Amúgy meg minek ide projekt? Pécsen is megoldották. Amíg bírt menni a vonat, addig ment, utána meg beindult a buszközlekedés mindenféle projekt nélkül.
Amikor volt a Bz-leállás, akkor is pár nap alatt megoldódott a probléma.
Akkor meg tiszta felesleges mindenféle projektekkel foglakozni.
Maga az az ötlet, hogy egy vasúttársaság buszjáratokat üzemeltet, egyáltalán nem példa nélküli, sem az állami, sem a magánvasutak között. Lásd például a Desirós hírben szereplő HLB-t.
Kérdés pesze, hogy hogyan integrálja egy hálózatba a kétfajta eszközt.
Na igen, a menetrendváltásra már szükségesek. Az egyik német fórumon írták, hogy az illető vasút az egyik vonalra nyert koncessziót, méghozzá decembertől.
Valószínűleg nem kis szerepe volt a kiválasztásban, hogy a Siemens tudta rövid időre vállalni. Persze mi is elég gyorsan kapjuk meg most azt az 5+5 db-ot.
A Hessische Landesbahn 6 db Desiro Classic ikermotorvonat szállítására adott megrendelést a Siemens TS-nek. A 257 kW-os dízelmotorokkal szerelt, 126 ülőhelyes kétrészes motorvonatokat 2005. végéig adják át a megrendelőnek. A szerződés összértéke mintegy 15 millió euró. (Siemens sajtóközlemény, 2005.08.12.)
Nem véletlenül írtam utolsó helyre a Volánokat, mert eszük ágában sincs új vonatpótlókat indítani, álláspontjuk ugyanis az, hogy a szóló Bz-k 99%-nak utasait, egyetlen új autóbusz beállítása nélkül,l mondom nélkül, míg a Bz+Bzx szerelvények utasait a legtöbb esetben új busz beállítása nélkül, néha (vsúcsban) egy-egy busz visszapörgetésével meg tudják oldani.
Ezt "kellene tenni", nem itt ökörködni, -fenntartani a párhuzamos rendszert továbbra - vmi mással, amin ismét nem utazik senki...
Ne abból induljunk ki, hogy jelenleg hány százalékát teszik ki a veszteségnek a mellékvonalak, hanem abból, hog ha a kormány komolyan a vasút mellé állna, akkor mekkora lenne ez a szám.
Ugyanis, ebben az esetben a támogatást a duplájára kellene emelni, hogy a szükséges járműbeszerzések, és infrastruktúrafejlsztések megtörténjenek a fővonalakon. Ekkor meg már relative jóval kevesebb jutna a mellékvonalakra.
Nem vagyok matematikus, de annyit azért tudok, hogy nem létező 10 milliárdot nem lehet sem fővizsgákra elkölteni, sem hazavinni.:-)). Azért mert csökkented a céged veszteséget, attól még az elkölthető bevételként nem jelentkezik.
15 mellékvonal becsukása 10 milliárd Ft megtakarítás így a veszteség már nem 60 milliárd hanem 50 vagy elköltjük a szeélykocsi fővizsgákra az a tíz milliárdot?
Utaztam én 256-ossal is. És akkor hagyományos Bz volt a vetélytárs. Nagy mértékben függ a választás a hangulatomtól és hogy milyen idő van..van-e lehetőség a hidegben sétafikálni egy faluban.
Félre ne értsd, szeretem avasutat, máskülönben mi a jó francnak tanultam volna éveken keresztül, de ami tény az tény.