Tudom, hogy már egy páran megkérdezték, de én továbbra se értem
Miért nem lehet a vasútbarátságot összehozni a józan paraszti ésszel?
Ha mennem kell a nagyszüleimhez Battonyára, igen gyakran busszal megyek, pedig több vonat van, mint busz. Ennek ellnére, csak ha Bz filingre vágyom, akkor ülök fel a vonatra. Inkább megyek a TV vagy a Körös Jolán E95-seivel, vagy C56-ossal. Kényelmesebb, tisztább és nem kell Battonyán fél órát kutyagolnom. És látva kongó bz-ket elgondolkozm, hogy ez miért nem inkább a 140-esen jár, ezzel felszabadítva néhány versenyképesebb járművet a hétköznapi gyorvonatok részére...ugyanis azzal is sokat járok...Lehet, hogy ezzel megásom a sírját (már készen van, max az utolsó rögöt dobom rá) a vonalnak, de ott néha egy fülkében vannak annyian, mint egy szoló Bz-n....és a pénzbe még most sem kell belefulladni...
Pedig előbb-utóbb muszáj lesz őket teljesíteni. Mert azzal, hogy becsukunk 15 mellékvonalat, és mespórolumk vele mondjuk 20 db Bz-motot, azzal csak a problémáknak kb. a 0,5%-át oldjuk meg. A maradék 99,5%-hoz viszont négy dolog kell.
Nem 30 embernek kell 200 ülőhely. Hanem ha egész nap forog egy szerelvény, és csúcsidőben tele van, de szombat délután tényleg csak 30-an vannak rajta.
Amúgy elnézve sógorékat, ahol vasárnap reggel is megy az emeletes ingavonat, és alig van benne utas, kderül, hogy nemcsak mi pazarlunk.
Néhány helyen viszont tényleg elég lenne egy sínbusz.
Szerintem ilyen helykre a FLIRT pont jó lenne. Csak nem 30+30, hanem 30+30+30+30 db-ot kellene belőle rendelni.
Mivel minden ilyen szerelvény kivált egy V43-ast, meg 2-3 Bhv-t, ezért jelentős összegek spórolhatók meg ezzel, mert nem kell ide villanymozdonyt meg kocsikat beszerezni, hanem csak egy motorvonatot.
Igaz, hogy sokba kerül, de az államnak erre kell adnia pénzt, és nem számolatlanul öntenie a milliárdokat a MÁV-ba.
Ezt az élvezhetetlenül hosszú, topikromboló hozzászólást nem vagyok hajlandó elolvasni és tisztelettel kérlek, hogy moderáltasd ki (MM. V. 8. g. pont: Technikai rombolás: JAVA-alkalmazások, nagyméretű képek (>500kB), "kisregények" bemásolása, illetve Tartalmi rombolás: a kulturált, folyamatos társalgást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli ("offtopic") hozzászólások. )
Nos ezek szerint a Szesza levelei élvezhetetlenek.
Ezek "kisregények"
Ok.
Java alalkalmazást nem tudok felfedezni, másrészt >500 Kb nagyobb képet fel se enged a index.
Alapból nem enged 512 KB többet.
Szerinted OFF topic a BZ a 85 87 es 86 84 vonalak.
Ok ezek a mellékvonalak OFFtopicok.
Maga a mellékvonal OFFtopic.
Te bejártad saját lábaddal a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszt.
ÜZEMELTETÉSI fŐOSZTÁLYTERMÉK-MENEDZSMENTFilep Szabolcs úr
Hiv.sz.:Gy.1063-406/2005.
Tárgy: Válasz
e.mail: szabolcs1976@vipmail.huTisztelt Filep Úr !
Újabb levelére tájékoztatom, hogy a kishatárforgalmú vonatok (pl. Fülek – Somoskőújfalu) vonatok a szomszédos vasutak igénye szerint közlekednek, sok esetben nem is igénylik a csatlakozást az ország belseje felé. A 2005-2006. évi menetrendben azonban Hatvan - Somoskőújfalu – Fülek – Lénárdfalva – Bánréve – Miskolc viszonylatú vonatpár közlekedését is tervezzük.
Köszönjük újabb javaslatait, melyeket a menetrend tervezésénél, a szerelvényfordulók kialakításánál – az érvényes teljesítménykorlátaink és egyéb tervezési előírások betartásával - is figyelembe veszünk.
Segítőkész észrevételét köszönöm.
Budapest, 2005. június 13.Tisztelettel:Gúthyné Molnár Mária sk.
Feladó: Guthyne Mária<guthyne.maria@szesza.mavrt.hu> Címzett: szabolcs1976@vipmail.hu,Szerintem <szerintem@szesza.mavrt.hu> Tárgy: Válasz a javaslatára Érkezett: 2005.06.02 09:18
Tisztelt Filep Úr!
Köszönettel vettük az építő és jobbító szándékú észrevételeit, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Európai uniós tagságunkkal megváltoztak a vasúti személyszállítás biztosításának és finanszírozásának keretei, az állam és a vasúti személyszállítási közszolgáltatók kapcsolata megrendelő-szolgáltató viszonnyá alakult át. Ennek szellemében a magyar állam, mint megrendelő és a MÁV Rt., mint szolgáltató keretszerződést kötött a közszolgáltatásnak minősülő belföldi vasúti személyszállítás 2004-2008. évi ellátásáról. A közszolgáltatási szerződések jelentősége az, hogy a közszolgáltatások mértékének meghatározása és megrendelése állami feladat és a díjbevételekkel nem fedezett, indokolt költségeket az állam a MÁV-nak megfizeti.
Ebből látható, hogy meghatározott teljesítmények figyelembe vételével kell a menetrendet összeállítanunk. Belföldi menetrendünk tervezését komoly előkészítő munka, a nemzetközi vasúti összeköttetések kialakítása után kezdjük meg, amelyet több szempont is befolyásol. Elsősorban figyelembe kell vennünk a jelentkező utasigényeket, utasáramlatokat, a jármű- és vasútvonal kapacitásainkat, azok kihasználtságát, a VOLÁN csatlakozásokat és még sorolhatnám a többi befolyásoló tényezőt.
Tisztában vagyunk azzal, hogy minden egyes utasunk számára tökéletesen megfelelő eljutási lehetőségeket nagyon nehéz összeállítani, de törekszünk arra, hogy a nagyobb utasmennyi-séget érintő igényeknek megfeleljünk.
A szerelvényforduló tervezésénél többek között az alábbi szempontokat is figyelembe kell vennünk:
Ø utasszámlálási adatok alapján a szerelvény nagyságokat,
Ø a rendelkezésre álló kocsimennyiséget,
Ø a tisztítási technológiák biztosíthatóságát,
Ø a Bz motorok vizsgálatát,
Ø a rendelkezésre álló jegyvizsgáló létszámot, ezen belül a dolgozók pihenőidejét.
A hivatalos menetrendből nem tűnik ki, hogy a Bz motorokat mikor közlekedtetjük műszaki vizsgálatra, karbantartásra, cserére. Az említett időben Kál-Kápolna állomáson „tartózkodó” szerelvény Füzesabony Vontatási Telephelyre megy, nagytisztítás, karbantartás céljából. Hasonló a helyzet Egerben is.
Nyékládháza állomáson az Ön által említett időben a Bz szerelvénnyel érkező vonat az 5010 sz. vonathoz csatlakozik, érdemes vajon két vonatot szinte egymás mellett közlekedtetni?
A 10.01-13.05 16.43-19.47 közötti időszakban az előzetesen felmért és figyelemmel kísért utazási igények nem indokolják, hogy akár a 80-as, vagy a 84-es vonalon több vonatot közlekedtessünk.
A levélben említést tesz a fordulóállomási díjról, de a többi díjjal nem számol. Pl. pályahasználati díjban foglaltak:
- közlekedtetési díj,
- megállítási díj.
A tervezésnél mérlegelnünk kell, hogy 8-10 esetleg 20 utasnál megéri ez a MÁV-nak?
Az Ön megállapítása szerint „Adács, Karácsond, Ludas és Nagyút forgalma könnyen lebonyolítható lenne egy Bz-vel is, forgalommentes délelőtti, délutáni, esti időszakokban. Szintén Csincse, Mezőkövesd felső és Szihalomra is luxus a mindenütt megálló személy, ami Miskolc Hatvan között jár. Ezekről a megállókról elég lenne egy szimpla Bz is. A 87 és 85 vonalakon szintén forgalommentes időszakokban szóló Bz-t járatnék. Ezek a járatok kiváltanák a Hatvan-Miskolc-Hatvan személyt a gyors esetleg Emődön is megállna úgy, hogy a nagyobb állomások kiszolgálva lennének.” –
Előfordul, hogy a közlekedő vonataink, úgymond egyik fele (egyik irányban) kihasználatlan, de visszaútban már a „luxusnak” nevezett 3-4 B kocsiból álló szerelvény igen csak kevésnek bizonyul. Gyakran a gyorsabb fordulás elősegítése érdekében szerelvénymenetet is kénytelenek vagyunk közlekedtetni az egy irányú forgalom gyorsabb lebonyolítására (pl. sokkal nagyobb az igény reggel a városok irányába, délután pedig visszafelé).
Az észak-balatoni vonalon az igazi „téli” menetrend gyakorlatilag november végétől (a szüret befejeztétől) március elejéig tart. Augusztus végétől a fenti időpontig és tavasszal az iskolák rendszeresen utaznak. A téli időszakban is egyre több rendezvényt bonyolítanak le, és az érettségi szünet körüli is rengeteg iskolai szervezett utazás. A távolsági vonatok megszüntetésével, illetve mennyiségének csökkentésével az utasoknak át kellene szállnia Székesfehérváron másik vonatra, amelyet csak igen kevés utas és csoport vállal.
Valószínűleg ezekkel a dolgokkal Ön is tisztában van, viszont nem ismeri, nem ismerheti a rendelkezésünkre álló eszközök rendelkezésre állását. Az Ön javaslata alapján a vonatokat minimálisa 1 motor és 2 mellékkocsival kellene közlekedtetnünk, azonban a Bz motorokhoz jelenleg sincs meg a szükséges mennyiségű mellékkocsi. Emiatt a hagyományos vontatású szerelvényekre továbbra is szükség van. A megoldást hosszú távon a korszerű motorvonatok beszerzése adná, azonban ez az ország nagyon sok területére mondható el, így realizálása is hosszabb időt vesz igénybe.
Köszönjük észrevételeit.
Gúthyné Molnár Mária sk.
osztályvezető
Tisztelt Guthyné Osztályvezető Asszony!
Alulírott Filep Szabolcs azzal kéréssel fordulok Önhöz , hogy levelem elolvasni szíveskedjen.
Korábbi válaszlevelemre talán nem kaptam minden tekintetben kielégítő választ.
Talán nem fogalmaztam pontosan, érthetően és ha valamiben megbántottam azért elnézést kérek utólag talán kissé összcsaptam azt a levelet.
Én szóló BZ motorvonat /motorkocsi/ról és nem többletvonatokról hanem a meglevő minőségi átalakításáról írtam. szóló BZ motorkocsiról, közvetlen járatok estén pedig a egyidőben közlekedő vonatból a kisebb férőhelyes vonat közlekedjen a nagyobb férőhelyü helyett és nem egyidőben két vonatról írtam. Ez félreértés. 85-os vonalat érdemes lenne megnézni bizony ott nincs utasforgalom sajnos. Oda szóló 55 férőhelyes Bz kellene a jelenlegi szerelvény helyett.
Nos ha olyan sok a szerelvénymenet ahogy Ön irja, azt nem értem, hogy mennyi az árkülönbség s szerelvényvonat és a személyvonat között./költség/
Valamint hogy egy kilométer út különböző járműösszállításokkal mennyibe kerül Önköltségi áron.
Önök közszolgáltatást végeznek mindezt nem piaci alapon, de gondolom az hogy egy MD motorvonat három motormellékkel vagy egy V43+3 Bhv vagy egy Ötrészes Bz-re vagy szóló BZ motorkocsira vannak lehetnek fajlagos kilométerenkénti km-re vonatkozó adatok amik a energiaárváltozás függvényében változnak
Az izgat a legjobban, hogy 1 km egység megtétele akár pénznem nélkül is egy vonattal egy egység a másikkal 1,7 a következővel 2,2 egység .
Arányokat szeretnék Látni, ha lehet.
Azt viszont nem értem, ha van egy vonat ami Szilvásváradtól Egerig jár, de Egerből Füzesabonyba megy szerelvényként akkor miért nem szállíthat utasokat le Füzesabonyig. Azaz Szilvásvárad-Eger-Füzesabony lehet(ne)
Miért kell Egerben és Füzesabonyban is átszállni?
Egyből Füzesabonyba menve kényelmesebb lehet(ne).
Tudom Önök kb 100 éves strukturában dolgoznak amitől nem hajlandók eltérni.
Szerelvényvonat akkor szerelvényvonat ha kétszer kell átszállni akkor örüljünk hohgy nem 6 szor stb.
Ugyanazok az átszállóállomások már 1846-1914 óta, minek azon változtatni. /Volán közvetlen járatokkal viszi el Önöktől az utasok zömét/
A szerelvényvonattal talán megtakarírtható 50 vagy 100 Ft/km de olyan jó megtakarítani utasszolgáltatás legköltségkímálőbb bővitése /szerelvényvonatból személyvonat/ helyett.
Tudni kell az egyéni közlekedés valamint a VOLÁN vállalatok elviszik utasaikat ez a folyamat talán mérsékelhatő lenne , de nem a jelenlegi észszerűségeket mellőző rendszerben.
Egyedül a szerelvényvonatnak a vasutasok örülnek, polgári utas nem.
Ha nem változik a hozzáállás akkor az Önök cégének forgalma a közutakon jelentkezik majd és inkább dupla árat kifizetik, mentdíjhez képest az emberek benzinre.
Hibás a nagy utasszámú férőhelyeken való elgondolás, mert ez csak reggel és délután illetve vasárnap délután este pénteken van jelen a vasutvonalakon.
Érdekes a Volán a viszonylag gyér időben beállított Önökhöz mérve kiskapacitású férőhelyekkel járatot egyenletes menetrendet alakított ki, ezzel az Önöktől átpártolt utasok kb 20-30% többet fizetnek, de az ülés tiszta és Ic minőségü szolgáltatást kapnak buszon.
Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy a korábbi 10-50 km es távolság miért olcsóbb mint ha valaki 100 km re megy.
példa : két 50 km vasuti jegy: 404+404=808 Ft ha egyben veszünk 100 km-eset akkor 946 Ft a Volánnál 1160 Ft.
Ők a 90% os és a 67,5% os utazókat azzal győzték meg hogy a járaton felszálláskor kell fizeni, nincs külön ülőhelybiztosításos huzavona nincs külön IC pótjegy és az ami a buszokhoz képest Önöknél kb 200 Ft al drágább a buszjegy , de hiába drágább a busz az ülőhelybiztosítás ott ingyenes! Tehát drágább valami 150 200 Ft al de nem kell +330 +480 Ft fizeni és végül a busz az olcsóbb.
Javaslatom tehát ha egyáltalán válaszra alkalmasnak méltatja:
-szerelvényvonatok "felkutatása" a menetrendben és azok belerakása személyvonatok közé.
PÉLDA A VOLÁNNÁL BKV-NÁL IS VANNAK "GARÁZSMENETEK" "Kocsiszínmenetek"
Csak Ők belerakják a menetrendbe.
Vagyis több lehetőséget kínálnak fel.
Jelenlegi helyzet a mazohista utasoknak kedvez akik nem időre mennek szeretnek 2-3 órát várakozni valahol, nem árt meg nekik hogy nincs klíma a bezárt ablakokon stb.
A legutolsó gondolatban pedig arról legyen kedves számokkal meggyőzni, hogy a 1,2,30,40,70,80,100,120,142 vonalakon az elővárosi közlekedés nem termel veszteséget ,akkor amikor a VOLÁN 579 Ft ért viszi elé a kedves utast az Önök 404 Forintjával szemben.
Szerintem a személyszállítás úgy ahogy van veszteséges kérdés , hogy ezt menynire lehet fokozni a távolsági utasokkal többet fizettetni stb.
Szerintem menjenek Volán tarifákkal , de olyan minőségü kocsikkal is és akkor minden rendbe lesz.
Nézzen meg egy Ikarus 396 397 398 buszt távolságit azt se ingyen adták ha az a férőhelyt összehasonlítja 45 ülőhelyes 40-45 milliós busz az vasuti kocsinál 80 férőhelynél 70-80 millióra jön ki.
Ők viszont ingyenes helybiztosítást adnak a pénztárak kultáráltak ami azt jelenti hogy amig a Keletiben vagy máshol van ugy hogy 2 pénztár működik minimum 15 perc sorállás, addig a Volánnál 2-3 perc alatt jegyet , ingyenes helyfoglalást lehet vásárolni.
Ha szerene valamit javítania szolgáltatás színvonalán kérem tanulmányozza kérem a Volán Népligeti Stadion-i Árpád híd-i autóbuszállomásokat és a konkurens 20-30% magasabb áron nyujtott szolgáltatásait, amik külön pótjegy nélkül eredményesen működnek.
Célszerű a Távolsági és Pest megyei 1010-1272 1305-1852 2000-2999 vonalak tanulmányozása sok instukciót adhat a minőségi szolgáltatás kialakításához az ütemes menetrendhez.
Tisztelettel:
Filep Szabolcs
Feladó: Szabolcs<szabolcs1976@vipmail.hu> Címzett: Guthyne Mária<guthyne.maria@szesza.mavrt.hu> Tárgy: Re: Válasz a javaslatára Érkezett: 2005.06.03 11:45
Tisztelt Guthyné Asszony!
Köszönettel vettem az építő és jobbító szándékú tájékoztatását.Nem kívánom ízekre szedni egész levelet, de gyakorlatilag azt írta le hogy a mai menetrendet ugy is módosíthatnák, hogy 2008/09 évig fedvényeket adnának ki uj menetrend helyett hiszen kötezező szolgáltaásból eredeő veszteségforrrást a mai szinten mai járatpárok darabszámáig megtériti a Magyar állam akkor is ha egyes helyeken felesleges állásidők keletkeznek más helyeken a jelenlegi szerelvénymennyiséggel lehetőség lenne óránkénti kiszámítható közledés kialakítására.Megoldást a az átszervezés jelentené ami nem fog megvalósulni 2008 ig hiszen addig a jelenlegi veszetsségekkel számolnak változtatni nem akarnak.81 82 vonalakkal kapcsolatban van elég szerelvénymennyiség ami órákon keresztül személyzet kifizetésre is kerül
Nemzetközi forgalom a 81 es vonalon este a Filakovo Somoskőujfalu vonathoz nincs csatlakozás
Somoskőujfalu ás Filákovo között jár pár személyvonat 3 pár és Somoskőujfaluig is feljár pár személy csak kérdésem Ön felé is miért nincs mindegyikhez csatlakozás Somosköujfalun?
S3 mező
6302 Somoskőujfalu 6.32 Filakovó 6.53
6304 1013 10.35
6306 17.30 17.48
Filákovó 6303 9.47 Skőujf. 10.08
6305 15.08 15.35
6307 18.17 18.37
81
17.30 /6306/ -ashoz nincs csatlakozás Skőujf-un
Somoskőujfaluről vissza:
18.37/6307/ nem csatlakozik hiszen 18.12 kor megy el a 5811!
A szerelvényforduló tervezésénél többek között az alábbi szempontokat is figyelembe kell vennünk:
Ø utasszámlálási adatok alapján a szerelvény nagyságokat,
Ø a rendelkezésre álló kocsimennyiséget,
Ø a tisztítási technológiák biztosíthatóságát,
Némelyik /MÁV/ szerelvéküket szinte sohase tisztitják LEGYEN KEDVES SZEMÜGYRE VENNI MILYEN MOCSKOS A VAGONOK 60% a Így vegyenek példát a VOLÁNTÓL ott a személyzet 10-15 perc alatt a nap végeztével megteszi mindezt külön pénz nélkül külön személyzet nélkül. ŐK KÁRPITOT IS CSERÉLNEK ÉS NEM 20 ÉVES MOCSOK VAN A MŰBŐR ÜLÉSEKEN AMI ÖSSZEKOSZOLJA AZ EMBEREK RUHÁIT.
SAJNOS TÖBBEZER KILOMÉTERT TESZEK MEG HETENTE ÉS VADÁSZOK UTAZÁSAIM SORÁN A FRISS ŐVIZSGÁS RÉSZBEN FELUJJÍTOTT KOCSIKRA AHOL KEVESEB A KOSZ.
Ø a Bz motorok vizsgálatát,
Ø a rendelkezésre álló jegyvizsgáló létszámot, ezen belül a dolgozók pihenőidejét.
Jelenlegi menetrendben több a pihenés mint a munka sajnos.Ráadásul a jelenlegi szerelvényvonatok pénzbe kerülnek kérdés miért nem lehet akkor a közlekedtetés különbségét utasokkal megtenni azaz a gépmenet és a közlekedteTés közötti különbséget fedezné a utasok áttal fizett menetdíj.
A Nyékládháza állomáson az Ön által említett időben a Bz szerelvénnyel érkező vonat az 5010 sz. vonathoz csatlakozik, érdemes vajon két vonatot szinte egymás mellett közlekedtetni?
Egymás helyett !!!!!!!!!!!!!!!.
A 10.01-13.05 16.43-19.47 közötti időszakban az előzetesen felmért és figyelemmel kísért utazási igények nem indokolják, hogy akár a 80-as, vagy a 84-es vonalon több vonatot közlekedtessünk.
Nem uj vonatokat kértem , hanem botrányosan talán azt hogy SZÓLÓ BZ k járjanak a jelenlegi kihasználatlan villamos erőforrású 320 férőhelyen 15 utassal közlekdő vonatok helyett.
A levélben említést tesz a fordulóállomási díjról, de a többi díjjal nem számol. Pl. pályahasználati díjban foglaltak:
- közlekedtetési díj,
legyen egy példa:
van egy felsővezetékszakadás dizel szerelvények járnak a villamos szerelvények helyett.
Ez közlekedtés szempontjából nem ugyanannyiba kerül a MÁV-nak amit a VPE felé fizet?
Ha a jelenlegi túlméretezett vonatokat felváltanák dizelre szóló Bz-re az nem ugyanannyi pályahasználati dijat jelentene?
Nem UJ vonatokat kértem hanem cserét..
- megállítási díj.
A tervezésnél mérlegelnünk kell, hogy 8-10 esetleg 20 utasnál megéri ez a MÁV-nak?
Van egy vonatom Szolnok-Vámosgyörk van egy Vámosgyök-Gyöngyös
Összevonom a kettőt lesz egy Szolnok-Gyöngyös és 2200 Ft-al kevesebb pályahasználati díjat szerelvényfordulási dijat fizetek mert Vgyörkön nem fizetek kétszer.
Én minőségi cserét járatösszevonásos közlekedtetést összevonást javasoltam azaz nem uj járatokat hanem meglevőek szóló Bz re csrélését. 85-86 VONALAKON A BZ-K A v43+2bHV HELYETT JÁRTAK VOLNA NEM UJ HENEM MEGLEVŐ VONATKÉNT.
"Valószínűleg ezekkel a dolgokkal Ön is tisztában van, viszont nem ismeri, nem ismerheti a rendelkezésünkre álló eszközök rendelkezésre állását. Az Ön javaslata alapján a vonatokat minimálisa 1 motor és 2 mellékkocsival kellene közlekedtetnünk"
SZÓLÓ BZ IS MEGTENNÉ SŐT EZ SOKKAL JOBB FORDULÁS SZEMPONTJÁBÓL MERT NEM KELL KÖRÜLJÁRNI.
, azonban a Bz motorokhoz jelenleg sincs meg a szükséges mennyiségű mellékkocsi.
MÉG EGYSZER LEÍROM SZÓLÓ IS ELEGENDŐ!
Emiatt a hagyományos vontatású szerelvényekre továbbra is szükség van. A megoldást hosszú távon a korszerű motorvonatok beszerzése adná, azonban ez az ország nagyon sok területére mondható el, így realizálása is hosszabb időt vesz igénybe.
Ezt az élvezhetetlenül hosszú, topikromboló hozzászólást nem vagyok hajlandó elolvasni és tisztelettel kérlek, hogy moderáltasd ki (MM. V. 8. g. pont: Technikai rombolás: JAVA-alkalmazások, nagyméretű képek (>500kB), "kisregények" bemásolása, illetve Tartalmi rombolás: a kulturált, folyamatos társalgást feltűnően, szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli ("offtopic") hozzászólások. )
De ha nem teszek érte semmit, akkor talán ne nyávogjak, hogy ha mégis amicushoz megy feleségül.
:-))))
Te vagy a vonat, én vagyok a busz.
Hiába van neked nagyobb sörhasad (jármű), nagyobb méretű ruháid (infrastruktúra), ha egyszer nekem van bejárásom a lakásába (elérhetőség a településekről), velem egyszerűbb randizni (rugalmas menetrend) :-)
Ennek ellenére biztosan van van sok olyan nő (település), akinél te vagy a nyerő nem én.
Más kérdés, hogy míg te pályázol az én érdekköreimre, engem egyáltalán nem érdekelnek a tieid (ez megint egy szép kép a MÁV vs. Volán viszonyra)
Az a kérdésem mi lesz ha feléljük az uzsgyikat, Bz-ket?
Magam javasoltam Bz-t a 87 a ra. Más vonalra is elküldtem a levelet a Szeszának.
Saját magammal is következetes vagyok, de kétfajta Bz van.
Egy lepukkadt műanyag koszos szövetű, meg egy plüs huzatú.
nem mindegy melyiket veted be.
István Gyuri ha más vonalra is csinált volna ütemest akkor előbb lennénk.
Megindolkolta, miért nem , de elfelejtettem miért nem lehet a többi vonalra.
Nos hiába vágsz ki a fórumról, töröltetsz ugyis visszajöhetek.
Antidemokratikus vagy.
Az tény a gazdasági folyamatokat nem nagyíon lehet feltartóztatni.
Feladó: Bertáné S. Jolán<bertane.jolan@szesza.mavrt.hu> (<A class=alink href="javascript:AdressBook_add2('Bertáné S. Jolán')">Hozzáadás a címjegyzékhez)
<!--
document.write('');
//-->
Címzett: szabolcs1976@vipmail.hu Tárgy: 406-Filep2-szerintem Érkezett: 2005.06.13 11:11
személyszállítási Üzletág
ÜZEMELTETÉSI fŐOSZTÁLYTERMÉK-MENEDZSMENTFilep Szabolcs úr
Hiv.sz.:Gy.1063-406/2005.
Tárgy: Válasz
e.mail: szabolcs1976@vipmail.huTisztelt Filep Úr !
Újabb levelére tájékoztatom, hogy a kishatárforgalmú vonatok (pl. Fülek – Somoskőújfalu) vonatok a szomszédos vasutak igénye szerint közlekednek, sok esetben nem is igénylik a csatlakozást az ország belseje felé. A 2005-2006. évi menetrendben azonban Hatvan - Somoskőújfalu – Fülek – Lénárdfalva – Bánréve – Miskolc viszonylatú vonatpár közlekedését is tervezzük.
Köszönjük újabb javaslatait, melyeket a menetrend tervezésénél, a szerelvényfordulók kialakításánál – az érvényes teljesítménykorlátaink és egyéb tervezési előírások betartásával - is figyelembe veszünk.
Segítőkész észrevételét köszönöm.
Budapest, 2005. június 13.Tisztelettel:Gúthyné Molnár Mária sk.
Feladó: Guthyne Mária<guthyne.maria@szesza.mavrt.hu> (<A class=alink href="javascript:AdressBook_add2('Guthyne Mária')">Hozzáadás a címjegyzékhez)
<!--
document.write('');
//-->
Címzett: szabolcs1976@vipmail.hu,Szerintem <szerintem@szesza.mavrt.hu> Tárgy: Válasz a javaslatára Érkezett: 2005.06.02 09:18
Tisztelt Filep Úr!
Köszönettel vettük az építő és jobbító szándékú észrevételeit, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Európai uniós tagságunkkal megváltoztak a vasúti személyszállítás biztosításának és finanszírozásának keretei, az állam és a vasúti személyszállítási közszolgáltatók kapcsolata megrendelő-szolgáltató viszonnyá alakult át. Ennek szellemében a magyar állam, mint megrendelő és a MÁV Rt., mint szolgáltató keretszerződést kötött a közszolgáltatásnak minősülő belföldi vasúti személyszállítás 2004-2008. évi ellátásáról. A közszolgáltatási szerződések jelentősége az, hogy a közszolgáltatások mértékének meghatározása és megrendelése állami feladat és a díjbevételekkel nem fedezett, indokolt költségeket az állam a MÁV-nak megfizeti.
Ebből látható, hogy meghatározott teljesítmények figyelembe vételével kell a menetrendet összeállítanunk. Belföldi menetrendünk tervezését komoly előkészítő munka, a nemzetközi vasúti összeköttetések kialakítása után kezdjük meg, amelyet több szempont is befolyásol. Elsősorban figyelembe kell vennünk a jelentkező utasigényeket, utasáramlatokat, a jármű- és vasútvonal kapacitásainkat, azok kihasználtságát, a VOLÁN csatlakozásokat és még sorolhatnám a többi befolyásoló tényezőt.
Tisztában vagyunk azzal, hogy minden egyes utasunk számára tökéletesen megfelelő eljutási lehetőségeket nagyon nehéz összeállítani, de törekszünk arra, hogy a nagyobb utasmennyi-séget érintő igényeknek megfeleljünk.
A szerelvényforduló tervezésénél többek között az alábbi szempontokat is figyelembe kell vennünk:
Ø utasszámlálási adatok alapján a szerelvény nagyságokat,
Ø a rendelkezésre álló kocsimennyiséget,
Ø a tisztítási technológiák biztosíthatóságát,
Ø a Bz motorok vizsgálatát,
Ø a rendelkezésre álló jegyvizsgáló létszámot, ezen belül a dolgozók pihenőidejét.
A hivatalos menetrendből nem tűnik ki, hogy a Bz motorokat mikor közlekedtetjük műszaki vizsgálatra, karbantartásra, cserére. Az említett időben Kál-Kápolna állomáson „tartózkodó” szerelvény Füzesabony Vontatási Telephelyre megy, nagytisztítás, karbantartás céljából. Hasonló a helyzet Egerben is.
Nyékládháza állomáson az Ön által említett időben a Bz szerelvénnyel érkező vonat az 5010 sz. vonathoz csatlakozik, érdemes vajon két vonatot szinte egymás mellett közlekedtetni?
A 10.01-13.05 16.43-19.47 közötti időszakban az előzetesen felmért és figyelemmel kísért utazási igények nem indokolják, hogy akár a 80-as, vagy a 84-es vonalon több vonatot közlekedtessünk.
A levélben említést tesz a fordulóállomási díjról, de a többi díjjal nem számol. Pl. pályahasználati díjban foglaltak:
- közlekedtetési díj,
- megállítási díj.
A tervezésnél mérlegelnünk kell, hogy 8-10 esetleg 20 utasnál megéri ez a MÁV-nak?
Az Ön megállapítása szerint „Adács, Karácsond, Ludas és Nagyút forgalma könnyen lebonyolítható lenne egy Bz-vel is, forgalommentes délelőtti, délutáni, esti időszakokban. Szintén Csincse, Mezőkövesd felső és Szihalomra is luxus a mindenütt megálló személy, ami Miskolc Hatvan között jár. Ezekről a megállókról elég lenne egy szimpla Bz is. A 87 és 85 vonalakon szintén forgalommentes időszakokban szóló Bz-t járatnék. Ezek a járatok kiváltanák a Hatvan-Miskolc-Hatvan személyt a gyors esetleg Emődön is megállna úgy, hogy a nagyobb állomások kiszolgálva lennének.” –
Előfordul, hogy a közlekedő vonataink, úgymond egyik fele (egyik irányban) kihasználatlan, de visszaútban már a „luxusnak” nevezett 3-4 B kocsiból álló szerelvény igen csak kevésnek bizonyul. Gyakran a gyorsabb fordulás elősegítése érdekében szerelvénymenetet is kénytelenek vagyunk közlekedtetni az egy irányú forgalom gyorsabb lebonyolítására (pl. sokkal nagyobb az igény reggel a városok irányába, délután pedig visszafelé).
Az észak-balatoni vonalon az igazi „téli” menetrend gyakorlatilag november végétől (a szüret befejeztétől) március elejéig tart. Augusztus végétől a fenti időpontig és tavasszal az iskolák rendszeresen utaznak. A téli időszakban is egyre több rendezvényt bonyolítanak le, és az érettségi szünet körüli is rengeteg iskolai szervezett utazás. A távolsági vonatok megszüntetésével, illetve mennyiségének csökkentésével az utasoknak át kellene szállnia Székesfehérváron másik vonatra, amelyet csak igen kevés utas és csoport vállal.
Valószínűleg ezekkel a dolgokkal Ön is tisztában van, viszont nem ismeri, nem ismerheti a rendelkezésünkre álló eszközök rendelkezésre állását. Az Ön javaslata alapján a vonatokat minimálisa 1 motor és 2 mellékkocsival kellene közlekedtetnünk, azonban a Bz motorokhoz jelenleg sincs meg a szükséges mennyiségű mellékkocsi. Emiatt a hagyományos vontatású szerelvényekre továbbra is szükség van. A megoldást hosszú távon a korszerű motorvonatok beszerzése adná, azonban ez az ország nagyon sok területére mondható el, így realizálása is hosszabb időt vesz igénybe.
Köszönjük észrevételeit.
Gúthyné Molnár Mária sk.
osztályvezető
Tisztelt Guthyné Osztályvezető Asszony!
Alulírott Filep Szabolcs azzal kéréssel fordulok Önhöz , hogy levelem elolvasni szíveskedjen.
Korábbi válaszlevelemre talán nem kaptam minden tekintetben kielégítő választ.
Talán nem fogalmaztam pontosan, érthetően és ha valamiben megbántottam azért elnézést kérek utólag talán kissé összcsaptam azt a levelet.
Én szóló BZ motorvonat /motorkocsi/ról és nem többletvonatokról hanem a meglevő minőségi átalakításáról írtam. szóló BZ motorkocsiról, közvetlen járatok estén pedig a egyidőben közlekedő vonatból a kisebb férőhelyes vonat közlekedjen a nagyobb férőhelyü helyett és nem egyidőben két vonatról írtam. Ez félreértés. 85-os vonalat érdemes lenne megnézni bizony ott nincs utasforgalom sajnos. Oda szóló 55 férőhelyes Bz kellene a jelenlegi szerelvény helyett.
Nos ha olyan sok a szerelvénymenet ahogy Ön irja, azt nem értem, hogy mennyi az árkülönbség s szerelvényvonat és a személyvonat között./költség/
Valamint hogy egy kilométer út különböző járműösszállításokkal mennyibe kerül Önköltségi áron.
Önök közszolgáltatást végeznek mindezt nem piaci alapon, de gondolom az hogy egy MD motorvonat három motormellékkel vagy egy V43+3 Bhv vagy egy Ötrészes Bz-re vagy szóló BZ motorkocsira vannak lehetnek fajlagos kilométerenkénti km-re vonatkozó adatok amik a energiaárváltozás függvényében változnak
Az izgat a legjobban, hogy 1 km egység megtétele akár pénznem nélkül is egy vonattal egy egység a másikkal 1,7 a következővel 2,2 egység .
Arányokat szeretnék Látni, ha lehet.
Azt viszont nem értem, ha van egy vonat ami Szilvásváradtól Egerig jár, de Egerből Füzesabonyba megy szerelvényként akkor miért nem szállíthat utasokat le Füzesabonyig. Azaz Szilvásvárad-Eger-Füzesabony lehet(ne)
Miért kell Egerben és Füzesabonyban is átszállni?
Egyből Füzesabonyba menve kényelmesebb lehet(ne).
Tudom Önök kb 100 éves strukturában dolgoznak amitől nem hajlandók eltérni.
Szerelvényvonat akkor szerelvényvonat ha kétszer kell átszállni akkor örüljünk hohgy nem 6 szor stb.
Ugyanazok az átszállóállomások már 1846-1914 óta, minek azon változtatni. /Volán közvetlen járatokkal viszi el Önöktől az utasok zömét/
A szerelvényvonattal talán megtakarírtható 50 vagy 100 Ft/km de olyan jó megtakarítani utasszolgáltatás legköltségkímálőbb bővitése /szerelvényvonatból személyvonat/ helyett.
Tudni kell az egyéni közlekedés valamint a VOLÁN vállalatok elviszik utasaikat ez a folyamat talán mérsékelhatő lenne , de nem a jelenlegi észszerűségeket mellőző rendszerben.
Egyedül a szerelvényvonatnak a vasutasok örülnek, polgári utas nem.
Ha nem változik a hozzáállás akkor az Önök cégének forgalma a közutakon jelentkezik majd és inkább dupla árat kifizetik, mentdíjhez képest az emberek benzinre.
Hibás a nagy utasszámú férőhelyeken való elgondolás, mert ez csak reggel és délután illetve vasárnap délután este pénteken van jelen a vasutvonalakon.
Érdekes a Volán a viszonylag gyér időben beállított Önökhöz mérve kiskapacitású férőhelyekkel járatot egyenletes menetrendet alakított ki, ezzel az Önöktől átpártolt utasok kb 20-30% többet fizetnek, de az ülés tiszta és Ic minőségü szolgáltatást kapnak buszon.
Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy a korábbi 10-50 km es távolság miért olcsóbb mint ha valaki 100 km re megy.
példa : két 50 km vasuti jegy: 404+404=808 Ft ha egyben veszünk 100 km-eset akkor 946 Ft a Volánnál 1160 Ft.
Ők a 90% os és a 67,5% os utazókat azzal győzték meg hogy a járaton felszálláskor kell fizeni, nincs külön ülőhelybiztosításos huzavona nincs külön IC pótjegy és az ami a buszokhoz képest Önöknél kb 200 Ft al drágább a buszjegy , de hiába drágább a busz az ülőhelybiztosítás ott ingyenes! Tehát drágább valami 150 200 Ft al de nem kell +330 +480 Ft fizeni és végül a busz az olcsóbb.
Javaslatom tehát ha egyáltalán válaszra alkalmasnak méltatja:
-szerelvényvonatok "felkutatása" a menetrendben és azok belerakása személyvonatok közé.
PÉLDA A VOLÁNNÁL BKV-NÁL IS VANNAK "GARÁZSMENETEK" "Kocsiszínmenetek"
Csak Ők belerakják a menetrendbe.
Vagyis több lehetőséget kínálnak fel.
Jelenlegi helyzet a mazohista utasoknak kedvez akik nem időre mennek szeretnek 2-3 órát várakozni valahol, nem árt meg nekik hogy nincs klíma a bezárt ablakokon stb.
A legutolsó gondolatban pedig arról legyen kedves számokkal meggyőzni, hogy a 1,2,30,40,70,80,100,120,142 vonalakon az elővárosi közlekedés nem termel veszteséget ,akkor amikor a VOLÁN 579 Ft ért viszi elé a kedves utast az Önök 404 Forintjával szemben.
Szerintem a személyszállítás úgy ahogy van veszteséges kérdés , hogy ezt menynire lehet fokozni a távolsági utasokkal többet fizettetni stb.
Szerintem menjenek Volán tarifákkal , de olyan minőségü kocsikkal is és akkor minden rendbe lesz.
Nézzen meg egy Ikarus 396 397 398 buszt távolságit azt se ingyen adták ha az a férőhelyt összehasonlítja 45 ülőhelyes 40-45 milliós busz az vasuti kocsinál 80 férőhelynél 70-80 millióra jön ki.
Ők viszont ingyenes helybiztosítást adnak a pénztárak kultáráltak ami azt jelenti hogy amig a Keletiben vagy máshol van ugy hogy 2 pénztár működik minimum 15 perc sorállás, addig a Volánnál 2-3 perc alatt jegyet , ingyenes helyfoglalást lehet vásárolni.
Ha szerene valamit javítania szolgáltatás színvonalán kérem tanulmányozza kérem a Volán Népligeti Stadion-i Árpád híd-i autóbuszállomásokat és a konkurens 20-30% magasabb áron nyujtott szolgáltatásait, amik külön pótjegy nélkül eredményesen működnek.
Célszerű a Távolsági és Pest megyei 1010-1272 1305-1852 2000-2999 vonalak tanulmányozása sok instukciót adhat a minőségi szolgáltatás kialakításához az ütemes menetrendhez.
Tisztelettel:
Filep Szabolcs
Feladó: Szabolcs<szabolcs1976@vipmail.hu> (<A class=alink href="javascript:AdressBook_add2('Szabolcs')">Hozzáadás a címjegyzékhez)
<!--
document.write('');
//-->
Címzett: Guthyne Mária<guthyne.maria@szesza.mavrt.hu> Tárgy: Re: Válasz a javaslatára Érkezett: 2005.06.03 11:45
Tisztelt Guthyné Asszony!
Köszönettel vettem az építő és jobbító szándékú tájékoztatását.
Nem kívánom ízekre szedni egész levelet, de gyakorlatilag azt írta le hogy a mai menetrendet ugy is módosíthatnák, hogy 2008/09 évig fedvényeket adnának ki uj menetrend helyett hiszen kötezező szolgáltaásból eredeő veszteségforrrást a mai szinten mai járatpárok darabszámáig megtériti a Magyar állam akkor is ha egyes helyeken felesleges állásidők keletkeznek más helyeken a jelenlegi szerelvénymennyiséggel lehetőség lenne óránkénti kiszámítható közledés kialakítására.
Megoldást a az átszervezés jelentené ami nem fog megvalósulni 2008 ig hiszen addig a jelenlegi veszetsségekkel számolnak változtatni nem akarnak.
81 82 vonalakkal kapcsolatban van elég szerelvénymennyiség ami órákon keresztül személyzet kifizetésre is kerül
Nemzetközi forgalom a 81 es vonalon este a Filakovo Somoskőujfalu vonathoz nincs csatlakozás
Somoskőujfalu ás Filákovo között jár pár személyvonat 3 pár és Somoskőujfaluig is feljár pár személy csak kérdésem Ön felé is miért nincs mindegyikhez csatlakozás Somosköujfalun?
S3 mező
6302 Somoskőujfalu 6.32 Filakovó 6.53
6304 1013 10.35
6306 17.30 17.48
Filákovó 6303 9.47 Skőujf. 10.08
6305 15.08 15.35
6307 18.17 18.37
81
17.30 /6306/ -ashoz nincs csatlakozás Skőujf-un
Somoskőujfaluről vissza:
18.37/6307/ nem csatlakozik hiszen 18.12 kor megy el a 5811!
A szerelvényforduló tervezésénél többek között az alábbi szempontokat is figyelembe kell vennünk:
Ø utasszámlálási adatok alapján a szerelvény nagyságokat,
Ø a rendelkezésre álló kocsimennyiséget,
Ø a tisztítási technológiák biztosíthatóságát,
Némelyik /MÁV/ szerelvéküket szinte sohase tisztitják LEGYEN KEDVES SZEMÜGYRE VENNI MILYEN MOCSKOS A VAGONOK 60% a Í
gy vegyenek példát a VOLÁNTÓl ott a személyzet 10-15 perc alatt a nap végeztével megteszi mindezt külön pénz nélkül külön személyzet nélkül. ŐK KÁRPITOT IS CSERÉLNEK ÉS NEM 20 ÉVES MOCSOK VAN A MŰBŐR ÜLÉSEKEN AMI ÖSSZEKOSZOLJA AZ EMBEREK RUHÁIT.
SAJNOS TÖBBEZER KILOMÉTERT TESZEK MEG HETENTE ÉS VADÁSZOK UTAZÁSAIM SORÁN A FRISS ŐVIZSGÁS RÉSZBEN FELUJJÍTOTT KOCSIKRA AHOL KEVESEB A KOSZ.
Ø a Bz motorok vizsgálatát,
Ø a rendelkezésre álló jegyvizsgáló létszámot, ezen belül a dolgozók pihenőidejét.
Ez kötelezően mennyi?
VOLÁN vállalat szeint 4,5 óra megszakítás nélküli szolgálatra jár óránként 10 perc pihenőidő.
Jelenlegi menetrendben több a pihenés mint a munka sajnos.
Kál kápolna nem valódi utascélpont a maga 3000 lakosával semmilyen közigazgatási körzeti funkciót nem lát el. JELENLEG KÁL KÁPOLNÁN EGYRE KEVESEBB UTAS FORDUL MEG. EGER LENNE A CÉL 102-N IS MEG A 84 EN IS.
LÁSD VOLÁN 3440-3443
3456-3462 VONALAK.
Füzesabony és az a tény hogy ott történik a szerelvények Vontatási telepen történő műszaki átvizsgálása nem a valós igényeknek felel meg hiszen a térség központja nem Füzesabony hanem Eger, és ott lett volna célszerübb elvégezni mindezt, hiszen vegyünk példát a VOLÁNról ő sem Recsen készíttei fel és nem "garázsmenetben küldi oda a Egri kocsikat"
Ráadásul a jelenlegi szerelvényvonatok pénzbe kerülnek kérdés miért nem lehet akkor a közlekedtetés különbségét utasokkal megtenni azaz a gépmenet és a közlekedteTés közötti különbséget fedezné a utasok áttal fizett menetdíj.
A Nyékládháza állomáson az Ön által említett időben a Bz szerelvénnyel érkező vonat az 5010 sz. vonathoz csatlakozik, érdemes vajon két vonatot szinte egymás mellett közlekedtetni?
Egymás helyett !!!!!!!!!!!!!!!.
A 10.01-13.05 16.43-19.47 közötti időszakban az előzetesen felmért és figyelemmel kísért utazási igények nem indokolják, hogy akár a 80-as, vagy a 84-es vonalon több vonatot közlekedtessünk.
Nem uj vonatokat kértem , hanem botrányosan talán azt hogy SZÓLÓ BZ k járjanak a jelenlegi kihasználatlan villamos erőforrású 320 férőhelyen 15 utassal közlekdő vonatok helyett.
A levélben említést tesz a fordulóállomási díjról, de a többi díjjal nem számol. Pl. pályahasználati díjban foglaltak:
- közlekedtetési díj,
legyen egy példa:
van egy felsővezetékszakadás dizel szerelvények járnak a villamos szerelvények helyett.
Ez közlekedtés szempontjából nem ugyanannyiba kerül a MÁV-nak amit a VPE felé fizet?
Ha a jelenlegi túlméretezett vonatokat felváltanák dizelre szóló Bz-re az nem ugyanannyi pályahasználati dijat jelentene?
Nem UJ vonatokat kértem hanem cserét..
- megállítási díj.
A tervezésnél mérlegelnünk kell, hogy 8-10 esetleg 20 utasnál megéri ez a MÁV-nak?
Van egy vonatom Szolnok-Vámosgyörk van egy Vámosgyök-Gyöngyös
Összevonom a kettőt lesz egy Szolnok-Gyöngyös és 2200 Ft-al kevesebb pályahasználati díjat szerelvényfordulási dijat fizetek mert Vgyörkön nem fizetek kétszer.
Én minőségi cserét járatösszevonásos közlekedtetést összevonást javasoltam azaz nem uj járatokat hanem meglevőek szóló Bz re csrélését. 85-86 VONALAKON A BZ-K A v43+2bHV HELYETT JÁRTAK VOLNA NEM UJ HENEM MEGLEVŐ VONATKÉNT.
Ha ismeri ön a DSA MOTORKOCSIT /1930-AS ÉVEK/ ÉS ISMERI AZ ELVET AKKOR TUDNIA KELLENE HOGY A KISEBB ÁLLOMÁSOKON UTASOKÉRT A VILLAMOS VONTATÁSÚ /1930-AS ÉVEKBEN GŐZ/ VONATNAK FELESLEGES MEGÁLLNIA. EZÉRT ALKALMAZTÁK EZT TECHNOLÓGIÁT MÁR 1928-BAN.
Valószínűleg ezekkel a dolgokkal Ön is tisztában van, viszont nem ismeri, nem ismerheti a rendelkezésünkre álló eszközök rendelkezésre állását. Az Ön javaslata alapján a vonatokat minimálisa 1 motor és 2 mellékkocsival kellene közlekedtetnünk
SZÓLÓ BZ IS MEGTENNÉ SŐT EZ SOKKAL JOBB FORDULÁS SZEMPONTJÁBÓL MERT NEM KELL KÖRÜLJÁRNI.
, azonban a Bz motorokhoz jelenleg sincs meg a szükséges mennyiségű mellékkocsi.
MÉG EGYSZER LEÍROM SZÓLÓ IS ELEGENDŐ!
Emiatt a hagyományos vontatású szerelvényekre továbbra is szükség van. A megoldást hosszú távon a korszerű motorvonatok beszerzése adná, azonban ez az ország nagyon sok területére mondható el, így realizálása is hosszabb időt vesz igénybe.
KÖSZÖNÖM LEVELÉT.
Filep Szabolcs sk.
heti 2000 km-t utazó utas
"Ez tipikusan a Balaton északi, és déli szakaszának a problémája."
Meg más helyeké. Ha néha az Indóház tér környékén jársz, kukkants be, fogsz találni iklyen vopnatokat a 40-esen is.
"Itt jegyzem meg, hogy Pécsről csak a nyári menetrendben van Balatonra közvetlen vonat,"
No meg egész évben, nem is egy. Ha meg a "Balatonra közvetlen vonat"-on, azt érted, hogy olyan vonat, ami Pécsről közvetlenül a Balatonig megy, akkor az viszont hetente 1szer közlekedik.
Lécci, a politikát hagyd ki, nem vagyunk rá vevők. Remélem dohányzol, és rohanó életet élsz, s így nem lesz belőled általad nagymértékben lebecsült nyugdíjas, akik sokban hozzájárultak azokhoz a bizonyos "40 év alatt termelt javak"-hoz.
Amit meg félreértettél: NEM a mellékvonalról "kannibalizálja" el a MÁV a Bz-ket, hanem azokon a helyeken, ahol pazarló a jelenlegi vonatösszeállítás, ott gazdaságosabb megoldáshoz, pl. egyszerű motorvonatokhoz nyúl, amivel értékesebb ezsközöket szabadít fel, nagyobb bevételt hozó fordákhoz. Tetszik vagy sem, a távolsági és regionális személyszállítást jármű szintjén egységesen szemlélő stratégiát kell kialakítani, amiben ugyanúgy szerepe kell legyen az autóbuszoknak, mint a vasúti közlekedésnek, mivel a kettőt -hibásan- csak versenytárként kezelik sokan, ami globálisan, utas- és -támogatások miatt- nemzetgazdasági oldalról szemlélve marhaság, sőt komoly károkat is okoz. Párhuzamosan működő támogatott szolgáltatást fenntartásához egyelőre nem elég tehetős az ország, ezt tudomásul kell venni. Tudom, fixa ideának tűnik, de anno a Mávaut nem volt marhaság -- nagyon nem...
Ha bz-zel a fővonalon is "besegítettetek" onnan is leszoknak majd az utasok
Csúsztatás!!!
Három igazság cáfolja meg a fenti mondatodat:
- A taxxx által Bz-vel kiváltani kívánt egy-kétkocsis személyvonatokon az utasszám legfeljebb 30-40 fő. Ez javarészt egy olyan réteg, akinek kellően olcsó a vonat ahhoz (diák, nyugdíjas, vasutas, bliccelő), hogy a továbbiakban is azt válassza.
- Az utasok 90%-át teljesen hidegen hagyja, hogy milyen típusú vonat érkezik, HA pontos, tiszta, és le lehet benne ülni. Vesszőparipám a pécsi kocsik "hatásterülete", ahol igenis vonzóbb dolog egy Bz-mellék, mint egy végletekig lepusztult alacsony pályaszámú By.
- Ha valahonnal elpártolnak az utasok, a legkisebb részt a jármű típusa miatt van. Papolhatnék a menetrendi kínálatról, a megbízhatóságról, de valljuk be, már ezek sem a legfontosabb dolgok. A lényeg, és ez nem az emberek bűne, ez csak egy - vasutas szempontból szomorú, szociális szempontból szívderítő - jelenség: egyre több háztartás engedhet meg magának egy autót, melyben ők nem a környezetszennyező, emberiségellenes borzadályt, hanem a "bárhova-bármikor"-eljutás csábító igéretét látják.
OFF
Ma eddig taxxx-ot és István Gyurit emlegetted hozzászólásaidban nem épp kedvező szövegkörnyezetben. Úgy vélem, csak annak köszönhető, hogy még nem vágatták ki ezt a nicknevedet (is) az összes fórumból, hogy végtelenül szánalmasnak tartanak téged. Ezért legyél nagyon hálás nekik.
Az általad említett V43 (M62, M41) plusz egy (két) kocsi azért nem jellemző az ország
minden pontjára
Hozzászólásaidból kiderül, hogy a vasutas fórumra írók nagy része sokkal többet látott már az országból, mint te :-(
Ez tipikusan a Balaton északi, és déli szakaszának a problémája.
Hááát, azért a Dél-Alföldön is tudnék még egy-két vonalat (és még máshol is).
Ezeket a vonatokat a 30-as vonalon nem lehet Bz-vel kiváltani, mert a Bz 70Km/h
maximális sebessége miatt borítja a többi vonat menetidejét, mivel a vonal 100Km/h
sebességre alkalmas
30-asra még nem próbáltam, de 140-es vonalra már igen: megoldható, hogy az összes személyvonat 80/80-as legyen, és mégse boruljon a vonal menetrendje.
Ezeket a vonatokat nem Bz-vel kell kiváltani, hanem busszal.
Nem értelek. A leromlott mellékvonali infrastruktúrán foggal-körömmel ragaszkodsz a Bz-hez, fővonalon pedig inkább buszt látnál, semhogy Bz menjen drót alatt. Hol van itt, kérem, a józanság???? :-(
Álmodoztál, és feltételes módban irtál.
Nem álmodozik. Hidd el nekem: ha taxxx valamit óvatosan kiszivárogtat, azt illik komolyan venni.
Sok "vasútbarát" ehhez szívesen asszisztálna...
Bántó általánosításaidat a címzettek nevében is tisztelettel visszautasítom. Te a "vasútellenes vasútbarát" képével ijesztgetsz minket, én azonban jobban félek az ostoba vasútbarátoktól...
Lényeg Horn Guszibácsi mert épp 65 volt azt mondta, hogy hog az EU ban levő 70 éves korhatár leviszi 65re. Azóta fizetik a fizető utasok a buszon a 65 felettiekét, mert a normativa kevesebb mint amit leutaznak.
Gond az , hogy a fejenkénti normatíva kevesebb mint amit leutaznak,
én csomagokkal voltam amikor pár ilyen agrasszív kisnyugdíjas elém furakodott.
Ugyhogy negatív véleménnyel vagyok a kisnyugdíjasokról, agresszívek.
Hagytátok szétlopni a 40 év alatt termelt javakat, csak az a kérés melyik tolvajra kell voksolni.
Lényeg: elmult 20 év fejlesztéseit nem lehet ledolgozni.
Ha bz-zel a fővonalon is "besegítettetek" onnan is leszoknak majd az utasok a veszteséges vasúti személyszállítás helyett majd a nagy semmi lesz.
Nem kell vasutas, elég lesz 5000 fő is ha így haladsz.
Kannibalizmus az egész.
A Vasútbarátoknak jó kis instrukciót adsz, mit mikor hogyan számoljanak fel.
Te magad vagy az Ördög a közúti lobby!
Egyéni közelekedés csődjét én már az M1M7 en látom.
Grartulálok hozzá.
Ehhez + még az M6 is. mint bevezető szakaszként használva az M1M7-et
Gratulálok a Budaörs-Belváros 50 perces menetidőtöbblethez.
ISTVÁN GYURI NEM ISMERI EL , DE LÉTEZIK.
Ugyanis én azt ellenőzröm le.
Azt, hogy ha "csak" 20 perc a késés, akkor az light!!!
Jelenleg a vasút a településektől 1-2 km van mármint a központtól.
A helyi közelekedés hiénaszerű tarifái gátolják a buszos ráhordás lehetőségét.
Azaz 110-170 forintos jegy a vasúton ezzel 10 -20 km távolságra mégy el.
Sok embernek van helyi bérlete, így ez azért nem állja meg a helyét. Bár a tarifarendszeren azért lenne mit javítani. (Pl. Ne kelljen átszálláskor mindig új jegyet venni.)
Itt kicsit OFF, de pl. Pozsonyban, ezt megoldották.* Sőt a legtöbb szomszédunknál (Talán a kelet felé lévőket leszámítva.) is ez a helyzet. Azaz egy jeggyel át lehet szállni, és más közlekedési eszközt is igénybe lehet venni.
Ja, hogy az árak: 14-18-22 korona egy jegy. Az érvénytartamuk 10-30-60 perc. Most számoljunk a középső 30 perces értékkel.
18*6,5=117 FT. Nem is drága. Még akkor sem, ha figyelembevesszük azt, hogy ott némileg alacsonyabbak a fizetések.
*Direkt írtam Pozsonyt, mert nem akartam nálunk gazdagabb országot írni.
Pár perccel előbb áll be nagy tömeg lökdösődés, nyomakodás.
Elővételi pénztárak kötelezőek egyes helyeken. Etele tér, Érd stb.
Lényeg hiába a gyakoriság a dugók ugyanúgy vannak, ha sok a felszálló késik a járat.
Mások álma meg nem az
Nos Egyszerűbb , ha mindent felszámolsz.
Amit pl Szob felé kezd művelni a MÁV meg másfelé az már BKV költségvetés kell, nem MÁV.
Ugyanis a HÉV-ek gyakori követési idejű vonatközlekedését, több költségvetési önkormányzati támogatással menetdíjakkal a HÉV jobban csinálja.
Én még nem láttalak volna, hogy olyat számoltál elmégy A ból B-be és ez vasúton x Ft (önköltségi ár x*ennyi) busz y Ft (önköltség y*annyi) + az utak fenntartása stb
HÉV elmegy szintén A ból B be az utas fizet z forintot önköltség z * valamennyi
Lényeg egy kérdés:
Miért mondják a kisiskolásoknak, hogy kisfiam vigyél zacskót az osztálykirándulásra , mert lehet, hogy hányni fogsz.
Neked sose rázta fel a gyomrod az utak állapota.
Ja, nem vagy gyomorbeteg.
Egészséges ember bírja a rázkódást meg minden.
Sokszor voltam én már falfehéren út közben pár perc és meglett volna az eredmény ha nem érkezek meg a célállomásra, ha tovább tart auz út biztos.
Jelenleg a vasút a településektől 1-2 km van mármint a központtól.
A helyi közelekedés hiénaszerű tarifái gátolják a buszos ráhordás lehetőségét.
Azaz 110-170 forintos jegy a vasúton ezzel 10 -20 km távolságra mégy el.
Buszokról:
Hererogén a géppark, ahol jó az út ott nem rázkódik a busz, ahol rosz ott bünti.
Gyakorlatilag a kényelemhez félig telt buszok minőségi légkondios gépek ( Neoplan egy nagy sz@r! ami Érd fele jár pl.)
Mercdes Inturo pl tűrhető, vagy Cumins motoros, 396 vagy micsoda.
De a többi gép 50% os kihasználság mellett jó utakon, talán elviselhető 10-20 perces távolságra.
taxxxválasz | vissza a topikba2005.08.12 10:05:19 (8363)
Mások álma meg fordított.
Melyik a jó ?
Te álmod az hogy minden utas legalább 80% busszal járjon.
Mert a TE növendékeid az "autóforgalmi tisztek"
Monor, Vác Szob kivétel meg Veresegyháza oda maradhat a vonat is.