Ha rateszem rendesen a megara, akkor csak a piros led vilagit es nem erheto el a mega a prograjabol. Megakad boot kozben a mega.
Ha ugy teszem ra ethernetet, hogy csak az egyik oldalon es kozepen erintkeznek labai, akkor elindul a mega.
Ha pedig ugy, hogy a masik olda es kozepen ernek hozza az ethernet labai, akkor csak a piros ledig jut el. Nincs itt mega/uno tulaj Szhelyrol vagy a kornyekrol? Kivancsi lennek hogy egy masik eszkozzel is ezt csinalja-e az ethernet, vagy esetleg a megan rossz vmi...
Ha már 307-essel nyomod te is, jájöhetnél mit lehet csinálni a klímatekerőkkel, nekem össze-vissza reagál a tekerésre, és lendületből orvosolhatnád az ablakemelő elektronika hülyeségeit is :D
Na mégis csak megépítettem a multiplexeres cuccot, mert kellett még pár gomb, meg érdekelt is, hogy működik-e. Most akár 64 féle gombot is tudnék vezérelni, és még egyszerűbb is lett a panel, annyira, hogy csak simán bedrótoztam. Nem szép, de működik. Itt egy kép róla, meg egy video, hogy mire is jó:
Ha a tápok, meg a szükséges vonalak rendben vannak, akkor segíteni szokott egy teljes flash az Esp8266flasher nevű programmal. Olyan gyári, vagy NodeMcu flash kell, ami teljes 512k méretű. Ez legyalulja a teljes memóriatartalmat, és ilyenkor rendbe szokott jönni. De lehet, hogy a CH340 sorosUSB ic nyekkent meg. Nem melegszik? Próbálj meg közvetlenül az RX/TX vonalra csatlakozni egy külső serial/USB adapterrel, csak válaszd le előbb a ch340-et. (Szokott lenni egy pár soros ellenállás).
A serial monitoron végetnemérően futnak a random karakterek, a kék led folyamatosan világít, szerintem nem tud elindulni a modul. Még szórakozom vele, de szerintem ez itt most megunta a munkát. Lehet nem véletlen jött ki belőle egy v2? Most nyomtam egy refund kérelmek a kínaiaknak és keresek egy tuti v2-est a neten, ha már megépítettem az időjárás állomást, ki is raknám ...
a watchdog általában egy olyan időzítő, ami egy teljesen független hardver. ha lejár, akkor reseteli a procit. hogy ne járjon le, a programodba kell tegyél hívásokat, amik mindig újra felhúzzák. pl ha van fő ciklusod ami vár valamire, akkor abba kell tegyél. ha van sokáig tartó rutinod, akkor annak a belsejébe is. ha lefagy a proci, akkor nem lesz újra felhúzva az időzítő, lejár, és reset.
ha nodemcu-t használsz, akkor ez mind kezelve van helyetted. viszont van valami leírás hogy milyen le-fel húzások kellenek lábakra hogy watchdog reset után rendesen felbootoljon.
Amúgy erről a watchdogról tudsz bővebben? Hozzá lehet férni, pontosan mire jó, stb? Látom időnként fórumokon, de nem igazán értem mi a túróra jó pontosan.
De építettem WiFi mérleget, amiben az arduino "begyűjti" az adatokat, majd áramot ad az ESP-nek, az felküldi a csomagot a "felhőbe", és kikapcsol. Azért így oldottam meg, mert az Arduino sokkal "mélyebben" tud aludni, az ESP viszont effektive sokat eszik mélyalvásban is. Így egy 9V elemről hónapokig elmegy a mérleg, az ESP magában meg pár nap alatt "megette" az elemet. Szóval jó párost alkotnak.
Természetesen próbálkoztam vele, de továbbra is voltak fagyások. Mivel a Nano úgyis ott volt, jött ez a megoldás, és azóta működik is rendesen. Persze luxusnak tűnik a 2 mikrokontroller, de a portbővítők árából majdnem megvan a nano, és az meg sok más dologra is jó még, pl. ott a sok D/A, amiből az ESP-ben csak 1 van (vagy épp egy se).
Én is nagyon csípem az ESP-t, már az elején, amikor még csak soros wifiként jelent meg, már akkor próbáltam rá a gyári linuxos fejlesztőkörnyezetével programot írni (nem sok sikerrel). Aztán a LUA nyelvű NodeMcu már nagyon bejött, csak mindig elfogyott a memória, mire összehoztam rá valami összetettebb dolgot. Arduinoval viszont már bőségkosár van. "Okos otthon" projektet fejlesztgetek régóta, eleinte PIC RS485, majd LAN alapon, de az ESP megjelenésével már nem kérdés, hogy csak wifi. Olyan egységeket építettem, amiben szobánként van fény-, mozgás-, hőmérséklet- érzékelő és triakos világítás kapcsolás legalább egy mennyezeti és egy álló lámpának, esetenként olajradiátor vezérlés. Deszkamodellként szépen működik is a dolog, de a szépen kimaratott, dobozolt, helyére felszerelt egység már nem akar stabilan működni. A kapcsolóüzemű tápos LED égők olyat rúgnak vissza induláskor, hogy nincs az a folytótekercs, ami csillapítani tudná. Már tekertem fel több méteres hálózati kábelt is mellé csillapítónak, de 1-2 napon belül mindig megfagy. Pedig többször átterveztem már a tápot, többféle diakos opto leválasztással vezérlem a triakot, és mégis. Kínomban már gondoltam arra is, hogy átszerelem a GU10 lámpákat 12V-ra. Ez miatt most alszik is a projekt.
A biztonsági technikás projektemben meg azt csinálom, hogy egy ESP és egy Arduino Nano van egymás mellet, így van elég szabad portom, és egymás watchdogjaként funkcionálnak. Folyamatosan "beszélgetnek", és ha valamelyik nem kap választ, akkor újraindítja a másikat. Így atom biztosan üzemel a felügyeleti rendszer már hónapok óta.
Ja a külön esp8266 tápról annyit, hogy először arduino + wifi modul volt a terv, de nem bírta az arduino táppal ellátni, külső áramforrás kellett neki. Utána merült fel benne, hogy ilyen gyári összeépítést próbálok ki, ahol nyilván megoldották ezt a gondot. Elég sokat eszik ám a wifi!
Jó kérdés, huzamosabb ideig még nem ment. Pc-n aktív külső USB hubon van (töltős aljzatban), azzal jól elketyegett fejlesztés alatt, semmi fagyás nem volt, tehát szerintem usb-ről stabil. A külső táplálása úgy történik, hogy a 3.3 vagy 5v lábon adod BE is a kakaót, nincs külön betáp, így persze neked kell gondoskodni a stabil feszkóról. Először 3.3-at adtam neki, de ott voltak gondod, aztán átálltam 5v-ra, azzal jól megy. De mondom, még nem ment napokat folyamatosan, így jó szívvel nem tudok mit mondani. Egyébként most jött ki a miniből a v2, most hirtelen el is tünt (gondolom raktárfissítés) a banggood-ról ahonnan én szoktam rendelni. Most kicsit feltorlódtak a fizetős programozások, így félre raktam, de ha végre kikerül a falra, ki fog derülni mennyire bírja. Egyébként nekem nagyon bejövős, úgyhogy remélem jó lesz, mert át akarok erre állni az arduino-ról ahol csak lehet. Olcsó, gyors, wifis, egyetlen hátránya az 1db analog port.
Ez a D1 mini board milyen? Mennyire stabil? USB-ről táplálva nem fagy meg? Én sima ESP modulokat használok, külön CH340 soros USB-vel, de úgy kevés szokott lenni a PC USB-je, előfordul, hogy a gép is újraindul tőle. A másik, hogy hálózatról táplálva meg szokott néha fagyni, ha egy közös konnektorba dugott nagyobb fogyasztó bekapcsol.
Nem az esp sebességére értettem, hanem a rádióéra. Az esp-t csak a wifi miatt említettem.
Ha valaki esetleg később visszaolvasna, leírom a tapasztalataimat a mátrixbillentyűzet emulációval:
A terv, a sorok lehúzásának figyelésével való vezérlés. A PS2 billentyűzetnél a 200us elég hosszú idő arra, hogy az arduino megszakítása érzékelje, és még beleférjen a válasz az időbe, főleg, hogy több ms múlva jön csak a következő vonal, így simán tudok tetszőleges billentyűlenyomásokat generálni.
Az autórádió már sajnos pörgősebb. Ott a sorokat csak 50ms időre húzza le, és rögtön utána a következőket, nincs köztük szünet. Mivel az arduino reakcióidejét kb. 100-120us-ra mértem, esélytelen az azonnali reagálás, így csak az jöhet szóba, hogy következő órajelre igazítani a válaszadást. Ez nekem nem sikerült, mivel a következő órajel új megszakítást generál, és hiába tiltom le arra az időre, valamiért a mikrokontroller kiesik a szinkronból.
B terv a vonalak összezárása. Meg akartam spórolni a kiegészítő alkatrészeket, de mivel a fenti megoldás elég bizonytalannak látszik maradtam ennél. Az ideális megoldás lenne 2db 4051 ic sorba kötve, az egyik multiplexer, a másik demultiplexer módban választja ki a sort és az oszlopot, INH láb küldi a gombnyomást. De kísérleteztem optoval is, az is működött, végül sima bc tranzisztorokkal oldottam meg, mivel abból van sok, és nem kell a címzéssel bajlódni, meg nekem a 4x5 mátrixból csak 12 gombot kell emulálni, így elég a 12 tranzisztor, és a nano 12 kimenete. (Ha valakit érdekel, leírom részletesebben).
Súlyozott átlagon még gondolkozom hogy oldom meg, mert rá kellett jöjjek, az arduino C nagyon buta a tömbkezelésben. Ha túl komplikált, nem fogok vele foglalkozni, simán átlagolom. A széllökés nem bonyolult, tárolod az időszak legerősebb értékét.
Fényérzékelő azért jó megoldás, mert engem alapvetően nem az érdekel, kint sötét van-e hanem hogy a szobában, ahol áll a cucc :) Amúgy meg van a dobozban, szóval ... ha már vettem, használom :)
Tévészerelő barátom szintén szidta, ő még annyit tett rá, hogy az azokhoz használt folyatóanyagok lényegesen mérgezőbbek, mint az ólom, szóval az egész baromság :/
Örülök, hogy ezt leírtad. Éppen ma rendeltem ilyen cint, ami jófajta HS10 folyasztószerrel van töltve, de éppen azon gondolkodtam, hogy reggel módosítom a rendelésem, ólommentesre. Gondoltam - egyszer élünk - igaz majdnem duplája, de legyen minőségi a cin, ha az ember nem akar vele kínlódni. De ezek szerint mégis jól választottam, köszönöm.
Az olvadáspont az jellemzően az összetételtől függ.
Alapvetően manapság két fő típust lehet kapni:
- ólmos forraszanyagok. Jellemzően alacsonyabb az olvadáspontjuk mint az ólommentesek, elvileg már nem is lehetne használni, csak egyes területek képeznek kivételt alóla. Én magam szinte csak ilyet használok kézi forrasztásnál. Jellemzően Sn PB arány 60-40 % körül van, és gyanta folyatószer tartalommal 2-4% körül. Olvadáspontja 180-190 fok magassága
- ólommentes forraszanyagok jellemző olvadáspont 230 fok környékén, függ az összetételtől, mert hogy többféle irány van attól függ mit adnak hozzá. Összetételt tekintve 97-99% Sn és adagolnak hozzá CU, ezüstöt esetleg ipari aranyat, egyebeket, sokféle van belőlük. Kézi forrasztásnál ha valóban jó forrasztást akarunk vele produkálni, akkor kell a magas hőmérséklet, és sok vegyi anyag, folyatószer. Én ha lehet csak kerülöm kézi használatnál.
Abszolút magánvélemény: aki kitalálta az ólommentes forraszanyagot annak letörném a kezét meg még a lábát is. Sokkal kevésbé folyik meg, kevésbé diffundál bele az anyagba, és rengeteg probléma van vele, de erről regényeket lehetne írni. Elég mikroszkóp alatt megnézni. Nem véletlen kapott pl az orvostechnika felmentést alóla...... Akkor jött be amikor egy orvosi műszergyártó cégnél dolgoztam, havi sokszáz panel ment át a kezemen tele smd felület szerelt finom FPGA-kal meg egyebekkel. Amint bejött az ólommentes a forrasztási hibák száma drasztikusan emelkedett, sokszorosára. Eleinte minden 3. negyedik panelen tele volt elégtelen forrasztásokkal. Később az arány javult, de évek múlva is sokszorosa maradt a selejt arány és hibaarány az ólmoshoz képest. Eleve 30-40 fokkal magasabb hőmérsékleten kell beültetni, amit egyes alkatrészek nem jól viselnek.
Merészelem állítani hogy a mai tömegtermék elektronikák meghibásodásának jelentős része az ólommentes technológiának köszönhető. Ha valahogy be is forrasztják, rá is ültetik pár év alatt eszméletlen dolgokat produkál. Jópár tonna szeméttől kímélnénk meg a földet ha nem ilyen forraszanyagokat használnánk.
Tudom, pont azért térnek át rá, mert az ólom mérgező. de annyi plusz problémát behoztak vele, ami túlmutat az ólom (ami ráadásul teljesen újrhasznosítható könnyen, sok van eblőle ellentétben az ólommentes összetevőkkel, amiknek már előállítása is szennyezőbb, bár tény kevesebb kell belőle) ártásán. legalábbis szerintem. Az oké, hogy vízcsövet ne ólomból gyártsuk, de könyörgöm, nem nyáklapokat meg elektronikai alkatrészeket reggelizünk, nem esszük meg őket. A gyártó környezet meg kialakítható úgy hogy ne legyen káros.
Én spec gyűlölöm az ólommentes technológiát úgy ahogy van, de ha körbenézel a neten olvashatod a mélyebb dolgokat is mi a baj vele.
Alacsonyabb hőmérsékleten csak ólmossal tudsz forrasztani, de az már egyre kevesebb helyen kapható.
Érdekes lesz! Súlyozott átlag? Széllökéseket hogyan? Ha bizonyos % ban eltér az átlagtól akkor annak minősül?
Fényérzékelős megoldás is ok lehet, de lehetne egy külső órát rátenni (de lehet van is a rendszeredben) kalendárral, és szoftveresen megoldani az éjjel nappali átváltást! :-)
Vagy még jobb! :-)
Lekérdezni az adott napon a napkeltét és nyugtát az időjárás oldalról. Ha már hálózat... :-)
Én eddig csak a távolságérzékelős radarig, illetve AD konverterek mért adatait loggoló rendszerig jutottam. :-(
Kérdés:
Ez az ultrahang szenzor nem veszélyes? Kezed 10cm távra teszed azért melegít.
Programozás megy, a forrasztással akadtak kisebb gondjaim. :-) 1db LCD és 2db I2C modul lenullázása, valamint egy terebélyesebb égési seb az ujjamon a mérleg. :-) De olcsók voltak szerencsére. (nem, nem az ujjam)
Csak próbapanelen szeretnék a napokban összerakni egy I2C billentyűzet modult, bill. mátrixot és egy nano-t.
Fiók mélyéről csoda dolgok tudnak előkerülni, főleg ha nincs más :) Ifjú koromban meg valahogy nem volt még divat, illetve ami volt az borzasztó rossz volt, mint amikor a sütemény tölteléke rásül a tepsire, az maradt a trutyiból ami benne volt, maradtam a forrasztóvíznél és kerültem az ilyesmiket. Azóta persze javult a helyzet, magam is rácsodálkoztam :)
Majd megjelölöm vagy kidobom, nehogy azt használjam véletlen ...
Ma már nem is kapható szerintem folyatószer nélküli forrasztó ón, kivétel a bádogosoknál meg csőszerelőknél. Ami különbség van hogy ólommentes vagy ólmos..
Az jó régi fajta lehetett, amiben nem volt flux (folyatószer).
Leválásról jut eszembe, használtál folyató anyagot? Olyan forraszanyagot érdemes használni, amiben van belül gyanta, sokféle van persze, nekem úgy darabra letekerve adták így nem tudom az adatait, ezt ajánlotta az elektroboltos bácsi, és nekem bevált, gyönyörűen lehet vele forrasztani. Előtte sima trutyi nélkülit használtam, na azzal szoptam én is rendesen.
Még ezt cizellálom szoftveresen előbb, még van pár dolog amit meg akarok valósítani, pl. a szél adatokat két adatküldés között súlyozni, széllökéseket tárolni, a webszerver részét kicsit pofásítani - és ez csak a modul rész, a weblapomon is reszelni akarok egy időjárásos részt, bár most megírtam 2 protokollt is a boardon amivel a wundergroundhoz és az openweathermaphoz is küld adatokat, azért akarok egy sajátot. Ja és a projectet publikálni akarom, ahoz is rendbe kell rakni pl. a forrást, kommenteket takarítani, angolosítani stb.
Aztán meglátom, lehet megcsinálom a beltéri részét is, LCD kijelzővel, beltéri adatokkal, esetleg fényérzékelővel ami átváltja éjjel-nappali módra, meglátom hogy lesz kedv :)