállistán??? :((( Na ne!!!

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (8297)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8313

Mindkét szakaszon??? Na ne!!! Sellye és Harkány között is?

Drávafokig azért maradjon meg a vonal. Onnan Középrigócig azt mondom, na jól van.

Mennyi busz kell oda? 1 db elég*. Marad még mindig 99. De hová?

 

Jó, tartalékot is számolhatnánk, de egy busz helyett kettőt számolni pazarlás, 1,25-öt meg hülyén hangzana. Ahogy Pécsvárad és Bátaszék körözz, úgy itt is beáll majd egy Pannon volános busz, oszt jól van.

Akkor meg minek projektelni???

 

Számoljunk egy kicsikét!

Pécsvárad-Bátaszék: 23 km (2 busz)

Dombóvár-Lepsény: 94 km (3 busz)

Tamási-Pincehely: 20 km (1 busz)

Középrigóc-Harkány (halállista): 75 km (2 busz)

Tartalék: Legyen 2 busz (Pécsen és Tamásiban 1-1)

Összesen: 212 km - 10 busz (21,2 km/busz)

 

Hosszabb halállista esetén pontosabban lehetne számolni. De nem szeretnék hosszabb halállistákat látni.

 

Nagyon leegyszerűsítve: 2120 km=100 busz. Ökölszámnak jó.

Azaz, hogy nem jó, hanem tragédia. :(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (8311)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8312

Korábban volt szó róla, hogy a Bz-k ideiglenes leáállítása az első napok után már nem okozott zavart sok vicinálison. Működött a vonatpótlás. Akkor meg minek oda porojtet kidolgozni. Ahol megy ott megy, ahol meg nem, ott meg ne erőltessük, és maradjon meg a vonatközlekedés!!!

 

Ezt a 100 busz meg adjuk oda a Volánnak. Ők sokkal hatékonyabban tudnák őket hasznosítani. Úgyis szó volt róla, hogy elég öregecskedő a buszállományuk.

 

 

István Gyuri Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8311
talpfaszámláló: Ha már itt jársz, meg tudnád nekem mondani, hogy a 62 -ön lesz e valami "változás" szeptembertől?

Azt hiszem Sínbohóc írta, hogy idén már nem ment el a permetezővonat arra.... :-(

Hát, akkor több fű fog nőni.

Decembertől _lehet_ változás (a változás iránya egyértelmű, pl. a 62-es mindkét szakaszon 3-3 párral ekvesebb VONAT). De mint tudjuk a MÁV-nál az a biztos, ami ...

Előzmény: talpfaszámláló (8309)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8310

Hogy tudsz ilyen szintre süllyedni a hozzászólásaidban (sorozatosan) .......

:-(((((

 

Bocs, de eléggé kiakadtam.

 

Majd ha lehiggadok, akkor kiszámolom, hogy 100 busz beálltása milyen drasztikus vonalmegszüntetéssel egyenlő, nem beszélve arról, hogy van ahol tiszta felesleges pótolni, mert ott a párhuzamos Volán, és amúgyis csak néhány utas van. Vagy elég a Jakab-taxi. (Kondoros-Kisszénás.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (8308)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8309

Szia István Gyuri!

 

Ha már itt jársz, meg tudnád nekem mondani, hogy a 62 -ön lesz e valami "változás" szeptembertől?

Azt hiszem Sínbohóc írta, hogy idén már nem ment el a permetezővonat arra.... :-(

Előzmény: István Gyuri (8308)
István Gyuri Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8308

division by zero: Így legalább számokban is látszik, hogy mi az én bajom a menetrendváltás óta!
Gyorsvonati csökkent 840-el, az IC viszont csak 460-al nőtt!

Jajj, ezért írtam le, hogy almát akarsz a körtével összehasonlítani...

Nem mindegy, hogy melyik vonat mikor indul, az IC-ken eddig nem volt olyan jó ülőhelykihasználtság még a kisebb szerelvényen sem, mint most stb.stb.

 

braun: Mindig tetszett ez a takarózás a SzeSza felől, de az odafigyelés, amiről írtál, sajna messze sehol sincs. Pedig van tartalék, általában ott legelészik Istvántelken

Meg máshol is... A Bmx-kocsikkal kapcsolatban pedig el kellene már felejteni a 3-as stokkokban való gondolkozást (azaz vagy 6 vagy 9 kocsi van kiadva a vonatra, illetve ha egy-egy ki van sorozva, akkor 5 vagy 8...)

 

Sajna az, hogy különösen kihasznált, az enyhe kifejezés. És nem csak a hétvégi csúcsokban. 

Egyetértek, szerelvényforduló-módosítással sokat lehetne javítani (pl. ha nem ragaszkodnánk ahhoz, hogy a Bmx-kocsi ne menjen együtt Bo-s kocsival...)

Összességében a felkínált ülőhely-kapacitás egész napra OK, de nem kellene a 7008 és 7001-es vonattal 6-6 Bmx-et hurcolászni...

 

Arra  kíváncsi lennék, hogy miféle ötletek lehetnek arra nézve, hogy az elővárosi forgalomban utazók a nekik szánt közlekedési eszközöket vegyék igénybe.

braun úr arra célzott (miután telefonos segítséget kértem Tőle...), hogy a ceglédi utasokat miként lehetne rávenni arra, hogy ne a szegedi gyorssal utazzanak, hanem a ceglédi gyorsítottal.

Hát, ha ceglédnél a páros vonatra kitennénk a csak felszállás céljából áll meg jelet, gondolom mindjárt az ombudsmanhoz fordulnának "szerzett jogaik" megcsorbítása miatt... Más megoldás nem nagyon van, esetleg a BP elővárosi vonalakon bevezetni a rövidebb távokra a gyorsvonati pótdíjat... De nézz át a MÁV panaszkönyv topikba, ott időnként muchso olvtárs felhozza, hogy miért nem biztosít neki a MÁV ülőhelyet a bérletéért a 719 (Szeged i. 5.20) vonaton... Ebből kalkulálható a reakció...

 

v_peti: Hogy a KDB fúrja meg a beszerzési tendereteket!!!

:-(((((

Hogy tudsz ilyen szintre süllyedni a hozzászólásaidban (sorozatosan) .......

:-(((((

 

 

Előzmény: division by zero (8298)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8307

Úgy tudom, hogy Makó felé is lenne "villamos". De ez lehet dízelvillamos, is, mint a a vasútmániás topikban szó esett erről.

 

Amúgy két híd is kellene. Egy híd a körútrendszer teljessé tételéhez a volt vasúti híd helyén. Ezen lehetne villamossín is, így lehetne régióvillamos. A híd megynitása után meg a régi híd csak tömegközlekedésé, a kerékpárosoké és a gyalogosoké lehetne.

 

Ha meg vasúti hidat akarnak, akkor azt jobb lenne a másik irányból építeni, mert tudomásom szerint a régi vasúti híd helye már eléggé beépült, így kissé nehézkes lenne odaépíteni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (8276)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8306

Remélem, a 4-es metró megnyitójára azért nem tudsz elmenni, mert akkor lesz a 100 busz átvétele.

 

Amúgy meg fölösleges annyit ügyködni. A Pécsi igazgatóság is egyszerűen megoldotta mindenféle látványos hókuszpókusz meg projekt nélkül a dolgot néhány vonalon.

 

Ha meg ez a megoldás nem kielégítő, akkor meg maradjon meg a vonat, mert szükség van rá!!!

 

És nem azért mert a Bz 40 ülőhelyehez képest szükségünk lesz 50 vagy 55 ülőhelyre, hanem azért, hogy a második ajtóval szemben lévő, - buszos zsargonban - "táncteremnek" nevezett szabad térségnél előírjuk e a kerékpár akasztókat, vagy ne, legyen e ott, mozgásszékes rögzítési lehetőség vagy ne, legyen lehajtható, szükség szerint használható ülés vagy ne ?

 

Ez olyan ostobaság, mint a közúton szálltott mozdony. Eddig mindenki arról írt, hogy sok helyen alig van 5-10 utas. Akkor minek 55-tel számolni? A MÁV dologzók és a vonatra átszállók kivételével úgyis sokan átpártolnak ekkor a Volánhoz vagy az autóhoz. Rövid távon az előbbihez, hosszabb távon az utóbbihoz.

 

:(((

 

Sok helyen meg pótlásra sincs szükség, mert nincs rá utasigény. A nemlétező vasútvonalon meg nincsenek ott szolgáló vasutasok, úgyhogy azok is kiesnek.

 

 

Előzmény: Törölt nick (8277)
v_peti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 8305

Most a vita azon megy, hogy az első lépcsős 100 busz, buszvezetőjének, képzeletbeli munkakönyvében MÁV pecsét legyen, önálló vállalkozó legyen, vmilyen szövetkezet forma legyen, vagy Volán legyen.

 

Hogy a KDB fúrja meg a beszerzési tendereteket!!!

 

Előzmény: Törölt nick (8297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!