Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

foci000 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3463

Kedves A 6 guruk.

 

A faszom kivan a 2000 évjártú szarommal.

 

Az aszonynak vettem és garantát 180.000.- van benne.

Ennek elenére Eddig a megtett 20.000.- Km alat ráköltöttem majd 500.000.- Szép magyar forintot.

Nem részletezném, hogy mi mindenre.

 

De most berágatott.

El tört a szelephimba.

Kicseréltettem de most megint. Tudom. Cseréltessek vezérmű tengejt is? Meg motortartó bakot. meg mindent.

 

Szóval ezzel befürödtem. ha van valaki aki tud erre megoldás. NA AZ NAGY KIRÁLY! :)

 

 

Szimpa23 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3462

Köszi a válaszokat, valószínű hogy akkor a ventillátor lesz a ludas. A víz hőfok az nem ingadozik beáll szépen középre mindig. Hiba üzenet sincs. Köszi mégegyszer mindenkinek, megnézetem egy klíma szakival is:) Üdv mindenkinek.

cs!rke Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3461

Első körben nem is a gázt kell nézegetni, hanem a hibatárolót. Nem jelez-e ki alacsony, vagy magas nyomást. Illetve amit otthon, laptop nélkül is meg tudsz nézni, hogy álló helyben, min-re tekert klímával megy-e az elektromos ventilátor. A klímásom szavaival élve: addig nem nyúl a gázrendszerhez, amíg a plusz ventilátor nem 'tutul'. :)

Sokat futott autóknál a ventilátor szénkeféje elkopik, és nem megy. Ezáltal kis sebességnél, vagy álló helyben a kondenzátor hűtése nem elégséges, túlmelegszik, megnő a nyomás a rendszerben, és a nyomáskapcsoló lekapcsolja a klímát.

Mellette érdemes a vízhőfokot is nézni, mert a túl magas vízhőfok (valami 109, vagy 112 fok környékén) miatt is lekapcsolja a vezérlő a klímát. (szintén nem megfelelő hűtés közrejátszik)

Természetesen a gáz mennyisége is lehet a ludas, de ezeket talán egyszerűbb először megnézni.

Előzmény: Szimpa23 (3458)
schumi1974 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3460

Nem megy a klíma ventilátor

Előzmény: Szimpa23 (3458)
schwarz01 Creative Commons License 2011.06.25 0 0 3459

Vidd el klimáshoz, aki első körben megnézi majd benne a gáz mennyiséget(vagy már ezen túlvagy???).

Előzmény: Szimpa23 (3458)
Szimpa23 Creative Commons License 2011.06.24 0 0 3458

Sziasztok. Van valakinek ötlete arra, hogy a klímám működik rendesen, de ha megállok és alapjáraton ketyeg az autó akkor nem hideget fúj hanem meleget!! (A6 Avant quattro 2004. 4B) Ötlet valakinek?

cs!rke Creative Commons License 2011.06.24 0 0 3457

Hmm...

A mienk is 2001-es, májusi volt.

A javított kiadást pedig arra értem, amikor még az adott típus életében kiderül, hogy gyenge valamelyik alkatrész, akkor azt lecserélik, és onnéttól kezdve már a módosítottal jönnek a gépek, és cserealkatrészként is már csak azt kapod a boltban, vagy a szervizben. Ez a módosított alkatrész már más cikkszámot kap. Innét lehet felismerni, hogy 'javított kiadás'-e.

A lengőkarok jellemzően ilyenek, az 1.9pd 130 lovas, hosszmotoros verziónál a turbóra csatlakozó nyomócső is 'javított', és még elég hosszú a sor.

A 2001 májusi, és a 2001 11. havi között elég kicsi az idő, szóval nem biztos, hogy erről van szó, bár ez gyártásban már évjáratbeli különbséget jelent.

Előzmény: isti7509 (3456)
isti7509 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 3456

Javított kiadás? 2001.11.11-én gyártották, és 2002.01.08-án helyezték forgalomba. Motorhoz még soha nem lett hozzányúlva, igaz "csak" 170ezer van benne.

Előzmény: cs!rke (3455)
cs!rke Creative Commons License 2011.06.23 0 0 3455

Vagy a Tied már javított kiadás? Mikori is? ;)

Előzmény: isti7509 (3454)
isti7509 Creative Commons License 2011.06.23 0 0 3454

Az enyém szerdai lehet. :-)

Előzmény: cs!rke (3453)
cs!rke Creative Commons License 2011.06.22 0 0 3453

Sok darab készült hétfőn, meg pénteken, és kevés hétközben! :D

Előzmény: isti7509 (3449)
schumi1974 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 3452

Van 2 db A6 eredeti ledes xenon lámpám led hibával 2008 utáni évjárat de jó a régebbiekbe is!

isti7509 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 3451

A német kollégaim azokat az autókat amiken "ok nélkül" hamar bekrepál minden hívják hétfői-pénteki autónak. Hétfőn még nem figyelnek oda a gyárban, péntekem meg már nem figyelnek oda a gyárban. :-))

Előzmény: Törölt nick (3450)
isti7509 Creative Commons License 2011.06.22 0 0 3449

Kifogtatok egy hétfői,vagy pénteki gyártású motort. :-) Sajnos van ilyen is.

Előzmény: cs!rke (3448)
cs!rke Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3448

2001-es 0km-es szalonból vásárolt Passat volt a mienk, és kb. 60ekm-nél volt rajta cserélve a turbó utáni nyomócső, amiről kiderült, hogy már megváltozott a cikkszáma (a gyárban is rájöttek, hogy hibás az eredeti alkatrész). Aztán 120ekm-nél lett rajta turbó cserélve, majd 180ekm-nél a tiptronic váltó lett felújítva (sajna saját kárunkon tanultuk meg, hogy olajat, meg szűrőt kéne benne cserélni, bár 'csak' 250eFt-ba volt a teljes generál). A pd elemeket meg már nem vártuk meg, mert eladtuk a gépet. Minden kötelező szervizt megkapott, és a megfelelő minőségű olaj volt benne, sosem lett agyonhajtva, és sosem lett forró turbóval leállítva.

(fogyasztása pedig a tiptronic váltó ellenére is rendszeresen 5 liter körül volt, pedig ezzel nem sokat pályáztunk :D)

Előzmény: isti7509 (3435)
cs!rke Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3447

Átépítés: adagoló, ecu, a megfelelő kábelköteg ehhez, turbó, porlasztócsúcsok, légtömegmérő. Fogalmazzunk úgy, hogy nyomott áron szereztem mindent, és a használtakat is el tudtam adni. Az egyenleg kb. 50eFt ráfizetés (de egyébként valahol 250 és 300eFt között volt az ár). Most van egy olyan autóm, amiben nem döglik az adagoló (vagy legalábbis nem olyan sűrűn :D), nem kell 20-30ekm-enként légtömegmérőt venni, vagy takarítani, és elméletileg 210 ló (gyakorlatilag az elmúlt 340ekm azért megtette hatását).

4.2 A8? Nem csak az, de WRX Imprezzának, meg 911 4s Porschénak is okoztam meglepetést vele. Ugyan ezeket nem vertem meg, de vissza kellett váltaniuk kettőt, hogy otthagyjanak. ;) Azt persze hozzá kell tenni, hogy az állóhelyzetből történő gyorsítások nem az A6 műfaja, inkább az autópálya! Egy 110-130-ról történő kigyorsítás érdekes tud lenni. Ott már 2000-es a fordulat, megvan a maximális nyomaték, szóval 6-ban lehet gyorsítani, megspórolom a váltásokat, így érdekes a dolog! ;)

Álló helyzetből azért fordulatról kell elrúgni, mert úgy már fel van épülve a turbónyomás. Sík terepen nem sokkal van 6 sec felett a gyorsulása 100-ra saját mérés szerint.

Persze ezek után az emberek hülyének szoktak nézni, ha mondom, hogy javarészt 110-zel megyek a pályán! :D

A múltkor sikerült egy igen jó értéket kimutatnia a fedélzeti compnak fogyasztásra. Balatonlelle-Budapest-Balatonlelle viszonylatban 5.1/100km! Egy tankkal 1300km felett! ;)

Előzmény: schwarz01 (3438)
a61978 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3446

Hali! Teljes mértékben igazad van! Nekem is van gyerekek és full bőr az a6! Szövetes igyen sem kellene...... Hamár hatosaudi akkor legyen full,ez a véleményem....

Előzmény: Audikombi (3443)
mtmester Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3445

Sziasztok, tudja e valaki ,hogy audi allroadban olajcsere után miként lehet kiiktatni a "service" feliratot othoni módszerekkel műszer nélkül? Ha valaki tudja és megosztaná velem nagyon megköszönném.

isti7509 Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3444

Ha Neked ez a kellemes, szived joga. :-) Nekem nem jött be a bőrülés, télen kellemetlen volt az az első 2-3perc amig bemelegedett,  nyárom meg kifejezetten égetett rövidgatyában. Kinek a pap, kinek a papné.

Előzmény: Audikombi (3443)
Audikombi Creative Commons License 2011.06.21 0 0 3443

Biztos hogy leszedem Rólad a keresztvizet!Nekem ugyanis nem kellene csak bőrös kocsi!Rosszul fogalmaztam nem kellene csak bőrös AUDI!Az előzö 2002-es A6-t is bőrös volt és a mostani 2006-os A6-t is bőrös!(fekete bőrös,mert gyerek is van)Közben volt egy fekete szövet üléses 2004-es A4 de hiba volt számomra!Aki az A6-hoz van szokva annak kicsi az A4 belseje és akárpit is sokkal nehezebben volt tisztitható.Sokat járok vele főleg én a gyerekkel és nincs evés meg ilyesmi benne de a bőr akkor is sokkal jobban takaritható és szépen tartható.Nekem ez fontobabb mint az hogy télen egy kicsit a fűtésig hüvösebb a nyár az meg nyár!Izzadunk máshol is nemcsak a kocsiban.......

Előzmény: isti7509 (3442)
isti7509 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 3442

Lehet hogy leszedik rólam a keresztvizet, de füllbőröst semmi képpen ne vegyél. Főleg állóhűtés (solartető) nélkül. Télen még nincs nagy gond, mert általában a bőrös gépek ülésfűtássel vannak szerelve, de egy forró nyári napon rövidgatyában beülni egy tűzforró bőrülésre... Egyébént árban az A4 és A6 között nincs túl nagy különbség ugyanolyan motorral.

Előzmény: Kecskeee2 (3441)
Kecskeee2 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 3441

Köszi a gyors és kimerítő hozzászólásokat, akkor sztem vagy gyűjtögetek még vagy nézek egy hasonló de kevésbé költséges és "menő" autót :D Bár megmaradnék az audinál, nagyon megfogott.. lehet egy hasonló korú A4 lesz belőle.. lehet nem fullbőr meg nagynavi, de 1.9 130LE.. igaz PD és a PD elemet is szidják mint a bokrot, de ki tud hibátlan autót olcsón vagy olcsóbban venni :D
Átgondolva a dolgot a pénztárcám nem biztos, hogy elbírná a nagyobb többszázezres költségeket, még ha sikerül is kifogni egy jobb típust külföldön, ki tudja, hogy mikor üt be a krakk :D
Köszi még1x!

isti7509 Creative Commons License 2011.06.20 0 0 3440

Szia!

 

Nem tudom mit lehet hová pörgetni, és kiolvasni, de ha lehet Belgiumból behozott autót keress. Ott van  Car-Pass rendszer, a legkevesebbet ott pörgetik az órát. Allítólag olyan jó, hogy európai únió is gondolkozik a Car-Pass rendszeresítésén. Egyébként nem csak azok vesznek A6-ot akik évi 100000km-t mennek. Természetesen rengeteg a volt cégesautó, de magénszemélyek is vásárolják, akár átlagos családok is akik évi 15-20ezernél többet nem mennek vele. Szóval ki lehet fogni...

Előzmény: Stanc (3439)
Stanc Creative Commons License 2011.06.20 0 0 3439

Sziasztok! egy 2005-2006-os A6 vásárlása előtt állok. A hirdetésekben szinte mindegyik autóban 100-150ekm van. Nem hiszem, hogy az emberek azért vesznek egy 3 literes dízel Audit, hogy évei 25-30eKmrel hajtsák. Ha az órát vissza is tekerték, a számítógépből vissza lehet olvasni a valós kilóméteróraállást, vagy azt vissza tudják írni?

schwarz01 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3438

A fogyasztást nem tudom hogy csinálod de az én lábam nehezebb(8-11liter). Amúgy az enyém AFB és nem eladó:) Az átépítéskor mit cseréltél és menyi volt forintosítva a végöszeg? Azért a 4.2 az 4.2, turistáskodtunk eleget Ukránba az nagyon tud.... A váltóolajat 60ezrenként cserélem és természetesen jó a váltó.

Előzmény: cs!rke (3433)
bendu1 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3437

Hát mindenesetre köszi az lesz egy diagnosztika. de azt mondják váltóelektronika csere,és azt beprogramozzák az autóhoz..

Előzmény: a61978 (3436)
a61978 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3436

Hali! Sok minden lehet.Generátor,adagoló, Beázik a váltóelektronika( Anyós ulésnél a szönyeg alatt van,stb stb DE legrosszab esetben váltó probléma lehet! Nekem pl adagóló miatt csinált ilyent! Diagot neki,és minden kiderül

Előzmény: bendu1 (3434)
isti7509 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3435

130-as pd: turbónyomócső, turbó, pd elemek, stb.

Szerencsére azt sem tudom hogy ezek a cuccok hol vannak... :-)  Állítólag a turbó és a pd elemek 300ekm-t normális használat mellett elmennek. Ha esetleg 350ezres autót veszel megtörténhet hogy ezek elszállnak.

Egyébként minden autónál bele lehet szaladni komoly javítási költségbe.

Előzmény: cs!rke (3433)
bendu1 Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3434

Sziasztok! audi 2.5tdi tiptronic-nak mi lehet a baja ha 2000es fordulat felett kirakja magát hibaüzembe. Minden fokozatot kapcsol de 2000fölött üresbe.Köszi a segítséget.

cs!rke Creative Commons License 2011.06.19 0 0 3433

Pont erről írtam. Van egy AFB-s motorkóddal megáldott autód, ráadásul szerintem egy kicsit a normálisnál hányatatottabb előélettel, és általánosítasz. Nekem AKN-es van, ami szintén egy betegágy (adagoló, turbó, légtömegmérő, porlasztócsúcsok, blokkolásgátló, vezérműtengely, himbák, stb.). Kb. 40ekm alatt annyi baja volt, mint egy másik autónak egész életében. Ezért is döntöttem az átépítés mellett (AKE-s alkatrészek). Azóta benne van 200ekm, és töredéke probléma sem jött elő rajta, mint előtte. Ráadásul a tényleges teljesítmény egy kicsit több lett, mint a gyári. A fogyasztása még városban sem ment soha 8.5 fölé, és akkor már egy 4.2-es A8 sem hagy ott lámpától-lámpáig. Autópálya, 110 tempomat mellett 5.5 liter a fogyasztása. Az tény, hogy első kerekes, és manuális.

130-as pd: turbónyomócső, turbó, pd elemek, stb. Ne hidd, hogy annak nincs baja. Tudom, mert ugyan Passatból, de volt 1.9pd 130-as tiptronic váltóval. ;)

Szóval most hogy is van ez?

Azt azért vegyük tudomásul az alkatrész, meg szervizköltségeknél, hogy ez egy eredetileg 13 millás autó. Mi már a sokadik tulaj vagyunk, előttünk azért elég sokat megéltek már, és a legtöbbször nem lett rájuk szánva az a pénz, ami kellett volna a rendes karbantartáshoz (hogy csak a Tiptronic váltót említsem példának). Most, hogy tizedébe kerül az újkori árához képest, elvárjuk tőle, hogy hibátlan legyen, pedig azóta eltelt 10-12 év, meg bennük van minimum 3-400ekm!

Előzmény: a61978 (3430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!